F1-GP Μ. Βρετανίας FP1: Ο Lewis Hamilton εκπλήσσει στην πατρίδα του

O Lewis Hamilton εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι η Ferrari ήταν ταχύτατη στις ευθείες του Silverstone, για να γράψει τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Μ. Βρετανίας, τον αγώνα της πατρίδας του στη φετινή σεζόν της Formula 1. Ο Hamilton ήταν ταχύτερος ήδη στο πρώτο sector στην πρώτη γρήγορη προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα ελαστικών, αλλά αναγκάστηκε να την εγκαταλείψει.
Ωστόσο, στο δεύτερο γρήγορο γύρο του, ο Βρετανός 7 φορές Πρωταθλητής κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από όλους, ακόμα και των από τους οδηγούς της McLaren, καθώς κατέρριψε για μόλις 0,023 δλ. την ταχύτερη επίδοση του Lando Norris και ήταν 0,15 δλ. ταχύτερα από τον Oscar Piastri, που κατετάγη 3ος. Αυτή είναι η πρώτη φορά φέτος που ο Hamilton βρέθηκε επικεφαλής μίας διαδικασίας ελεύθερων δοκιμών.
Η Ferrari έδειξε να είναι πολύ καλή και στις προσομοιώσεις αγώνα, καθώς ο Hamilton είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει με ευκολία τον George Russell με τη Mercedes, με τον νεαρό Βρετανό να αναφέρει στον ασύρματο ότι τα ελαστικά της Ferrari βρίσκονταν σε καλύτερη κατάσταση.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Μ. Βρετανίας
Ακόμη και αν δεν κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή των χρόνων, η McLaren πρωταγωνίστησε και με τις δύο γόμες ελαστικών (μέση και μαλακή, καθώς μόνο οι Aston Martin και Williams χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα στο FP1). Αμφότεροι οι οδηγοί της σημείωσαν την ταχύτερη επίδοσή τους στη δεύτερη προσπάθειά τους, αλλά ο Norris χρησιμοποιούσε μικρότερη πίσω αεροτομή από τον Piastri. Αυτό προσέδιδε στη McLaren του Βρετανού υψηλότερες ταχύτητες στις ευθείες, αλλά λιγότερη πρόσφυση στις στροφές.
Ο Charles Leclerc συμπλήρωσε την πολύ καλή εικόνα της Ferrari στο FP1, καθώς βρέθηκε στην 4η θέση, 0,2 δλ. μακριά από την κορυφαία επίδοση του team-mate του. Ο Μονεγάσκος ήταν ταχύτερος όλων στον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα, αλλά στη 2η προσπάθειά του πάτησε άτσαλα στο kerb της εσωτερικής της προτελευταίας στροφής και βγήκε εκτός πίστας. Αλλά η Ferrari φαίνεται να έχει καλή ισορροπία στο μονοθέσιό της.
Η Mercedes έδειχνε πιο δυνατή με τη μέση γόμα ελαστικών καθώς με αυτήν, ο Russell βρισκόταν στις κορυφαίες θέσεις. Εντέλει, ο Βρετανός εξασφάλισε την 5η θέση στον πίνακα των χρόνων με τη μαλακή γόμα, ενώ ο Andrea Kimi Antonelli ήταν 9ος με το άλλο γερμανικό μονοθέσιο, το οποίο έχει πορτοκαλί αστέρια στο κάλυμμα κινητήρα για αυτό τον αγώνα.
Η Racing Bulls έδειχνε πολύ ανταγωνιστική στο FP1, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί της πέρασαν από την κορυφή του πίνακα των χρόνων όταν η πλειονότητα χρησιμοποιούσε τη μέση γόμα ελαστικών. Ο Isack Hadjar κατετάγη 6ος και ο Liam Lawson 8ος. Μεταξύ τους βρέθηκε ο Alex Albon με τη Williams. Στην αρχή της διαδικασίας, ο Albon έκανε προσομοίωση αγώνα, για να μελετήσει η βρετανική ομάδα τα προβλήματα υπερθέρμανσης που έχει αντιμετωπίσει στους δύο τελευταίους αγώνες.
Στην απογοητευτική 10η θέση, πίσω και από τα δύο μονοθέσια της Racing Bulls (της δεύτερης ομάδας της Red Bull), βρέθηκε ο Max Verstappen, o οποίος δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά της RB21, όπως ανέφερε στο μέσο του FP1 στον ασύρματο. Ο Ολλανδός ανέφερε ότι το μονοθέσιο δεν έστριβε στις αργές στροφές και στις γρήγορες είτε είχε απότομες στιγμές υπερστροφής ή υπερβολική υποστροφή.
Λίγο αργότερα, στις προσομοιώσεις αγώνα, ο Verstappen ανέφρε στον ασύρματο ότι η συμπεριφορά της Red Bull ήταν απίστευτα κακή, καθώς τον είδαμε με ταλαιπωρημένα ελαστικά να μη μπορεί να στρίψει σχεδόν στις 2 και 3 στο τέλος της διαδικασίας. Ήταν ίσως μία από τις χειρότερες φετινές περιόδους ελεύθερων δοκιμών για τον ίδιο φέτος.
Ese auto está inmanejable 😬
Max: “Increíble”#BritishGP
pic.twitter.com/375cU3vTIr
— Marie🌸 (@ma_fe79) July 4, 2025
Οι έντονες πνοές ανέμου δυσκόλεψαν τους οδηγούς από την αρχή του FP1. Ο Pierre Gasly ξεκίνησε τη διαδικασία με μία έξοδο από την πίστα και ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών στην Copse, καθώς ήταν εμφανές ότι δυσκολευόταν με την Alpine και δεν ήταν ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά της.
Pulling a 360° around Copse 😮
Pierre Gasly testing the limits in FP1 #F1 #BritishGP pic.twitter.com/b3APda1kMc
— Formula 1 (@F1) July 4, 2025
O Lance Stroll βγήκε επίσης εκτός πίστας με την Aston Martin στα πρώτα λεπτά, όπως και ο Carlos Sainz στην Copse, ο οποίος ζήτησε να αλλάξει το προστατευτικό για το κεφάλι του οδηγού στη Williams του.
Λίγο πριν από τη συμπλήρωση 40 λεπτών, ο Gabriel Bortoleto είχε ένα τετ-α-κέ 720 μοιρών, έχοντας πατήσει άτσαλα στο kerb της εξωτερικής στην ταχύτατη στροφή της Copse. Λίγο αργότερα, ο Esteban Ocon ανέφερε ότι ράγισε το πεντάλ του φρένου της Haas.
A dizzying double spin for Gabriel Bortoleto 😵💫#F1 #BritishGP pic.twitter.com/0knXOctwjn
— Formula 1 (@F1) July 4, 2025
O 17χρονος μόλις Βρετανός Arvid Lindblad, ο οδηγός που η Red Bull πιστεύει ότι θα είναι αστέρας του μέλλοντος, έκανε το ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου F1 σε αγωνιστικό τριήμερο, αντικαθιστώντας τον Yuki Tsunoda στη Red Bull για το FP1, όπως συνέβη και στη Sauber με τον Εσθονό Paul Aron (εφεδρικός οδηγός της Alpine), ο οποίος οδηγούσε το μονοθέσιο του Nico Hulkenberg.
Η McLaren έχει παρουσιάσει νέα γεωμετρία δαπέδου αυτό το τριήμερο, με μικρές αλλαγές στην αεροδυναμική διαμόρφωση στο αεραγωγών των πίσω τροχών. Η Red Bull έχει περαιτέρω αναβαθμίσεις στο δάπεδο της RB21 (έπειτα από αυτές της Αυστρίας), στα κάθετα πτερύγια στο εμπρός μέρος καθώς και στις επιφάνειές του. Οι αναβαθμίσεις έχουν τοποθετηθεί μόνο στο μονοθέσιο του Verstappen, ενώ η άλλη RB21 διαθέτει το πάτωμα της Αυστρίας. Η Ferrari δεν διαθέτει την αναβαθμισμένη πίσω ανάρτηση που αναμένεται να εμφανιστεί στο GP Βελγίου.
Επίσης, ολοκαίνουργιο δάπεδο διαθέτουν στο Silverstone οι Aston Martin και Haas, με την τελευταία να έχει τροποποιήσει και τις εισαγωγές αέρα των ψυγείων. Η Racing Bulls διαθέτει εμπρός αεροτομή με διαφορετική γεωμετρία πτερυγίων. Η Williams διαθέτει καινούργια κάθετα πτερύγια στο εμπρός μέρος του δαπέδου. Τροποποιήσεις στο εμπρός μέρος του δαπέδου και την εμπρός αεροτομή έφερε και η Sauber.
Αποδεικνύοντας ότι το Silverstone αποτελεί πίστα ισχύος τα τελευταία χρόνια, 14 μονοθέσια διαθέτουν αυτό το τριήμερο καινούργια μονάδα ισχύος: αμφότερες οι McLaren, Ferrari, Red Bull, Mercedes, Aston Martin και Sauber, μαζί με τους Oliver Bearman (Haas) και Isack Hasjar (Racing Bulls). Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι οδηγοί χρησιμοποιούν το 4ο από κάποια εξαρτήματα της μονάδας ισχύος και αν χρειαστούν και άλλο φέτος, θα δεχθούν ποινή στη σειρά εκκίνησης.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.