F1: GP Ισπανίας: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές, σετ ελαστικών

Με την αποχώρηση του Lance Stroll, το grid της Formula 1 για το Grand Prix Ισπανίας θα απαρτίζεται από 19 οδηγούς. Ο Oscar Piastri κατέκτησε την 4η pole position της καριέρας του με τη μεγαλύτερη διαφορά σε φετινές κατατακτήριες δοκιμές (0,2 δλ.) εμπρός από τον team-mate του στη McLaren, Lando Norris.
Ενώ οι διαφορές της βρετανικής ομάδας από τους αντιπάλους της σμικρύνθηκαν από τις ελεύθερες στις κατατακτήριες δοκιμές, η υπόθεση pole position επρόκειτο για καθαρή μονομαχία μεταξύ των οδηγών της, με τον Piastri να κυριαρχεί. Ωστόσο, η πίστα της Βαρκελώνης έχει μία από τις μεγαλύτερες ευθείες έως την πρώτη ζώνη πέδησης (550 μ.) και αυτό κάνει ευάλωτους τους πρωτοπόρους, οι οποίοι δίνουν slipstream σε αυτούς που τους ακολουθούν.
Ghost car returns for Spain! 👻
We take a look at Piastri 🆚 Norris in Q3 ⚔️#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/yKgduqoOxS
— Formula 1 (@F1) May 31, 2025
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Για αυτό και μία καλή εκκίνηση είναι κρίσιμης σημασίας στη Βαρκελώνη, και αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο η McLaren έχει επιδείξει αδυναμίες ορισμένες φορές φέτος. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο να βλέπουμε έναν οδηγό που εκκίνησε από τη 2η σειρά να τίθεται επικεφαλής στις πρώτες στροφές του GP Ισπανίας. Φέτος, στη δεύτερη σειρά εκκίνησης παρατάσσονται οι Max Verstappen και George Russell.
O Ολλανδός οδηγός της Red Bull δήλωσε εχθές ότι δεν έχει τίποτα να χάσει για να προσπαθήσει κάποια επιθετική κίνηση στις πρώτες στροφές, ενώ και ο Russell μπορεί να είναι επιθετικός στα πρώτα μέτρα, όπως είδαμε στην Imola. Ακόμα όμως και αν οι McLaren εκθρονιστούν από τις πρώτες θέσεις στην εκκίνηση, ο αγώνας δεν θα κριθεί απαραίτητα στην πρώτη στροφή.
Με υψηλές θερμοκρασίες, η καταπόνηση των ελαστικών θα βρεθεί στο επίκεντρο και θα είναι πολύ σημαντική η διαχείρισή τους. Μένει να αποδειχθεί αν τα πλευρικά φορτία του εμπρός άξονα ή η θερμική καταπόνηση των πίσω Pirelli θα αποτελέσει τον περιοριστικό παράγοντα αυτό το απόγευμα. Οπότε, η διαφορά απόδοσης των ελαστικών αναμένεται να ανοίξει ευκαιρίες για προσπεράσματα όπως είχε συμβεί και στην Imola.
Το προβάδισμα της McLaren στις κατατακτήριες δοκιμές και η παραδοσιακά φέτος καλή διαχείριση των ελαστικών της τη φέρνει σε πλεονεκτική θέση. Ακόμα και αν χαθούν κάποιες θέσεις στην εκκίνηση, ενδέχεται να μπορεί να βασιστεί στην καλύτερη διαχείριση ελαστικών για να τις ανακτήσει, ιδίως αν η πλάστιγγα κλίνει προς τη θερμική καταπόνηση του πίσω άξονα.
Η Red Bull επέδειξε πολύ καλά δείγματα ρυθμού αγώνα την Παρασκευή, αλλά τα stint της ήταν πολύ μικρότερα από αυτά της McLaren. Παράλληλα, ο Russell πιστεύει ότι ο ρυθμός αγώνα αποτελεί ευάλωτο τομέα για τη Mercedes. Οι περισσότεροι κορυφαίοι οδηγοί έχουν διαφυλάξει ένα φρέσκο σετ μέσης και σκληρής γόμας ελαστικών, εκτός από τον Charles Leclerc (που εκκινεί 7ος), o οποίος έχει διαφυλάξει δύο σετ μέσης γόμας.
Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η Ferrari θα μπορεί να επαναλάβει τα ενθαρρυντικά σημάδια σε ρυθμό αγώνα που έχει επιδείξει τα τελευταία αγωνιστικά Σαββατοκύριακα, με τον Lewis Hamilton να εκκινεί από την 5η θέση. Μεταξύ των Ferrari θα παραταχθεί ο Andrea Kimi Antonelli με τη Mercedes.
Με σχεδόν δεδομένο ότι θα δούμε ξεκάθαρη επικράτηση της στρατηγικής δύο pit stop, η προτιμότερη τακτική αναμένεται να είναι αυτή της χρήσης μαλακής-μέσης-μαλακής γόμας, με πλαίσιο για pit stop στους γύρους 13-19 και 42-48 από τους 66 συνολικά. Η μέση απώλεια χρόνου για ένα pit stop εκτιμάται στα 22 δλ. σε αγωνιστικές συνθήκες και στα 12,5 δλ. υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας ή VSC. Εντούτοις, η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι αρκετά σπάνια τα τελευταία χρόνια στο GP Ισπανίας.
Η εναλλακτική λύση θα ήταν η χρήση σκληρής γόμας στο τελικό stint (γεγονός που θα επέτρεπε μικρότερη διάρκεια στα πρώτα stint), ωστόσο φαίνεται ότι οι περισσότερες ομάδες θα προτιμήσουν να αποφύγουν τα Pirelli με τα λευκά διακριτικά, καθώς η απόδοσή τους δεν προβλέπεται να είναι σπουδαία.
Μία άλλη στρατηγική, την οποία μπορούν να ακολουθήσουν μόνο τρεις οδηγοί (ο Charles Leclerc με τη Ferrari και οι πιλότοι της Haas), είναι αυτή της χρήσης μαλακής-μέσης-μέσης γόμας. Ο Leclerc θυσίασε τις πιθανότητές του στις κατατακτήριες δοκιμές με ένα λιγότερο σετ μαλακής γόμας, και επέμεινε σε αυτήν παρά τη θέληση των τεχνικών της Ferrari.
Ωστόσο, ο Μονεγάσκος είναι πολύ αισιόδοξος για τις δυνατότητες της Ferrari σε ρυθμό αγώνα και θεωρεί ότι η επιλογή να διαφυλάξει δύο σετ μέσης γόμας για τον αγώνα θα αποδώσει πολύ καλύτερα. Ο Leclerc θα μπορεί να κάνει ένα μικρότερο πρώτο stint, επιχειρώντας ενδεχομένως ένα undercut επί των προπορευόμενων, καθώς θα μπορεί να επεκτείνει το 3ο stint με τη μέση γόμα έναντι των αντιπάλων του που θα χρησιμοποιήσουν τη μαλακή.
Όλοι οι οδηγοί που εκκινούσαν πίσω από τον Lance Stroll θα κερδίσουν μία θέση. Ο Oliver Bearman θα είναι ο πρώτος που θα επωφεληθεί, ανεβαίνοντας με τη Haas στη 14η θέση. Η Alpine αντικατέστησε το κιβώτιο στο μονοθέσιο του Franco Colapinto (18ος), έπειτα από το χθεσινό πρόβλημα στο Q1, χωρίς να υπάρχει ποινή.
Με τον Yuki Tsunoda να εκκινεί από την τελευταία θέση, η Red Bull αποφάσισε να αλλάξει το στήσιμο του μονοθεσίου του, τοποθετώντας επίσης πίσω αεροτομή διαφορετικών προδιαγραφών, για να του δώσει υψηλότερη ταχύτητα στον αγώνα και να διευκολύνει τα προσπεράσματα. Συνεπώς, o Ιάπωνας θα εκκινήσει από το pit lane, όπως είχε συμβεί στην Imola. Επίσης, είναι πολύ πιθανό ο Tsunoda να επιλέξει κόντρα-στρατηγική εκκινώντας με τη μέση ή ακόμα και με τη σκληρή γόμα ελαστικών.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.