F1-GP Ισπανίας: Ο Piastri νικητής στο «1-2» της McLaren, ανεξέλεγκτος ο Verstappen

F1 Αποτελέσματα GP Ισπανίας 2025


Κανείς δεν κατάφερε να απειλήσει τον poleman Oscar Piastri καθ’ οδόν προς την 5η του νίκη στη φετινή σεζόν της Formula 1 με τη McLaren να σημειώνει «1-2» στο Grand Prix Ισπανίας, καθώς ο Lando Norris τερμάτισε στη 2η θέση. Ο Piastri με αυτό το αποτέλεσμα, αύξησε τη βαθμολογική του διαφορά και πάλι σε διψήφιο αριθμό (10 βαθμούς) από τον Norris.

Ο Βρετανός δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Piastri, έχοντας χάσει τη 2η θέση στην εκκίνηση από τον Max Verstappen, με τον οποίο έδινε μάχη καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα ουσιαστικά. Ο Ολλανδός ακολούθησε επιθετική στρατηγική τριών pit stop (καθώς είχε αρκετή καταπόνηση ελαστικών), η οποία μετατράπηκε σε τέσσερες επισκέψεις στα pits, λόγω της επέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας στους τελευταίους γύρους.

Αυτό ανάγκασε τη Red Bull να τοποθετήσει τη σκληρή γόμα ελαστικών για το τελευταίο stint 6 γύρων, τα οποία δυσκολεύτηκαν να αναπτύξουν θερμοκρασίες. Ένα γλίστρημα του πίσω άξονα στην τελευταία στροφή για τον Verstappen στην επανεκκίνηση με τα κρύα ελαστικά, ξεδίπλωσε τον αγώνα του. Ενώ ο Ολλανδός είχε ένα σίγουρο βάθρο, διεκδικώντας ίσως τη δεύτερη θέση από τον Norris, τα πράγματα πήραν την κατιούσα από το αυτοκίνητο ασφαλείας και έπειτα.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Ο Charles Leclerc επωφελήθηκε στην επανεκκίνηση για να προσπεράσει τον Verstappen, με μία μικρή επαφή στη μεγάλη ευθεία (καθώς ο Μονεγάσκος ήθελε να αποφύγει τα marbles). Αυτό επέτρεψε και στον George Russell να προσπαθήσει να κερδίσει κάτι και κατάφερε να χωθεί στην εσωτερική, προκαλώντας μία δεύτερη επαφή σε λίγα μέτρα με τη Red Bull να εμπλέκεται. Ο Βρετανός βρισκόταν σε θέση να έχει δικαίωμα χώρου, αλλά έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και ήταν αυτός που προκάλεσε την επαφή που οδήγησε τον Verstappen να πάρει το διάδρομο διαφυγής και να διατηρηθεί μπροστά.

Θα μπορούσε να την έχει γλιτώσει ο Verstappen χωρίς να τιμωρηθεί από τους αγωνοδίκες αν παρέμενε μπροστά; Είναι πιθανό, γιατί ο Russell έχασε τον έλεγχο της Mercedes. Όταν όμως η Red Bull ζήτησε από τον Verstappen να παραδώσει τη θέση στον Russell, για να αποφύγει ποινή, ο Ολλανδός έχασε την ψυχραιμία του, καθώς πίστευε ότι είχε δίκιο.

Στη συνέχεια, ο Verstappen έστησε παγίδα στον Russell, επιβραδύνοντας πριν από τη στροφή 5, δείχνοντας ότι θα άφηνε τη Mercedes να περάσει, για να τη χτυπήσει σκόπιμα στη συνέχεια, πριν να παραχωρήσει τη θέση κανονικά μετέπειτα. Ίσως ο Verstappen έκανε αυτό που πίστευε ότι του είχε κάνει ο Russell στην 1η στροφή, σε μία πιο πονηρή έκδοση.

Η ποινή 10 δλ. που δέχθηκε ο Verstappen για το περιστατικό αυτό (επιεικής θα λέγαμε, δεδομένου ότι ο Russell στο Μονακό δέχθηκε drive-trhough για κάτι πολύ λιγότερο), τον έριξε εντέλει στη 10η θέση, σε άλλη μία περίπτωση όπου η απώλεια ψυχραιμίας του κόστισε πολλούς βαθμούς, όπως είχαμε δει και πέρυσι στο GP Ουγγαρίας. Επίσης, ο Verstappen βρίσκεται μόλις 1 πόντο ποινής μακριά από αποκλεισμό για ένα Grand Prix, έχοντας συγκεντρώσει 11 από τους 12 έως τις 30 Ιουνίου, που θα διαγραφούν 2 εξ αυτών. Μετά θα απέχει 3 πόντους ποινής από τον κίνδυνο αποκλεισμού έως τα τέλη Οκτωβρίου.

Οι αγωνοδίκες θα ερευνήσουν και το περιστατικό επαφής μεταξύ των Leclerc και Verstappen στην επανεκκίνηση, οπότε υπάρχουν ακόμη μερικά ερωτηματικά για το 3ο βάθρο του Μονεγάσκου στη φετινή σεζόν (το πρώτο του στην Ισπανία). Ωστόσο, ο Leclerc βρισκόταν μπροστά όταν έκλεισε τη γραμμή του στην ευθεία προκαλώντας την επαφή, για να μη βρεθεί στην περιοχή των ολισθηρών κομματιών γόμας που έχουν βρεθεί εκτός αγωνιστικής γραμμής, τα οποία κολλάνε στα ελαστικά και χρειάζονται μισό γύρο για να τα ξεφορτωθεί ο οδηγός.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Leclerc, καθώς δεν είχε καλή απόδοση με το δεύτερο σετ μέσης γόμας. Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι η ισορροπία της Ferrari άλλαξε πολύ κατά τη διάρκεια του αγώνα, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά φέτος, και ίσως συνδέεται με τις αλλαγές στα τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής.

Ο George Russell τερμάτισε στην 4η θέση, εμπρός από τον εκπληκτικό Nico Hulkenberg, ο οποίος κέρδισε πολλές θέσεις στην εκκίνηση έχοντας ακολουθήσει το διάδρομο διαφυγής. Στη συνέχεια ακολούθησε στρατηγική 3 pit stop, με το τελευταίο να έρχεται όταν σε ευνοϊκό σημείοο για τον Γερμανό, που βρέθηκε με φρέσκα μαλακά ελαστικά, και κατάφερε να προσπεράσει τον Lewis Hamilton για την 5η θέση στον προτελευταίο γύρο.

Έτσι, ο Hulkenberg χάρισε στη Sauber το καλύτερο αποτέλεσμά της από την Imola το 2022, ενώ ο Hamilton δήλωσε μετά τον αγώνα ότι ανυπομονούσε να επιστρέψει σπίτι του, έχοντας μία πολύ κακή ημέρα, όπως ανέφερε, έχοντας αναγκαστεί επίσης να παραχωρήσει τη θέση του στον team-mate του στους πρώτους γύρους.

O Piastri διαχειρίστηκε άψογα την εκκίνηση για να μην απειληθεί. Πίσω του, ο Norris δεν ξεκίνησε καλά, και βρέθηκε μεταξύ των Verstappen και Russell. Ο Ολλανδός είχε την αγωνιστική γραμμή στην 1η στροφή και ο Norris ήταν πιο επιφυλακτικός, σκεπτόμενος το Πρωτάθλημα, οπότε η Red Bull πέρασε 2η.

Ο Russell έχασε έδαφος επιτρέποντας και στις δύο Ferrari να περάσουν μπροστά του: ο Hamilton από την εξωτερική στην 1η στροφή και ο επιθετικός εξαρχής Leclerc στην 5η στροφή. Εκτός από τον 3ο γύρο, που ο Verstappen βρέθηκε αρκετά κοντά με DRS, ο Piastri κατάφερε να ξεφύγει, έχοντας αναπτύξει διαφορά 3 δλ. έως τον 6ο γύρο.

H Red Bull δεν είχε την πρόσφυση που μπορούσε να παράγει η McLaren, με την περιοριστικό παράγοντα να κλίνει προς τον πίσω άξονα στην αρχή, όπως ανέφερε ο Piastri. O Norris είχε ξεκάθαρο πλεονέκτημα απόδοσης επί του Verstappen, o οποίος δεν προσπάθησε καν να αμυνθεί όταν ο Βρετανός επιτέθηκε στον 13ο γύρο για να ανακτήσει εύκολα τη 2η θέση.

Ο Piastri είχε βρεθεί 4,4 δλ. μπροστά όταν ο Norris ανέκτησε τη 2η θέση και στη συνέχεια ο Verstappen κατευθύνθηκε άμεσα στα pits, τοποθετώντας το δεύτερο σετ μαλακής γόμας. Οι McLaren δεν ακολούθησαν το παράδειγμα του Verstappen, αλλά η Ferrari αποφάσισε να προστατεύσει τον Hamilton από πιθανό undercut, αν και ο Βρετανός δεν ήταν πολύ ενθουσιασμένος με πόσο σύντομο ήταν το πρώτο του stint.

O Hamilton αντιμετώπιζε δυσκολίες με την πρόσφυση του πίσω μέρους της Ferrari και είχε δεχθεί εντολή να παραχωρήσει τη θέση του στον Leclerc στον 9ο γύρο, καθώς ο Μονεγάσκος ήταν κολλημένος στο κιβώτιο του team-mate του. Ο Hamilton υπάκουσε και ο Leclerc έφυγε μπροστά, προσπαθώντας να πλησιάσει τις McLaren.

O Norris είχε καταπονήσει τα ελαστικά του στη μάχη με τον Verstappen και ο Piastri είχε τη δυνατότητα να αυξήσει τη διαφορά του στα 5,6 δλ. έως το τέλος του 21ου γύρου, που ο Norris εισήλθε στα pits για πρώτη φορά (κάνοντας ένα αργό pit stop 3 δλ.), τοποθετώντας τη μέση γόμα, για να βρεθεί 10 δλ. πίσω από τον Verstappen. Στον επόμενο γύρο ακολούθησε και ο Piastri, για να βρεθεί σχεδόν 6 δλ. πίσω από τον επικεφαλής πλέον Verstappen.

Οι οδηγοί της McLaren ξεκίνησαν το δεύτερο stint τους πιο συντηρητικά το δεύτερο stint τους και πίσω τους, ο Leclerc ήταν έως και μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος έως ότου ο Piastri αυξήσει το ρυθμό του. Ο Verstappen ανέφερε ότι δυσκολευόταν πλέον, με πιο μαλακά ελαστικά 9 γύρους γηραιότερα, αναφέροντας ότι δεν μπορούσε να φρενάρει και να εισέλθει στις αργές στροφές.

Ο Verstappen έκανε το δεύτερο pit stop του στο τέλος του 29ου γύρου και επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Hamilton, στην 4η θέση. Αυτό έκανε εμφανές ότι ο Ολλανδός θα ακολουθούσε στρατηγική 3 pit stop, αλλά η McLaren ήταν ευχαριστημένη με την προσέγγιση των 2 pit stop. O Verstappen δεν ήταν ευχαριστημένος με τα ανεβάσματα του κιβωτίου της Red Bull, αναφέροντας ότι ένιωθαν σαν να μην είχε συμπλέκτη.

Ο Verstappen ήταν πολύ ταχύτερος στο 3ο του stint, και προσπέρασε με ευκολία τον Leclerc για την 3η θέση λίγο μετά το μέσο του αγώνα. Ο ρυθμός του ήταν ικανός για να κάνει τη McLaren να αναγνωρίσει ότι ο Norris έδινε μάχη με τον Ολλανδό. Ο Norris δέχθηκε μήνυμα να πιέσει περισσότερο, ωστόσο αρνήθηκε να το κάνει, καθώς θα κατέστρεφε τα ελαστικά του, αντιμετωπίζοντας ήδη graining.

Ήδη ο ρυθμός του Βρετανού ήταν ταχύτερος από τον Piastri, με μέσο ρυθμό περίπου στο μισό δευτερόλεπτο κάτω. Ο επικεφαλής Piastri διαχειριζόταν την κατάσταση, με τη διαφορά του από τον Norris να έχει μειωθεί στο μισό σχεδόν, στα 2,7 δλ., ενώ ο Verstappen βρισκόταν περίπου 4,8 δλ. πίσω από τον Βρετανό με 25 γύρους να απομένουν και όλους να χρωστούν ένα ακόμη pit stop θεωρητικά.

Ο Leclerc ήταν αυτός που επισκέφθηκε πρώτος τα pits στο τέλος του 41ου γύρου, έχοντας άλλο ένα σετ μέσης γόμας. Πιο πίσω, ο Russell προσπαθούσε να πιέσει τον Hamilton, μειώνοντας τη διαφορά μεταξύ τους κάτω από τα 2 δλ. και η Mercedes επιχείρησε το undercut επί του πρώην οδηγού της, με ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας.

Με 20 γύρους να απομένουν, ο Piastri άρχισε να απομακρύνεται ξανά, ενώ ο Verstappen δεν μπορούσε να πλησιάσει κάτω από τα 4 δλ. τον Norris, δηλαδή σε εμβέλεια undercut. H Mercedes απομάκρυνε τον Antonelli από το διάβα του Russell για να πετύχει το undercut του Βρετανού επί του Hamilton, ο οποίος επέκτεινε το δεύτερο stint του με τη μέση γόμα.

Ωστόσο, το τελευταίο pit stop του Hamilton διήρκεσε σχεδόν 5 δλ., καθώς υπήρξε δυσκολία στο βίδωμα του εμπρός δεξιού μπουλονιού, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να επιστρέψει στην πίστα πάνω από 10 δλ. πίσω από τον Russell. Στον επόμενο γύρο ακολούθησε και το 3o pit stop του Verstappen, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Tsunoda, ο οποίος του άνοιξε δρόμο άμεσα, παρότι βρισκόταν σε μάχη με τον Ocon 1 γύρο πίσω.

Η McLaren απάντησε άμεσα με τον Norris και ένα καλό pit stop 2,3 δλ. με τον Βρετανό να επιστρέφει στην πίστα εμπρός από τον Verstappen με διαφορά κάτω του 1 δλ. Ο Piastri κάλυψε και αυτός το uncercut στον επόμενο γύρο. O Verstappen είχε πλησιάσει στο μισό δευτερόλεπτο με πολλούς ντουμπλαρισμένους οδηγούς να βρίσκονται μπροστά τους.

Ωστόσο, ο Norris είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί εκτός εμβέλειας DRS, με τον Verstappen να κάνει παράπονα για την ποιότητα κύλισης της Red Bull. O Lawson καθυστέρησε λίγο τον Norris, καθώς μαχόταν με τον υπερβολικά σθεναρό στην υπεράσπισή του Bearman, ο οποίος με τη σειρά του κόστισε χρόνο στον Verstappen, ισορροπώντας τα πράγματα, γεγονός για το οποίο ο Ολλανδός δεν ήταν ευχαριστημένος και εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του με μία χειρονομία.

Η McLaren έστελνε αρκετά μηνύματα στον Norris για να αλλάξει ρυθμίσεις ανάκτησης ενέργειας από τη μονάδα ισχύος, καθώς ο Piastri είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί ξανά. Μόλις 11 γύρους από το τέλος, ο κινητήρας στη Mercedes του Andrea Kimi Antonelli παρέδωσε το πνεύμα και ακινητοποιήθηκε στα χαλίκια της 10ης στροφής, προκαλώντας την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Η McLaren αντέδρασε άμεσα, καλώντας στα pits αμφότερα τα μονοθέσιά της, για να αποτρέψει να βρεθεί o Verstappen με φρέσκα ελαστικά εναντίον παλαιών για τους οδηγούς της. Ωστόσο, η Red Bull επέλεξε τη σκληρή γόμα, κάτι που παραξένεψε τον Verstappen. Eνημερώθηκε όμως ότι αυτή ήταν η μοναδική επιλογή της ομάδας, καθώς τα άλλα σετ μαλακής γόμας είχαν χρησιμοποιηθεί πολύ στις κατατακτήριες δοκιμές αλλά και στους γύρους προς το grid.

Αυτό σήμαινε ότι θα ήταν πιο δύσκολο για τον Verstappen να φέρει στις ιδανικές θερμοκρασίες τα σκληρά ελαστικά, τα οποία δεν είχαν απαραίτητα καλή απόδοση, αλλά θα είχε τη δυνατότητα να τα πιέσει όσο ήθελε. Πίσω του, ο Leclerc είχε μαλακά ελαστικά. Θα απέμεναν 6 γύροι στο σπριντ έως το τέλος, με εκμηδενισμένες διαφορές, καθώς οι οδηγοί που βρίσκονταν ένα γύρο προσπέρασαν τους πρωτοπόρους αλλά χρειάστηκαν έναν επιπλέον γύρο για να επιστρέψουν στην ουρά της κατάταξης.

Στην επανεκκίνηση, ο Verstappen είχε μία τεράστια πλαγιολίσθηση στην τελευταία στροφή, και ο Leclerc κατάφερε να τον περάσει έως στη γραμμή εκκίνησης, και τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν ελαφρώς. Ο Russell προσπάθησε να επωφεληθεί στην 1η στροφή και είχε βρεθεί στην εσωτερική με τους τροχούς του σχεδόν παράλληλα με τους τροχούς της Red Bull.

Ωστόσο, έχασε το πίσω μέρος και προκάλεσε την επαφή μεταξύ τους, και ο Verstappen κατευθύνθηκε στο διάδρομο διαφυγής και διατηρήθηκε μπροστά. Λίγους γύρους αργότερα, η Red Bull του ζήτησε να παραχωρήσει τη θέση και εκείνος διαμαρτυρήθηκε έντονα στον ασύρματο. Στη συνέχεια επιβράδυνε, άφησε τον Russell να τον προσπεράσει και στη συνέχεια τον… εμβόλισε επίτηδες, σε ένα περιστατικό που ερεύνησαν οι αγωνοδίκες και του επέβαλαν ποινή 10 δλ., γεγονός που τον έριξε στη 10η θέση στο τέλος.

Στη συνέχεια, άφησε τον Βρετανό να περάσει μπροστά, αλλά ο Russell ανέφερε ότι η Mercedes του είχε υποστεί ζημιές. Στον προτελευταίο γύρο, ο Nico Hulkenberg, με καινούργιο σετ μαλακής γόμας, κατάφερε να αποσπάσει την 6η θέση από τον Hamilton -η οποία έγινε 5η με την τιμωρία του Verstappen- σε ένα πολύ μεγάλο αποτέλεσμα για τη Sauber. Το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τη στρατηγική του Hulkenberg.

O Isack Hadjar έκανε άλλον ένα πολύ καλό αγώνα για να τερματίσει 7ος με τη Racing Bulls, εμπρός από τον Pierre Gasly που ήταν 8ος με την Alpine, ενώ ο Fernando Alonso κατάφερε να… σπάσει τη γκίνια, σημειώνοντας τους πρώτους φετινούς βαθμούς του από την 9η θέση, εμπρός από τον Verstappen. Ο Ολλανδός ο οποίος βρέθηκε ξαφνικά από τους 25 στους 49 βαθμούς μακριά από την κορυφή στο Πρωτάθλημα Οδηγών (και 39 μακριά από τον Norris), καθώς η απώλεια ψυχραιμίας του κόστισε ακριβά σήμερα.

Ήταν λάθος εκτίμηση της Red Bull; Είναι πιθανότατο. Φαίνεται ότι η ομάδα προσπαθούσε να έχει τη μικρότερη απώλεια με την πιο επιφυλακτική προσέγγιση σε μία πιθανή έρευνα των αγωνοδικών. Αλλά ο Verstappen κατέστρεψε όλα της τα σχέδια στη συνέχεια με την εκούσια επαφή με τον Russell.

Ούτως ή άλλως, ο Ολλανδός πιστεύει ότι η απόδοση της Red Bull στον αγώνα δείχνει ότι δεν μπορεί να κυνηγήσει τον τίτλο φέτος. Ίσως απογοητεύτηκε από την εξέλιξη της ανταγωνιστικότητας των ομάδων στο GP Ισπανίας. Ίσως η Red Bull ηλπιζε ότι θα βρισκόταν πιο κοντά στη McLaren με τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής, ενώ στην πραγματικότητα η ίδια δυσκολεύτηκε με την ισορροπία του μονοθεσίου της στον αγώνα.

 


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων