F1-GP Μονακό: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά, στρατηγικές

F1 Προβλεπόμενη σειρά εκκίνησης GP Μονακό 2025


Στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Μονακό της Formula 1, ο Lando Norris κατάφερε να αποσπάσει την pole position για μόλις 0,1 δλ. από τον Charles Leclerc, ενώ πίσω τους θα παραταχθούν ο Oscar Piastri με την άλλη McLaren και ο Max Verstappen με τη Red Bull, που κέρδισε μία θέση έπειτα από την ποινή 3 θέσεων που δέχθηκε ο Lewis Hamilton.

Η Ferrari έκανε την έκπληξη με την απόδοσή της τις δύο προηγούμενες ημέρες. Υπάρχουν δύο κύριοι παράγοντες στους οποίους ενδέχεται να οφείλεται αυτή η ξαφνική βελτίωση, σε μία πίστα η οποία δεν μοιάζει με καμία άλλη στο Πρωτάθλημα. Ο πρώτος είναι ότι παρά τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος, το δάπεδο των μονοθεσίων δεν ξύνει πολύ το έδαφος (καθώς δεν αναπτύσσονται συχνά υψηλά αεροδυναμικά φορτία) και η Ferrari έχει τη δυνατότητα να στήσει την SF-25 με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, όπου λειτουργεί καλύτερα η αεροδυναμική της χαρτογράφηση, χωρίς να διατρέχει τον κίνδυνο υπέρμετρης φθοράς της σανίδας νομιμότητας.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, μειώνεται και η πίεση του αέρα μεταξύ ασφάλτου και δαπέδου, γεγονός που «ρουφάει» περισσότερο το μονοθέσιο προς το έδαφος. Ο δεύτερος παράγοντας είναι ότι η μηχανική πρόσφυση ήταν πάντα ένα από τα δυνατά σημεία των μονοθεσίων του Maranello. Η μαλακή πίσω ανάρτηση, που αποτελεί μειονέκτημα στις περισσότερες πίστες, λειτουργεί πολύ καλύτερα στο Μονακό, όπου παρέχει περισσότεροη πρόσφυση στις επιταχύνσεις από τις αργές στροφές, ένα από τα δυνατά σημεία της SF-25 αυτό το Σαββατοκύριακο.

Το φετινό Grand Prix στους δρόμους του πριγκιπάτου διαφέρει πολύ από τα προηγούμενα, καθώς φέτος έγινε υποχρεωτική η χρήση τριών σετ ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα, εφόσον διεξαχθεί σε στεγνή πίστα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε οδηγός θα πρέπει να πραγματοποιήσει δύο pit stop, εκτός και αν ο αγώνας διακοπεί με κόκκινη σημαία, όπου μπορούν να αλλάξουν ελαστικά και να κάνουν τον υπόλοιπο αγώνα με ένα pit stop.

Στο παρελθόν, η καλύτερη τακτική για τους πρωτοπόρους ήταν να ακολουθούν αργό ρυθμό -καθώς τα προσπεράσματα είναι σχεδόν ανέφικτα στους στενούς δρόμους- και να μην επιτρέπουν να αναπτύσσονται μεγάλες διαφορές στις πιο πίσω θέσεις. Έτσι, δεν δημιουργείται κενό για τους άμεσους αντιπάλους να κάνουν undercut (pit stop νωρίτερα ενώ βρίσκονται πίσω), το οποίο είναι πολύ ισχυρό στο Μονακό.

F1 Επικρατέστερες στρατηγικές GP Μονακό 2025

Φέτος όμως, αυτή η στρατηγική δεν μπορεί να αποδώσει, διότι με δύο υποχρεωτικά pit stop, θέτει σε κίνδυνο τους πρωτοπόρους από διαφορετική προσέγγιση στρατηγικής από οδηγούς που ενδέχεται να επιλέξουν να επισκεφθούν τα pits νωρίτερα για να εκμεταλλευτούν την καθαρή πίστα μπροστά τους και να καλύψουν το έδαφος που τους χωρίζει από τους προπορευόμενους.

Συνεπώς, η καλύτερη στρατηγική για τους πρωτοπόρους είναι να αναπτύξουν όσο το δυνατό πιο γρήγορο ρυθμό, για να απομακρυνθούν από τους αντιπάλους τους και να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία επιλογών στη στρατηγική. Ενδεικτικό του πόσο απρόβλεπτα έχει κάνει τα πράγματα αυτός ο κανονισμός αποκλειστικά για το Μονακό είναι το γεγονός ότι η Pirelli, στο συνηθισμένο γραφικό όπου παρουσιάζει τις επικρατέστερες στρατηγικές, αναφέρει απλά ότι όλα τα σενάρια είναι πιθανά, χωρίς να δίνει κάτι συγκεκριμένο.

Μάλιστα, κάποιοι οδηγοί που έχουν βρεθεί πιο πίσω, όπως αυτοί της Mercedes, που έχουν βρεθεί στη 14η και 15η θέση, είναι αρκετά πιθανό να επισκεφθούν τα pits στο τέλος του πρώτου γύρου, για να βρεθούν σε καθαρή πίστα και να εκμεταλλευτούν το ρυθμό των μονοθεσίων τους για να καλύψουν τη διαφορά που θα τους χωρίζει από τους προπορευόμενους και στη συνέχεια να χρωστάνε ένα pit stop λιγότερο.

F1 Πρόσφυση διαφορετικών τύπων ελαστικών στην εκκίνηση GP Μονακό 2025

Το γεγονός ότι η λεία άσφαλτος του Μονακό δεν καταπονεί τα ελαστικά, σημαίνει ότι οι ομάδες ίσως προτιμήσουν τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών, οι οποίες θα έχουν καλύτερη απόδοση. Ωστόσο, λιγότεροι οδηγοί έχουν διαφυλάξει δύο σετ μέσης γόμας για τον αγώνα. Αυτοί είναι ο Leclerc και οι οδηγοί των Mercedes (που έχουν και δύο σετ σκληρών ελαστικών), Williams, Alpine και Haas. O Hamilton μαζί με τις McLaren, τις Red Bull και τις υπόλοιπες ομάδες έχουν προτιμήσει δύο σετ σκληρής γόμας και κάποιες από αυτές δεν την έχουν δοκιμάσει καν.

Ποια θα είναι η καλύτερη επιλογή; Μένει να διαπιστωθεί. Πάντως το φετινό GP Μονακό προβλέπεται πιο συναρπαστικό και απρόβλεπτο από τους διαδικαστικούς αγώνες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο πριγκιπάτο. Η πάντα πιθανή παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στους στενούς δρόμους μπορεί να φέρει επίσης μεγάλες ανακατατάξεις.

F1 Διαθέσιμα σετ ελαστικών GP Μονακό 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων