F1-GP Καναδά: Νίκη του George Russell στο «1-3» της Mercedes, δράμα για τη McLaren

Ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα γιόρτασε η Mercedes στο Grand Prix Καναδά, τον 10ο γύρο της φετινής σεζόν της Formula 1, με νίκη και διπλό βάθρο. Παρότι η γερμανική ομάδα φοβόταν τις υψηλές θερμοκρασίες με τον ασφαλτοτάπητα στους 50 βαθμούς Κελσίου, ο George Russell είχε ολόκληρο τον αγώνα υπό τον έλεγχό του.
Χωρίς να διαπράξει κανένα λάθος, ο Βρετανός δεν απειλήθηκε ποτέ σοβαρά στην ουσία, παρότι ο Max Verstappen βρισκόταν σχεδόν πάντα πολύ κοντά του. Έκανε άψογη εκκίνηση, σε αντίθεση με τον Verstappen, στον οποίο έπεσαν υπερβολικά οι στροφές του κινητήρα. Ωστόσο, ο Ολλανδός πίεσε όσο μπορούσε τον Russell στους πρώτους γύρους. H Mercedes όμως είχε το ρυθμό να επιτρέψει στον Βρετανό να αντέξει την πίεση με τη Red Bull στο DRS για τους 5 πρώτους γύρους.
Από εκεί και έπειτα, δεν είχε ποτέ ξανά τον Verstappen εντός εμβέλειας DRS. Έπειτα από μόλις 10 γύρους, η Red Bull άρχισε να δυσκολεύεται με τα ελαστικά μέσης γόμας. Η ομάδα επέλεξε επιθετική στρατηγική, καλώντας στα pits τον Verstappen ενώ βρισκόταν υπό την επίθεση του Andrea Kimi Antonelli στο τέλος του 11ου γύρου.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Στο δεύτερο stint, ο Verstappen πλησίασε στο 1,5 δλ. τον Russell όσο βρίσκονταν πίσω από οδηγούς που δεν είχαν κάνει ακόμα το πρώτο τους pit stop, όπως οι Norris και Leclerc. Όταν αυτοί έφυγαν από τη μέση, ο Russell κατάφερε να απομακρυνθεί ξανά και αυτή τη φορά πάνω από 5 δλ. Η Red Bull κάλεσε ξανά στα pits τον Verstappen όταν τα ελαστικά του Ολλανδού είχαν αρχίσει και πάλι να χάνουν απόδοση και ο Antonelli είχε βρεθεί ξανά εντός εμβέλειας DRS.
Ο Russell είχε το περιθώριο να παραμείνει στην πίστα άλλους 5 γύρους, καθώς έγραφε πανομοιότυπους χρόνους με τον Verstappen με παλαιότερα ελαστικά. Ούτε καν ένα χρονοβόρο pit stop από τη Mercedes, καθώς άργησε να βιδωθεί το μπουλόνι του πίσω αριστερού τροχού στο δεύτερο pit stop του Russell, δεν κατάφερε να του κοστίσει κάτι ουσιαστικό.
Ο Verstappen μείωσε και πάλι τη διαφορά μεταξύ τους πολύ κοντά στο δευτερόλεπτο, όταν βρήκαν οδηγούς που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω, αλλά όταν ξεπέρασαν και αυτό το εμπόδιο, ο Russell κατάφερε να απομακρυνθεί ξανά και να έχει μία απόσταση ασφαλείας. Ο Βρετανός έστησε και μια μικρή παγίδα στο αυτοκίνητο ασφαλείας των τελευταίων γύρων, καθώς ο Verstappen ερχόταν δίπλα του. Ο Russell φρέναρε απότομα, και η Red Bull τον προσπέρασε, κάτι που ανέφερε στον ασύρματο της Mercedes. Ίσως αυτό είναι η αφορμή για την διαμαρτυρία που κατέθεσε η Red Bull στη FIA εναντίον του Russell, την οποία θα ερευνήσουν οι αγωνοδίκες.
Πέραν αυτού, ο Russell διαχειρίστηκε τα πάντα άψογα για να κατακτήσει την πρώτη του φετινή νίκη, με την ομάδα να έχει στοχεύσει αυτό τον αγώνα γνωρίζοντας ότι μπορεί να τα πάει καλά, με μικρές αναβαθμίσεις στο δάπεδο και εφοδιασμένη με την πίσω ανάρτηση της Imola, που στόχο έχει να διευρύνει το πλαίσιο λειτουργίας του μονοθεσίου και φαίνεται ότι το κατάφερε. Με αυτό το αποτέλεσμα, η Mercedes πέρασε μπροστά από τη Ferrari στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.
Ο λείος ασφαλτοτάπητας και οι αργές στροφές έκαναν το σκελετό των ελαστικών να λειτουργεί σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, ακόμα και στους 50 βαθμούς Κελσίου της ασφάλτου, και το πρόβλημα ήταν περισσότερο το graining. Αυτό έκανε τη McLaren να μην είναι ανταγωνιστική (καθώς πάντα δυσκολεύεται με το graining) και τη Mercedes -οριακά- ταχύτερη και από τη Red Bull, διαχειριζόμενη καλύτερα τα ελαστικά της. Με την άψογη εκτέλεση του Russell, το 5ο φετινό βάθρο του Βρετανού τον έκανε τον τέταρτο διαφορετικό νικητή της φετινής σεζόν, και μάλιστα με hat trick (pole, νίκη, ταχύτερο γύρο).
Ο Verstappen και το pit wall της Red Bull δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι για αυτό, καθώς το μονοθέσιο δεν ήταν αρκετά γρήγορο και παρουσίασε περισσότερη καταπόνηση ελαστικών στα δύο πρώτα stint, ενδεχομένως λόγω της επιλογής «λιγότερου φτερού» στην πίσω αεροτομή. Με ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου στα τελικά στάδια του αγώνα, τα πράγματα ήταν καλύτερα για την RB21, που ήταν πιο ανταγωνιστική στο τελικό stint και δεν αντιμετώπισε προβλήματα με τα ελαστικά της.
Η πολύ καλή φόρμα της Mercedes υπογραμμίστηκε και από τον εξαιρετικό αγώνα του Antonelli, ο οποίος στα 18 του χρόνια έγινε ο 3ος νεότερος οδηγός που έχει ανέβει στο βάθρο στην ιστορία της Formula 1. Ο Ιταλός έκανε μία πολύ καλή εκκίνηση για να βρεθεί δίπλα από τη McLaren του Oscar Piastri στις πρώτες στροφές, γεγονός που τον έφερε στην εσωτερική στην είσοδο του chicane 3/4 και σε πλεονεκτική θέση, καθώς ο Αυστραλός προτίμησε να σκεφτεί τον τίτλο και να μη ρισκάρει να παλέψει από την εξωτερική.
Έτσι, ο Antontelli ανέβηκε από την 4η στην 3η θέση και στη συνέχεια κατάφερε να ασκήσει πίεση στον Verstappen στο τέλος των δύο πρώτων stint. Αλλά η Red Bull πάντα απέσυρε από τη μάχη τον Ολλανδό με pit stop την κρίσιμη στιγμή και η Mercedes ακολούθησε το παράδειγμά της και τις δύο φορές, χωρίς να αλλάξει η κατάταξη μεταξύ τους. Ο Antonelli βγήκε σχεδόν δίπλα από τον Verstappen στο δεύτερο pit stop, αλλά είχε κρύα ελαστικά και παρέμεινε πίσω.
Ο Ιταλός ταλαιπώρησε αρκετά τα ελαστικά του στο τελικό stint, και βρέθηκε υπό την πίεση του Piastri, τον οποίο όμως κατάφερε να διατηρήσει πίσω του, μέχρι να φτάσει τον Αυστραλό και ο Norris και ξεκινήσει η μάχη μεταξύ των McLaren. Κάποια στιγμή, o Antonelli είχε βρεθεί με δύο McLaren με DRS πίσω του, αλλά δεν έδειξε κανένα σημάδι να λυγίζει υπό πίεση και κατάφερε να εξασφαλίσει το πρώτο του βάθρο. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Antonelli βρίσκεται υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες για παρατυπία υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας στους τελευταίους γύρους, αλλά αυτό δεν αναμένεται να επηρεάσει το τελικό αποτέλεσμα.
Ο Piastri παρέμενε αρκετά μακριά από τον Antonelli για να προστατεύει τα ελαστικά του και η McLaren αποφάσισε να επεκτείνει τα δύο πρώτα stint του, αλλά τα ελαστικά των υπόλοιπων άντεξαν περισσότερο από ό,τι προέβλεψε η ομάδα στους τελευταίους γύρους. Οπότε o Αυστραλός δεν είχε το πλεονέκτημα απόδοσης που θα του έδινε τη δυνατότητα να απειλήσει με αξιώσεις τον Antonelli στο τελικό stint, καθώς δεν κατάφερε να τον περάσει πριν τον πλησιάσει ο Norris.
Με την απώλεια της 3ης θέσης στον πρώτο γύρο, ο Piastri εγκλωβίστηκε ουσιαστικά πίσω από τον Antonelli για όλο τον αγώνα. Η McLaren είχε τη χειρότερη φετινή της εμφάνιση σε Grand Prix, καθώς είναι η πρώτη φορά φέτος που κανένας από τους οδηγούς της δεν ανέβηκε στο βάθρο.
Ο Lando Norris βρισκόταν σε διαφορετική στρατηγική, έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα από την 7η θέση. Επέκτεινε το πρώτο του stint έως τον 29ο γύρο, για να μη δεχθεί undercut από τον Charles Leclerc. Έπειτα από το δεύτερο pit stop, ο Βρετανός βρέθηκε περίπου 7 δλ. πίσω από τον team-mate του και άρχισε να τον πλησιάζει καθώς ο Piastri μαχόταν με τον Antonelli και συναντούσε τους οδηγούς που δέχονταν γύρο σε ακατάλληλα σημεία να τους περάσει, χάνοντας χρόνο.
Ο Norris διέθετε για λίγους γύρους DRS, ενώ ο Piastri δεν είχε, αλλά ο Βρετανός δεν κατάφερε να εξαπολύσει επίθεση. Όταν και ο team-mate του απέκτησε DRS από τον Antonelli, o Norris αποφάσισε να ακολουθήσει διαφορετική, πιο επιθετική τακτική και αποφάσισε να «βουτήξει» στα φρένα για τη φουρκέτα στον 66ο από τους 70 γύρους.
Ο Βρετανός είχε πιο αργή έξοδο από τη φουρκέτα, και ο Piastri είχε αλλάξει τη γραμμή του για να τοποθετηθεί στην εσωτερική για το επόμενο chicane. Στην ευθεία, ο Norris βρέθηκε πολύ μπροστά, επωφελούμενος από το slipstream που του έδωσε ο Antonelli (ο οποίος σκεφτόταν ποιον προτιμούσε να ευνοήσει -άλλο ένα δείγμα των ικανοτήτων του 18χρονου), αλλά ο Piastri φρέναρε πολύ πιο αργά από την εσωτερική.
Piastri and Norris come together in Canada! 😱
Here’s the collision between the two McLarens 💥#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/sKo3GRQ63Q
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Αυτή τη φορά, ο Norris θα είχε καλύτερη έξοδο στη σύντομη ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Ο Piastri, μπροστά, ακολουθούσε την αγωνιστική γραμμή, που κλείνει προς την αριστερή πλευρά της πίστας πριν από την 1η στροφή. Εκεί ήταν που ο Norris προσπάθησε να χωθεί σε ένα κενό που δεν υπήρχε, στριμώχθηκε, πάτησε στο γρασίδι και ακούμπησε τον πίσω αριστερό τροχό της άλλης McLaren με την εμπρός αεροτομή του. Αυτή καταστράφηκε και τον έκανε να χτυπήσει στον τοίχο, καταστρέφοντας και την εμπρός αριστερή ανάρτηση, εγκαταλείποντας επιτόπου.
Into the wall and out of the race! 😱
Lando Norris apologised for this collision with his teammate Oscar Piastri #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/4FiNVm1hiI
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Ήταν αποκλειστικά λάθος του Norris, όπως παραδέχθηκε άμεσα στον ασύρματο και ο ίδιος, και ήταν μία ανόητη, όπως τη χαρακτήρισε, κίνηση από πλευρά του. Απολογήθηκε από την ομάδα, καθώς και από τον team-mate του, και ήταν ευτυχής που δεν κατέστρεψε και τον αγώνα του Piastri. Ωστόσο, το περιστατικό κόστισε στον ίδιο 10 βαθμούς στη μάχη του τίτλου και τώρα βρίσκεται 22 βαθμούς πίσω από τον team-mate του. Επίσης, το περιστατικό (που θύμισε πολύ τη σύγκρουση μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren το 2011, Jenson Button και Lewis Hamilton, στο ίδιο σημείο) θα ερευνηθεί από τους αγωνοδίκες.
Lando apologises to Oscar after their late-race collision 👊#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/sLq4EPC1u1
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Η εγκατάλειψη του Norris κληροδότησε την 5η θέση στον Charles Leclerc, ο οποίος δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από τη στρατηγική που προτίμησε να ακολουθήσει η Ferrari. O Μονεγάσκος πίστευε ότι μπορούσε να κάνει μόνο ένα pit stop, καθώς ένιωθε ότι τα ελαστικά του βρίσκονταν σε αρκετά καλή κατάσταση για να παρατείνει το πρώτο του stint, κάτι που ανέφερε και στον ασύρματο. Υπήρχαν άλλοι οδηγοί (Ocon και Sainz) που ακολούθησαν αυτή τη στρατηγική και βρέθηκαν στη δεκάδα στον τερματισμό, από πολύ πιο πίσω θέσεις εκκίνησης.
Ωστόσο, η Ferrari δεν άκουσε τις εκκλήσεις του και τοποθέτησε τη σκληρή γόμα στο πρώτο του pit stop, γεγονός που σήμαινε ότι ήταν υποχρεωμένος να επισκεφθεί και δεύτερη φορά τα pits. Η Ferrari καθυστέρησε το δεύτερο pit stop του Leclerc, για να κάνει λιγότερους γύρους με τη μέση γόμα στο τελικό stint, ενώ ο Μονεγάσκος πίστευε ότι αποτελούσε καλό ελαστικό. Εντέλει, βρέθηκε 12 δλ. πίσω από τον Norris (ενώ πέρασε τον περισσότερο αγώνα 3-4 δλ. πίσω του) και δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τη McLaren.
Ο Leclerc απέδωσε την επιφυλακτικότητα της Ferrari με τα ελαστικά στο γεγονός ότι το ατύχημα που είχε στο FP1 (που ήταν δικό του λάθος), το οποίο δεν του επέτρεψε να κάνει δοκιμές την Παρασκευή με τα ελαστικά και να συλλέξει δεδομένα. Επίσης, κατηγόρησε και την κακή (8η) θέση εκκίνησης στην οποία βρέθηκε.
O Lewis Hamilton τερμάτισε πίσω από τον team-mate του στη Ferrari. Ξεκίνησε καλά τον αγώνα, διατηρώντας επαφή με τους προπορευόμενους. Αλλά στον 8ο ή 9ο γύρο, χτύπησε μία μαρμότα στην πίστα, με αποτέλεσμα να προκληθούν ζημιές στη δεξιά πλευρά του εμπρός μέρος του δαπέδου. Αυτές κόστιζαν 20 βαθμούς αεροδυναμικού φορτίου (περίπου μισό δευτερόλεπτο στο γύρο), οπότε βρέθηκε εκτός συναγωνισμού με τους προπορευόμενους. Μετά το πρώτο pit stop του εγκλωβίστηκε πίσω από οδηγούς που δεν είχαν επισκεφθεί τα pits, χάνοντας περίπου 10 δλ. μέχρι να τους προσπεράσει, και αντιμετώπισε προβλήματα με τα φρένα της Ferrari προς το τέλος.
Ο Fernando Alonso έκανε έναν μεγάλο αγώνα ανάκαμψης. Στο πρώτο stint αντιμετώπισε graining με τα ελαστικά του και έχασε αρκετό χρόνο, για να βρεθεί από την 6η στη 18η θέση έπειτα από το πρώτο του pit stop, μέσα σε τρενάκια DRS. Όταν η Aston Martin του πρότεινε τρόπους να περιορίσει την καταπόνηση των ελαστικών, παρέδωσε το αμίμητο «αγωνιζόμαστε, δεν κάνουμε δοκιμές» στον ασύρματο.
Ο Alonso ήταν αρκετά γρήγορος για να προσπεράσει τα μονοθέσια που ακολουθούσαν στρατηγική ενός pit stop και να βρεθεί να διεκδικεί στους τελικούς γύρους τη θέση των καλύτερων από τους «υπόλοιπους» (πέραν των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων). Ο πολύπειρος Ισπανός κατάφερε -με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά- να προσπεράσει και τον Nico Hulkenberg (που ακολουθούσε στρατηγική ενός pit stop), μόλις 5 γύρους πριν από το αυτοκίνητο ασφαλείας που προκάλεσε η σύγκρουση των McLaren.
Όπως και ο Alonso, ο Hulkenberg σημείωσε βαθμούς για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, με τη Sauber. O Γερμανός εκκίνησε με φρέσκο σετ ελαστικών μέσης γόμας και επωφελήθηκε από τη μάχη Colapinto και Albon μπροστά του (όπου η Williams βγήκε εκτός πίστας στα γρσίδια), για να περάσει μπροστά τους στον 1ο γύρο. Ο Γερμανός πιστεύει ότι θα μπορούσε να παρατείνει το πρώτο του stint, αλλά η Sauber ήθελε να τον προστατεύσει από το undercut αντιπάλων του. Στη συνέχεια, ο Hulkenberg δεν επισκέφθηκε δεύτερη φορά τα pits και κατάφερε να τερματίσει στην 8η θέση.
Οι Esteban Ocon και Carlos Sainz ακολούθησαν κόντρα-στρατηγική από τη 14η και 16η θέση εκκίνησης, αντίστοιχα, με τη σκληρή γόμα και έκαναν ένα τεράστιο πρώτο stint. Ο Ocon έκανε ορισμένα αποφασιστικά προσπεράσματα στους πρώτους γύρους και ο Sainz πραγματοποίησε μία μεγάλη βουτιά με μπλοκαρισμένα φρένα στη φουρκέτα έναντι του Bortoleto. Είχαν καλό ρυθμό για να βρεθούν έπειτα από το pit stop τους εμπρός από τον Franco Colapinto.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Ocon βρίσκεται υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες επειδή φρέναρε απότομα μπροστά από τον Sainz στην έξοδο του pit lane υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, με την κατηγορία επικίνδυνης οδήγησης. Επίσης, υπό έρευνα για παρατυπία υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας βρίσκονται, πέραν του Antonelli, οι Piastri, Ocon και Sainz, πέραν των Gasly και Stroll…
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.