F1-GP Ισπανίας: Ο Oscar Piastri poleman στο «1-2» της McLaren

Ο Oscar Piastri έκανε ξανά έναν σχεδόν ιδανικό γύρο όπως είχε κάνει τόσο στο FP2 και το FP3 του Grand Prix Ισπανίας, για να κατακτήσει την pole position με τη μεγαλύτερη διαφορά στη φετινή σεζόν της Formula 1: 0,209 δλ. O Αυστραλός κατάφερε να βελτιώσει πολύ το πέρασμά του στην 1η και την 4η στροφή από την πρώτη του προσπάθεια στο Q1 και έχτισε με ακριβή οδήγηση το προβάδισμά του επί του Lando Norris για να κατακτήσει την 4η pole position του στη Formula 1.
H McLaren «κλείδωσε» για πρώτη φορά την 1η σειρά εκκίνησης στην πίστα της Βαρκελώνης για πρώτη φορά από το 1998. Ωστόσο, ο Norris έδειχνε να πιέζει ενδεχομένως υπερβολικά στην τελική του προσπάθεια με τη McLaren να δείχνει αρκετά νευρική στον πίσω άξονα. O Norris τοποθετήθηκε σε θέση να πάρει slipstream από τον team-mate του στην αρχή της πρώτης του προσπάθειας στο Q1, όπου ήταν 0,017 δλ., κάτι που δεν χαροποίησε τον Piastri.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ισπανίας
Στην ουσία, η διεκδίκηση της pole position αποτέλεσε μονομαχία μεταξύ των οδηγών της McLaren, αν και η διαφορά μεταξύ τους ήταν αρκετά μεγάλη στο τέλος. Ο Max Verstappen κατάφερε να πλησιάσει στα 0,3 δλ. την κορυφαία επίδοση, αλλά παραδέχθηκε ότι η Red Bull υστερούσε -από χθες- σε σύγκριση με τη McLaren, χάνοντας στις παρατεταμένες στροφές της Βαρκελώνης.
Ο George Russell σημείωσε με τη Mercedes τον ίδιο ακριβώς χρόνο με τον Verstappen έως το τελευταίο χιλιοστό του δευτερολέπτου, αλλά επειδή έγραψε την επίδοσή του λίγο αργότερα, κατατάχθηκε στην 4η θέση, πλαισιώνοντας τον Ολλανδό στη 2η σειρά εκκίνησης. Ωστόσο, ο Russell παραδέχθηκε εχθές ότι η Mercedes είναι πιο δυνατή στις κατατακτήριες δοκιμές, από ό,τι στο ρυθμό αγώνα.
Ο Lewis Hamilton πήρε ένα καλό αποτέλεσμα με τη Ferrari, καθώς τοποθετήθηκε στην 5η θέση, επικρατώντας επί του team-mate του, Charles Leclerc. Ωστόσο, ο Βρετανός βρέθηκε μισό δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή με τo δάπεδο των Ferrari να ξύνει την άσφαλτο περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο στην τελευταία στροφή.
Ο Andrea Kimi Antonelli κατάφερε να τοποθετήσει τη Mercedes του μεταξύ των δύο Ferrari -με ένα φρέσκο σετ στο Q3- και θα παραταχθεί αύριο στην 6η θέση εκκίνησης του αγώνα, εμπρός από τον Charles Leclerc, ο οποίος έχει ακολουθήσει διαφορετική προσέγγιση από τους άμεσους αντιπάλους του. Ο Μονεγάσκος έχει φυλάξει δύο φρέσκα σετ μέσης γόμας (αντί για ένα) για τον αγώνα και αυτό σήμαινε ότι είχε μόνο τέσσερα σετ μαλακής γόμας για τις κατατακτήριες δοκιμές.
Αυτό τον άφησε με μόνο ένα φρέσκο σετ στο Q3, το οποίο χρησιμοποίησε στην πρώτη του προσπάθεια. Ο Leclerc ήταν αυτός που επέμεινε να θυσιάσει τις κατατακτήριες δοκιμές εναντίον της θέλησης των τεχνικών της Ferrari, καθώς πιστεύει ότι το επιπλέον σετ μέσης γόμας θα τον βοηθήσει πολύ στον αγώνα, όπου εκτιμά ότι το ιταλικό μονοθέσιο θα είναι πολύ ανταγωνιστικό.
Ο Pierre Gasly με την Alpine ήταν νικητής της μάχης «των υπόλοιπων» του Q3 και δήλωσε ότι ήταν για τον ίδιο οι καλύτερες κατατακτήριες δοκιμές της χρονιάς. Ο Γάλλος κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον συμπατριώτη του, Isack Hadjar, που έκανε την 5η εμφάνισή του στο 3ο σκέλος κατατακτήριων δοκιμών με τη Racing Bulls και ήταν ικανοποιημένος από το γύρο του. Αλλά βρέθηκε εμπρός από τον -πάντα καλό στην πατρίδα του- Fernando Alonso, που έφερε την Aston Martin στην πρώτη δεκάδα.
Ο Alex Albon δεν κατάφερε να εισέλθει στο Q2 για μόλις 0,03 δλ. και κατηγόρησε τη Haas ότι επηρέασε επίτηδες το γύρο του, καθώς συνάντησε τον Oliver Bearman στο 3ο sector και ίσως του κόστισε λόγω του διαταραγμένου αέρα. Ο Gabriel Bortoleto έκανε μία πολύ καλή εμφάνιση για να παρατάξει αύριο τη Sauber στη 12η θέση εκκίνησης, ενώ ο team-mate του δεν προκρίθηκε από το Q1.
O Liam Lawson δεν εκμεταλλεύτηκε τις πλήρεις δυνατότητες της Racing Bulls και βρέθηκε 13ος, εμπρός από τον Lance Stroll, για τον οποίο ισχύει το ίδιο με το μονοθέσιο της Aston Martin. O Καναδός θα πρέπει να παρουσιαστεί στους αγωνοδίκες για παρατυπία στο ζύγισμα μετά το Q2. Παρέμεινε 5 λεπτά στο γκαράζ της ομάδας πριν κατευθυνθεί στις ζυγαριές της FIA και δεν πήγε μέσω του pit lane, όπως απαιτείται. Υπάρχει συνεπώς περίπτωση να δεχθεί ποινή.
O Oliver Bearman δεν μπορούσε να κάνει πολλά, χρησιμοποιώντας μόνο μεταχειρισμένα σετ ελαστικών στο Q2 και έμεινε 15ος. Ο Βρετανός διέθετε 4 σετ μαλακής γόμας και χρησιμοποίησε τα 3 στο Q1, με τους κανονισμούς να απαιτούν από όλους να διατηρήσουν ένα φρέσκο σετ ελαστικών για την περίπτωση που βρεθούν στο Q3. Συνεπώς, ο Bearman δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το 4ο σετ του στο Q2.
O Nico Hulkenberg με τη Sauber ήταν ο πρώτος από αυτούς που αποκλείστηκαν από τη διαδικασία στο τέλος του πρώτους σκέλους, και θα παραταχθεί 16ος, εμπρός από τον Esteban Ocon με τη Haas. Αμφότεροι νικήθηκαν από τους νεότερους και πιο άπειρους team-mate τους. Μία από τις απογοητεύσεις ήταν η επίδοση του Carlos Sainz, που τον έφερε στη 18η θέση με τον ίδιο να παραδέχεται στον ασύρματο της Williams ότι ο γύρος του δεν ήταν καλός.
— F1 edits (@F1F1edit) May 31, 2025
Όταν ο Franco Colapinto προσπάθησε να βγει στην πίστα για την τελευταία του προσπάθεια στο Q1, αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων ή το συμπλέκτη της Alpine, και δεν είχε τη δυνατότητα να φτάσει έως την 1η στροφή… Ο Αργεντίνος βρέθηκε στην προτελευταία θέση, εμπρός από τον Yuki Tsunoda με τη Red Bull, που ήταν ο πιο απογοητευτικός οδηγός της διαδικασίας, αντιμετωπίζοντας αρκετή υποστροφή. Ίσως είχε τραυματίσει το δάπεδο της Red Bull. Ο χρόνος του ήταν 0,587 πιο αργός από αυτόν του Verstappen στο Q1, αλλά οι διαφορές ήταν πολύ μικρές γενικά.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.