F1-GP Σάο Πάολο: O Norris στην pole και πάλι μπροστά από τον Antonelli

2025 São Paulo Grand Prix , Saturday, Jiri Krenek


Η πρώτη σειρά εκκίνησης του Grand Prix Σαο Πάολο θα είναι πανομοιότυπη με αυτήν του σπριντ, καθώς ο Lando Norris κατέκτησε την pole position και o Andrea Kimi Antonelli θα τον πλαισιώσει για πρώτη φορά στη σύντομη καριέρα του στη Formula 1 σε τόσο υψηλή θέση (2η).

Ο Norris κατάφερε να κατακτήσει την 15η pole position της καριέρας του αποδίδοντας υπό πίεση στην οποία έβαλε ο ίδιος στον εαυτό του, καθώς έπειτα από ένα μπλοκάρισμα φρένων στην 1η στροφή της πρώτης προσπάθειάς του -ίσως λόγω μίας πνοής ανέμου- στο Q3, είχε βρεθεί στη 10η θέση.

Ωστόσο, στην τελική του προσπάθεια στη διαδικασία, ο Norris άντλησε το μέγιστο από το μονοθέσιο της McLaren, ενώ η πίστα γλιστρούσε αρκετά καθώς ήταν δύσκολο να βρεθούν τα ελαστικά στο ιδανικό πλαίσιο λειτουργίας και πολλοί οδηγοί δεν βρήκαν πρόσφυση. Επίσης, οι ισχυροί άνεμοι ήταν απρόβλεπτοι, παράγοντες που οδήγησαν σε μία ασυνήθιστη σειρά εκκίνησης.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Lando Norris stormed to his sixth pole of the season at Interlagos 💪

Ride onboard with the McLaren driver as he masters the dips, twists and turns of this iconic track 🇧🇷#F1 #BrazilGP @pirellisport pic.twitter.com/nOha0oClng

— Formula 1 (@F1) November 8, 2025

O μεγαλύτερος αντίπαλος του Norris στη μάχη του τίτλου, ο team-mate του, Oscar Piastri, θα εκκινήσει 4ος, ενώ ήταν καταστροφική ημέρα για τον Max Verstappen, που κατέληξε στη 16η θέση, έχοντας αποκλειστεί από τη διαδικασία στο τέλος του Q1.

Ο Andrea Kimi Antonelli αξιοποίησε το γεγονός ότι η Mercedes δεν επηρεάστηκε πολύ από την αναγκαστική ανύψωση του πίσω μέρους του μονοθεσίου λόγω των ανομοιομορφιών της πίστας του Interlagos. Ο 19χρονος Ιταλός πλησίασε τον Norris στα 0,174 δλ. και όπως συμβαίνει σε περιπτώσεις όταν δεν υπάρχει πολλή πρόσφυση, έλαμψε για να πετύχει την καλύτερη θέση εκκίνηση της καριέρας του. Μάλιστα, ο Antonelli πιστεύει ότι αν δεν είχε κάνει ένα μικρό λάθος στη στροφή 12 στην τελική του προσπάθεια, θα μπορούσε να έχει πάρει αυτός την pole position.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σάο Πάολο

Με μία αναγέννηση που θύμισε αυτήν του GP ΗΠΑ, o Charles Leclerc κατάφερε να ενεργσοποιήσει για να βάλει πολύ καλούς γύρους στο Q2 και το Q3 για να φέρει τη Ferrari στην 3η θέση εκκίνησης για τον αυριανό αγώνα, σχεδόν 0,3 δλ. μακριά από την κορυφή. Η Ferrari άλλαξε τις πίσω αεροτομές των μονοθεσίων της, επιλέγοντας μία λύση με λιγότερη αντίσταση για υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες, που είχε δοκιμάσει μόνο ο Lewis Hamilton στο FP1. Ωστόσο, η Ferrari παραδέχθηκε ότι περίμενε βροχή στο σπριντ, για αυτό και είχε επιλέξει τις προηγούμενες ρυθμίσεις.

O Oscar Piastri, έπειτα από την επισκευή του μονοθεσίου του από το ατύχημα του σπριντ, ξεκίνησε τη διαδικασία με πολλή υποστροφή και αναγκάστηκε να βάλει και τρίτο σετ ελαστικών στο Q1 προληπτικά. Ήταν ταχύτερος (για μόλις 0,002 δλ. από τον Leclerc) έπειτα από την ολοκλήρωση της πρώτης προσπάθειας όλων των οδηγών στο Q3, αλλά η τελική του επίδοση ήταν 0,375 δλ. πίσω από τον team-mate του, καθώς δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στο μεσαίο sector, με κάποιες απρόβλεπτες ριπές αέρα στο γύρο του…

F1 Grand Prix of Brazil Sprint & Qualifying

Ο Αυστραλός θα έχει δουλειά να κάνει αύριο για να περιορίσει τις ζημιές, έχοντας βρεθεί 9 βαθμούς πίσω από τον team-mate του μετά το σπριντ. Ο ίδιος δήλωσε ότι δεν άντλησε το μέγιστο από το μονοθέσιο, με τις συνθήκες έχουν αλλάξει πολύ από χθες, με πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες και αυξημένο αέρα που τις έκαναν πολύ πιο προκλητικές. Ο Piastri είχε αρκετή υποστροφή στους γύρους του και ανέφερε ότι η βελτίωση της πίστας δεν ήταν αντίστοιχη αυτής που περίμενε.

Μία εντυπωσιακή εμφάνιση έκανε η Racing Bulls, με πρωτοστάτη τον Isack Hadjar στην 5η θέση, παρότι ο Γάλλος δεν έβρισκε πρόσφυση στα πίσω ελαστικά στην αρχή του γύρου στο Q2, ίσως λόγω ενός στησίματος με περισσότερο φορτίο στον εμπρός άξονα. To μονοθέσιο ήταν πολύ καλό στις στροφές μέσης ταχύτητας και την πολύ καλή ημέρα για την ιταλική ομάδα συμπλήρωσε με την 7η θέση που πήρε ο Liam Lawson (όντας μόλις 0,031 δλ. πιο αργός από τον team-mate του), σε μία ημέρα που αμφότερες οι Red Bull αποκλείστηκαν από τη διαδικασία στο τέλος του Q1.

F1 Grand Prix of Brazil Sprint & Qualifying

Ανάμεσα στις δύο Racing Bulls, στην 6η θέση, έπειτα από μία μάχη λίγων χιλιοστών του δευτερολέπτου, θα εκκινήσει αύριο ο George Russell με την άλλη Mercedes, ο οποίος είχε παράπονα καθ’ όλη τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών. Στο Q2, ο Russell ανέφερε ότι δεν έβρισκε καθόλου πρόσφυση και στο Q3, o Βρετανός ανέφερε στον ασύρματο: «δεν έχω τίποτα με αυτά τα ελαστικά, δεν ξέρω τι συμβαίνει».

Ο Russell ανέφερε ότι δεν μπορούσε να φέρει τα ελαστικά στο ιδανικό πλαίσιο λειτουργίας, κάτι με το οποίο δυσκολεύτηκαν πολλοί οδηγοί. Στην τελική του προσπάθεια χρησιμοποίησε τη μέση γόμα για την τελική του προσπάθεια, καθώς δεν είχε άλλο φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας.

Ο Oliver Bearman έφερε τη Haas στην 8η θέση, αλλά ίσως θα μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο καθώς ο χρόνος του 20χρονου Βρετανού στο Q2 ήταν 0,222 δλ. ταχύτερος και είχε δύο σετ ελαστικών στη διάθεσή του για το Q3, αλλά δεν κατάφερε να βελτιώσει στην τελική του προσπάθεια. Μόνο ο Norris είχε καταφέρει να κινηθεί ταχύτερα από τον Bearman στο Q2, αλλά ο 20χρονος δεν βρήκε την ίδια απόδοση στο Q3. Ο χρόνος του Q2 θα τον έφερνε στην 3η θέση στο τελικό σκέλος.

F1 Oliver Bearman (Haas)

Πολύ καλή επίδοση σημείωσε ο Pierre Gasly με τη συνήθως ουραγό Alpine, η οποία όμως δεν έχει επηρεαστεί από ο ανασήκωμα του πίσω μέρους του μονοθεσίου τόσο πολύ, έχοντας βρει πρόσφυση στην έξοδο των στροφών, κάτι με το οποίο δυσκολεύεται εδώ και καιρό.

F1 Grand Prix of Brazil Sprint & Qualifying

Ο Γάλλος θα εκκινήσει μπροστά από τον Nico Hulkenberg που συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα με τη Sauber. Για να αντιληφθούμε πόσο κοντινή ήταν η μάχη, ο Γερμανός βρέθηκε μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου μακριά από την 5η θέση.

Ο Fernando Alonso με την Aston Martin έχασε την πρόκριση στο Q3 για μόλις 0,016 δλ. από τον Hulkenberg. Στη 12η θέση θα παραταχθεί ο Alex Albon με τη Williams. Η μεγάλη απογοήτευση του δεύτερου σκέλους ήταν ο Lewis Hamilton, καθώς ο Βρετανός κατέληξε στη 13η θέση, αφού παραπονέθηκε στον ασύρματο της Ferrari ότι δεν μπορούσε να αναπτύξει θερμοκρασία στα πίσω ελαστικά του.

F1 Lewis Hamilton (Ferrari)

Στην τελική του προσπάθεια, το πίσω μέρος ήταν νευρικό στην πιο σημαντική έξοδο της τελευταίας -πραγματικής- στροφής πριν από την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, χάνοντας χρόνο καθ’ όλη τη διάρκειά της. Πίσω από τον Hamilton θα εκκινήσουν ο Lance Stroll με την Aston Martin, που δεν κατάφερε να επαναλάβει την καλή επίδοση του sprint qualifying και ο Carlos Sainz με την άλλη Williams.

Το τεράστιο σοκ της διαδικασίας και ενδεχομένως το αποτέλεσμα που θα θέσει τέλος στις ελπίδες του Max Verstappen για τον τίτλο ήταν το γεγονός ότι ο Ολλανδός αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο τέλος του Q1. Αν και η Red Bull δοκίμασε ένα στήσιμο με περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο με τον Yuki Tsunoda στο σπριντ, επέλεξε να διατηρήσει την πιο λεπτή πίσω αεροτομή.

Η Red Bull ίσως ανασήκωσε λίγο το μονοθέσιο, καθώς ο Verstappen ανέφερε ότι η ποιότητα κύλισης ήταν καλύτερη, αλλά γλιστρούσε πλέον στην πρώτη -και όχι μόνο- στροφή και δεν μπορούσε να σκεφτεί κάποιο τρόπο με τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του στο τιμόνι να βελτιώσει την κατάσταση.

A massive shock as Verstappen tumbles out of Q1 😮 #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/2CAhLTewSg

— Formula 1 (@F1) November 8, 2025

Δεν έβρισκε πρόσφυση, ίσως λόγω απώλειας απόδοσης λόγω της ανύψωσης του μονοθεσίο. Αναφέρεται ότι ο Verstappen δεν συμπαθεί το δάπεδο που έχει παρουσιαστεί στο Μεξικό και ζητούσε να τοποθετηθεί το προηγούμενο (που χρησιμοποιεί ο Tsunoda), κάτι που δεν εισακούστηκε.

Ο Ολλανδός θα παραταχθεί αύριο στην εκκίνηση του αγώνα στη 16η θέση, καθώς η Red Bull ρίσκαρε με το στήσιμο του μονοθεσίου, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της, Laurent Mekies, αλλά αυτή τη φορά δεν λειτούργησε όπως θα ήθελε. Αυτή είναι η πρώτη φορά στην καριέρα του Verstappen στην F1 που αποκλείστηκε στο τέλος του Q1 χωρίς πρόβλημα αξιοπιστίας ή ατύχημα και είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο έχει συμβεί από το GP Ρωσίας του 2021.

A deflated Max reacts to his Q1 exit 💬#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/H5i1pQ0m6B

— Formula 1 (@F1) November 8, 2025

Ο Esteban Ocon ήταν 17ος με τη Haas και θα εκκινήσει εμπρός από τον Franco Colapinto, του οποίου το πλαίσιο αντικατέστησε η Alpine έπειτα από το ατύχημα του Αργεντίνου στο σπριντ. Ο Yuki Tsunoda συμπλήρωσε μία πολύ κακή εμφάνιση για τη Red Bull στην προτελευταία θέση, εμπρός από τον Gabriel Bortoleto που δεν κατάφερε να βγει στην πίστα για να γράψει χρόνο.

Η Sauber δεν πρόλαβε -για ελάχιστο χρόνο- να προετοιμάσει το εφεδρικό πλαίσιο του Bortoleto έπειτα από το σφοδρό ατύχημα των 57 G που είχε ο Βραζιλιάνος στον τελικό γύρο του σπριντ, παρότι οι κατατακτήριες δοκιμές καθυστέρησαν 5 λεπτά να ξεκινήσουν, λόγω επισκευών στις μπαριέρες των στροφών 10-11 από τους υποστηρικτικούς αγώνες. Αυτό βοήθησε τη Mercedes που πραγματοποιούσε ορισμένες εργασίες της τελευταίας στιγμής στο μονοθέσιο του Antonelli.

F1 Χρόνοι κατατακτήριων δοκιμών GP Σάο Πάολο 2025

 


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων