F1-GP M. Βρετανίας: Τα σενάρια βροχής και στεγνού αγώνα

F1 Grand Prix of Great Britain Qualifying


Λόγω της ισχυρής βροχόπτωσης στο Silverstone το πρωί της Κυριακής, το Grand Prix Μ. Βρετανίας της Formula 1. Αυτό ίσως ανατρέπει σχεδόν όλα τα προγνωστικά. Γνωρίζουμε ότι ο poleman Max Verstappen είναι πολύ καλός στο βρεγμένο. Ωστόσο, η Red Bull, για να πετύχει μία καλή ισορροπία στο μονοθέσιό της, έπειτα από την υπερβολική υποστροφή που παρουσίαζε στο FP1, έχει τοποθετήσει μία πολύ λεπτή πίσω αεροτομή.

Αυτό σημαίνει ότι αν ο αγώνας διεξαχθεί σε βρεγμένη πίστα, ο Verstappen θα έχει λιγότερη πρόσφυση από τους αντιπάλους του λόγω των αεροδυναμικών ρυθμίσεων που έχει επιλέξει. Πίσω από τον Verstappen, οι δύο McLaren έχουν επιλέξει διαφορές ρυθμίσεις.

Ο Oscar Piastri, που εκκινεί από την 2η θέση, έχει επιλέξει ρυθμίσεις υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου από τον team-mate του, Lando Norris, ο οποίος κυνήγησε περισσότερη ταχύτητα στις ευθείες. Αυτό σημαίνει ότι από τους πρώτους τρεις, αυτός με τις πιο κατάλληλες ρυθμίσεις για ένα βρεγμένο Grand Prix είναι ο Αυστραλός επικεφαλής της βαθμολογίας.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Ωστόσο, κανείς δεν θα πρέπει να αποκλείσει από την εξίσωση την απειλή που μπορεί να αποτελέσει ο George Russell με τη Mercedes στις χαμηλότερες θερμοκρασίες, όπως είχε συμβεί και στον περυσινό αγώνα στο Silverstone. Επίσης, δεν θα πρέπει να ξεχνά κανείς τις ικανότητες του 9 φορές νικητή στο Silverstone, Lewis Hamilton στο βρεγμένο, αν και θα είναι η πρώτη φορά που το αντιμετωπίζει με το μονοθέσιο της Ferrari.

H ιταλική ομάδα έχει επιλέξει αεροδυναμικές ρυθμίσεις χαμηλότερου φορτίου, οπότε θεωρητικά ενδέχεται και αυτή να δυσκολευτεί στο βρεγμένο. Επίσης, φαίνεται ότι η ιταλική ομάδα, στη σύγχρονη γενιά ground effect μονοθεσίων σπανίως αποδίδει καλά στη βροχή. Επίσης, το pit wall της Scuderia δεν φημίζεται για την ευστοχία των στρατηγικών επιλογών του σε κρίσιμες στιγμές, όπου τα χρονικά περιθώρια να ληφθούν αυτές είναι μικροσκοπικά.

Σε αυτό τον τομέα, πολύ συχνά η Red Bull είναι αυτή που υπερτερεί, με τη Mercedes να κάνει συνήθως πολύ σωστές επιλογές και τη McLaren να έχει βελτιωθεί κατά πολύ σε αυτό τον τομέα φέτος. Φυσικά, πολλά θα εξαρτηθούν και από την πρωτοβουλία των οδηγών, αν οι συνθήκες είναι εναλλασσόμενες.

Η βροχή αυξάνει την πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας ή διακοπής του αγώνα με κόκκινη σημαία. Ανάλογα το συγχρονισμό αντίστοιχων παρεμβάσεων, αυτές ενδέχεται να καθορίσουν τις στρατηγικές επιλογές. Υπενθυμίζουμε την περίπτωση του περυσινού GP Σάο Πάολο, όπου ο Verstappen και οι δύο οδηγοί της Alpine ανέβηκαν στο βάθρο, περιμένοντας την σχεδόν αναπόφευκτη διακοπή του αγώνα με κόκκινη σημαία για να αλλάξουν ελαστικά.

Από την άλλη, αν οι συνθήκες είναι μεταβαλλόμενες, η απόδοση θα εξαρτηθεί από τη δυνατότητα των μονοθεσίων να κάνουν τα ελαστικά να λειτουργήσουν σε μεγαλύτερο εύρος. Το μονοθέσιο με το ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας είναι συνήθως η McLaren, η οποία ωστόσο ενδέχεται να δυσκολευτεί με τη χάραξη του Silverstone, όπου ο περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση και η καταπόνηση των εμπρός ελαστικών και όχι των πίσω, όπου η βρίσκεται το πλεονέκτημα της MCL39.

F1 Πρόσφυση διαφορετικών ελαστικών στην εκκίνηση GP Μ. Βρετανίας 2025

Ωστόσο, δεν αποκλείεται μέχρι την διεξαγωγή του αγώνα η πίστα να έχει στεγνώσει. Εκεί, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν ο ρυθμός αγώνα της Red Bull είναι αρκετός για να επιτρέψει στον Verstappen να παλέψει με τις McLaren. Θεωρητικά, η λιγότερη πρόσφυση από τις ρυθμίσεις της Red Bull, θα δυσκολέψει τον Ολλανδό να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση. Επίσης, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες (προβλέπονται στους 28-32ο C στην άσφαλτο) ενδέχεται να επιτρέψουν στη Mercedes και τον Russell να εισέλθουν στη μάχη της κορυφής.

H Ferrari -που απογοήτευσε στις κατατακτήριες δοκιμές, σε σχέση με την απόδοσή της στις ελεύθερες- είναι σχεδόν πάντα καλύτερη σε ρυθμό αγώνα, και στις προσομοιώσεις της Παρασκευής σημείωσε πολύ καλούς χρόνους, σε πολύ πιο υψηλές θερμοκρασίες όμως (38-40ο C). Οι έντονες πνοές ανέμου που έχουμε δει τις δύο προηγούμενες ημέρες θα πρωταγωνιστήσουν και σήμερα.

F1 Πιθανές στρατηγικές GP Μ. Βρετανίας 2025

Σε στεγνή πίστα, η πιθανότερη στρατηγική, σύμφωνα με την Pirelli, είναι αυτή ενός pit stop: εκκίνηση με μέση γόμα και αλλαγή στο πλαίσιο των γύρων 19-25 (από τους 52 συνολικά). Εναλλακτική αυτής είναι τα δύο pit stop, με μέση-σκληρή-σκληρή γόμα και pit stop στους γύρους 12-18 και 32-38, αντίστοιχα. H μέση χρονική απώλεια για την πραγματοποίηση ενός pit stop εκτιμάται στα 20-21 δλ., ενώ υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας ή VSC, μειώνεται σε 9 δλ.

Οι περισσότερες ομάδες έχουν διαφυλάξει για τους οδηγούς τους ένα σετ μέσης γόμας και δύο σετ σκληρής γόμας, εκτός από τις Aston Martin, Racing Bulls και Haas, που πόνταραν περισσότερο στις κατατακτήριες δοκιμές και έχουν μόνο ένα σετ μέσης και σκληρής γόμας ελαστικών. Δεν αποκλείεται κάποιοι από αυτούς να χρησιμοποιήσουν και τη μαλακή γόμα στον αγώνα, ενδεχομένως αναγκαστικά.

F1 Διαθέσιμα σετ ελαστικών GP Μ. Βρετανίας 2025

Έπειτα από το ατύχημα του Franco Colapinto στο Q1, που τον περιόρισε στην τελευταία θέση, η Alpine αποφάσισε να τοποθετήσει επιπλέον μονάδα ισχύος την (5η φετινή) στο μονοθέσιο του Αργεντίνου, ο οποίος θα υποχρεωθεί να εκκινήσει από το pit lane.

F1 Οριστική σειρά εκκίνησης GP Μ. Βρετανίας 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων