F1-GP Αζερμπαϊτζάν: Ο Verstappen poleman στο χάος, λάθη των οδηγών της McLaren – motorone.gr

Τις πιο επεισοδιακές κατατακτήριες δοκιμές στην ιστορία της Formula 1 φιλοξένησε φέτος το Μπακού στα πλαίσια του Grand Prix Αζερμπαϊτζάν, σημειώνοντας νέο ρεκόρ σε κόκκινες σημαίες, με έξι διακοπές της κανονικής ροής της διαδικασίας, που διήρκεσε δύο ώρες, περισσότερο δηλαδή από τους περισσότερους αγώνες. Με ισχυρούς ανέμους και λίγη ψιχάλα στο Q3, τα πράγματα πήραν απρόβλεπτη τροπή.
Στο χάος που δημιουργήθηκε στο απαιτητικό σιρκουί πόλης, οι οδηγοί της McLaren και διεκδικητές του τίτλου έκαναν λάθη, ενώ ο Max Verstappen εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να κατακτήσει την πρώτη του pole position στην πίστα του Μπακού, και την 6η φετινή του. Αυτό τον κάνει τον οδηγό με τις περισσότερες pole position στη σεζόν.
Max Verstappen stormed to his sixth pole position of the season with this breathless lap around the streets of Baku 🤩 #F1 #AzerbaijanGP @pirellisport pic.twitter.com/wSylI9tHQu
— Formula 1 (@F1) September 20, 2025
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Τη μεγάλη έκπληξη έκανε ο Carlos Sainz, ο οποίος θα παραταχθεί αύριο στη 2η θέση εκκίνησης με τη Williams, καθώς ήταν ο ταχύτερος από τους μόλις τρεις οδηγούς που είχαν προλάβει να σημειώσουν χρόνο πριν από τις δύο κόκκινες σημαίες του Q3.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατακτήριες δοκιμές του GP Αζερμπαϊτζάν
Με ψιχάλες να έχουν επηρεάσει την πρόσφυση της ασφάλτου στο… μισάωρο που διήρκεσε τελικά το τρίτο σκέλος, κανένας άλλος οδηγός πέραν του Verstappen δεν κατάφερε να καταρρίψει αυτή την επίδοση. Αυτή είναι η πρώτη φορά που μία Williams θα παραταχθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης από το GP Βελγίου του 2021 με τον George Russell.
Στην απρόβλεπτη σειρά εκκίνησης, ο Liam Lawson σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμά του σε κατατακτήριες δοκιμές της Formula 1, για να καταλάβει την 3η θέση στο grid με τη Racing Bulls. Ο Νεοζηλανδός ήταν ένας από τους τρεις οδηγούς που είχαν προλάβει να σημειώσουν χρόνο πριν από τις κόκκινες σημαίες στο Q3, αλλά βελτίωσε περαιτέρω το χρόνο του στην τελική του προσπάθεια.
Αυτό του επέτρεψε να διατηρηθεί -για μόλις 0,01 δλ.– μπροστά από τον Andrea Kimi Antonelli, που έκανε ένα λάθος. Ο 19χρονος Ιταλός σημείωσε μία πολύ καλή επίδοση σε εξαιρετικά προκλητικές συνθήκες, και θα παραταχθεί αύριο στην 4η θέση, εμπρός από τον George Russell. Ο Antonelli βρισκόταν υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες για παράβαση υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας στο Q1, για την οποία μπορείτε να διαβασετε παρακάτω, αλλά γλίτωσε με μία απλή επίπληξη.
O Russell από την πλευρά του είχε βγει εκτός πίστας στη στροφή 4 στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, πριν από το ατύχημα του Charles Leclerc. O Russell προσπέρασε τον Sainz στην έξοδο του pit lane στο τέλος του Q3, αλλά δεν υπήρξε κάποια περαιτέρω έρευνα επί αυτού.
To καλύτερο αποτέλεσμά του σε κατατακτήριες δοκιμές με τη Red Bull κατάφερε να σημειώσει o Yuki Tsunoda, καταλαμβάνοντας την 6η θέση με τα μαλακά ελαστικά στο τέλος, εμπρός από τον Lando Norris, τον οδηγό της McLaren που θα εκκινήσει μπροστά από τον άλλο. Ωστόσο, ο Βρετανός δεν κατάφερε στο τέλος να εκμεταλλευτεί μία κατάσταση η οποία θα μπορούσε να είναι πιο επικερδής για τον ίδιο στη μάχη του τίτλου.
Ο επικεφαλής της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος, Oscar Piastri, διέπραξε το πρώτο του σημαντικό λάθος στη φετινή σεζόν. Ενώ δεν είχε εκκινήσει ποτέ εκτός της πρώτης τετράδας σε κανένα Grand Prix μέχρι στιγμής φέτος, μόλις τέσσερα λεπτά πριν από τη λήξη του Q3, ξεκινώντας μία γρήγορη προσπάθεια, εισήλθε πολύ γρήγορα στην 3η στροφή, έχοντας καθυστερήσει το φρενάρισμά του, μπλόκαρε τον εμπρός άξονα και βύθισε τη McLaren στις μπαριέρες TecPro, καταστρέφοντας το εμπρός μέρος.
The championship leader slams into the barriers 💥#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/9Qvx6K3TwG
— Formula 1 (@F1) September 20, 2025
Το συμβάν διέκοψε τη διαδικασία για 6η φορά με κόκκινη σημαία, με μόλις 3 λεπτά και 41 δλ. να απομένουν, και μόλις τρεις οδηγούς να έχουν προλάβει να σημειώσουν χρόνο στο Q3, πριν από την πρώτη κόκκινη σημαία του τρίτου σκέλους, που προκάλεσε με το δικό του ατύχημα ο Charles Leclerc. Η McLaren είχε επιλέξει τη μαλακή γόμα για τα τελευταία 7 λεπτά του Q3, με τα οποία ο Piastri δεν είχε βρει τα πατήματά του.
Αυτό έκανε τη Red Bull να αλλάξει τη στρατηγική της και να χρησιμοποιήσει ένα καινούργιο σετ μαλακών ελαστικών που είχε διαφυλάξει για τα τελευταία λεπτά του Q3, παρότι δεν ήταν το ελαστικό που προτιμούσε ο Verstappan. Αντιθέτως, ο Norris διέθετε μόνο ένα μεταχειρισμένο σετ μαλακών ελαστικών καθώς είχε αρχίσει να ψιχαλίζει πιο έντονα… Η McLaren αποφάσισε να βγάλει πρώτο τον Norris στην πίστα (για να αποφύγει οποιαδήποτε κίτρινη σημαία ή κάτι αντίστοιχο), και ο ίδιος ανέφερε ότι αυτό ίσως δεν ήταν το ιδανικό.
Πιέζοντας, ο Norris χτύπησε τις μπαριέρες TecPro στη στροφή 15, με συνολική απώλεια χρόνου στο 2ο sector 0,9 δλ. από τον Verstappen. Αυτό το λάθος περιόρισε τον Norris στην 7η θέση, μόλις δύο μπροστά από τον Piastri, που θα παραταχθεί 9ος.
O Piastri είχε σταθεί τυχερός που η δεύτερη κόκκινη σημαία στο Q1 ήρθε μόλις 2 δλ. αφότου πρόλαβε να ολοκληρώσει το γύρο του και να γράψει χρόνο, καθώς με αυτόν ήταν που προκρίθηκε. Στο Q2 χτύπησε με τον πίσω δεξιό τροχό του τις μπαριέρες TecPro στην έξοδο της στροφής 15. Ήταν η πιο επεισοδιακή φετινή διαδικασία αγωνιστικού τριημέρου για τον Piastri.
Μεταξύ των δύο McLaren, από την 8η θέση, θα εκκινήσει αύριο ο Isack Hadjar, ο τρίτος από τους οδηγούς που είχαν σημειώσει χρόνο πριν από την πρώτη διακοπή του Q3. Ωστόσο, ο τελικός γύρος του Γάλλου δεν ήταν εντυπωσιακός, καθώς έκανε ένα λάθος στη στροφή 16 και καβάλησε το kerb, χάνοντας 0,8 δλ. έως τη γραμμή τερματισμού. Ήταν απογοητευμένος γιατί είχε δει από πριν ότι ο αέρας τον έσπρωχνε προς το kerb και για αυτό έβριζε τον εαυτό του μετά στον ασύρματο, καθώς έχασε την ευκαιρία να βρεθεί στη 2η σειρά εκκίνησης…
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε -χωρίς χρόνο- ο Charles Leclerc, που προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία του Q3, μόλις πέντε λεπτά έπειτα από την έναρξή του. Ενώ είχε αρχίσει να ψιχαλίζει, o Leclerc εισήλθε πολύ γρήγορα στη στροφή 15, μπλόκαρε τα φρένα του και κατέληξε στις μπαριέρες, καταστρέφοντας το εμπρός μέρος της Ferrari.
Το συμβάν επισφράγισε ότι ο Μονεγάσκος δεν θα κατακτούσε την 5η συνεχόμενη pole position του στο Μπακού. Ο Leclerc δήλωσε ότι δυσκολεύτηκε πολύ να διατηρήσει στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας τα ελαστικά μέσης γόμας τα οποία ξεκίνησε να χρησιμοποιεί από το δεύτερο σκέλος, ενώ έδειχναν να είναι τα καλύτερα έως εκείνη τη στιγμή για τη Ferrari.
Rewind to Leclerc’s Turn 15 crash 💥#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/LRTNJTm8JA
— Formula 1 (@F1) September 20, 2025
Έπειτα από δύο εξόδους στα πρώτα λεπτά του Q2 με τη μέση γόμα και χωρίς χρόνο, ο Leclerc αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει και δεύτερο σετ στο δεύτερο σκέλος, κάτι που σίγουρα δεν ήταν μέρος του αρχικού πλάνου. Ο Leclerc προκρίθηκε, έχοντας χτυπήσει τον τοίχο στην έξοδο της 2ης στροφής. Ωστόσο, το μεγαλύτερο σοκ του δεύτερου σκέλους ήταν ο αποκλεισμός του Lewis Hamilton, που κατέληξε στη 12η θέση.
Κανένας από τους γύρους του Hamilton με τη μαλακή γόμα δεν ήταν αρκετός για την πόκριση. Ο Hamilton διέθετε λιγότερα σετ μέσης γόμας από τον Leclerc, καθώς είχε χρησιμοποιήσει ένα στο FP2. Στην πρώτη του προσπάθεια, o Βρετανός έκανε ένα λάθος στη στροφή 16 που του κόστισε πολύ χρόνο σε όλη την ακόλουθη ευθεία.
Δεν υπήρχαν εμφανή λάθη στον τελικό του γύρου, αλλά δεν ήταν ευχαριστημένος με την επιλογή μαλακών ελαστικών αντί για μέσης γόμας στο τέλος του Q2. Στο τέλος, δεν είχε τα καύσιμα να κάνει μία επιπλέον προσπάθεια, επιστρέφοντας στα pits με το πέσιμο της καρό σημαίας για το Q2.
A heart-in-mouth moment for Charles Leclerc at Turn 2
He got away with this one 😰#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/7D5G5LcoQk
— Formula 1 (@F1) September 20, 2025
O Fernando Alonso έχασε την πρόκριση στο Q3 μόλις την τελευταία στιγμή από τον Tsunoda και θα παραταχθεί στην 11η θέση, εμπρός από τον Hamilton. O Gabriel Bortoleto απολογήθηκε από τη Sauber που δεν κατάφερε να κάνει έναν από τους εκπληκτικούς του γύρους και περιορίστηκε στη 13η θέση. Ο Lance Stroll βγήκε εκτός πίστας στην 1η στροφή, λόγω μίας πνοής ούριου ανέμου. Κατά συνέπεια, πλασαρίστηκε 14ος.
Μόλις τρία λεπτά έπειτα από την έναρξη του δεύτερου σκέλους, ο Oliver Bearman χτύπησε -όχι πολύ δυνατά- τον τοίχο στην έξοδο της 2ης στροφής. Ωστόσο, η επαφή ήταν αρκετή για να τραυματιστεί η πίσω δεξιά ανάρτηση της Haas, γεγονός που έφερε τέλος στις προσπάθειές του, διακόπτοντας τη διαδικασία για 4η φορά και περιορίζοντας τον Βρετανό στη 15η θέση.
Bearman bows out 🎥
The slightest of touches has ended his qualifying in Q2#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/d9lnKQfZvv
— Formula 1 (@F1) September 20, 2025
Στα τελευταία δευτερόλεπτα του Q1, η Alpine που είχε αφήσει για την τελευταία στιγμή τους γύρους των οδηγών της, είδε τον Pierre Gasly να βγαίνει εκτός πίστας με μπλοκαρισμένα φρένα στη στροφή 4. Λίγες στιγμές αργότερα, ο Franco Colapinto κατέληξε στον τοίχο της ίδιας στροφής, ενώ κυμάτιζε κίτρινη σημαία.
Αυτό το ατύχημα, που έφερε πρόωρη λήξη στο Q1 με διακοπή για τρίτη φορά με κόκκινη σημαία, άφησε τον Colapinto στη 16η θέση, πρώτο εξ αυτών που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας. Ο Pierre Gasly, βρέθηκε στη 19η θέση, καθώς μία πνοή αέρα τον επηρέασε στα φρένα της 4ης στροφής.
A desperate end to Q1 for Alpine 😖
Gasly bails off into the run-off area at Turn 4 and moments later Colapinto ploughs into the barriers nearby#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/wAGs9LeYda
— Formula 1 (@F1) September 20, 2025
Πίσω του θα εκκινήσει ο Nico Hulkenberg, που ακούμπησε τις μπαριέρες TecPro της στροφής 15 στα αρχικά λεπτά του Q1. O Γερμανός βρισκόταν υπό έρευνα για προσπέρασμα υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας στο FP3, αλλά δεν δέχθηκε ποινή.
O Hulkenberg προκάλεσε τη δεύτερη (ίσως πρόωρη) κόκκινη σημαία του Q1, όταν μπλόκαρε τα φρένα του στην 4η στροφή και προσέκρουσε στον τοίχο, ξηλώνοντας την εμπρός αεροτομή της Sauber. Κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα έπειτα από την αντικατάστασή της, αλλά δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q2.
Οι αγωνοδίκες θα διερευνούσαν μετά τις κατατακτήριες δοκιμές την πιθανή παράβαση υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας από τον Antonelli στο Q1. O Ιταλός, που βρέθηκε υπό πίεση στα τελευταία λεπτά του Q1, καθώς δεν είχε γράψει χρόνο, δεν είχε δει την κίτρινη σημαία και ενημερώθηκε από τη Mercedes στον ασύρματο να εγκαταλείψει την προσπάθεια, καθώς είχε προσπεράσει δύο μονοθέσια.
Οι οδηγοί είχαν προειδοποιηθεί από τη διεύθυνση αγώνων ότι αν έβλεπαν μπροστά τους πράσινη σημαία, μπορούσαν να υποθέσουν ότι βρίσκονται σε ζώνη κίτρινης σημαίας. Ωστόσο, δεν υπήρχαν ενδείξεις κίτρινης σημαίας (ή κίτρινου πάνελ) και μόνο το κίτρινου led στο cockpit της Mercede άναψε στιγμιαία στην 1η στροφή καθώς ο Antonelli περνούσε από εκεί.
O Esteban Ocon με τη Haas κατέληξε στη 18η θέση. O Ocon ανέφερε ότι είχε ένα κλαδί στον πίσω δεξιό τροχό του επιστρέφοντας στα pits έπειτα από την πρώτη κόκκινη σημαία του Q1. O Γάλλος αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών του, καθώς το πίσω πτερύγιο της πίσω αεροτομής του μονοθεσίου του απέτυχε να περάσει το τεστ ακαμψίας στα άκρα του κατά τον τεχνικό έλεγχο.
Στα πρώτα λεπτά του Q1, o Alex Albon έκανε λάθος και χτύπησε τον τοίχο της εσωτερικής στην 1η στροφή, καταστρέφοντας την εμπρός αριστερή ανάρτηση της Williams. Αυτό ήταν το τέλος της διαδικασίας για τον ίδιο, με το Q1 να διακόπτεται με κόκκινη σημαία για πρώτη φορά. Ο Albon κατέληξε στην τελευταία θέση, σε έναν αγώνα όπου η Williams είχε τη δυνατότητα να εισέλθει στο Q3.
📻 “I’m out. Sorry”
Gutting for Alex Albon 😖#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/4Vy8aAPqfD
— Formula 1 (@F1) September 20, 2025
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.