F1-GP Κατάρ: Ο Oscar Piastri στην pole position του σπριντ – motorone.gr

Νέο Hyundai Crater: To πρωτότυπο off-roader με τον επιβλητικό σχεδιασμό - motorone.gr


Οι κατατακτήριες δοκιμές που θα καθορίσουν τη σειρά εκκίνησης του τελευταίου σπριντ για τη φετινή σεζόν της Formula 1, στα πλαίσια του Grand Prix Κατάρ, ήταν αρκετά επεισοδιακές. Ο Oscar Piastri, που επικράτησε για πρώτη φορά σε μία διαδικασία από το GP Ολλανδίας, ανέφερε στον ασύρματο ότι ήταν χαρούμενος που επέστρεψε.

Ο Αυστραλός φάνηκε να βρίσκει ξανά την καλή φόρμα του έπειτ από ένα μεγάλο σερί 8 αγώνων με κακές εμφανίσεις. Παρότι στον ταχύτερο γύρο του είχε μία αρκετά… τρομοκρατική στιγμή υπερστροφής στην ταχύτατη 4η στροφή, κατάφερε να διατηρήσει τον έλεγχο της McLaren (έχοντας όμως χάσει 0,2 δλ.) και να επικρατήσει για μόλις 0,032 δλ. επί του George Russell.

Σε μία πίστα που οι ταχύτατες στροφές απαιτούν υψηλές τιμές πρόσφυσης, το οδηγικό στυλ του Piastri φαίνεται να έκανε ξανά «κλικ» με τη McLaren. Από το FP1, ο Piastri ήταν γρήγορος, και με σωστές αλλαγές στις ρυθμίσεις για τις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ, αντάλλαζε ταχύτερους χρόνους με τον Lando Norris σε όλα τα σκέλη.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ για το GP Κατάρ

Επίσης, ένα πράγμα που ευνόησε τον Piastri στο τέλος, ήταν ότι ο Norris δεν κατάφερε να βάλει τελικό γύρο με αξιώσεις. Η διαδικασία ήταν αρκετά ταραχώδης για τον Norris, ο οποίος έκανε ένα σύντομο ταξίδι στα χαλίκια στο SQ2, που σίγουρα δεν βοήθησε το δάπεδο της McLaren του. Στην πρώτη προσπάθεια του SQ3, ο Norris ήταν μόλις 0,044 δλ. πίσω από τον Piastri.

Ωστόσο, ο Norris βρισκόταν στην ουρά της σειράς μονοθεσίων στην πίστα πριν από την τελική προσρπάθεια και στην τελευταία στροφή, τον πέρασε ο Alex Albon. Για να προλάβει να περάσει τη γραμμή χρονομέτρησης εγκαίρως (με μόλις 3 δλ. να απομένουν για την καρό σημαία), ο Norris ξεκίνησε την τελική του προσπάθεια πολύ κοντά στη Williams, η οποία με τη σειρά της δεν είχε προλάβει να αφήσει αρκετή απόσταση από τον Piastri.

Αυτό δεν ήταν ιδανικό για τον Βρετανό, και ίσως η McLaren να έπρεπε να έχει προσπαθήσει να τον τοποθετήσει καλύτερα στην πίστα. O Norris βγήκε εκτός πίστας στην τελευταία στροφή της τελικής του προσπάθειας, στην οποία έχανε πολύ χρόνο στις γρήγορες στροφές από τον διαταραγμένο αέρα που άφηνε πίσω της η Williams.

Ο George Russell παραλίγο να καταφέρει να «κλέψει» την pole position, αλλά ο Piastri του το αρνήθηκε για ελάχιστη διαφορά. Μία μικρή αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα της Mercedes στην έξοδο της προτελευταίας στροφής έκρινε το τελικό αποτέλεσμα κατά του Russell. Ωστόσο, ο Βρετανός κατάφερε να βρεθεί μεταξύ των δύο McLaren με άλλη μία πολύ καλή εμφάνιση στο Lusail.

Ο Russell είχε «βουτήξει» στις τελευταίες στροφές του γύρου προετοιμασίας για να περάσει τον Piastri ενόψει της τελικής προσπάθεια στο SQ3. O Βρετανός δήλωσε ότι επέστρεψε στις καλές εμφανίσεις για πρώτη φορά από το GP Σιγκαπούρης έπειτα από 2-3 δύσκολες διαδικασίες κατατακτήριων δοκιμών για τον ίδιο.

Εκπληκτική εμφάνιση πραγματοποίησε και ο επίσης πάντα καλός στο Lusail, Fernandο Alonso, ο οποίος έφερε την Aston Martin (που έδειχνε δυνατή ήδη από το FP1) στην θέση, εμπρός και από τις δύο Red Bull. Ωστόσο, ο Adrian Newey ανησυχεί για το γεγονός ότι η Aston Martin καταπονεί περισσότερο τα ελαστικά ενόψει του αυριανού σπριντ.

O Yuki Tsunoda ήταν ταχύτερος από τον Max Verstappen, για μόλις 0,009 δλ., για πρώτη φορά στην κοινή τους πορεία στη Red Bull. Ήδη από τον πρώτο γύρο του Verstappen, ήταν εμφανές πόσο χαμηλά ήταν στημένη η Red Bull, αφήνοντας μία κίτρινη γραμμή ρητίνης στην άσφαλτο. Άλλωστε, οι ομάδες δεν ανησυχούν για τη φθορά του δαπέδου στο σπριντ, όπου καλύπτεται μόνο το 1/3 της απόστασης ενός κανονικού αγώνα.

Ωστόσο, στο SQ2 ο Verstappen ανέφερε ότι η Red Bull αναπηδούσε «σαν τρελή». O Verstappen βγήκε εκτός πίστας στην 4η στροφή στην πρώτη του προσπάθεια στο SQ3, και έβριζε στον ασύρματο κατηγορώντας τις αναπηδήσεις του μονοθεσίου, που τον οδήγησαν στα χαλίκια. Φαίνεται ότι ίσως να τραυμάτισε λίγο το δάπεδο της Red Bull και ο γύρος που έβαλε στη συνέχεια τον άφησε στην 6η θέση, η οποία δεν είναι ιδανική για τις ελπίδες του για τον τίτλο.

Μάλιστα, ακόμη και την 6η θέση, ο Verstappen τη… διέσωσε για μόλις 0,004 δλ. από τον Andrea Kimi Antonelli. Ο Ιταλός οδηγός της Mercedes, που θα παραταχθεί 7ος, δήλωσε ότι έπειτα από μία στιγμή αποσταθεροποίησης στο SQ2 έχασε αυτοπεποίθηση και δεν αξιοποίησε το μέγιστο της πρόσφυσης.

Αμφότερες οι Williams κατάφεραν να εισέλθουν στην πρώτη δεκάδα, με τον Carlos Sainz 8ο και τον Alex Albon 10ο, σε μία πίστα που η ομάδα δεν προέβλεπε ότι θα ταιριάζει στο μονοθέσιό της. Αλλά είχε καλό στήσιμο από το FP1 και η καλή της φόρμα συνεχίστηκε και στο sprint qualifying.

Μεταξύ των δύο Williams, στην απογοητευτική 9η θέση, θα παραταχθεί ο Charles Leclerc με τη Ferrari, που είχε άλλη μία κακή ημέρα. Ο Μονεγάσκος ήταν πολύ εκνευρισμένος με έναν οδηγό, πιθανότατα τον Sainz, ο οποίος τον είχε καθυστερήσει αρκετά στο γύρο προετοιμασίας πριν από την τελική προσπάθεια. Ο Leclerc υποσχέθηκε να το ανταποδώσει στο σπριντ αύριο, καθώς «έτσι κι αλλιώς είμαστε αργοί», όπως ανέφερε στον ασύρματο, αν και θα μπορούσαν να είναι λόγια που του ήρθαν ενώ η αδρεναλίνη έρεε ακόμα στο αίμα του.

Αρχικά, φαινόταν ότι ο Antonelli δεν θα προκρινόταν στο τελικό σκέλος, αλλά λίγο αργότερα, ο Isack Hadjar είδε τον ταχύτερο χρόνο του να διαγράφεται λόγω υπέρβασης ορίων πίστας στη στροφή 8 και έπεσε από τη 10η στην 11η θέση με τη Racing Bulls. Θα εκκινήσει το σπριντ εμπρός από τον Oliver Bearman με τη Haas.

Πίσω από τον Βρετανό θα παραταχθούν οι δύο Sauber, με τον Gabriel Bortoleto εμπρός από τον Nico Hulkenberg, ο οποίος πάτησε στα χαλίκια στην τελευταία στροφή της τελικής του προσπάθειας. Ο Esteban Ocon, που συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα στην αίσθηση της Haas κατά το φρενάρισμα.

H πίστα ήταν αρκετά σκονισμένη στην αρχή της διαδικασίας και οι χρόνοι έπεφταν συνεχώς καθώς τα μονοθέσια απομάκρυναν την άμμο και άρχισαν να στρώνουν ξανά γόμα στην αγωνιστική γραμμή. Ο Norris εμπόδισε τον Verstappen στην είσοδο της 16ης στροφής και o Ολλανδός ανταπέδωσε τη… χάρη στην 1η στροφή του επόμενου γύρου, σε δύο περιστατικά που η διεύθυνση αγώνων σημείωσε, αλλά δεν ερεύνησε. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν

Ο Hamilton ήταν η αρνητική έκπληξη του SQ1, καθώς κατέληξε να αποκλειστεί από τη συνέχεια της διαδικασίας στη 18η θέση, έπειτα από άλλη μία απογοητευτική επίδοση. Επειδή δεν ήταν ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά της Ferrari στο FP1, επέλεξε να χρησιμοποιήσει μία πίσω αεροτομή που παράγει υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο.

Ο Βρετανός 7άκις Πρωταθλητής έγραψε χρόνο 0,4 δλ. πιο αργό από αυτόν του team-mate του και ήταν ο πρώτος που πέρασε την καρό σημαία του SQ1. Επίσης, ξεκίνησε την τελική του προσπάθεια πίσω από τον Leclerc στην αρχή της ευθείας και με άλλα δύο μονοθέσια στην εσωτερική. Στο τέλος, ανέφερε στον ασύρματο ότι το μονοθέσιο δεν πήγαινε πιο γρήγορα, ενώ στις συνεντέυξεις του ήταν… αμίλητος.

Μαζί με τον Hamilton αποκλείστηκαν επίσης οι Lance Stroll (Aston Martin) στη 16η θέση, εμπρός από τον Liam Lawson, ο οποίος δεν έδειχνε να πιέζει τόσο πολύ τη Racing Bulls στις γρήγορες προσπάθειές του από τα onboard πλάνα. Τελευταίες κατέληξαν οι δύο Alpine, με τον Pierre Gasly εμπρός από τον Franco Colapinto.

F1 Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών σπριντ GP Κατάρ 2025

 


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων