F1-GP Ουγγαρίας: Ο Charles Leclerc «άρπαξε» την pole position

F1 Charles Leclerc (Ferrari) (3)


Ο Charles Leclerc εξέπληξε ακόμα και τον εαυτό του όταν ενημερώθηκε ότι κατέκτησε την pole position για το Grand Prix Ουγγαρίας, την πρώτη της Ferrari στη φετινή σεζόν της Formula 1. Μόλις την Πέμπτη, ο Μονεγάσκος είχε δηλώσει ότι στο Hungaroring δεν είχε σημειώσει τα καλύτερα αποτελέσματα στο παρελθόν. «Σήμερα, δεν καταλαβαίνω τίποτα για τη Formula 1, ξεκάθαρα», δήλωσε ο Leclerc.

Ενώ η Ferrari είχε καλή εικόνα στις πιο θερμές ελεύθερες δοκιμές, στις κατατακτήριες δοκιμές, που ξεκίνησαν με θερμοκρασία ασφάλτου στους 52 βαθμούς Κελσίου και έληξαν στους 36o C, η ιταλική ομάδα δυσκολεύτηκε αρκετά να προκριθεί στο Q2 και το Q3, όπως δήλωσε ο Leclerc. Άλλωστε, ο Lewis Hamilton δεν έφτασε στο Q3.

Στο τέλος, με τις συνθήκες να είναι ακόμη πιο δύσκολες, ο Leclerc ήξερε ότι χρειαζόταν έναν καθαρό γύρο, καθώς διέθετε μόνο ένα σετ μαλακών ελαστικών και έπρεπε να το κάνει να μετρήσει. Και αυτό ακριβώς έκανε, ρισκάροντας ενδεχομένως λίγο παραπάνω, αλλά του βγήκε. Εκμεταλλεύτηκε την καλή επιτάχυνση της Ferrari στην έξοδο από τις στροφές και έχει επιλέξει αεροδυναμικές ρυθμίσεις χαμηλότερου φορτίου, με πιο λεπτή πίσω αεροτομή.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ουγγαρίας

Ο Leclerc κατάφερε να πάρει την pole position με διαφορά μόλις 0,026 δλ. από τον Oscar Piastri. O Αυστραλός οδηγός της McLaren δήλωσε ότι ο άνεμος άρχισε να πνέει από την κατεύθυνση στο Q3 και αυτό επηρέασε την απόδοση του βρετανικού μονοθεσίου. Ανέφερε ότι η πρώτη του προσπάθεια δεν ήταν καλή, καθώς δεν είχε συνηθίσει την αλλαγή κατεύθυνσης του ανέμου. Πίστευε ότι η δεύτερη θα είναι καλύτερη, αλλά δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του.

Το καλό για τον Piastri είναι ότι θα εκκινήσει μπροστά από τον team-mate του και αντίπαλο στη μάχη του τίτλου, Lando Norris, ο οποίος όμως θα βρίσκεται στην «καλή» πλευρά της σειράς εκκίνησης. Ο Βρετανός είχε βρεθεί πίσω από τον Piastri έπειτα από την πρώτη προσπάθεια στο Q3, και κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στη δεύτερη, αλλά ήταν και πάλι μόλις 0,015 δλ. πιο αργός από τον team-mate του.

Ωστόσο, οι χρόνοι των οδηγών της McLaren στο τελικό σκέλος ήταν περίπου μισό δευτερόλεπτο πιο αργοί από αυτούς που σημείωσαν στο Q2, οπότε γνωρίζουν ότι δεν απέδωσαν στο μέγιστο των δυνατότητων του μονοθεσίου. Ωστόσο, η αλλαγή κατεύθυνσης του αέρα έκανε τους οδηγούς της McLaren να είναι λίγο πιο προσεκτικοί στην προσέγγισή τους.

Πολύ κοντά στη μάχη για την pole position βρέθηκε και ο George Russell, ο οποίος βρέθηκε μόλις 0,053 δλ. μακριά από την κορυφή, αλλά αυτό του χάρισε μόλις την 4η θέση, με τη Mercedes, η οποία έδειχνε να βελτιώνεται όσο έπεφτε η θερμοκρασία. Μικρές διορθώσεις στις τελευταίες στροφές, όπου παραδέχθηκε ότι θα μπορούσε να να είναι λίγο πιο συντηρητικός, καθώς και ο δικός του χρόνος δεν ήταν ταχύτερος από αυτόν του Q2, όπου κινήθηκε 0,224 δλ. ταχύτερα. Ωστόσο, επρόκειτο για την πιο κοντινή σε χρόνους διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών στην ιστορία της Formula 1.

F1 George Russell (Mercedes)

O Fernando Alonso, ο πρώτος οδηγός από τον Graham Hill το 1975 που συνεχίζει να αγωνίζεται στην F1 μετά τα 44α γενέθλιά του, παρότι παλεύει με έναν μυϊκό τραυματισμό από το GP Βελγίου, έγραψε έναν πολύ καλό χρόνο. Ο Ισπανός βρέθηκε μόλις 0,1 δλ. μακριά από την κορυφή, επίδοση που του χάρισε την 5η θέση. Ο Alonso ήταν ο μοναδικός που διέθετε δύο φρέσκα σετ ελαστικών μαλακής γόμας, πέραν από τους οδηγούς της McLaren.

Η Aston Martin, που χρησιμοποιεί την καινούργια εμπρός αεροτομή που παρουσίασε στο Spa, φαίνεται να αποδίδει πολύ καλύτερα στο Hungaroring, όπου κυριαρχούν οι στροφές μέσης ταχύτητας και δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο μειονέκτημα της AMR25. Την πολύ καλή απόδοση της Aston Martin επιβεβαίωσε ο Lance Stroll, καταλαμβάνοντας την 6η θέση, μόλις 0,016 δλ. πίσω από τον Alonso.

Εξαιρετική εμφάνιση έκανε ξανά και ο Gabriel Bortoleto, εξασφαλίζοντας με τη Sauber την 7η θέση, στην καλύτερη επίδοσή του σε κατατακτήριες δοκιμές στη Formula 1, ενώ ο team-mate του αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο τέλος του Q1.

O Βραζιλιάνος rookie κατάφερε να κινηθεί μόλις 0,003 δλ. ταχύτερα από τον Max Verstappen, που περιορίστηκε στην 8η θέση εκκίνησης, με τη Red Bull να μην έχει βρει στήσιμο για να ξεπεράσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει με την ισορροπία της RB21 στις παρατεταμένες στροφές της ουγγρικής πίστας. Ό,τι και αν προσπάθησε η ομάδα, δεν κατάφερε να βελτιώσει την κατάσταση. Ο Verstappen ανέφερε στον ασύρματο ότι δεν έβρισκε πρόσφυση και ήταν σαν να οδηγεί σε πάγο. Αυτή ήταν η χειρότερη επίδοση του Ολλανδού σε κατατακτήριες δοκιμές φέτος.

Ο Liam Lawson ήταν ευχαριστημένος που επικράτησε του team-mate του, Isack Hadjar, στην εσωτερική μάχη της Racing Bulls, με τους δύο οδηγούς να έχουν προκριθεί στο Q3 και να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. O Hadjar παραδέχθηκε ότι έκανε ένα λάθος που του κόστισε πολύ χρόνο στον αυξημένο άνεμο του Q3.

Στην αρχή του Q2 άρχισε να ψιχαλίζει στη μία άκρη της πίστας (προς τη στροφή 5), αλλά δεν επηρέασε πολύ την πρόσφυση στην πίστα, της οποίας θερμοκρασία έπεφτε συνεχώς (10 βαθμούς στο Q1). Ο Leclerc ζήτησε να βγει όσο το δυνατόν ταχύτερα από τα pits για τη δεύτερη προσπάθειά του, με το μοναδικό σετ μαλακής γόμας που χρησιμοποίησε.

O Andrea Kimi Antonelli ίσως είχε κρύα ελαστικά στην αρχή του γύρου και δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα της Mercedes (η οποία φαινόταν να λειτουργεί καλύτερα στις χαμηλότερες θερμοκρασίες), γεγονός που τον οδήγησε στον αποκλεισμό για ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Ιταλός φαίνεται να μην μπορούσε να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση έως το 3ο sector. Είδε στη συνέχεια το χρόνο του να διαγράφεται για υπέρβαση ορίων πίστας και κατέληξε 15ος. Ήταν μία από τις απογοητευτικές επιδόσεις της ημέρας.

Ο Oliver Bearman με τη Haas βρέθηκε στην 11η θέση έπειτα από τη διαγραφή του χρόνου του Anotnelli. H μεγαλύτερη απογοήτευση του Q2 ήταν ο αποκλεισμός του Lewis Hamilton με τη Ferrari, η οποία έδειξε να χάνει απόδοση με την πτώση θερμοκρασίας. Ο Βρετανός έχασε την πρόκριση για μόλις 0,015 δλ. έχοντας χάσει απόδοση από τα ελαστικά στο τέλος του γύρου. Ο Hamilton δήλωσε ότι οδήγησε πολύ άσχημα και ήταν «άχρηστος» και η Ferrari θα πρέπει να αλλάξει οδηγό. Το μήνυμα «κάθε φορά» στον ασύρματο δήλωσε ότι αφορούσε την απόδοσή του τα Σάββατα και ήταν εμφανώς εκνευρισμένος και απογοητευμένος.

Ο Carlos Sainz θα εκκινήσει πίσω από τον Hamilton, στη 13η θέση με τη Williams, η οποία δυσκολεύεται στις παρατεταμένες στροφές του Hungaroring. O Franco Colapinto κατάφερε με την Alpine να προκριθεί στο Q2, όπου είδε τον πρώτο του χρόνο να διαγράφεται, επειδή βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 9.

Ο Yuki Tsunoda ήταν ο πρώτος εξ αυτών που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας, για μόλις 0,024 δλ. με τη Red Bull να δυσκολεύεται στο Hungaroring και τον Ιάπωνα να χάνει χρόνο στη στροφή 12. O Pierre Gasly (17ος) δεν κατάφερε να προκριθεί, σε αντίθεση με τον team-mate του στην Alpine, Franco Colapinto. Το συμπατριώτη του ακολούθησε ο Esteban Ocon με τη Haas.

Πριν από την τελική του προσπάθεια στο Q1, ο Ocon παρατήρησε στο pit lane ένα καρφί που είχε σφηνώσει στο εμπρός δεξιό ελαστικό του. Ωστόσο, συνέχισε κανονικά και ανέφερε ότι δεν μπορούσε να αντλήσει περισσότερα από το μονοθέσιο.

Ο Nico Hulkenberg (19ος) απογοητεύτηκε όταν έμαθε στον ασύρματο ότι είχε σημειώσει χρόνο μισό δευτερόλεπτο πιο αργό από τον team-mate του στη Sauber, Gabriel Bortoleto. O Alex Albon πραγματοποίησε τη χειρότερη φετινή εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές, καθώς ήταν τελευταίος με τη Williams.

F1 Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκμών GP Ουγγαρίας 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων