F1-GP Μεξικού: O Lando Norris poleman, στα πρόθυρα ανατροπής για τον τίτλο

F1 Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών GP Μεξικού 2025


Ο Lando Norris κατέκτησε την πρώτη pole position της McLaren στο Grand Prix Μεξικού από το 1990 (και τον Ayrton Senna) και την πρώτη του έπειτα από το GP Βελγίου. Ίσως όμως αποδειχθεί μία από τις πιο σημαντικές της καριέρας του στη Formula 1, καθώς τον φέρνει σε πολύ πλεονεκτική θέση για τον αγώνα υπό το πρίσμα της μάχης του τίτλου.

O Norris έκανε έναν εκπληκτικό γύρο στο τέλος του Q3: «Τι γύρος!» αναφώνησε στον ασύρματο και ανέφερε ότι ούτε ο ίδιος δεν ήξερε πώς τον έκανε. «Όσα λιγότερα ξέρω, τόσο το καλύτερο» είπε, αφότου κινήθηκε 0,262 δλ. ταχύτερα από οποιονδήποτε αντίπαλό του.

Παρότι είχε χάσει το FP1, o Norris έδειξε στο FP3 να έχει βρει τα πατήματά του, με τη McLaren να δείχνει πολύ σταθερή στα χέρια του καθ’ όλη τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, και αυτό να μεταφράζεται στους χρόνους. Ωστόσο, ο Βρετανός δεν ήταν επικεφαλής αφότου είχε ολοκληρωθεί η πρώτη του προσπάθεια στο Q3, και ήταν ο Charles Leclerc είχε βρεθεί μπροστά. Ωστόσο, ο Norris κατάφερε να βελτιώσει κατά 0,4 δλ. την επίδοσή του και να πάρει μία κυριαρχική pole position με τον Μονεγάσκο δεύτερο.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

“What a lap!”

Very well said, Lando 😮‍💨🙌#F1 #MexicoGP @McLarenF1 pic.twitter.com/eKlrTe4Xz4

— Formula 1 (@F1) October 25, 2025

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Πόλης Μεξικού

Η Ferrari επιβεβαίωσε την καλή εικόνα που επέδειξε στις ελεύθερες δοκιμές, καθώς στο λείο ασφαλτοτάπητα έχει καταφέρει να στήσει την SF-25 πιο χαμηλά. Το ιταλικό μονοθέσιο είναι δυνατό στις ευθείες, με μία πιο λεπτή πίσω αεροτομή, έχει καλή μηχανική πρόσφυση στις αργές στροφές του τελικού sector και δεν υπερθερμαίνει υπερβολικά τα ελαστικά του.

Αυτό επέτρεψε και στον Lewis Hamilton να συμπληρώσει την καλή εικόνα της Scuderia καταλαμβάνοντας την 3η θέση (την καλύτερή του με την ιταλική ομάδα), σε μία από τις καλύτερες φετινές εμφανίσεις της Ferrari σε κατατακτήριες δοκιμές.

O Βρετανός 7άκις Πρωταθλητής έγραψε χρόνο μόλις 0,1 δλ. πίσω από αυτόν του Leclerc, καθώς δυσκολεύτηκε περισσότερο με την υπερθέρμανση των ελαστικών, αλλά ήταν πολύ ευχαριστημένος. Norris και Leclerc ήταν οι μόνοι οδηγοί που κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν μόνο τέσσερα σετ ελαστικών, οπότε έχουν διαφυλάξει ένα φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας για τον αγώνα και ενδέχεται να τα χρησιμοποιήσουν για την εκκίνηση.

Στην 4η θέση θα παραταχθεί ο George Russell, ο οποίος όμως βρέθηκε 0,45 δλ. μακριά από τον κορυφή με τη Mercedes που δεν είχε το ρυθμό των προπορευόμενων, αλλά κατάφερε να εξασφαλίσει ότι θα παραταχθεί μπροστά από τον Max Verstappen στο grid. Ο Ολλανδός δυσκολεύτηκε αρκετά στις κατατακτήριες δοκιμές.

H Red Bull ήταν αρκετά νευρική στις γρήγορες στροφές του μεσαίου sector και εκεί έχανε χρόνο. Ο Verstappen είχε δύο στιγμές υπερστροφής στη στροφή 10 στο Q1 και στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, αφότου συνέβη και πάλι το ίδιο, ο Ολλανδός γρονθοκόπησε το τιμόνι της Red Bull.

Ο Verstappen δήλωσε ότι έκανε μεγάλες αλλαγές στο στήσιμο για να καταφέρει να βρει την ισορροπία και την πρόσφυση που ήθελε, αλλά δεν λειτούργησαν και το μονοθέσιο πλαγιολίσθαινε αρκετά. Ήταν αρκετά απαισιόδοξος και για τις ελπίδες του στον αγώνα, καθώς οι προπορευόμενοι βρίσκονται «μίλια μακριά» και «η ισορροπία παίζει σημαντικό ρόλο εδώ, και εμείς δεν έχουμε καλή».

Είναι το Μεξικό η πίστα όπου θα ανακοπεί η αντεπίθεση της Red Bull; Προς το παρόν αυτό φαίνεται να συμβαίνει, καθώς η RB21 έβγαλε πάλι στην επιφάνεια κάποια από τα παλαιά της προβλήματα και η ομάδα δεν κατάφερε να βρει τρόπο να τα αντιμετωπίσει. Ο Verstappen δήλωσε ότι σε κανένα γύρο που έκανε όλο το διήμερο δεν είχε βρεθεί στο σωστό πλαίσιο λειτουργίας του μονοθεσίου και δεν πρόκειται να βρει κάτι μαγικά αύριο στον αγώνα.

O Andrea Kimi Antonelli θα παραταχθεί πίσω από τον Verstappen, στην 6η θέση της σειράς εκκίνησης, έχοντας μόνο ένα φρέσκο σετ ελαστικών στο Q3. Ο Ιταλός οδηγός της Mercedes θα βρεθεί ανάμεσα σε δύο διεκδικητές του τίτλου, με τον επικεφαλής της βαθμολογίας, Oscar Piastri, να εκκινεί από την 7η θέση, έπειτα από μία προβληματική διαδικασία για τον Αυστραλό, όπου δεν βρήκε ποτέ το ρυθμό του στη θερμή άσφαλτο (48oC) και τις ολισθηρές συνθήκες.

Στον πρώτο του γύρο στο Q1, ο Piastri ανέφερε πρόβλημα με το DRS του μονοθεσίου του, για αυτό και ο χρόνος του ήταν 0,7 δλ. πιο αργός από αυτόν που είχε σημειώσει ο Norris. O Αυστραλός πλησίασε τον team-mate του στα 0,25 δλ. στη συνέχεια, και αναγκάστηκε να βγει στην πίστα με ένα δεύτερο καινούργιο σετ ελαστικών στο πρώτο σκέλος, αν και δεν έκανε γρήγορο γύρο με αυτά, εγκαταλείποντας την προσπάθεια μεταξύ των στροφών 3-4. Οι μόνοι που προκρίθηκαν χρησιμοποιώντας μόνο ένα σετ ελαστικών, ήταν οι Norris, Leclerc και Verstappen.

Ο Piastri ανέφερε έπειτα από την πρώτη του προσπάθεια στο Q2 ότι ένιωσε κάτι παράξενο με τη μονάδα ισχύος στην επιτάχυνση από τη στροφή 5. Στην τελική του προσπάθεια, κατάφερε να «γλιτώσει» στο τέλος του Q2 για μόλις 0,077 δλ., αλλά σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον team-mate του, και έχοντας χρησιμοποιήσει δύο σετ (το ένα ήταν το δεύτερο του Q1). Στο Q2, μόνο οι Norris και Leclerc προκρίθηκαν από το Q2 έχοντας χρησιμοποιήσει -και πάλι- μόνο ένα σετ μαλακών ελαστικών.

Ο Piastri δήλωσε ότι η αίσθηση από το μονοθέσιο της McLaren ήταν εντάξει, αλλά η ταχύτητα δεν ήταν εκεί. Εντέλει, σημείωσε τον 8ο χρόνο στο Q3, πίσω από τη Williams(!) του Carlos Sainz, ο οποίος όμως έχει δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω της σύγκρουσης που προκάλεσε με τον Antonelli στο GP ΗΠΑ. Kατά συνέπεια, θα ξεκινήσει από τη 12η θέση και ο Piastri προωθήθηκε στην 7η θέση.

Ο ίδιος ο Piastri δεν ήξερε γιατί δεν έβρισκε ρυθμό. Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, πιστεύει ότι όπως είδαμε και στο Austin, στις ολισθηρές συνθήκες, ο Αυστραλός δεν βρήκε την αυτοπεποίθηση που θα του επέτρεπε να πιέσει περισσότερο, όπως απαιτείται σε αυτές τις συνθήκες. Ο Piastri έχανε χρόνο σε όλες τις στροφές, και η McLaren του πλαγιολίσθαινε στην έξοδο από τις αργές στροφές και είχε υποστροφή στις γρήγορες.

Ο Isack Hadjar θα παραταχθεί με τη Racing Bulls στην 8η θέση. Η ιταλική ομάδα έχει επιλέξει ρυθμίσεις με υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο και χάνει λίγο χρόνο στις ευθείες, αλλά είναι πολύ δυνατή στις γρήγορες στροφές. Ο Oliver Bearman πραγματοποίησε άλλη μία πολύ καλή εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές, για να εισέλθει για τρίτο συνεχόμενο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στο Q3 με τη Haas. O 20χρονος Βρετανός δήλωσε ότι ήταν μία από τις πιο καθαρές διαδικασίες κατατακτήριων δοκιμών που έχει κάνει στη Formula 1.

Όπως αναφέραμε, ο Carlos Sainz προκρίθηκε στο Q3 και ήταν ο ταχύτερος από τους οδηγούς εκτός των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων, έχοντας κινηθεί ταχύτερα από τον Piastri. O Ισπανός δήλωσε ότι έκανε τον καλύτερο γύρο του στη φετινή σεζόν στην πίστα που πέρυσι είχε κατακτήσει την pole position και τη νίκη, αλλά θα εκκινήσει από τη 12η θέση και προβλέπει έναν δύσκολο αγώνα.

O Yuki Tsunoda με τη Red Bull ήταν μόνο 0,21 δλ. πίσω από τον team-mate του στο Q2, αλλά έχασε την πρόκριση στο τελικό σκέλος για μόλις 0,012 δλ. (από τον Hadjar), και θα παραταχθεί αύριο 10ος στο grid, εμπρός από τον Esteban Ocon, που είδε και πάλι τον team-mate του στη Haas να προκρίνεται στο Q3.

Έως τη 13η θέση έφερε τη Sauber o Nico Hulkenberg, και θα εκκινήσει εμπρός από τον Fernando Alonso, o οποίος δεν μπορούσε να κάνει κάτι περισσότερο με την Aston Martin. Οι οδηγοί της Aston Martin είχαν «πατήσει» τα σετ μαλακών ελαστικών για έναν αργό γύρο στο FP3, για να τα κάνουν πιο ανθεκτικά στην υπερθέρμανση στο τέλος του γύρου, αλλά ούτε αυτό βοήθησε πολύ.

Την τελευταία θέση του Q2 (15η στο grid) κατέλαβε ο Liam Lawson, ο οποίος ανέφερε ότι δεν βρήκε καθόλου πρόσφυση στην τελική του προσπάθεια με τη Racing Bulls, ενώ ο team-mate του προκρίθηκε στο Q3, για ελάχιστη διαφορά.

Ο Βραζιλιάνος rookie Gabriel Bortoleto ήταν ο πρώτος εξ αυτών που αποκλείστηκαν στο τέλος του πρώτου σκέλους και θα εκκινήσει από τη 16η με τη Sauber. Πίσω του θα παραταχθεί ο Alex Albon, ο οποίος ήταν η μεγάλη απογοήτευση του Q1, καθώς δεν κατάφερε να προκριθεί με τη Williams στο δεύτερο σκέλος. Ο Ταϊλανδός ανέφερε στον ασύρματο ότι τα φρένα δεν λειτουργούσαν καθόλου, ενώ πίεζε με όση δύναμη είχε το αριστερό πεντάλ. Είχε αντιμετωπίσει αντίστοιχα προβλήματα στο FP3 και ο Sainz δήλωσε ότι ίσως οφείλονται σε ελαστικά που δεν βρίσκονταν στο σωστό πλαίσιο θερμοκρασίας λειτουργίας.

Στις τελευταίες θέσεις του grid θα βρεθούν οι δύο οδηγοί της Alpine με την Aston Martin του Lance Stroll ανάμεσά τους. O Franco Colapinto καβάλησε στην τελική του προσπάθεια άτσαλα το kerb της εσωτερικής της στροφής 3, και το μονοθέσιο απογειώθηκε λίγο και βγήκε εκτός πίστας, με τον Αργεντίνο να καταλήγει στην τελευταία θέση.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων