F1-GP Μονακό: Ο Lando Norris poleman για πρώτη φορά στο πριγκιπάτο

O Lando Norris επέστρεψε στην pole position στις πιο δύσκολες κατατακτήριες δοκιμές της σεζόν της Formula 1, στους δρόμους του Μονακό. Έτσι, ο Βρετανός θα εκκινήσει από την καλύτερη θέση έναν αγώνα όπου τα προσπεράσματα είναι σχεδόν ανέφικτα. Αυτό θα συμβεί για πρώτη φορά από τον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, το GP Αυστραλίας, όπου ο Norris κατέκτησε και τη μοναδική του φετινή νίκη. O Βρετανός ήταν ο μοναδικός οδηγός που κατέβηκε κάτω από το 1:10, για να γράψει νέο απόλυτο ρεκόρ στην πίστα του Μονακό και να κατακτήσει την πρώτη pole της McLaren στο πριγκιπάτο από το 2007.
Ο Βρετανός κατάφερε να αποσπάσει την pole από τον τοπικό ήρωα Charles Leclerc, ο οποίος ήταν πολύ απογοητευμένος, καθώς ήταν η πρώτη φορά φέτος που η Ferrari ήταν αρκετά ανταγωνιστική στις κατατακτήριες δοκιμές για να του επιτρέψει να διεκδικήσει την πρώτη θέση εκκίνησης, καθώς ήταν διατεθειμένος να πάρει περισσότερο ρίσκο. Ενδέχεται η Ferrari να μη χρειάστηκε να αυξήσει την απόσταση του μονοθεσίου της από το έδαφος, καθώς το δάπεδο δεν ξύνει το δάπεδο στην άσφαλτο τόσο πολύ στο Μονακό, παρά τις ανομοιομορφίες.
Ο Leclerc, σπεσιαλίστας του Μονακό, δεν είχε καλό πρώτο γύρο στο Q3, καθώς συνάντησε αργότερα μονοθέσια στο δεύτερο sector και αυτό δεν του επέτρεψε να χτίσει την αυτοπεποίθησή του για την τελική του προσπάθεια, η οποία ήταν μόλις 0,1 δλ. πιο αργή από του Norris. Η McLaren επέλεξε επίτηδες μία πιο ασφαλή προσέγγιση, στέλνοντας τα μονοθέσιά της νωρίτερα για την τελευταία τους εφόρμηση στην πίστα με τη δυνατότητα να κάνουν έναν καθαρό γρήγορο γύρο -χωρίς άλλα μονοθέσια- πριν από την τελική τους προσπάθεια, για να μην αιφνιδιαστούν από το πιθανό ενδεχόμενο μίας κόκκινης σημαίας.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μονακό
Αλλά η προσέγγιση της McLaren απέδωσε, καθώς διαθέτει δύο μονοθέσια στις τρεις πρώτες θέσεις, αφού o Oscar Piastri θα παραταχθεί 3ος, έχοντας γράψει επίδοση 0,175 δλ. μακριά από αυτήν του team-mate του στη McLaren. Ενώ η πρώτη του προσπάθεια στην τελική εφόρμηση στην πίστα ήταν πολύ καλή, στον τελικό του γύρο έκανε ένα λάθος στο Nouvelle Chicane και έχασε χρόνο. Ο Αυστραλός δήλωσε ότι δεν ήταν μέχρι στιγμής το πιο καθαρό αγωνιστικό τριήμερο, καθώς έχει χτυπήσει περισσότερες μπαριέρες από ό,τι σε όλη την καριέρα του. Χτύπησε τις μπαριέρες στο Q2 και ζήτησε από τη McLaren να ελέγξει την αριστερή πλευρά της McLaren.
Τον 4ο χρόνο σημείωσε ο Lewis Hamilton, ο οποίος υπογράμμισε τις δυνατότητες της Ferrari στο Μονακό. O Βρετανός διέθετε μόνο ένα φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας για το Q3, αλλά κατάφερε να το εκμεταλλευτεί καλά. Η Scuderia αντικατέστησε έπειτα από το ατύχημα του FP3 τις αναρτήσεις και το κιβώτιο ταχυτήτων στο μονοθέσιο του Hamilton, ο οποίος έχει διαφυλάξει δύο σετ σκληρής γόμας για τον αγώνα, ενώ ο Leclerc έχει επιλέξει δύο σετ μέσης γόμας.
Ωστόσο, η 4η θέση του Hamilton ενδέχεται να κινδυνεύει, καθώς εμπόδισε τον Max Verstappen στη στροφή του καζίνο στο τέλος του Q1. Ο Hamilton δέχθηκε λανθασμένο μήνυμα στον ασύρματο από τον μηχανολόγο του, Riccardo Adami ότι ο Ολλανδός επιβράδυνε, οπότε δεν φρόντισε να φύγει από τη μέση. Το περιστατικό θα ερευνήσουν οι αγωνοδίκες, οπότε ο Hamilton διατρέχει τον κίνδυνο να δεχθεί ποινή, παρότι η ευθύνη βαρύνει τη Ferrari.
F1: Ποινή 3 θέσεων για τον Lewis Hamilton στο grid του GP Μονακό
Από την πλευρά του, ο Verstappen δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες των μαλακών ελαστικών, όπως είδαμε και στο FP3. Η τελική του προσπάθεια δεν ήταν καλή και έχασε πολύ χρόνο στις αργές στροφές του μεσαίου sector, όπου δεν είχε πρόσφυση κατέληξε στην 5η θέση, 0,7 δλ. μακριά από την κορυφή.
Ο Isack Hadjar έκανε και πάλι πολύ καλή δουλειά για να βρεθεί στην 6η θέση με τη Racing Bulls, και να πετύχει το καλύτερο αποτέλεσμά του μέχρι στιγμής σε κατατακτήριες δοκιμές στην F1, παρότι ο γύρος του δεν ήταν τέλειος, καθώς η αυτοπεποίθησή του είχε δεχθεί πλήγμα από τα ατυχήματα του FP2. Αλλά ο Γάλλος κατάφερε να κινηθεί μόλις 0,001 δλ. εμπρός από τον Fernando Alonso. O Ισπανόας φαίνεται να έχει ανυψώσει την Aston Martin υψηλότερα από εκεί που ανήκει, έχοντας χρησιμοποιήσει και τη μέση γόμα στο Q2 και το Q3, αλλά έγραψε την τελική του επίδοση με τα μαλακά ελαστικά.
Με τη μέση γόμα προσπάθησε στην αρχή του Q3 και ο Esteban Ocon, άλλος ένα οδηγός που έφερε πολύ ψηλά το μονοθέσιο της Haas, για να πάρει την 8η θέση, έχοντας βρεθεί μόλις 0,019 δλ. μακριά από την 6η. Ο Liam Lawson έβαλε και τη δεύτερη Racing Bulls στην πρώτη δεκάδα, στην καλύτερη εμφάνισή του σε κατατακτήριες δοκιμές από πέρυσι. Παράλληλα, ο Alex Albon, που χρησιμοποίησε τόσο τη μέση όσο και τη μαλακή γόμα, δεν κατάφερε να επαναλάβει την πολύ καλή επίδοσή του στο Q2 και περιορίστηκε στη 10η θέση.
Q2
Μόλις 5 λεπτά μετά την έναρξη του δεύτερου σκέλους, ο George Russell έχασε ισχύ από τον κινητήρα της Mercedes καθώς το μονοθέσιο πέρασε από τις ανομοιομορφίες της ασφάλτου στην ανηφόρα για το καζίνο και αναγκάστηκε να σταματήσει στο τούνελ, προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία. Ο Βρετανός προσπάθησε να σβήσει και να ανάψει ξανά τον κινητήρα. Τα κατάφερε, αλλά αντιμετώπιζε πρόβλημα με τη μπαταρία και κατέληξε στη 14η θέση χωρίς να έχει γράψει χρόνο στο δεύτερο σκέλος.
Οι Ferrari ξεκίνησαν το Q2 με τη μέση γόμα (όπως και οι Williams, Mercedes και Aston Martin), αλλά μετά την κόκκινη σημαία επέλεξαν τα μαλακά ελαστικά. Οι Williams και ο Alonso συνέχισαν με τη μέση. Αλλά οι Williams έβαλαν στο τέλος τη μαλακή.
Εντούτοις, αυτό δεν επέτρεψε στον Carlos Sainz να προκριθεί στο Q3 (για 0,1 δλ.), καθώς δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί τα μαλακά ελαστικά, αναφέροντας ότι δεν είχε πρόσφυση με αυτά. Ωστόσο, ο Ισπανός έγραψε καλύτερο χρόνο από τον Yuki Tsunoda, ο οποίος πάτησε κάπως άτσαλα στα kerb του Nouvelle Chicane και δεν ήταν ευχαριστημένος με την τακτική της Red Bull, ενδεχομένως για την προετοιμασία των ελαστικών του. Στη 13η θέση κατετάγη ο Nico Hulkenberg με τη Sauber.
O Andrea Kimi Antonelli έφερε πρόωρο τέλος στο πρώτο σκέλος, καθώς στην τελική του προσπάθεια χτύπησε την μπαριέρα της εσωτερικής στο Nouvelle Chicane μετά το τούνελ, και κατέληξε με το εμπρός μέρος της Mercedes στις μπαριέρες. Παρότι ο Ιταλός προκρίθηκε στο Q2, δεν συμμετείχε σε αυτό και κατέληξε στη 15η θέση.
Συνεπώς, η ημέρα ήταν η χειρότερη της Mercedes για τη φετινή χρονιά και είναι πολύ πιθανό να δούμε τους οδηγούς της να εκκινούν ενδεχομένως με τη μαλακή γόμα και να κάνουν pit stop στον 1ο γύρο του αγώνα. Έτσι, θα βρεθούν σε καθαρή πίστα και να εκμεταλλευτούν το ρυθμό του μονοθεσίου τους, για να καλύψουν τη διαφορά με τους προπορευόμενους και να «χρωστάνε» ένα pit stop λιγότερο.
Στο Q1, ο Lance Stroll εμπόδισε τον Pierre Gasly στο Nouvelle Chicane μετά το τούνελ, καθώς με τον ήλιο δεν κατάφερε να ξεχωρίσει τα μονοθέσια που τον ακολουθούσαν και νόμιζε ότι ο Hamilton (τον οποίο αποκάλεσε Leclerc) ήταν η Alpine, για την οποία τον είχε προειδοποιήσει το pit wall της Aston Martin.
Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιβάλουν ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα. Υπενθυμίζουμε ότι ο Stroll έχει δεχθεί ποινή μίας θέσης λόγω της σύγκρουσης που προκάλεσε με τον Leclerc στο FP1. Συνεπώς, ο Stroll, που έγραψε τον 19ο χρόνο, θα εκκινήσει εμπρός μόνο από τον Oliver Bearman, που έγραψε τον 17ο χρόνο, αλλά έχει δεχθεί ποινή 10 θέσεων για προσπέρασμα υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας στο FP2.
Οι δύο οδηγοί της Alpine χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα ελαστικών, αλλά αυτό δεν τους βοήθησε να προκριθούν στο δεύτερο σκέλος και κατέληξαν στις τελευταίες θέσεις, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες με τις ανομοιομορφίες της ασφάλτου. Ο Franco Colapinto, ο οποίος δεν βρήκε το ρυθμό του και σημείωσε την τελευταία επίδοση, θα κερδίσει δύο θέσεις λόγω των ποινών των Stroll και Bearman και θα εκκινήσει 18ος, ακριβώς πίσω από τον team-mate του, Gasly. Μπροστά τους (στη 16η θέση) θα παραταχθεί ο Gabriel Bortoleto με τη Sauber.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.