F1-GP Ιταλίας: O Max Verstappen κατακτά pole-έκπληξη

Leapmotor: Ρεκόρ πωλήσεων για την νέα μάρκα τον Ιούλιο


O Max Verstappen κατέκτησε την 45η pole position της καριέρας του στη Formula 1 στο Grand Prix Ιταλίας, επικρατώντας με τη Red Bull και στις δύο προσπάθειες του Q3. Είναι η πρώτη φορά που μονοθέσιο της αυστριακής ομάδας σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε κατατακτήριες δοκιμές στη Monza, στην υβριδική εποχή της Formula 1 (από το 2014), σε μία ημέρα που ίσως κανένας από τους δύο οδηγούς της McLaren δεν άντλησε το απόλυτα μέγιστο από το μονοθέσιο.

Ο Ολλανδός δήλωσε ότι η RB21 λειτουργούσε καλύτερα αυτό το τριήμερο, σε μία πίστα όπου πέρυσι η Red Bull είχε έναν από τους πιο δύσκολους αγώνες της. Φέτος έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει τα kerb καλύτερα και έχει φέρει μία πολύ πιο λεπτή πίσω αεροτομή και αναβαθμίσεις στο δάπεδο. Στην πρώτη προσπάθεια στο Q3, ο Verstappen ήταν ταχύτερος όλων, μόλις 0,084 δλ. εμπρός από τον Charles Leclerc, με τον Oscar Piastri 3ο, καθώς η Red Bull ενορχήστρωσε τα πράγματα ώστε ο Yuki Tsunoda να δώσει slipstream στον Ολλανδό team-mate του.

Ride onboard with Max Verstappen as he completes his record-breaking pole lap at the Temple of Speed ⏱️💨#F1 #ItalianGP @pirellisport pic.twitter.com/1DcaVrOGj4

— Formula 1 (@F1) September 6, 2025

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Στον κρίσιμο τελικό γύρο, ο Verstappen, όντας όπως πάντα τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ καλός στην τελική παρατεταμένη στροφή, κατάφερε να αποσπάσει την τελευταία στιγμή την pole position για μόλις 0,077 δλ. από τον Lando Norris, ο οποίος έκανε αρκετά επεισοδιακή τη διαδικασία για τον εαυτό του, αλλά κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον αντίπαλό του στη μονομαχία του Πρωταθλήματος, τον team-mate του στη McLaren, Oscar Piastri.

F1 Lando Norris (McLaren)

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ιταλίας

Ο Norris παραδέχθηκε ότι έκανε πολλά λάθη. Στο Q2, η McLaren ζήτησε από τον Norris να επιστρέψει στα pits πριν σημειώσει χρόνο με ένα καινούργιο σετ μαλακών ελαστικών στο Q2, καθώς βγήκε εκτός πίστας στο πρώτο chicane έχοντας μπλοκάρει τα φρένα του, και πέρασε πάνω από τη λεπτή λωρίδα χαλικιών που βρίσκεται εκεί. H βρετανική ομάδα τοποθέτησε καινούργιο σετ ελαστικών στο μονοθέσιό του.

Norris hasn’t set a Q2 time yet because of this 👀#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/sZ7K6T5BMm

— Formula 1 (@F1) September 6, 2025

Η McLaren ενημέρωσε τον Norris ότι θα ήταν καλύτερο να γράψει καλό χρόνο στην πρώτη προσπάθεια, αλλά η επίδοση που σημείωσε ήταν 0,31 δλ. μακριά από την κορυφή. Στη συνέχεια έκανε δύο αργούς γύρους για να κατεβάσει τις θερμοκρασίες στα ελαστικά του. Στον πρώτο εξ αυτών, έδωσε slipstream στον Piastri, χάρη που ο Αυστραλός team-mate του ανταπόδωσε στην τελική προσπάθεια του Norris (ο οποίος βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στην 11η θέση, δηλαδή στη ζώνη αποκλεισμού), που τον έφερε στην 5η θέση και του εξασφάλισε την πρόκριση στο τελικό σκέλος.

F1 Lando Norris (McLaren) (2)

O Piastri χρησιμοποίησε στο Q2 δύο σετ ελαστικών, έναντι του Verstappen, που προκρίθηκε «ξοδεύοντας» μόνο ένα. Στην πρώτη προσπάθεια του Q3, ο Norris βγήκε στην πίστα πρώτος, οπότε δεν είχε slipstream από κανένα προπορευόμενο μονοθέσιο. Ίσως θα μπορούσε να είχε φρενάρει λίγο στο pit lane για να αφήσει τον Antonelli να περάσει μπροστά του, αλλά δεν το έκανε. Σε αυτή την προσπάθεια, ο Βρετανός δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του από το Q2 και βρέθηκε στην 7η θέση.

Στο τέλος όμως έβαλε έναν πολύ καλό γύρο, αλλά δεν ήταν αρκετός για την pole position. Από την πλευρά του, ο Piastri (3ος), δήλωσε ότι το πέρασμά του από την 1η στροφή στην τελική του προσπάθεια ήταν «μέτριο». Έως ένα βαθμό, την επίδοση του Piastri ίσως επηρέασε και το γεγονός ότι δεν οδήγησε στο FP1, έχοντας παραχωρήσει το μονοθέσιό του στον νεαρό Alex Dunne.

O Piastri βρέθηκε 0,19 δλ. μακριά από την κορυφή σε μία πίστα που δεν τονίζει τα πλεονεκτήματα της McLaren, τουλάχιστον στις κατατακτήριες δοκιμές. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Piastri έχει επιλέξει εμπρός αεροτομή που παράγει λιγότερο αεροδυναμικό φορτίο από αυτήν του Norris. Ωστόσο και οι δυο McLaren έχει ρυθμίσεις με περισσότερο φορτίο από τη Red Bull.

F1 Oscar Piastri (McLaren)

Πίσω από τις McLaren, στην 4η θέση, θα παραταχθεί αύριο ο Charles Leclerc με τη Ferrari, η οποία δεν κατάφερε να επαναλάβει την υποσχόμενη αρκετά εμφάνισή της στις ελεύθερες δοκιμές. Ο Leclerc πλησίασε στα 0,025 δλ. τον Piastri, αλλά δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στη δεύτερη προσπάθειά του.

Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι στην πρώτη του προσπάθεια βρέθηκε όσο πιο κοντά στον τέλειο γύρο θα μπορούσε, παρότι η Ferrari επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει τον τιμωρημένο team-mate του για να του δώσει slipstream, με τον επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur να τονίζει ότι ήταν η προετοιμασία των ελαστικών που είχε περισσότερη σημασία.

F1 Charles Leclerc (Ferrari)

Η Scuderia ήταν της άποψης ότι αυτό θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στις προσπάθειες του Lewis Hamilton, ο οποίος πλασαρίστηκε στην 5η θέση, μόνο 0,117 δλ. πίσω από τον team-mate του. Ωστόσο, λόγω της ποινής 5 θέσεων που δέχθηκε στο GP Ολλανδίας, θα εκκινήσει από τη 10η θέση, μην έχοντας καταφέρει να βελτιώσει στην τελική του προσπάθεια.

Συνεπώς, ο George Russell, ο οποίος με τη Mercedes βρέθηκε μόλις 0,033 δλ. πίσω από τον Hamilton, θα κληρονομήσει την 5η θέση στη σειρά εκκίνησης, εμπρός από τον team-mate του, Andrea Kimi Antonelli ο οποίος πραγματοποίησε μία εντυπωσιακή ανάκαμψη από το χαμένο FP2 λόγω λάθους του.

F1 Andrea Kimi Antontelli (Mercedes)

Ο Ιταλός παραδέχθηκε ότι υπήρχε περαιτέρω απόδοση στα ελαστικά, καθώς έφτασε να τα υπερθερμάνει έως το 3ο sector. O Russell ζήτησε ένα σετ μέσης γόμας για την τελική του προσπάθεια, αλλά δεν εισακούστηκε από τη Mercedes, καθώς η συνεννόηση μεταξύ τους δεν ήταν ιδανική και ο Βρετανός δεν ήταν πιο αυστηρός στην απαίτησή του.

Άλλη μία πολύ καλή εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές πραγματοποίησε για μία ακόμη φορά ο Gabriel Bortoleto, φέρνοντας τη Sauber στην 7η θέση, εισερχόμενος για 4η φορά σε 6 αγώνες στο Q3. Ωστόσο, ο Bortoleto ήταν λίγο απογοητευμένος, καθώς έγραψε χρόνο μόλις 0,009 δλ. ταχύτερο της επίδοσης που πέτυχε με μεταχειρισμένα ελαστικά, έχοντας πιέσει υπερβολικά.

F1 Gabriel Bortoleto (Sauber)

Παρά ταύτα, ο Bortoleto θα παραταχθεί αύριο εμπρός από τον μάνατζέρ του, Fernando Alonso, τον οποίο δεν περιμέναμε να φέρει την Aston Martin του στην 8η θέση, καθώς μέχρι τώρα η ταχύτητα στις ευθείες ήταν το μεγάλο μειονέκτημα του βρετανικού μονοθεσίου.

Τη δεκάδα στους χρόνους συμπλήρωσε ο Yuki Tsunoda, ο οποίος θα εκκινήσει 9ος με την ποινή του Hamilton (10ος). Ο Ιάπωνας έδωσε slipstream στον Verstappen στην πρώτη προσπάθεια του Q3 (και ίσως είχε ένα πρόβλημα με τη μπαταρία του), και στη δεύτερη προσπάθεια βγήκε πρώτος στην πίστα και δεν είχε κανένα μονοθέσιο μπροστά του για να του δώσει slipstream. Οι Antontelli, Bortoleto, Alonso και Tsunoda είχαν μόνο ένα φρέσκο σετ ελαστικών για το Q3.

Ο Oliver Bearman βρέθηκε μόλις 0,013 χλστ. μακριά από την πρόκριση στο Q3 με τη Haas, αλλά αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με την 11η θέση, μισό δέκατο μπροστά από τον Nico Hulkenberg, που γνώρισε ακόμη μία ήττα στις κατατακτήριες δοκιμές από τον νεαρό team-mate του στη Sauber.

F1 Oliver Bearman (Haas)

Πίσω από τον Γερμανό θα παραταχθούν οι δύο Williams, οι οποίες δεν κατάφεραν να αναπτύξουν θερμοκρασία στα ελαστικά τους στην προετοιμασία του γρήγορου γύρου, και παρά την ταχύτητα τους στις ευθείες, είχαν ένα απογοητευτικό αποτέλεσμα σήμερα, σε μία πίστα που θεωρητικά θα τους ευνοούσε. Ο Carlos Sainz κατέλαβε τη 13η θέση και ο Alex Albon τη 14η. Πίσω τους, θα παραταχθεί ο Esteban Ocon με τη δεύτερη Haas.

O Isack Hadjar (16ος), που ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά στον προηγούμενο αγώνα, γνώρισε τον αποκλεισμό στις κατατακτήριες δοκιμές για πρώτη φορά στο Q1, έχοντας πατήσει στα χαλίκια στη 2η Lesmo, σε μία πολύ κακή ημέρα για τη Racing Bulls. Ο έτερος οδηγός της ιταλικής ομάδας, Liam Lawson, έκανε το ίδιο λάθος στην 1η Lesmo και βγήκε εκτός πίστας. Ο Νεοζηλανδός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του και περιορίστηκε στην τελευταία θέση.

Η Racing Bulls ενημέρωσε ότι διέγνωσε ένα πρόβλημα στη μονάδα ισχύος του Hadjar, και θα αναγκαστεί να την αντικαταστήσει πριν από τον αγώνα. Κατά συνέπεια, ο Γάλλος θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από το pit lane. O Hadjar δεν ήταν ευχαριστημένος από το γεγονός ότι ο Sainz δεν τον άφηνε να περάσει στο γύρο προετοιμασίας. Ο Γάλλος πιστεύει ότι η Racing Bulls είχε καλό μονοθέσιο για τη Monza και θα μπορούσε να πετύχει ένα καλό αποτέλεσμα σήμερα.

⏪ Rewind to Q1… Frustration for Isack 📻#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/QJcQhinKuz

— Formula 1 (@F1) September 6, 2025

Μαζί με τους οδηγούς της Racing Bulls, στο τέλος του Q1 βρέθηκαν εκτός διαδικασίας και αυτοί της Alpine, στη 18η θέση (Franco Colapinto) και τη 19η θέση (Pierre Gasly), δεδομένης της υστέρησης του V6 της Renault σε ισχύ. Μπροστά τους θα παραταχθεί αύριο ο Lance Stroll με την Aston Martin, ενώ ο team-mate του, Fernando Alonso έγραψε τον 6ο χρόνο στο Q1… Αυτοί οι οδηγοί θα κερδίσουν μία θέση λόγω της εκκίνησης του Hadjar από το pit lane.

Verstappen και Sainz, βγαίνοντας λίγο στα χαλίκια της 2ης Lesmo ίσως τραυμάτισαν λίγο το δάπεδο του μονοθεσίου τους. Ο Ολλανδός τουλάχιστον ζήτησε από τη Red Bull να ελέγξει το μονοθέσιό του. Ο δεξιός καθρέπτης της Ferrari του Leclerc χαλάρωσε, όπως ανέφερε στον ασύρματο o Μονεγάσκος. Με τους οδηγούς της Mercedes να έχουν ένα λιγότερο σετ μαλακής γόμας ελαστικών, ο Russell κατάφερε να προκριθεί στο Q2 χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα.

F1 Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών GP Ιταλίας 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων