F1-GP Ολλανδίας: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές και ελαστικά – motorone.gr
Όλα είναι έτοιμα για άλλη μία μονομαχία μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου στο Grand Prix Ολλανδίας, που σηματοδοτεί την επιστροφή της Formula 1 στη δράση έπειτα από το θερινό διάλειμμα και την έναρξη της τελευταίας δεκάδας αγώνων για τη φετινή σεζόν.
Στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Oscar Piastri πήρε την pole position για μόλις 12 χλστ. του δλ. από τον Lando Norris. Πρόκειται για μία πίστα στην οποία πέρυσι ο Norris είχε κυριαρχήσει, καθώς ευνοεί το στυλ οδήγησης που έχει, αλλά ο Piastri ήταν και πάλι ενυτπωσιακός εκεί που μετράει.
Το πλεονέκτημα της pole position αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς στη στενή πίστα του Zandvoort, τα προσπεράσματα δεν είναι εύκολα αν δεν υπάρχει μεγάλο πλεονέκτημα απόδοσης από το μονοθέσιο ή τα ελαστικά. Επίσης, η απόσταση της pole position από την 1η ζώνη πέδησης είναι μία από τις μικρότερες της χρονιάς. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες ανακατατάξεων στις πρώτες θέσεις στον 1ο γύρο, αν και δεν θα πρέπει να αποκλείονται εντελώς.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ο τοπικός ήρωας Max Verstappen, που εκκινεί από την 3η θέση, θα μπορούσε να παίξει το ρόλο του στη μάχη των McLaren, αν καταφέρει να «παρεισφρήσει» μεταξύ τους, ή ακόμη και μπροστά τους, αν και αυτό θα είναι πολύ δύσκολο. Αν όμως ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull βρεθεί μπροστά από μία McLaren στον 1ο γύρο, ίσως επιτρέψει στον άλλο οδηγό της βρετανικής ομάδας να απομακρυνθεί και να εξασφαλίσει τη νίκη.
Στρατηγικά, υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες εντός της McLaren για την προσέγγιση του αγώνα για την κάθε πλευρά του γκαράζ. Υποθέτουμε ότι αυτές απαγορεύουν την απόπειρα undercut, με όποιον οδηγό βρίσκεται μπροστά να έχει προτεραιότητα στα pits. Υπάρχει επίσης μία μικρή πιθανότητα βροχής που μπορεί να περιπλέξει τα πράγματα.
O αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε την Παρασκευή ότι η ιδανική στρατηγική θα είναι άνετα αυτή τους ενός pit stop, δηλαδή εκκίνηση με τη μέση γόμα και μετάβαση στα σκληρά ελαστικά στο πλαίσιο των γύρων 28-34 από τους 72 συνολικά. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο ότι ο Verstappen διαθέτει ένα μικρό πλεονέκτημα έναντι των άμεσων αντιπάλων του, έχοντας διαφυλάξει ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας.
Συνεπώς, ο Verstappen θα μπορούσε να δεσμευτεί εξαρχής σε μία στρατηγική δύο pit stop, αν εκκινήσει με τη μαλακή γόμα για να εκμεταλλευτεί την επιπλέον πρόσφυση στα αρχικά μέτρα και την ταχύτερη ανάπτυξη θερμοκρασιών των κόκκινων Pirelli, για να μεταβεί στη συνέχεια στα σκληρά ελαστικά (πραγματοποιώντας το πρώτο pit stop μεταξύ των γύρων 13-19) και να ολοκληρώσει τον αγώνα με τη μέση γόμα, με το δεύτερο pit stop μεταξύ των γύρων 45-51.
Υπάρχουν κάποιοι που πιστεύουν ότι η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δύο στρατηγικών δεν θα είναι πολύ μεγάλη, καθώς με την αύξηση του ορίου ταχύτητας στο pit lane από 60 σε 80 χλμ./ώρα, η απώλεια χρόνου για την ολοκλήρωση ενός pit stop έχει μειωθεί σε 20 δλ. (σύμφωνα με τις προβλέψεις της Alpine), και οι γόμες είναι μία βαθμίδα πιο μαλακές από πέρυσι. Ωστόσο, η στρατηγική δύο pit stop θα απαιτήσει τη διεξαγωγή προσπερασμάτων στην πίστα, τα οποία, όπως αναφέραμε, είναι αρκετά δύσκολα στο Zandvoort.
Υπάρχει περίπτωση η Red Bull να δεσμεύσει τον Verstappen σε μία στρατηγική δύο pit stop επειδή δεν πιστεύει ότι το μονοθέσιό της μπορεί να διαχειριστεί τα ελαστικά αρκετά καλά στον αγώνα ακολουθώντας ικανοποιητικό ρυθμό; Σε αυτή την περίπτωση, μία στρατηγική δύο pit stop θα βοηθούσε τον Verstappen να πιέσει περισσότερο κατά τη διάρκεια του αγώνα, χωρίς να ανησυχεί για την καταπόνηση των ελαστικών του.
Ο Isack Hadjar με τη Racing Bulls εκκινεί σήμερα από την υψηλότερη θέση που έχει πετύχει στην πορεία του στην F1 μέχρι στιγμής, την 4η. Όπως έχουμε δει, το μονοθέσιο της ιταλικής ομάδας είναι πολύ ανταγωνιστικό στις αργές στροφές και με τα προσπεράσματα να είναι δύσκολα, ο Γάλλος θα μπορούσε να διατηρήσει πίσω του -θεωρητικά- πιο γρήγορα μονοθέσια όπως η Mercedes του George Russell και οι δύο Ferrari, χαρίζοντας πολύτιμους βαθμούς στη Racing Bulls.
Ας σημειώσουμε όμως ότι ο Fernando Alonso δήλωσε πως αν ο Verstappen οδηγούσε Racing Bulls, θα μπορούσε να διεκδικήσει τον τίτλο, επισημαίνοντας πόσο καλό είναι το ιταλικό μονοθέσιο, ιδίως στο Zandvoort. O Hadjar επωφελήθηκε εχθές από μία πολύ σταθερή VCARB02, η οποία δεν επηρεάστηκε τόσο πολύ από τους ισχυρούς ανέμους που αποστεθεροποιούσαν άλλα αυτοκίνητα.
Περιμένουμε λοιπόν μάχες του Hadjar με τον Russell και τις Ferrari, εφόσον ο Γάλλος καταφέρει να διατηρηθεί μπροστά τους στην εκκίνηση. Στόχος αυτής της τετράδας είναι το βάθρο, αλλά με τον Verstappen μπροστά, και τον Hadjar να προφυλάσσει τα νώτα του Ολλανδού, αυτό μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολο.
Η Ferrari έχει δυσκολευτεί πάρα πολύ στις στροφές 9-10 αυτό το τριήμερο, χάνοντας πολύ χρόνο εκεί και σύμφωνα με τον Charles Leclerc, δεν υπάρχει τίποτα που μπορεί να κάνει για αυτό. Εντούτοις, ο ρυθμός αγώνα της SF-25 είναι συνήθως καλύτερος από τις επιδόσεις στις κατατακτήριες δοκιμές, εφόσον δεν θα πρέπει να καταφύγει σε τακτικές που θα προστατεύουν το δάπεδο, είτε με την αύξηση των πιέσεων των ελαστικών, είτε με τους οδηγούς να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι πριν από τις ζώνες πέδησης (lift and coast). O Lewis Hamilton πάντως έχει ακολουθήσει διαφορετική προσέγγιση, που του έχει επιτρέψει να ξεκινήσει καλύτερα το τριήμερο.
Lawson, Sainz και Alonso θα παλέψουν για τους υπόλοιπους βαθμούς, με τους Antonelli και Tsunoda, που βρέθηκαν εκτός δεκάδας να τους απειλούν μετόπισθεν. Υπάρχει περίπτωση να δούμε κάποιον από τους δύο να εκκινεί με σκληρή γόμα; Τέλος, σημειώνουμε ότι ο Oliver Bearman, που είχε γράψει τον 19ο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, θα εκκινήσει από το pit lane, με τη Haas να έχει αντικαταστήσει τη μονάδα ισχύος του υπό το καθεστώς parc ferme.
Θέση
Οδηγός
Ομάδα
1
Oscar Piastri
McLaren
2
Lando Norris
McLaren
3
Max Verstappen
Red Bull
4
Isack Hadjar
Racing Bulls
5
George Russell
Mercedes
6
Charles Leclerc
Ferrari
7
Lewis Hamilton
Ferrari
8
Liam Lawson
Racing Bulls
9
Carlos Sainz
Williams
10
Fernando Alonso
Aston Martin
11
Andrea Kimi Antonelli
Mercedes
12
Yuki Tsunoda
Red Bull
13
Gabriel Bortoleto
Sauber
14
Pierre Gasly
Alpine
15
Alex Albon
Williams
16
Franco Colapinto
Alpine
17
Nico Hulkenberg
Sauber
18
Esteban Ocon
Haas
19
Lance Stroll
Aston Martin
Pit lane
Oliver Bearman
Haas
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.






