F1-GP Αζερμπαϊτζάν: Δεύτερη συνεχόμενη -κυριαρχική- νίκη του Max Verstappen

Νέο Cupra Tindaya: Το αντίπαλο δέος της BMW iX3 παρουσιάστηκε στο Μόναχο - motorone.gr


O Max Verstappen κατέκτησε για πρώτη φορά φέτος συνεχόμενες νίκες στο Grand Prix Αζερμπαϊτζάν και όχι μόνο αυτό: πέτυχε το 6ο grand slam της καριέρας του στη Formula 1 (ισοφαρίζοντας τον Hamilton στη 2η θέση όλων των εποχών, πίσω από τον Jim Clark – με 8), καθώς πήρε pole position, νίκη, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και ήταν επικεφαλής καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Μάλιστα, ο Ολλανδός έχει βρεθεί επικεφαλής φέτος για περισσότερους αγωνιστικούς γύρους από τον Lando Norris.

Την ίδια στιγμή, ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Oscar Piastri, είχε ατύχημα στον 1ο γύρο και έσπασε ένα σερί 34 αγώνων στους βαθμούς και 44 τερματισμών. Αλλά ο Lando Norris, έχοντας δει την καρό σημαία στην μόνο θέση, δεν κατάφερε -με το χθεσινό λάθος του στις κατατακτήριες δοκιμές- να εκμεταλλευτεί το στραβοπάτημα του team-mate του στη McLaren, και ανέκτησε μόνο 6 βαθμούς, και παραμένει 25 βαθμούς πίσω από τον Piastri.

Παράλληλα, ο Verstappen βρίσκεται «μόνο» 69 βαθμούς πίσω από τον Piastri και με την αναγέννηση της Red Bull στους δύο τελευταίους αγώνες, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τίποτα. Ο George Russell, σε ένα Σαββατοκύριακο που δεν αισθανόταν καλά, κατάφερε να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, το οποίο συμπλήρωσε ο Carlos Sainz, κάνοντας τη μεγάλη έκπληξη. Ο Ισπανός το χαρακτήρισε το καλύτερο βάθρο της καριέρας του, καθώς η Williams είχε να γιορτάσει κάτι αντίστοιχο από το «Grand Prix» Βελγίου του 2021.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

F1 Grand Prix of Azerbaijan

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP Αζερμπαϊτζάν

Ο Verstappen, έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, χωρίς δυνατούς αντιπάλους γύρω του, είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει συντηρητικό ρυθμό στους αρχικούς γύρους, για να επεκτείνει τη ζωή των ελαστικών του και να κυριαρχήσει απόλυτα, χωρίς να υπάρχει κάποιος να τον απειλήσει. Η στρατηγική ήταν ιδανική και με τη Red Bull να βλέπει ότι δεν είχε επικίνδυνους αντιπάλους στη σειρά εκκίνησης, έκανε τη σωστή επιλογή να εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, επιλογή που αποδείχθηκε ότι η καλύτερη στρατηγική.

Το ίδιο έκανε και η Mercedes με τον Russell από την 5η θέση εκκίνησης. Ο Βρετανός έχασε τη θέση του από τον Yuki Tsunoda στην 2η στροφή του αγώνα, αλλά την ανέκτησε στην επόμενη. Στην επανεκκίνηση έπειτα από το αυτοκίνητο ασφαλείας που προκάλεσε το ατύχημα του Oscar Piastri στον 1ο γύρο, ο Russell προσπάθησε να επιτεθεί από την εξωτερική στην 1η στροφή στον team-mate του, Andrea Kimi Antonelli, αλλά ο Ιταλός δεν υποχώρησε.

Ο Russell στριμώχτηκε, έχασε φόρα, και αυτό επέτρεψε στον Tsunoda να τον περάσει ξανά. Ο Βρετανός κατάφερε να προσπεράσει ξανά τη Red Bull του Ιάπωνα στο 10ο γύρο. Στη συνέχεια, ζήτησε από την ομάδα της Mercedes να τον φέρει μπροστά από τον Antonelli, για να κυνηγήσει τον Liam Lawson που βρισκόταν στην 3η θέση. Η Mercedes κάλεσε στα pits τον Ιταλό στον 18ο γύρο και ο δρόμος άνοιξε πλήρως για τον Russell όταν και η Racing Bulls έφερε στα pits τον Lawson στον 20ό γύρο.

F1 Carlos Sainz (Williams)

O Sainz παρέμεινε συγκεντρωμένος και έκανε πολύ καλή δουλειά για να ανέβει στο βάθρο στο 17ο αγώνα του με τη Williams, χρησιμοποιώντας την εμπειρία του για να διατηρήσει σε απόσταση ασφαλείας (περίπου 1,5 δλ.) τον Antonelli στους τελευταίους γύρους, και να μην επιτρέψει στον Ιταλό της Mercedes να σκεφτεί καν να επιτεθεί. Με αυτό τον τρόπο, ο Sainz έγινε ο δεύτερος μόλις οδηγός στην ιστορία της F1, έπειτα από τον Alain Prost, που έχει ανέβει στο βάθρο με μονοθέσια των McLaren, Ferrari και Williams.

Oh Carlos 💙#F1 #AzerbaijanGP @WilliamsRacing pic.twitter.com/G3Bhh5PKvj

— Formula 1 (@F1) September 21, 2025

Από την πλευρά του, ο Antonelli έκανε έναν ώριμο αγώνα και επέστρεψε στις καλές εμφανίσεις, αν και δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο. Η Mercedes έκανε το undercut επί του Lawson στο 18ο γύρο και παρότι δεν πέτυχε, ο Antontelli κατάφερε να προσπεράσει τη Racing Bulls με ευκολία στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, όταν το ERS του Νεοζηλανδού ξέμεινε από ηλεκτρική ενέργεια. Αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να προκαλέσει τον Sainz για την 3η θέση, με 9 γύρους γηραιότερα ελαστικά. Με αυτό το αποτέλεσμα, η Mercedes πέρασε στη 2η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, 4 βαθμούς εμπρός από τη Ferrari.

Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησε και ο Liam Lawson για να εξασφαλίσει την 5η θέση, σε έναν αγώνα που βρισκόταν πάντα υπό πίεση από ταχύτερα μονοθέσια. Στην αρχή από τον Antonelli, και έπειτα από τον Charles Leclerc. Έπειτα από το pit stop του Yuki Tsunoda, στον 39ο γύρο, είδε τη Red Bull του Ιάπωνα να επιστρέφει στην πίστα μπροστά του. Ωστόσο, ο Νεοζηλανδός εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι τα ελαστικά του Tsunoda δεν είχαν αναπτύξει τις ιδανικές θερμοκρασίες ακόμα, και κατάφερε να περάσει μπροστά από τον οδηγό που τον αντικατέστησε στην αρχή της σεζόν.

LAP 39/51

Tsunoda pits and gets back out in front of Lawson but back comes the Kiwi and takes P5 ⚔️#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/eHprjQgqA5

— Formula 1 (@F1) September 21, 2025

Αυτή η κίνηση ήταν αποφασιστική για την εξασφάλιση της 5ης θέσης. Στη συνέχεια, δημιουργήθηκε ένα τρενάκι μονοθεσίων με DRS πίσω από τον Lawson, ο οποίος όμως δεν υπέκυψε στην πίεση. Αναγκάστηκε να υπερασπιστεί τη θέση του 1-2 φορές από τον Tsunoda, αλλά δεν λύγισε και έφερε πολύτιμους βαθμούς στη Racing Bulls, σημειώνοντας το καλύτερο προσωπικό του αποτέλεσμα στη Formula 1.

F1 Yuki Tsunoda (Red Bull)

Ο Yuki Tsunoda κατάφερε να διατηρήσει την (6η) θέση εκκίνησης που είχε, αλλά ήταν εμφανές στο πρώτο stint ότι δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό των Mercedes. Ο Ιάπωνας δήλωσε ότι υπήρχαν ευκαιρίες να προσπαθήσει να χωθεί στην εσωτερική του Lawson, αλλά σκεφτόταν και τη γενική εικόνα στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Δεν ήθελε να ρισκάρει να τον προσπεράσει o Norris και να πάρει περισσότερους βαθμούς ο Βρετανός έναντι του Verstappen.

H McLaren είχε τη δυνατότητα να εξασφαλίσει μαθηματικά το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών σήμερα, αλλά δεν τα κατάφερε, έχοντας τη μικρότερη συγκομιδή βαθμών από το GP Λας Βέγκας του 2023. Αυτό ήταν το χειρότερο φετινό Σαββατοκύριακο του Oscar Piastri, του οποίου ο αγώνες δεν διήρκεσε ούτε ένα γύρο.

Rewind ⏪

Watch the race start 🎥 #F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/zxvuV9Qobk

— Formula 1 (@F1) September 21, 2025

Έπειτα από το χθεσινό του ατύχημα, που τον άφησε στην 9η θέση εκκίνησης, ο Αυστραλός ξεκίνησε σήμερα πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα. Ο Piastri το κατάλαβε, σταμάτησε, ενεργοποιήθηκε το σύστημα anti-stall και ενώ όλοι οι υπόλοιποι ξεκίνησαν, εκείνος ήταν ακινητοποιημένος, γεγονός που τον έριξε στην τελευταία θέση. Είχε ήδη ανακτήσει 2 θέσεις, όταν προσπαθούσε να επιτεθεί από την εξωτερική στη στροφή 5 στη Haas του Ocon στην 5η στροφή.

Μπροστά του, ο Hulkenberg φρέναρε υπερβολικά αργά για τη στροφή και ίσως αυτό παρέσυρε και τον Piastri να εισέλθει στη στροφή με υπερβολική ταχύτητα για την παρεχόμενη πρόσφυση, μπλόκαρε τα φρένα του και κατέληξε στις μπαριέρες TecPro με το εμπρός μέρος, εγκαταλείποντας άμεσα. Ήταν ξεκάθαρα ένα δικό του λάθος σε ένα από τα χειρότερα Σαββατοκύριακα στην καριέρα του στην F1. Ο Piastri δέχθηκε ποινή 5 δλ. για πρόωρη εκκίνηση αφότου είχε εγκαταλείψει.

F1 Oscar Piastri (McLaren)

Ωστόσο, ο Piastri δεν έχασε παρά μόνο 6 βαθμούς από τον team-mate του, Lando Norris, στη μάχη του τίτλου. Ο αγώνας και του Βρετανού ήταν επίσης απογοητευτικός, καθώς πιάστηκε στον ύπνο στην επανεκκίνηση έπειτα από το αυτοκίνητο ασφαλείας που προκάλεσε το ατύχημα του Piastri, και αυτό επέτρεψε στον Leclerc να περάσει μπροστά του.

Ο Norris πέρασε τους γύρους έως το pit stop του Leclerc (στο τέλος του 19oυ γύρου) εγκλωβισμένος πίσω από τη Ferrari. Η McLaren αποφάσισε να επεκτείνει το πρώτο του stint κατά 10 γύρους, παρότι είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα ελαστικών για να του δώσει το πλεονέκτημα πιο φρέσκιας γόμας στους τελευταίους γύρους. Ωστόσο, το pit stop του στο τέλος του 37ου γύρου καθυστέρησε υπερβολικά, καθώς διήρκεσε 4,1 δλ., επειδή υπήρξε δυσκολία να βιδωθεί το μπουλόνι του εμπρός δεξιού ελαστικού.

F1 Lando Norris (McLaren)

Τα δύο δευτερόλεπτα που χάθηκαν στο pit stop, κόστισαν στον Norris την ευκαιρία να εξέλθει από τα pits εμπρός ίσως και από τον Lawson. Σε εκείνη την περίπτωση, ίσως ο αγώνας του να ήταν εντελώς διαφορετικός. Ωστόσο, το λάθος του Norris εχθές στο Q3 είχε ως συνέπειτα να μην καταφέρει να εκμεταλλευτεί όπως θα μπορούσε το χειρότερο φετινό Σαββατοκύριακο του Piastri. Ο Βρετανός τερμάτισε στην 7η θέση, για να σημειώσει μόλις 6 βαθμούς.

O Lewis Hamilton τερμάτισε στην 8η θέση, έχοντας εκκινήσει από τη 12η, με τη σκληρή γόμα. Μπήκε στη δεκάδα με τα λάθη των Piastri και Alonso (που παρασύρθηκε σε πρόωρη εκκίνηση από τον Αυστραλό) στην εκκίνηση και στον 8ο γύρο πέρασε τον Isack Hadjar για την 9η θέση, για να βρεθεί πίσω από τον Norris. Ωστόσο, έπειτα από ένα λάθος φρενάρισμα στο 16ο γύρο, έχασε επαφή με τη McLaren και δεν κατάφερε να την πλησιάσει ξανά.

Ο αγώνας του Hamilton «ζωντάνεψε» ξανά προς το τέλος, που είχε πιο φρέσκα ελαστικά μέσης γόμας από τους άμεσους αντιπάλους του. Η Ferrari διέταξε τον Leclerc να του παραχωρήσει την 8η θέση, μόλις 8 γύρους πριν από το τέλος, καθώς ο Βρετανός είχε 17 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά. Ο Hamilton προσπάθησε να πιέσει τον Norris, αλλά δεν βρέθηκε σε θέση να επιχειρήσει κάποιο προσπέρασμα.

F1 Lewis Hamilton (Ferrari)

Ήταν ένας κακός αγώνας για τη Ferrari, δεδομένων των χαμηλών θέσεων εκκίνησης. Ο Leclerc πήρε την ευθύνη και δήλωσε ότι δεν απέδωσε σε αρκετά υψηλό επίπεδο αυτό το Σαββατοκύριακο, δεδομένου του χθεσινού του ατυχήματος που τον περιόρισε στη 10η θέση εκκίνησης.

Ο Leclerc κατάφερε να αποσπάσει μία θέση από τον Norris στην επανεκκίνηση, και στη συνέχεια η Ferrari προσπάθησε να κάνει το undercut στους προπορευόμενους (Tsunoda, Lawson), το οποίο όμως δεν απέδωσε. Ο Μονεγάσκος αντιμετώπισε στους πρώτους γύρους του ένα πρόβλημα με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας του ERS, που του κόστιζε 2 kW (περίπου 3 ίππους), το οποίο όμως, όπως δήλωσε ο Leclerc, επιλύθηκε από μόνο του.

F1 Charles Leclerc (Ferrari)

Ο Hamilton είχε δεχθεί εντολή να παραχωρήσει την 8η θέση πίσω στο Leclerc στον τελευταίο γύρο (καθώς δεν είχε καταφέρει να κερδίσει θέση μπροστά) κάτι που δεν συνέβη όμως, καθώς ο Hamilton επιβράδυνε, αλλά όχι αρκετά για να τον περάσει στη γραμμή τερματισμού ο Leclerc. O Βρετανός πρόσεχε να μη χάσει κι άλλη θέση από τον Hadjar και δεν έκρινε σωστά την απόσταση, προσθέτοντας ότι δεν πρόκειται να συμβεί ξανά. Ο Leclerc δήλωσε ότι δεν τον νοιάζει, όταν πρόκειται για την 8η και την 9η θέση.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Isack Hadjar, συμβάλλοντας άλλον ένα βαθμό στην πολύ καλή σημερινή συγκομιδή της Racing Bulls, ωστόσο ο Γάλλος ήταν απογοητευμένος από χθες, που ένα λάθος στην τελευταία πραγματική στροφή της πίστας στην τελική του προσπάθεια στο Q3, η οποία του κόστισε μία καλή θέση εκκίνησης, η οποία θα μπορούσε να του χαρίσει ένα αποτέλεσμα αντίστοιχο αυτού του Lawson.

Ένα λάθος στην ίδια στροφή στους πρώτους γύρους κόστισε στον Hadjar δύο θέσεις από τους οδηγούς της Ferrari. Στους αναγωνιστικούς γύρους πριν 40-30 λεπτά από την εκκίνηση, το μονοθέσιο του Γάλλου παρουσίασε πρόβλημα υδραυλικών, το οποίο όμως επιλύθηκε έως την εκκίνηση.

F1 Αποτελέσματα GP Αζερμπαϊτζάν 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων