F1-GP Σαουδικής Αραβίας: Ο Pierre Gasly κάνει την έκπληξη

O Ayoub El Kaabi οδηγεί πλέον το Opel Grandland


Στο FP1 του Grand Prix Σαουδικής Αραβίας, ο Pierre Gasly εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι βγήκε στην πίστα αργότερα από τους περισσότερους αντιπάλους του και η πίστα παρείχε περισσότερη πρόσφυση, καθώς η αγωνιστική γραμμή είχε στρωθεί με γόμα, αλλά και πάλι, το γεγονός ότι ο Γάλλος κατάφερε να σημειώσει με την Alpine τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, με διαφορά μόλις 0,007 δλ. από τη McLaren του Lando Norris, είναι εκπληκτικό. Επίσης, ίσως δίνει ελπίδες για μία ακόμη καλή εμφάνιση από την Alpine, παρά την υστέρηση ισχύoς από τη μονάδα ισχύος της Renault, παρότι το FP1 διεξάγεται υπό το φως του ήλιου σε μη αντιπροσωπευτικές συνθήκες.

O Pierre Gasly έχει διαφορετικό μηχανολόγο αγώνων από το GP Ιαπωνίας. Ο John Howard, με τον οποίο ο Γάλλος οδηγός συνεργαζόταν τα τελευταία δύο χρόνια, αντικαταστάθηκε από τον Josh Peckett (μηχανολόγος του Ocon από το 2021), που με τη σειρά του αντικαταστάθηκε στην πλευρά του γκαράζ του Jack Doohan από τον Stuart Barlow, που ήταν μηχανολόγος απόδοσης τα τελευταία χρόνια.

Όπως αναφέραμε, στη 2η θέση του FP1 πλασαρίστηκε με τη McLaren ο Lando Norris, ο οποίος για πρώτη φορά φέτος δεν ήταν επικεφαλής στη συγκεκριμένη διαδικασία ενός αγωνιστικού τριημέρου. Ο Oscar Piastri βρέθηκε αρχικά 0,187 δλ. πίσω από τον team-mate του στην πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα ελαστικών, ενώ με τη δεύτερη απόπειρα πλησίασε τον Norris στο 0,1 δλ., ενώ σε αυτό το γύρο, ο Βρετανός βγήκε εκτός πίστας στην 1η στροφή.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό για τον Piastri να βρεθεί στην 3η θέση, καθώς μεταξύ των δύο McLaren τοποθέτησε τη Ferrari του ο Charles Leclerc, που περιμένει βελτιωμένη απόδοση από το αναβαθμισμένο δάπεδο του Μπαχρέιν στη Ferrari. Προς το τέλος της διαδικασίας, ο Μονεγάσκος άγγιξε λίγο τον τοίχο στη δεξιά πλευρά της στροφής 4. H Ferrari δεν ήταν γρήγορη στις ευθείες, αλλά δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο αν αυτό οφείλεται σε ρυθμίσεις μονάδας ισχύος ή την αεροδυναμική απόδοση.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στις προσομοιώσεις αγώνα, η McLaren ήταν μακράν ταχύτερη, χωρίς να παρουσιάζει σχεδόν καθόλου καταπόνηση ελαστικών. Ο Piastri ξεκίνησε το FP1 με ένα πρόβλημα με το σύστημα πόσιμου υγρού (κάτι που είχε συμβεί και στο Μπαχρέιν), το οποίο είχε διαρροή στο κράνος του. Ο Αυστραλός, έπειτα από την πρώτη του εφόρμηση στην πίστα, ζήτησε από την ομάδα να ελέγξει τη δεξιά πλευρά της McLaren, με την οποία έξυσε έναν τοίχο.

O Piastri ανέφερε επίσης στο τέλος του FP1 ότι το κάθισμά του είχε αναπτύξει πολύ υψηλή θερμοκρασία, ακόμα και γύρω από τους ώμους του. Μόνο ο Piastri -και όχι ο Norris- χρησιμοποιούσε τον καινούργιο διαχύτη που παρουσίασε η McLaren στη Jeddah. H ομάδα θα αποφασίσει μετά το FP2 ποια έκδοση θα χρησιμοποιήσει για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο.

Στην 5η θέση κατετάγη με τη Williams o Alex Albon, αρκετά μακριά από το 1 δέκατο του δλ. εντός του οποίου βρέθηκαν οι 4 πρώτοι, αλλά μόλις 0,008 δλ. εμπρός από τον George Russell με τη Mercedes. Αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes ανέφεραν περίεργη αίσθηση στις ζώνες πέδησης, με τον Andrea Kimi Antonelli (12ος) να κάνει λόγο στην αρχή της διαδικασίας για μεγάλους κραδασμούς.

Ο Carlos Sainz επιβεβαίωσε την καλή φόρμα της Williams, σημειώνοντας τον 7ο χρόνο της διαδικασίας. Ο Ισπανός δήλωσε ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά της Williams στις γρήγορες στροφές, την οποία χαρακτήρισε ως πιο ζωντανή. Ο Sainz, που οδηγεί στη Jeddah για πρώτη φορά από το 2023, βρέθηκε εμπρός από τον αντικαταστάτη του στη Ferrari, Lewis Hamilton, που κατετάγη στην 8η θέση.

Οι δύο Ferrari χρησιμοποιούσαν διαφορετικές προδιαγραφές πίσω αεροτομής. O Leclerc είχε πιο λεπτό ανώτερο flap αλλά διπλά κατώτερα πτερύγια, αντί για τα μονά που έφερε η SF-25 του Hamilton.

#Leclerc and #Hamilton with different configurations in Fp1: Lec used a rear wing with less DWF mobile flap but with two beams.#SaudiArabianGP pic.twitter.com/H0J578QGgc

— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) April 18, 2025

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο οδηγοί της Red Bull. O Max Verstappen ανέφερε έπειτα από τον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα ότι αντιμετώπιζε δυσκολίες στις δύο πρώτες στροφές, όπου δεν μπορούσε να στρίψει το μονοθέσιο. Στο τέλος του FP1, ο Verstappen ανέφερε υπερστροφή -με τη μέση γόμα ελαστικών- στις γρήγορες στροφές. Αργότερα, ανέφερε ότι δεν έχει καθόλου ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων. H Red Bull πειραματίστηκε με διαφορετικά στησίματα στα δύο μονοθέσια, αλλά ο Verstappen εχανε πολύ χρόνο στις δύο πρώτες στροφές.

Στα μονοθέσια των οδηγών της Red Bull και της Racing Bulls έχει τοποθετηθεί καινούργιος κινητήρας εσωτερικής καύσης, turbo, MGU-K και MGU-H της Honda. Στην περίπτωση του Liam Lawson, πρόκειται για το τρίτο φετινό εξάρτημα (εκ των τεσσάρων που επιτρέπονται κατά τη διάκρεια της σεζόν χωρίς ποινή). Το ίδιο έκανε και η Alpine με τα μονοθέσιά της, αλλά ο Jack Doohan δεν έχει φρέσκο V6 ή MGU-K.

Μεγάλα μπλοκαρίσματα φρένων είδαμε στην αρχή από τους Pierre Gasly (Alpine) στην τελευταία φουρκέτα (όπου έπνεε ούριος άνεμος) και από τον Oliver Bearman (Haas) στην 1η στροφή. Ο Βρετανό σχολίασε ότι δεν κατάλαβε τι συνέβη και τραυμάτισε λίγο την εμπρός αεροτομή του. Η Haas και η Williams ήταν οι μοναδικές ομάδες που ξεκίνησαν τη διαδικασία με σκληρά ελαστικά, αντί για τη μέση γόμα.

F1 Χρόνοι FP1 GP Σαουδικής Αραβίας 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων