F1-GP Άμπου Ντάμπι: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον αγώνα που θα κρίνει τον τίτλο – motorone.gr

F1 Σενάρια τίτλου GP Άμπου Ντάμπι 2025


Τα βαθμολογικά δεδομένα είναι λίγο-πολύ γνωστά ενόψει του φινάλε του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, το Grand Prix Άμπου Ντάμπι. Ο Lando Norris, προηγείται στη βαθμολογία με προβάδισμα 12 βαθμών από τον Max Verstappen, ενώ ο Oscar Piastri ακολουθεί, 16 βαθμούς μακριά από την κορυφή. Αυτό σημαίνει ότι ο Norris χρειάζεται μόνο να ανέβει στο βάθρο για να εξασφαλίσει τον τίτλο, ανεξαρτήτως από αυτό που θα κάνουν οι δύο αντίπαλοί του.

Μία πιο αναλυτική εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο ο καθένας από τους τρεις διεκδικητές μπορεί να ανακηρυχθεί Πρωταθλητής μπορείτε να βρείτε εδώ. Αν και ακούγεται αρκετά απλή αποστολή για τον Norris, με τα λάθη της McLaren στους κρίσιμους δύο προηγούμενους αγώνες, ο επίφοβος παράγοντας ίσως είναι περισσότερο η βρετανική ομάδα αυτή τη στιγμή.

Ενώ η McLaren θα αφήσει -αρχικά- τους οδηγούς της να αγωνιστούν ελεύθερα, δεν αποκλείεται, αν προς το τέλος του αγώνα διαπιστωθεί ότι ο τίτλος δεν καταλήγει στα χέρια της, να δώσει εντολή στον Piastri να παραχωρήσει τη θέση του στον Norris στον αγώνα, αν αυτό μπορεί να οδηγήσει στην κατάκτηση του τίτλου από τον Βρετανό.

]]>

ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Στις συνεντεύξεις Τύπου της Πέμπτης στη Yas Marina, ο Norris αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο θέμα: «Δεν το έχουμε συζητήσει. Ειλικρινά, θα μου άρεσε πολύ, αλλά δεν νομίζω ότι θα το ζητούσα… Δεν ξέρω. Εξαρτάται από τον Oscar αν θα το επιτρέψουμε. Δεν νομίζω ότι εξαρτάται απαραίτητα από μένα. Το ίδιο θα ίσχυε και αν ήταν το αντίστροφο. Θα ήμουν πρόθυμος ή όχι;»

«Προσωπικά, νομίζω ότι θα ήμουν, γιατί νιώθω ότι έτσι είμαι πάντα. Δεν εξαρτάται από μένα. Δεν θα το ζητήσω. Δεν θέλω να το ζητήσω. Δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητα μια δίκαιη ερώτηση. Ταυτόχρονα, αν καταλήξει έτσι και κερδίσει ο Max, τότε ας είναι. Τον συγχαίρω και ανυπομονώ για την επόμενη χρονιά. Δεν αλλάζει τίποτα. Δεν αλλάζει τη ζωή μου. Θα το αξίζει περισσότερο από εμάς».

Ο Piastri από την πλευρά του προσπάθησε να αποφύγει κάπως την ερώτηση, υπονοώντας ότι θα πρέπει πρώτα να συζητηθεί μέσα στην ομάδα: «Δεν είναι κάτι που έχουμε συζητήσει. Μέχρι να μάθω τι αναμένεται από μένα, δεν έχω πραγματική απάντηση». Οι οδηγοί της McLaren δεν θα είναι διαθέσιμοι για δηλώσεις αυτό το τριήμερο, παρά μόνο στις υποχρεωτικές συνεντεύξεις Τύπου της FIA, ώστε να επικεντρωθούν απόλυτα στη μάχη του τίτλου.

F1 Max Verstappen, Lando Norris, Oscar Piastri

Κοιτάζοντας την πίστα του Άμπου Ντάμπι, φαίνεται να ευνοεί θεωρητικά τα πλεονεκτήματα του μονοθεσίου της McLaren, η οποία αναμένεται να είναι πολύ δυνατή στο τρίτο sector, το οποίο είναι γεμάτο με στροφές. Από γρήγορες παρατεταμένες στροφές έως μέσης ταχύτητας με ανάποδη κλίση, που κάνουν τα μονοθέσια να πλαγιολισθαίνουν, ανεβάζοντας τις θερμοκρασίες των ελαστικών του πίσω άξονα, τις οποίες τόσο καλά διαχειρίζεται η MCL39.

To 2o sector (δύο μεγάλες ευθείες ενωμένες με ένα chicane) αναμένεται να είναι τομέας στον οποίο η Red Bull θα έχει το πάνω χέρι, λόγω καλής αεροδυναμικής απόδοσης και υψηλότερης τελικής ταχύτητας στις ευθείες. Στο πρώτο sector αναμένεται να είναι λίγο πιο… ντέρμπι τα πράγματα, με τη McLaren όμως να έχει πιθανότατα το πλεονέκτημα.

Κρίσιμο παράγοντα θα αποτελέσουν οι κατατακτήριες δοκιμές, όπου η McLaren δεν είναι η πιο δυνατή. Αλλά πέρυσι, οι δύο οδηγοί της είχαν «κλειδώσει» την πρώτη σειρά εκκίνησης, αν και οι Verstappen και Piastri είχαν συγκρουστεί στην πρώτη στροφή. Φέτος, πιστεύουμε ότι θα είναι πιο δύσκολο να δούμε κάτι τέτοιο, καθώς και οι τρεις διεκδικητές γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να κερδίσουν τον τίτλο στην 1η στροφή, μπορούν όμως κάλλιστα να τον χάσουν εκεί.

Ο Verstappen είχε δηλώσει πάντως πριν από το GP Κατάρ ότι η Red Bull θα είναι καλύτερη στο Lusail από ό,τι στο Άμπου Ντάμπι, και σε εκείνο τον αγώνα, η McLaren ήταν ταχύτερη, άσχετα από το γεγονός ότι έχασε τη νίκη από στρατηγικό της λάθος. Υπάρχει επίσης και το ερώτημα αν η Mercedes θα είναι σε αρκετά καλή φόρμα ώστε να μπορεί να απειλήσει τις McLaren και Red Bull, όπως έχει συμβεί σε κάποιους από τους τελευταίους αγώνες. Για τη Ferrari αυτή η πιθανότητα φαίνεται πιο απομακρυσμένη.

Lights out for the final time in 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣🌟

It’s the season finale in Abu Dhabi – which means one last push for the team. Ride along with @FranColapinto for a lap around the Yas Marina Circuit. pic.twitter.com/fwFT0nc7xv

— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) December 3, 2025

Αξίζει να αναφερθεί ότι μία λεπτομέρεια στη μάχη του τίτλου, είναι το γεγονός ότι ο Piastri δεν θα συμμετάσχει στο FP1, όπου θα παραχωρήσει το μονοθέσιό του στον Μεξικανό αστέρα του IndyCar, Pato O’Ward. Αυτό σίγουρα δεν είναι ιδανικό για την προετοιμασία του Piastri, αλλά το FP1 (όπως και το FP3) διεξάγεται σε συνθήκες οι οποίες δεν έχουν μεγάλη σχέση με αυτές που θα επικρατούν σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα.

Συνολικά, θα δούμε 8 νέους οδηγούς στο FP1, με την Aston Martin να παρατάσσει δύο. Όπως είχε συμβεί και πέρυσι στο FP1 του GP Άμπου Ντάμπι, η Ferrari θα παρατάξει τα αδέρφια Leclerc, με τον Arthur να αναλαμβάνει το μονοθέσιο του Lewis Hamilton. O 18χρονος Βρετανοσουηδός Arvid Lindblad, φρέσκος από την ανακοίνωση ότι θα κάνει το βήμα στην F1 του χρόνου με την ομάδα της Racing Bulls, θα οδηγεί στο FP1 αυτό το τριήμερο τη Red Bull του Yuki Tsunoda.

F1 Arvid Lindblad (Red Bull)

Στην Aston Martin, o 20χρονος Αμερικανός Jak Crawford (εφεδρικός οδηγός της ομάδας για το 2026) θα πλαισιωθεί από τον συνομήλικο Βρετανό Cian Shields, o οποίος δεν έχει καταφέρει να σημειώσει βαθμό στη φετινή, πρώτη του σεζόν στη Formula 2. To μονοθέσιο του Esteban Ocon στη Haas θα αναλάβει ο Ιάπωνας οδηγός της Toyota Gazoo Racing στο WEC, Ryo Hirakawa, ενώ στην Alpine, o Εσθονός Paul Aron θα αντικαταστήσει τον Pierre Gasly.

Στη Racing Bulls o 24χρονος Ιάπωνας Πρωταθλητής της Super Formula φέτος, Ayumu Iwasa, θα οδηγεί το μονοθέσιο του Liam Lawson. Τέλος, τον Alex Albon στη Williams θα αντικαταστήσει ο 23χρονος Βρετανός Luke Browning.

Tο GP Άμπου Ντάμπι είναι αγώνας σούρουπου, καθώς ξεκινάει λίγο πριν νυχτώσει, δημιουργώντας μία εκπληκτική ατμόσφαιρα καθώς αλλάζει ο φωτισμός από φυσικό σε τεχνητό. Από τα μοναδικά χαρακτηριστικά της πίστας της Yas Marina είναι και η έξοδος του pit lane, η οποία είναι ένα υπόγειο τούνελ, το οποίο περνάει κάτω από την κανονική χάραξη και οδηγεί στη στροφή 3.

F1 Πίστα GP Άμπου Ντάμπι 2025

Το 2021, η πίστα της Yas Marina δέχθηκε εκτεταμένες αλλαγές στη χάραξή της, οι οποίες βελτίωσαν τη ροή του γύρου και τον έκαναν λιγότερο stop & go, αλλά ίσως απομάκρυναν και ορισμένες ευκαιρίες προσπεράσματος. Η πίστα έγινε ταχύτερη, με πιο σύντομο χρόνο γύρου, καλύτερη ροή, λιγότερες στροφές, και επιβαρύνει λιγότερο πλέον τα συστήματα πέδησης.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της πίστας είναι η ευθεία 1,2 χλμ. μεταξύ των στροφών 5-6, και στο τέλος της γίνονται αρκετά προσπεράσματα. Φέτος, η πίστα έχει ασφαλτοστρωθεί εκ νέου μεταξύ των στροφών 1 και 4 και ένα νέο κομμάτι ασφάλτου έχει τοποθετηθεί για να εξομαλυνθεί μία ανομοιομορφία στον κορυφή των στροφών 4 και 6.

Tα τρία sector της Yas Marina έχουν αρκετά διαφορετικά χαρακτηριστικά μεταξύ τους, καθώς το πρώτο αποτελείται κυρίως από γρήγορες στροφές, όπου η αεροδυναμική απόδοση έχει τον πρωταρχικό ρόλο. Το δεύτερο sector ξεκινάει από τη φουρκέτα (στροφή 5) και είναι ουσιαστικά δύο ευθείες ενωμένες με ένα chicane, όπου απαιτείται όσο το δυνατόν υψηλότερη τελική ταχύτητα.

F1 Oscar Piastri (McLaren) 2024 Abu Dhabi GP

Το τρίτο sector αποτελείται κυρίως από αργές στροφές (εκτός από την ταχύτατη 15), κάποιες με ανάποδη κλίση, που δυσκολεύουν τους οδηγούς, καθώς το πίσω μέρος του μονοθεσίου πλαγιολισθαίνει στην έξοδο, δυσχεραίνοντας την επιτάχυνση και αυξάνοντας τη θερμοκρασία στα ελαστικά.

Οι ομάδες επιλέγουν μέσα επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε μέσα επίπεδα, ενώ λίγο πιο σκληρό έργο έχουν τα συστήματα πέδησης. Οι τροποποιήσεις στη χάραξη εξισορρόπησαν τις διαμήκεις και πλευρικές απαιτήσεις από τα ελαστικά, αλλά ο περιοριστικός παράγοντας εξακολουθεί να είναι συνήθως η καταπόνηση αυτών του πίσω άξονα. Φέτος έχουν ασφαλτοστρωθεί εκ νέου τα τμήματα μεταξύ των στροφών 6-7 και 10-11.

F1 Χαρακτηριστικά ελαστικών GP Άμπου Ντάμπι 2025 F1 Χρήση ελαστικών πέρυσι GP Άμπου Ντάμπι 2025

Η Pirelli έχει φέρει ως συνήθως μαλακές γόμες ελαστικών (C3 σκληρή, C4 μέση, C5 μαλακή), με κατώτατο όριο πίεσης 23,5 psi εμπρός και 21,5 psi στον πίσω άξονα, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου. Η πρόσφυση που παρέχει ο ασφαλτοτάπητας κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, όπως και τα πλευρικά φορτία στα οποία υπόκεινται τα ελαστικά.

Η προτιμώμενη στρατηγική αναμένεται να είναι ενός pit stop: εκκίνηση με τη μέση γόμα ελαστικών και δεύτερο stint με τη σκληρή γόμα. Η απώλεια χρόνου για την πραγματοποίηση ενός pit stop στο ιδιότυπο pit lane της Yas Marina υπό αγωνιστικές συνθήκες εκτιμάται στα 22 δλ. από την ομάδα της Alpine. Πρόκειται για μία πίστα που οι οδηγοί γνωρίζουν καλά, και από τα τεστ που διεξάγονται παραδοσιακά την Τρίτη μετά το τέλος της σεζόν.

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 11:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 15:00

Σάββατο 6 Δεκεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 12:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου
Αγώνας: 15:00

Όλες οι διαδικασίες θα μεταδοθούν σε ζωντανά στο ελληνικό συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ANT1+ και τη συνδρομητική υπηρεσία F1TV (με αγγλικό σχολιασμό). Οι κατατακτήριες δοκιμές θα μεταδοθούν στην ελεύθερη συχνότητα του ANT1 σε μαγνητοσκόπηση 45 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, και ο αγώνας ζωντανά την Κυριακή.

24ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2025
Πίστα: Yas Marina Circuit
Μήκος πίστας: 5.281 μ.
Γύροι: 58
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,183 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:25.637 (222,002 χλμ./ώρα) – K. Magnussen (Haas), 2024
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:22.109 (231,541 χλμ./ώρα) – M. Verstappen (Red Bull), 2021
Στροφές: 16 (6 αριστερές, 10 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 5-6, 8-9)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 65%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 75%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 16%
Αλλαγές σχέσης κιβωτίου στο γύρο: 47
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 4,3 G (στροφή 15)
Μέγιστη ταχύτητα: 323 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Δεξιά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 177 μ.
Μέση απώλεια χρόνου σε pit stop: 22 δλ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 359 μ.
Κατανάλωση καυσίμου: Υψηλή
Καταπόνηση φρένων: Μέση

F1 Εξέλιξη βαθμολογίας 2025 σε σχέση με ένα σταθερό μέσο όρο ενός υποθετικού οδηγού που τερματίζει πάντα 3ος

Στιγμιότυπα 2024

Στιγμιότυπα 2023

Στιγμιότυπα 2022

Στιγμιότυπα 2021

Στιγμιότυπα 2020

Στιγμιότυπα 2019

Στιγμιότυπα 2018

Στιγμιότυπα 2017

F1 Προηγούμενα αποτελέσματα GP Άμπου Ντάμπι 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων