F1-GP Εμίλια Ρομάνια FP2: Ξανά ταχύτερος ο Oscar Piastri

Όπως είχε συμβεί και στο FP1 του Grand Prix Εμίλια Ρομάνια, τον 7ο γύρο της φετινής σεζόν της Formula 1, οι δύο οδηγοί της McLaren βρέθηκαν στην κορυφή των χρόνων, αλλά αυτή τη φορά, η διαφορά τους από τους αντιπάλους τους ξεπερνούσε τα 0,25 δλ. Ο Oscar Piastri ήταν και πάλι ταχύτερος από τον Lando Norris, αλλά για μόλις 0,025 δλ. Ωστόσο, η διαφορά τους θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερη.
O Αυστραλός κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Norris στα δύο πρώτα sector της πίστας, με διαφορά 0,26 δλ., αλλά συνάντησε πιο αργούς συνδυασμούς στις τελευταίες στροφές και έχασε χρόνο. Στη δεύτερη προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα, ο Norris είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο μεσαίο sector, αλλά είχε μία στιγμή έντονης υπερστροφής στη 2η Rivazza, με τα ελαστικά του να έχουν παραδώσει το πνεύμα, οπότε εγκατέλειψε την προσπάθειά του.
Η McLaren έδειχνε να έχει το προβάδισμα και στις προσομοιώσεις αγώνα, αν και ο Piastri δήλωσε ότι υπάρχουν ακόμα πράγματα που μπορούν να βελτιωθούν, και παραμένει επιφυλακτικός ότι οι αντίπαλοι της βρετανικής ομάδας θα είναι πιο ανταγωνιστικοί αύριο. Ανέφερε ότι έχουμε δει αρκετές φορές τις McLaren να κυριαρχούν στις ελεύθερες δοκιμές αλλά να μη σημειώνουν την pole postion. O Αυστραλός πιστεύει ότι δεν θα είναι μία απλή μονομαχία μεταξύ των δύο McLaren.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP2 του GP Εμίλια Ρομάνια
Τη μεγάλη έκπληξη έκανε σε αυτή τη διαδικασία ο Pierre Gasly με την Alpine, καθώς κατάφερε να σημειώσει τον 3ο χρόνο, 0,25 δλ. πίσω από τον Norris. Η Alpine ήταν εντυπωσιακή και στις προσομοιώσεις αγώνα, έχοντας τη δυνατότητα να κινηθεί περίπου στο ρυθμό της Mercedes, καθώς πάντα τα πήγαινε καλά στην πίστα της Imola και το μονοθέσιο έχει καλύτερη συμπεριφορά από ό,τι στο Μαϊάμι. Ο Gasly (που είχε χτυπήσει ένα… λαγό στο FP1) ήταν 0,124 δλ. ταχύτερος από τον George Russell, που κατετάγη 4ος στον πίνακα των χρόνων, 0,4 δλ. μακριά από την κορυφή.
O Russell ήταν και πάλι ο πρώτος οδηγός που τοποθέτησε στο μονοθέσιό του τη μαλακή γόμα ελαστικών (καθώς όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα για το ξεκίνημα του FP2), οπότε σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του νωρίτερα από τους άμεσους αντιπάλους του (στο 20ό λεπτό), όπου ίσως η πίστα παρείχε λιγότερη πρόσφυση. Η Mercedes συνέχιζε να βγάζει σπίθες, ξύνοντας έντονα την άσφαλτο με το δάπεδο.
Ο Max Verstappen, που βρέθηκε στην 5η θέση με τη Red Bull, φαίνεται ότι επέστρεψε στις ρυθμίσεις με τις οποίες ξεκίνησε το FP1, αναιρώντας τις αλλαγές που έκανε στο στήσιμο κατά τη διάρκεια της πρώτης διαδικασίας. Η Red Bull φαινόταν να ανταποκρίνεται καλύτερα, αλλά ο Ολλανδός δεν κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Russell με τη Mercedes.
O Verstappen, μετά τους γρήγορους γύρους του με τη μαλακή γόμα, ανέφερε στον ασύρματο ότι το μονοθέσιο ακουμπούσε στο έδαφος στις στροφές 11 και 12 και έκανε απρόβλεπτο το πίσω μέρος. Επίσης, στις προσομοιώσεις αγώνα, ο Ολλανδός ανέφερε ότι κάτι ακουμπούσε το δεξί του πόδι στις ζώνες πέδησης. Ο Ολλανδός βρήκε στη συνέχεια ένα παξιμάδι, το οποίο είχε στο χέρι του, αλλά του έπεσε εντός του cockpit.
Ο Verstappen δήλωσε ότι η Red Bull πρέπει να βρει καλύτερη ισορροπία στις στροφές για να είναι πιο ανταγωνιστική. Ο Ολλανδός δήλωσε ότι η RB21 δεν είναι αρκετά γρήγορη. Στις προσομοιώσεις αγώνα, τον προσπέρασε μια McLaren, γεγονός που για τον ίδιο λέει αρκετά.
Στην 6η θέση βρέθηκε με τη Ferrari ο Charles Leclerc, σχεδόν μισό δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή. Ο team-mate του, Lewis Hamilton, δεν κατάφερε καν να εισέλθει στη δεκάδα. Ο Hamilton ανέφερε ότι τα φρένα της Ferrari αποτελούν πρόβλημα. Οι μηχανικοί της Ferrari εργάστηκαν στα φρένα του μονοθεσίου του Hamilton μεταξύ των γρήγορων προσπαθειών και των προσομοιώσεων αγώνα.
Ο Leclerc συμπλήρωσε ότι η λειτουργία προθέρμανσης των φρένων ήταν φρικτή, και δεν λειτουργούσαν. O Μονεγάσκος ανέφερε επίσης ότι η Ferrari πρέπει να εργαστεί στην είσοδο των στροφών 5, 9 και 11, όπου τα πράγματα γίνονται κρίσιμα κατά τη γνώμη του. Η Ferrari φαινόταν να αναπηδά πάρα πολύ όταν οι οδηγοί αποφάσιζαν να επιτεθούν στα kerb. Η ιταλική ομάδα δέχθηκε επίσης πρόστιμο 5.000 ευρώ από τους αγωνοδίκες, λόγω παρατυπίας στη ρύθμιση των πιέσεων των εμπρός ελαστικών του Leclerc στο FP1.
Πίσω από τον Leclerc, στην 7η θέση, βρέθηκε ο Isack Hadjar, o oποίος όμως ήταν άτυχος όταν είχε μία έξοδο στην Tamburello, περίπου 7 λεπτά πριν από το τέλος. Χτύπησε αρκετά το kerb της εσωτερικής στην κορυφή της 2ης στροφής του chicane, έχασε το πίσω μέρος της Racing Bulls και χτύπησε με αρκετή φόρα στα προστατευτικά ελαστικά με το πλάι του μονοθεσίου. Κατάφερε να φτάσει στην άκρη της πίστας για να επιστρέψει σε αυτήν. Ωστόσο, επειδή αναγκάστηκε να σταματήσει, οι πίσω τροχοί κόλλησαν στα χαλίκια και προκάλεσε τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία, δίνοντας πρόωρο τέλος τις προσομοιώσεις αγώνα των ομάδων.
— F1 edits (@F1F1edit) May 16, 2025
Ο Yuki Tsunoda βρέθηκε λιγότερο από 0,1 δλ. πίσω από τον Verstappen, με την άλλη Red Bull αλλά είδε τον εαυτό του στην 8η θέση, εμπρός από τους δύο οδηγούς της Williams, που συμπλήρωσαν τη δεκάδα. Με τη μέση γόμα ελαστικών, η Williams είχε τη δυνατότητα να εντυπωσιάσει, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί της βρέθηκαν εντός 0,1 δλ. από τον επικεφαλής Norris με αυτά τα ελαστικά, και εμπρός από την άλλη McLaren, του Piastri. Αλλά δεν κατάφεραν να επαναλάβουν αυτή την επίδοσή με τη μαλακή γόμα.
Λίγο πριν συμπληρωθεί το πρώτο δεκάλεπτο, o Franco Colapinto (13ος με την Alpine) εμπόδισε τον Fernando Alosno στα φρένα για την Tamburello. Ο Αργεντίνος δεν ήξερε που να τοποθετήσει την Alpine, αλλάζοντας κατεύθυνση καθώς ο Alonso προσπαθούσε να την αποφύγει. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην ερευνήσουν το περιστατικό. Ο Colapinto βρέθηκε στο διάβα πολλών κορυφαίων οδηγών στις προσομοιώσεις αγώνα, ενεργοποιώντας το DRS σε μία προσπάθεια να μην τον προσπεράσουν.
Ο Andrea Kimi Antonelli αναγκάστηκε να κατευθυνθεί στο γρασίδι της Variante Alta στην πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα στο μέσο της διαδικασίας, και περιορίστηκε στη 18η θέση με τη Mercedes.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.