F1-GP Σάο Πάολο: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές και ελαστικά – motorone.gr
Εκκινώντας από την pole position, o Lando Norris αποτελεί το ξεκάθαρο φαβορί για την επικράτηση στο Grand Prix Σάο Πάολο. Ο Βρετανός θα εκκινήσει τον αγώνα με το προβάδισμα 9 βαθμών που ανέπτυξε στο σπριντ του Σαββάτου και με τη McLaren να εκτιμάται ότι έχει καλό ρυθμό αγώνα, έχει τις προϋποθέσεις να αυξήσει ακόμη περισσότερο τη διαφορά του και να εδραιώσει ακόμη περισσότερο τον εαυτό του στη μάχη του τίτλου.
Υπάρχουν όμως και παράγοντες που ενδέχεται να λειτουργήσουν εναντίον του. Λίγες ώρες πριν από την εκκίνηση, ψιχάλιζε στο Interlagos, αλλά τόσο ελαφρά που τα ραντάρ δεν το καταχωρούν ως βροχή. Μένει να διαπιστωθεί πόσο στεγνή θα είναι η πίστα, αν και δεν προβλέπονται βροχές για το απόγευμα. Η υγρασία κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και η θερμοκρασία στην ατμόσφαιρα αναμένεται να είναι κάτω των 20 βαθμών.
Οι χαμηλές θερμοκρασίες και η ένταση των ανέμων θα μπορούσαν να δημιουργήσουν συνθήκες όπου η McLaren θα δυσκολευτεί περισσότερο, από ό,τι αν η άσφαλτος ήταν πιο θερμή. Γνωρίζουμε ότι η Mercedes, που έχει αποδώσει πολύ καλά μέχρι στιγμής αυτό το τριήμερο, ιδίως στα χέρια του Andrea Kimi Antonelli, ο οποίος εκκινεί από τη 2η θέση, ανταποκρίνεται καλά στις χαμηλότερες θερμοκρασίες. Άλλωστε, είδαμε τον Ιταλό να πιέζει τον Norris στα τελικά στάδια του σπριντ του Σαββάτου, αν και αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί και στη διαφορετική επιλογή ελαστικών μετά την κόκκινη σημαία.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παρά την απειρία του Antonelli, δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί η απειλή της Mercedes, καθώς το γερμανικό μονοθέσιο έχασε λιγότερη απόδοση από τους υπόλοιπους με το ανασήκωμα του πίσω μέρους για την προστασία του δαπέδου στις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα του Interlagos. Άλλωστε, ο Ιταλός δεν έχει τίποτα να χάσει και μπορεί να ρισκάρει περισσότερο για να πετύχει ένα καλύτερο αποτέλεσμα από τον Norris που σκέφτεται τον τίτλο.
O Charles Leclerc κατάφερε να φέρει τη Ferrari στην 3η θέση εκκίνησης με έναν καλό γύρο στο Q3, ενώ η εμφάνιση της ιταλικής ομάδας δεν ήταν τόσο ενθαρρυντική έως το σπριντ. Με μία πιο λεπτή πίσω αεροτομή, η Ferrari θα έχει καλύτερη ταχύτητα στις ευθείες από ό,τι στο σπριντ. Το ζήτημα είναι αν θα είναι αναγκασμένος ο Μονεγάσκος να κάνει lift & coast, ακολουθώντας πολύ πιο συντηρητικό ρυθμό, για να προστατεύσει το δάπεδο της Ferrari από υπέρμετρη φθορά. Αν συμβεί αυτό, θα είναι δύσκολο για τον Leclerc να πετύχει το στόχο ενός ακόμη βάθρου.
Άλλωστε, ο Μονεγάσκος θα έχει να αντιμετωπίσει μια μεγάλη πρόκληση πίσω του, καθώς ο Oscar Piastri θα εκκινήσει από την 4η θέση με την άλλη McLaren. Ο Αυστραλός θα κοιτάξει να περιορίσει τη βαθμολογική του απώλεια από τον Norris έπειτα από το ατύχημα που τον άφησε στο 0 στο σπριντ. Δεδομένου ότι η απόδοσή του δεν ήταν αντάξια των δυνατοτήτων του μονοθεσίου στις κατατακτήριες δοκιμές, υπάρχει το ερώτημα αν μπορεί να βρει το ρυθμό αγώνα που απαιτείται για να ανελκυστεί στην κατάταξη. Η 2η θέση θα πρέπει να είναι ο ελάχιστος στόχος του Piastri.
Πίσω από τον Αυστραλό θα παραταχθεί ο σχεδόν πάντα εντυπωσιακός φέτος στην πρώτη του σεζόν Isack Hadjar. O George Russell με την άλλη Mercedes εκκινεί 6ος, μεταξύ των Racing Bulls και θεωρητικά θα πρέπει να καταφέρει να περάσει μπροστά τους αρκετά γρήγορα, για να μπει στη μάχη των προπορευόμενων, αν μπορεί. Ο ρυθμός του δεν ήταν τόσο καλός όσο του νεαρού team-mate του στη Mercedes μέχρι στιγμής, αλλά σε συνθήκες αγώνα, η διαφορά μπορεί να μειωθεί.
Η Pirelli προβλέπει ως επικρατέστερη στρατηγική την εκκίνηση με τη μαλακή γόμα ελαστικών, με ένα pit stop στο πλαίσιο των γύρων 24-30 από τους 71 συνολικά. Ωστόσο, θα πρέπει να θυμηθούμε ότι στο σπριντ, η μαλακή γόμα παρουσίασε graining στον πίσω άξονα στο μονοθέσιο του Norris μέσα σε μόλις 6 γύρους, με πολύ πιο ελαφρύ φορτίο καυσίμου. Επιπλέον, η πίστα έχει ξεπλυθεί λόγω των βροχών και η αγωνιστική γραμμή δεν είναι στρωμένη με γόμα στο βαθμό που θα ήταν σε ένα στεγνό τριήμερο.
Παράλληλα, υπάρχει αρκετά αυξημένη πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας, καθώς τα ατυχήματα δεν είναι σπάνιο φαινόμενο στο Interlagos. Με τον κατάλληλο συγχρονισμό, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να οδηγήσει σε στρατηγική δύο pit stop. H διαφορά συνολικού χρόνου δεν είναι μεγάλη μεταξύ των δύο επιλογών. Εκκινώντας πάντα με τη μαλακή γόμα, υπάρχουν στη συνέχεια δύο επιλογές, χρησιμοποιώντας είτε δύο σετ μέσης γόμας, είτε μέσης-μαλακής.
Ωστόσο, όπως είδαμε και στο σπριντ, τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα, οπότε οι ομάδες ίσως να μην είναι διατεθειμένες να θυσιάσουν τη θέση τους στην πίστα για πιο αποδοτικά ελαστικά. Επίσης, αναμένεται να αποφύγουν τη σκληρή γόμα, η οποία θα αναπτύσσει πιο δύσκολα θερμοκρασία στις κρύες συνθήκες.
Η F1 εκτιμά την απώλεια χρόνου για την πραγματοποίηση ενός pit stop στα 20,8 δλ. σε αγωνιστικές συνθήκες, ενώ η ομάδα της Alpine ανέφερε στην προεπισκόπηση του αγώνα ότι είναι 22 δλ. Υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας ή VSC, η απώλεια ελαττώνεται στα 12 δλ.
H Red Bull, έπειτα από την απογοητευτική εικόνα της στις κατατακτήριες δοκιμές, που οδήγησε στον αποκλεισμό του Max Verstappen στο τέλος του Q1, μην έχοντας κάτι να χάσει, θα τα παίξει όλα για όλα. Τοποθέτησε καινούργια μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Ολλανδού και έκανε αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου, καθώς ήταν ξεκάθαρο ότι οι προηγούμενες επιλογές δεν λειτούργησαν.
Συνεπώς, ο Verstappen θα εκκινήσει από το pit lane και θα μπορούσε να επιλέξει τη μέση γόμα για το αρχικό stint του αγώνα, για να το επεκτείνει και να εκμεταλλυετεί την καθαρή πίστα μπροστά του όταν οι προπορευόμενοι θα επισκεφθούν τα pits, αλλά και να έχει περισσότερες πιθανότητες να επωφεληθεί από ένα safety car.
O Verstappen διαθέτει δύο φρέσκα σετ μέσης γόμας και τρία σετ μαλακών ελαστικών. Το πιο σημαντικό για τον Ολλανδό θα είναι να λειτουργήσουν καλά οι αλλαγές στο στήσιμο, για να έχει ελπίδες να ανακάμψει.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η Ferrari θα επιχειρήσει να υιοθετήσει κόντρα στρατηγική και να τοποθετήσει τη μέση γόμα στο μονοθέσιο του Lewis Hamilton για την εκκίνηση, με τον Βρετανό να βρίσκεται στη 13η θέση. Ο Βρετανός διαθέτει δύο φρέσκα σετ μέσης και μαλακής γόμας ελαστικών. Από το pit lane θα εκκινήσει και ο Esteban Ocon (πίσω από τον Verstappen), καθώς η Haas αντικατέστησε τη μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Γάλλου με μία καινούργια.
Θέση
Οδηγός
Ομάδα
1
Lando Norris
McLaren
2
Andrea Kimi Antonelli
Mercedes
3
Charles Leclerc
Ferrari
4
Oscar Piastri
McLaren
5
Isack Hadjar
Racing Bulls
6
George Russell
Mercedes
7
Liam Lawson
Racing Bulls
8
Oliver Bearman
Haas
9
Pierre Gasly
Alpine
10
Nico Hulkenberg
Sauber
11
Fernando Alonso
Aston Martin
12
Alex Albon
Williams
13
Lewis Hamilton
Ferrari
14
Lance Stroll
Aston Martin
15
Carlos Sainz
Williams
16
Franco Colapinto
Alpine
17
Yuki Tsunoda
Red Bull
18
Gabriel Bortoleto
Sauber
Pit Lane
Max Verstappen
Red Bull
Pit Lane
Esteban Ocon
Haas
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.







