F1-GP Κατάρ: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές και ελαστικά – motorone.gr

Νέο Hyundai Crater: To πρωτότυπο off-roader με τον επιβλητικό σχεδιασμό - motorone.gr


Ο προτελευταίος αγώνας της φετινής σεζόν της Formula 1, το Grand Prix Κατάρ, αποτελεί το πρώτο «match ball» της χρονιάς, καθώς ο Lando Norris έχει τη δυνατότητα να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο στο Lusail. Αν και ο Oscar Piastri είναι αυτός που έχει κατακτήσει την pole position και ο Norris εκκινεί από τη 2η θέση, αν ο Βρετανός καταφέρει να αναδειχθεί νικητής στο σημερινό αγώνα, θα ανακηρυχθεί αυτομάτως και Πρωταθλητής για το 2025, για πρώτη φορά στην καριέρα του.

Ο Norris βρίσκεται 22 βαθμούς μπροστά από τον Piastri και 25 μπροστά από τον Max Verstappen, που εκκινεί από την 3η θέση με τη Red Bull. Συνεπώς, αν ο Norris τερματίσει σήμερα εμπρός από τον Verstappen, ο Ολλανδός θα αποκλειστεί αυτομάτως από τη μάχη του τίτλου.

Ουσιαστικά, αν ο Norris δεν βρεθεί στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου σήμερα, χρειάζεται τους Verstappen και Piastri να τερματίσουν με αυτή τη σειρά πίσω του για να εξασφαλίσει τον τίτλο σήμερα, εκτός και αν καταταγεί στην 8η θέση, περίπτωση στην οποία θα χρειάζεται τον Piastri εκτός βαθμών. Αν ο Norris τερματίσει από την 9η θέση και κάτω, η μάχη για τον τίτλο θα συνεχιστεί έως το φινάλε της σεζόν, το GP Άμπου Ντάμπι.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

F1 Grand Prix of Qatar Sprint & Qualifying

Από την πλευρά της, η Red Bull έχει βελτιώσει το αποτυχημένο στήσιμο του σπριντ, ανυψώνοντας το μονοθέσιο από το έδαφος αλλά ο Verstappen δήλωσε ότι εξακολουθεί να αντιμετωπίζει υποστροφή στις παρατεταμένες στροφές μέσης ταχύτητας διέλευσης και αναπηδήσεις. Μην έχοντας τίποτα να χάσει, ο Verstappen θα μπορούσε να είναι πολύ επιθετικός στις πρώτες στροφές.

Από την πλευρά του, μπορεί ο Piastri να επιστρέψει στις νίκες αυτό το Σαββατοκύριακο, που θυμίζει και πάλι τον οδηγό που ήταν επικεφαλής για 6 μήνες και 15 αγώνες στη βαθμολογία φέτος; Βρίσκεται σίγουρα στην καλύτερη θέση για να το κάνει και η βασική αποστολή του είναι να μη χάσει την πρωτοπορία στις πρώτες στροφές του αγώνα.

Δεδομένου του ανώτατου ορίου 25 γύρων για κάθε σετ ελαστικών, δεν υπάρχουν πολλές στρατηγικές επιλογές. Χωρίς φόβο καταπόνησης των ελαστικών, ο ρυθμός του αγώνα αναμένεται να είναι αρκετά αυξημένος και απαιτητικός από τη φυσική κατάσταση των οδηγών, λόγω των συνεχών υψηλών πλευρικών φορτίων, αλλά όχι τόσο εξαντλητικός όσο αυτός του 2023, λόγω των χαμηλότερων θερμοκρασιών που επικρατούν φέτος. Ο αυξημένος ρυθμός ίσως κάνει ακόμη πιο δύσκολα τα προσπεράσματα.

F1 Επικρατέστερες στρατηγικές GP Κατάρ 2025

Όλοι οι οδηγοί αναμένεται να κάνουν μόνο τα δύο υποχρεωτικά pit stop. Όλοι οι κορυφαίοι οδηγοί έχουν διαφυλάξει δύο φρέσκα σετ μέσης γόμας και ένα σετ σκληρής. Η Pirelli προβλέπει ότι η επικρατέστερη στρατηγική θα είναι η χρήση μέσης-μέσης-μαλακής γόμας, με το πλαίσιο των pit stop μεταξύ των γύρων 19-25 και 46-50, από τους 57 συνολικά που είναι προγραμματισμένο να διαρκέσει ο αγώνας, με ένα πολύ μικρό stint με τη μαλακή γόμα στο τέλος.

Υπάρχει βέβαια περίπτωση κάποιοι να προτιμήσουν τη σκληρή γόμα για το δεύτερο stint, αν και προβλέπεται ότι οι περισσότεροι θα προσπαθήσουν να αποφύγουν αυτόν τον τύπο ελαστικού. Ενώ για όσους εκκινούν από τις πιο πίσω θέσεις, όπως ο Yuki Tsunoda (15ος) και ο Lewis Hamilton (17ος), κανονικά θα ήταν καλή ιδέα να υιοθετήσουν κόντρα-στρατηγική και να εκκινήσουν με τη σκληρή γόμα, κάτι τέτοιο θα έχει λιγότερα οφέλη στο Κατάρ, λόγω του ανώτατου ορίου ζωής των ελαστικών, που δεν επιτρέπει την επέκταση των stint πέραν των 25 γύρων.

Αυτοί οι οδηγοί όμως θα μπορούσαν όμως να επιλέξουν τα σκληρά ελαστικά για την εκκίνηση για να έχουν περισσότερη ανθεκτικότητα στο πρώτο stint, όπου τα ελαστικά θα έχουν το πιο δύσκολο έργο, με βαρύ φορτίο καυσίμου και την πίστα να είναι ακόμα αρκετά χλωρή.

F1 Διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό GP Κατάρ 2025

Η εναλλακτική για αυτούς τους οδηγούς, είναι να εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα, να κάνουν ένα μικρό σε διάρκεια πρώτο stint και έπειτα από το πρώτο τους pit stop να βρεθούν σε καθαρή πίστα, για να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες των μονοθεσίων τους. Θα μπορούσαν με αυτό τον τρόπο να ελπίζουν ίσως σε μία παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στα αρχικά στάδια, αλλά μετά τον 7ο γύρο, για να βγαίνει η στρατηγική δύο pit stop.

Η απώλεια χρόνου για την εκτέλεση ενός pit stop στην πίστα του Lusail είναι μεγαλύτερη από το συνηθισμένο, καθώς ανέρχεται στα 26 δλ. σε αγωνιστικές συνθήκες και στα 15,5 δλ. υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας ή VSC. Η μεγάλη ανησυχία βέβαια ομάδων και οδηγών, θα είναι τα χαλίκια που ενδέχεται βρεθούν στην πίστα, τα οποία επειδή είναι αιχμηρά, προκαλούν κοψίματα στα ελαστικά και μπορούν να οδηγήσουν σε κλατάρισμα.

Η FIA αναμένεται να λάβει τα μέτρα της για να αποτρέψει οποιαδήποτε επικίνδυνη κατάσταση και δεν αποκλείεται να είναι πιο πρόθυμη να διακόψει την κανονική ροή του αγώνα για να καθαρίσει την πίστα, αν αυτή γεμίσει με χαλίκια σε κάποιο στάδιο. Αυτό θα μπορούσε να φέρει αναμπουμπούλα έντονης δραστηριότητας στα pits, καθώς αν έρθει σε στρατηγικά ευνοϊκό σημείο, θα κάνει όλες τις ομάδες να προσπαθήσουν να το εκμεταλλευτούν, καλώντας τους οδηγούς τους στα pits ταυτόχρονα.

F1 Προβλεπόμενη σειρά εκκίνησης GP Κατάρ 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων