F1-GP ΗΠΑ: Ο Max Verstappen poleman με μία προσπάθεια στο Q3 – motorone.gr

Ο Max Verstappen κατέκτησε την πρώτη του pole position στο Circuit of the Americas του Austin από το 2021. Μάλιστα, κατάφερε να το κάνει με την πρώτη του προσπάθεια στο Q3, καθώς η Red Bull τον έστειλε αργά στην πίστα για τον τελικό του γύρο και δεν πρόλαβε να φτάσει εγκαίρως στη γραμμή εκκίνησης ώστε να ξεκινήσει έγκυρο χρόνο.
Ωστόσο, ο Ολλανδός δεν χρειάστηκε δεύτερη επίδοση, καθώς είχε θέσει αρκετά ψηλά τον πήχη από την πρώτη του προσπάθεια για να εξασφαλίσει την pole position με σεβαστή διαφορά 0,29 δλ. από τον Lando Norris. H Red Bull πιστεύει ότι κατάφερε να διορθώσει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε με το πίσω μέρος να ακουμπάει πολύ την άσφαλτο. Ο Helmut Marko δήλωσε ότι η ομάδα κατάφερε να το ανασηκώσει χωρίς να χάσει απόδοση.
Η Red Bull, έχοντας αλλάξει κατεύθυνση και ακούγοντας περισσότερο τα σχόλια του Verstappan, έχει καταφέρει να βρει μία ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των αξόνων που επιτρέπει στον Ολλανδό να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιο, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές. Άλλωστε, τα Σάββατα δεν αποτελούν το δυνατό σημείο της McLaren, η οποία είχε υιοθετήσει πιο συντηρητική προσέγγιση για χάρη του αγώνα, μην έχοντας συλλέξει δεδομένα από το σπριντ.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP ΗΠΑ
Ο Norris δήλωσε ότι αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren δυσκολεύτηκαν να αντλήσουν απόδοση από την MCL39 τους σήμερα σε σχέση με την Παρασκευή, κάτι που ίσως θα μπορούσε να έχει να κάνει με την αλλαγή κατεύθυνσης του πιο δυνατού αέρα, που έκανε τα μονοθέσια πιο ασταθή στις γρήγορες στροφές του πρώτου sector, επηρέασε περισσότερο τα πορτοκαλί μονοθέσια.
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι δύο οδηγοί της McLaren δεν είχαν κάνει ούτε ένα γύρο στο σπριντ σήμερα, οπότε τους πήρε λίγο περισσότερο χρόνο να αναπροσαρμοστούν. Η McLaren, έπειτα από τη σύγκρουση των μονοθεσίων της στο σπριντ, αντικατέστησε προληπτικά το κιβώτιο για αμφότερους τους οδηγούς της. Ο Zak Brown επίσης οπισθοχώρησε από την αρχική του άποψη ότι ο Nico Hulkenberg ευθυνόταν για το περιστατικό της 1ης στροφής στο σπριντ.
Ο Norris είχε ένα πολύ νευρικό μονοθέσιο στην πρώτη του προσπάθεια στο Q1 και βγήκε εκτός πίστας (παρακάτω βίντεο), με τις McLaren να βρίσκουν ακόμα τα πατήματά τους. Καθώς ξεκίνησε το δεύτερο σκέλος, ο Norris ζήτησε να αλλάξει τιμόνι όταν θα επέστρεφε στα pits, καθώς το αντιολισθητικό υλικό για το χέρι του στην αριστερή πλευρά του τιμονιού είχε αποκολληθεί.
That’s a BIG sideways moment for Lando! 😮#F1 #USGP pic.twitter.com/1AVfvacNC6
— Formula 1 (@F1) October 18, 2025
Έχοντας μερικές στιγμές υπερστροφής και έχοντας χτυπήσει άτσαλα το kerb της εσωτερικής της τελικής στροφής, ο Norris είχε βρεθεί σχεδόν 0,4 δλ. πίσω από τον Verstappen στην πρώτη προσπάθεια του Q3 και στη συνέχεια βελτίωσε κατά 1 δέκατο.
Μεγάλη έκπληξη αποτέλεσε η καλή εικόνα που είχε τη δυνατότητα να επιδείξει η Ferrari. O Charles Leclerc κατάφερε να πλησιάσει στα 0,006 δλ. τη -μέτρια ομολογουμένως- επίδοση του Norris και της McLaren. O Leclerc δοκίμασε ορισμένα πράγματα στο σπριντ τα οποία φαίνεται ότι τον βοήθησαν να μάθει περισσότερα για το μονοθέσιο.
Αλλά ο Leclerc δήλωσε ότι ήταν μεγάλη έκπληξη η βελτίωση της απόδοσης της Ferrari σε σχέση με την Παρασκευή, χωρίς να έχει αλλάξει κάτι σημαντικό στο στήσιμο του μονοθεσίου. Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι η Ferrari πρέπει να κατανοήσει αυτές τις μεγάλες αυξομειώσεις ανταγωνιστικότητας. Ίσως οι πιο έντονοι άνεμοι βοήθησαν την SF-25. O Leclerc είχε ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών στην τελευταία στροφή της πρώτης του προσπάθειας στο Q3 πιέζοντας πολύ, όπως φαίνεται στο ακόλουθο βίντεο.
Charles goes spinning on the way to his second row start! 😵💫👀#F1 #USGP pic.twitter.com/UWs0Ha8aqD
— Formula 1 (@F1) October 18, 2025
Για μόλις 19 χλστ. του δλ. «παίχτηκε» και η μάχη για την 3η και 4η θέση, με τον George Russell να βρίσκεται μόλις τόσο λίγο πίσω από τον Leclerc. O Βρετανός οδηγός της Mercedes (4ος) ήταν αρκετά ικανοποιημένος από το γύρο του, αλλά έχασε τη 2η θέση για μόλις 0,025 δλ., οπότε ήταν λίγο απογοητευμένος από το αποτέλεσμα της διαδικασίας. Ωστόσο, όπως και η Ferrari, έτσι και η Mercedes είχε πολύ βελτιωμένη απόδοση σε σχέση με το sprint qualifying.
Την καλή εικόνα της Ferrari υπογράμμισε και η 5η θέση του Lewis Hamilton, ο οποίος βρέθηκε 0,4 δλ. μακριά από την κορυφή. O Hamilton μπλόκαρε τα φρένα του στην 1η στροφή της πρώτης του προσπάθειας στο Q3 και έχασε πολύ χρόνο. Ο Βρετανός δήλωσε ότι είχε υπερβολική υποστροφή και προσέθετε συνεχώς εμπρός φτερό. Μόνο στον τελικό του γύρο κατάφερε να πλησιάσει την ισορροπία που κυνηγούσε. Βελτίωσε μόνο κατά 0,002 δλ. την επίδοσή του στο Q2.
O επικεφαλής της βαθμολογίας Oscar Piastri, είχε μία δύσκολη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών, καθώς βρέθηκε στην υη θέση εκκίνησης για τον αγώνα. Ο Piastri δεν είχε ρυθμό σε όλη τη διαδικασία καθώς δεν βρήκε την αυτοπεποίθηση που θα ήθελε εντός του cockpit, με το μονοθέσιο της McLaren να είναι απρόβλεπτο όπως δήλωσε. O Piastri έχασε 0,2 δλ. σε σχέση με τον Norris στο τελικό sector, καθώς είχε κακή έξοδο από τη στροφή 15, η οποία επηρέασε τη μεγάλη παρατεταμένη στροφή τριών κορυφών που ακολουθεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Piastri είχε μόνο ένα καινούργιο σετ ελαστικών για το Q3 και θα σημειώσουμε εδώ ότι ο Norris βγήκε και πάλι μπροστά του για την τελική προσπάθεια στο τρίτο σκέλος. Ωστόσο, είναι το τέταρτο συνεχόμενο αγωνιστικό τριήμερο στο οποίο φαίνεται ότι ο Piastri υπολείπεται σε απόδοση του team-mate του, αλλά θεωρούσαμε αρκετά αναμενόμενο να ευνοηθεί περισσότερο το οδηγικό στυλ του Norris στο Austin, όπου συνδυάζεται η ζώνη πέδησης με την αρχική κίνηση του τιμονιού για την είσοδο στη στροφή.
O Andrea Kimi Antonelli δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του από το Q2, στο τελικό σκέλος, έχοντας βιαστεί να πατήσει το κουμπί του DRS σε μία από τις δύο ζώνες, γεγονός που του κόστισε χρόνο. Ο Ιταλός βρέθηκε στην 7η θέση, σχεδόν 0,3 δλ. πίσω από τον team-mate του.
Μία εκπληκτική επίδοση σημείωσε ο Oliver Bearman, ο οποίος κατάφερε να κατανοήσει σταδιακά να κατανοήσει καλύτερα τη συμπεριφορά του νέου δαπέδου που παρουσίασε στο Austin η Haas. Αυτό του επέτρεψε να χτίσει την αυτοπεποίθησή του και να ανέβει στην 8η θέση στη σειρά εκκίνησης για τον αγώνα.
Άλλη μία καλή εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές πραγματοποίησε ο Carlos Sainz για να φέρει τη Williams στην 9η θέση, συνεχίζοντας τις καλές εμφανίσεις έπειτα από το «βάθρο» στο σπριντ. Ο Sainz κέρδισε σήμερα για μόλις 0,01 δλ. την ισπανική μονομαχία με τον Fernando Alonso, ο οποίος έφερε και πάλι την Aston Martin στο Q3 και συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα.
Ο Nico Hulkenberg με τη Sauber ήταν 11ος, έχοντας βγει εκτός πίστας στη στροφή 19 στην τελική του προσπάθεια στο Q2, στην οποία δεν κατάφερε να βελτιώσει και έχασε την πρόκριση στο Q3 για 0,1 δλ. από τον Bearman. O Βρετανός επίσης βγήκε εκτός πίστας στην τελική του προσπάθεια, όπως και ο Liam Lawson, ο οποίος θα παραταχθεί αύριο 12ος στη σειρά εκκίνησης με τη Racing Bulls.
Ήταν άλλη μία απογοητευτική εμφάνιση για τον Yuki Tsunoda (13ος) με την άλλη Red Bull. Ο Ιάπωνας είχε παράπονα ότι τον εμπόδιζαν άλλοι οδηγοί, πρώτα ο Lawson (επίτηδες, όπως θεωρεί ο Tsunoda) και έπειτα μία από τις Alpine. Ο Tsunoda βρέθηκε εμπρός από τους δύο οδηγούς της γαλλικής ομάδας, Pierre Gasly και Franco Colapinto, οι οποίοι δεν κατάφεραν να βελτιώσουν ουσιαστικά τις επιδόσεις τους από το Q1.
O Gabriel Bortoleto με τη Sauber ήταν ο πρώτος μεταξύ αυτών που δεν κατάφεραν να συνεχίσουν στη διαδικασία και θα παραταχθεί 16ος αύριο στην εκκίνηση, εμπρός από τον Esteban Ocon με τη Haas.
Οι Alex Albon και Lance Stroll είδαν το χρόνο της τελικής τους προσπάθειας να διαγράφεται λόγω υπέρβασης ορίων πίστας στις στροφές 15 και 12, αντίστοιχα. Ο Stroll θα εκκινήσει αύριο τελευταίος, καθώς έχει δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω της σύγκρουσης που προκάλεσε με τον Ocon στο σπριντ. Η διαγραφή του χρόνου του Albon έσωσε τον Colapinto.
Μόλις 3 λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας, είχαμε την πρώτη απώλεια, με τον Isack Hadjar να χάνει το πίσω μέρος της Racing Bulls στην ταχύτατη στροφή 6, και έπειτα από ένα τετ-α-κέ, να χτυπά με ορμή στα προστατευτικά ελαστικά. Οι κατατακτήριες δοκιμές είχαν τελειώσει πριν καν ξεκινήσουν για τον απογοητευμένο Γάλλο που γρονθοκοπούσε το τιμόνι του.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.