F1-GP Μονακό FP3: Ο Leclerc πάντα ταχύτερος, ατύχημα του Hamilton

Με δύο πολύ καλούς γύρους στα τελευταία λεπτά, εκμεταλλευόμενος την ελεύθερη πίστα μπροστά του, ο Charles Leclerc όρισε και στην τελευταία διαδικασία ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Μονακό το ρυθμό, καταλαμβάνοντας την κορυφή στον πίνακα των χρόνων. Με τη Ferrari φαίνεται ότι είναι το μονοθέσιο που μπορεί να ενεργοποιήσει τα εμπρός ελαστικά του με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, ο Μονεγάσκος στοχεύει στην 4η pole position σε 5 χρόνια στους δρόμους της γενέτειράς του στη Formula 1.
Όχι μόνο αυτό, είναι και ένας από τους λίγους κορυφαίους οδηγούς (μαζί και με αυτούς των Mercedes και Williams), που διαθέτουν δύο σετ ελαστικών μέσης γόμας για τις κατατακτήριες δοκιμές. Οι ομάδες πειραματίζονται με χαμηλότερες θερμοκρασίες στις ηλεκτρικές κουβέρτες προθέρμανσης των ελαστικών, για να αναπτύσσεται η θερμοκρασία στα Pirelli πιο αργά και να φτάνει στο ιδανικό πλαίσιο όταν είναι να ξεκινήσει η γρήγορη προσπάθεια.
Δεν είναι απίθανο να δούμε κάποιους οδηγούς να χρησιμοποιούν τη μέση γόμα ενδεχομένως στην τελική τους προσπάθεια στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς πρόκειται για ένα πιο σταθερό στην απόδοσή του ελαστικό, ακόμα και στο Μονακό, καθώς το πέλμα μετακινείται λιγότερο σε σχέση με το σκελετό στις -ελάχιστες- γρήγορες στροφές, όπως αυτές γύρω από την πισίνα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP3 του GP Μονακό
Η Ferrari φαίνεται να εκμεταλλεύεται για πρώτη φορά το γεγονός ότι η πίσω ανάρτηση της SF-25 είναι πιο μαλακή από το επιθυμητό, καθώς στις αργές στροφές του Μονακό της δίνει την επιθυμητή πρόσφυση.
Ωστόσο, δεν ήταν όλα ρόδινα για τη Ferrari. Μόλις δύο λεπτά πριν από το τέλος, ο Lewis Hamilton βρισκόταν σε γρήγορο γύρο, αλλά συνάντησε πιο αργά μονοθέσια (των Antonelli και Ocon) στην ανηφόρα προς της στροφή του καζίνο, επηρεάστηκε από τον διαταραγμένο αέρα, σήκωσε το πόδι του από το γκάζι, έχασε το πίσω μέρος και χτύπησε με τη δεξιά πλευρά της Ferrari τις μπαριέρες, πρώτα με το πίσω μέρος (το οποίο εγείρει ανησυχίες για την υγεία του κιβωτίου ταχυτήτων ενόψει των κατατακτήριων δοκιμών) και ύστερα με το εμπρός, καταστρέφοντας το ελαστικό του εμπρός άξονα. O Hamilton ξεκίνησε τη διαδικασία αναφέροντας ότι το πίσω μέρος της Ferrari γλιστρούσε πολύ.
Hamilton hit the barriers at Massenet 💥#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/BVPeEmsjrn
— Formula 1 (@F1) May 24, 2025
Οι οδηγοί της Red Bull ήταν οι μοναδικοί από τους κορυφαίους συνδυασμούς που χρησιμοποιήσαν τη μέση γόμα στην αρχή του FP3. O Max Verstappen ήταν ταχύτερος με προβάδισμα 0,22 δλ. με αυτό το ελαστικό στο τέλος του πρώτου «stint» των πρωταγωνιστών στην πίστα, όπου οι υπόλοιποι είχαν τη μέση γόμα. Στην πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του (πλησίασε στα 0,06 δλ.), αλλά είδαμε τους οδηγούς να βελτιώνουν στη 2η και 3η γρήγορη προσπάθειά τους, ακόμη και με τη μαλακή γόμα. Ωστόσο, ο Ολλανδός δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει κάτι τέτοιο.
Όταν ο Verstappen τοποθέτησε τα μαλακά ελαστικά, ανέφερε ότι γλιστρούσε υπερβολικά και με τους 4 τροχούς στις στροφές 8 (Portier) και την τελευταία (La Rascasse). Στη συνέχεια σχολίασε ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση, ενώ ήταν ταχύτερος στις επιδόσεις του και με τις δύο γόμες ελαστικών μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ο Ολλανδός ανέφερε ότι το μονοθέσιο δεν μπορούσε να οδηγηθεί στην 1η στροφή με τα μαλακά ελαστικά.
Αν και η Red Bull φαίνεται να έχει βελτιώσει το στήσιμο του μονοθεσίου της από χθες, ο Verstappen δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει τη μαλακή γόμα να λειτουργήσει. Ο Ολλανδός βρέθηκε στη 2η θέση, 0,28 δλ. πίσω από τον Leclerc, έχοντας σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του με τη μέση γόμα. Με τη θερμοκρασία της ασφάλτου να αυξάνεται (ήταν στους 42 βαθμούς Κελσίου 10 λεπτά πριν από το τέλος), έγινε πιο δύσκολο για τους οδηγούς να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.
Ο Lando Norris κατάφερε να πλησιάσει στα 0,014 δλ. τον Max Verstappen για να βρεθεί στην 3η θέση, ενώ ο team-mate του στη McLaren, Oscar Piastri, έδειχνε να δυσκολεύεται καθ΄ όλη τη διάρκεια του FP3, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην 4η θέση, 0,445 δλ. μακριά από την κορυφή και εμπρός από τον Lewis Hamilton. Οι McLaren είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιούσαν πιο συντηρητικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος.
H Williams δείχνει και πάλι δυνατή, καθώς ο Alex Albon ήταν 6ος και ο Carlos Sainz, αναφέροντας ότι η πληροφόρηση που είχε από το μονοθέσιο ήταν αυτό που ήθελε, βρέθηκε στην 8η θέση. Ωστόσο, ο Ισπανός βρίσκεται υπό έρευνα για προσπέρασμα της Alpine του Franco Colapinto υπό το καθεστώς της πρώτης κόκκινης σημαίας στο… FP2. Εντέλει, ο Sainz απέφυγε οποιαδήποτε ποινή, διότι βρισκόταν πολύ κοντά στην Alpine (42 μέτρα), για να αντιδράσει διαφορετικά.
Η ποινή αναμένεται να είναι 10 θέσεις στη σειρά εκκίνησης… Πάντως, βρετανική ομάδα έχει αφήσει τις επιλογές της ανοιχτές διαφυλάσσοντας 2 σετ μέσης γόμας για τις κατατακτήριες δοκιμές. Μεταξύ των Williams τοποθέτησε τη Racing Bulls ο Liam Lawson, ο οποίος ήταν και πάλι ο ταχύτερος οδηγός της ομάδας του.
📻 “Man, that was dangerous by Yuki”
Not for the first time, Isack Hadjar gets spooked in the tunnel #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/6nQg2vUIlb
— Formula 1 (@F1) May 24, 2025
Ο Yuki Tsunoda ανέφερε περίπου 15 λεπτά πριν από το τέλος ότι η Red Bull ήταν πολύ ασταθής και κατάφερε να γράψει μόνο τον 9ο χρόνο, 1 δλ. μακριά από την κορυφή. Η εικόνα της Mercedes δεν ήταν ενθαρρυντική για τη γερμανική ομάδα, με τους οδηγούς της να βρίσκονται στη 10η και 11η θέση.
Η Mercedes ενδέχεται να υπερθερμαίνει τα ελαστικά της, για αυτό και το pit wall πρότεινε στον George Russell να κάνει δύο αργούς γύρους μεταξύ γρήγορων προσπαθειών για να πέσουν περισσότερο οι θερμοκρασίες τους. Σε αυτό, ο Βρετανός οδηγός απάντησε: «Δεν είμαστε πουθενά και ξεμένω από ιδέες για αυτή τη διαδικασία». Ωστόσο, και η Mercedes διαθέτει δύο σετ μέσης γόμας ελαστικών για τις κατατακτήριες δοκιμές.
Colapinto – Red Flag pic.twitter.com/NEaryjaiLl
— AlpinitoMedia (@AlpinitoMedia) May 24, 2025
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Franco Colapinto έχει βρεθεί υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες για παράβαση (προσπέρασε την Aston Martin του Lance Stroll, o οποίος πήγαινε πολύ αργά) υπό το καθεστώς της κόκκινης σημαίας που προκάλεσε το ατύχημα του Hamilton. Εντέλει, ο Colapinto απέφυγε οποιαδήποτε ποινή, διότι βρισκόταν πολύ κοντά στην Aston Martin (30 μ.) για να αντιδράσει διαφορετικά. Υπενθυμίζουμε ότι για προσπέρασμα υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας στο FP2, ο Oliver Bearman δέχθηκε εχθές ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.