F1-GP Σαουδικής Αραβίας: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά και στρατηγικές

O Ayoub El Kaabi οδηγεί πλέον το Opel Grandland


Με τον Max Verstappen να έχει αποσπάσει τη 2η φετινή του pole position για μόλις 0,01 δλ. από τον Oscar Piastri, το Grand Prix Σαουδικής Αραβίας, ο 5ος γύρος του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, προμηνύεται συναρπαστικό. Αν καταφέρει να διατηρηθεί επικεφαλής έπειτα από τον πρώτο γύρο, ο Verstappen θα προσπαθήσει να επαναλάβει το σενάριο της Suzuka (όπου διατήρησε πίσω του τις McLaren έως την καρό σημαία), και στην Jeddah, όπου παρά τις τρεις ζώνες DRS, τα προσπεράσματα δεν είναι απαραίτητα εύκολα.

Ο Ολλανδός θα είναι εφοπλισμένος με τις υψηλότερες ταχύτητες που θα επιτυγχάνει το μονοθέσιο της Red Bull στις ευθείες σε σύγκριση με τη McLaren του Piastri, η οποία θα υπερέχει στην έξοδο από τις στροφές. Πολλά όμως θα εξαρτηθούν από την ικανότητα των μονοθεσίων να προστατεύσουν τα πίσω ελαστικά τους από την υπερθέρμανση και πόσο έντονη θα είναι αυτή. Το σίγουρο είναι ότι θα είναι πιο έντονη για αυτούς που βρίσκονται στο διαταραγμένο αέρα του προπορευόμενου μονοθεσίου.

Αν ο Verstappen παραμείνει επικεφαλής, θα έχει υπέρ του το όπλο του καθαρού αέρα για να παλέψει εναντίον της McLaren, που είναι σαφώς ανώτερη στη θερμική διαχείριση των πίσω ελαστικών. Αν και ο Verstappen θα έχει να αντιμετωπίσει μόνο ένα πορτοκαλί μονοθέσιο, ίσως και ο George Russell να έχει τη δυνατότητα να διατηρηθεί κοντά τους (ιδίως αν ο ρυθμός της Red Bull είναι παραπλήσιος με αυτόν της Mercedes) και να κρατήσει τα πράγματα ενδιαφέροντα, ίσως με την απειλή ενός undercut.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

F1 Προβλεπόμενη σειρά εκκίνησης GP Σαουδικής Αραβίας 2025

Aν ο Piastri παραμείνει δεύτερος, θα προσπαθήσει να βρίσκεται εντός εμβέλειας undercut γύρω από το πλαίσιο των pit stop. Ο Russell προβλέπει όμως ότι αν ο Piastri τεθεί επικεφαλής στα αρχικά στάδια του αγώνα, θα έχει τη δυνατότητα να απομακρυνθεί. Θα έχει το ρυθμό η Ferrari για να επιτρέψει στον Charles Leclerc να μείνει κοντά στους προπορευόμενους, ή θα αντιμετωπίσει απειλή από τον Andrea Kimi Antonelli με την άλλη Mercedes; Για να συμβεί αυτό, ο Ιταλός θα πρέπει να είναι λίγο πιο προσεκτικός από το Μπαχρέιν στον πρώτο γύρο του αγώνα.

Ο Carlos Sainz, εκκινώντας από την 6η θέση με τη Williams, δήλωσε ότι θα πρέπει να επιλέξει σοφά τις μάχες του, και να μην καταπονήσει υπερβολικά τα ελαστικά του στο πρώτο stint. Αυτό έκανε έκανε στο Μπαχρέιν, μαχόμενος με μονοθέσια που είχαν ταχύτερο ρυθμό και πήγε προς τα πίσω. Σήμερα θα έχει πίσω του μία Ferrari, μία Red Bull και μία McLaren (Hamilton, Tsunoda και Norris), ενώ η πραγματική του μάχη είναι με την Alpine του Pierre Gasly (9ος).

F1 Πιθανές στρατηγικές GP Σαουδικής Αραβίας 2025

Η Pirelli προβλέπει ότι η στρατηγική ενός pit stop θα είναι η επικρατέστερη. Το πιο πιθανό είναι η πλειονότητα να εκκινήσει με τη μέση γόμα και να κάνει pit stop στο πλαίσιο μεταξύ των γύρων 16-22 (από τους 50 συνολικά), για να τοποθετήσουν τη σκληρή γόμα. Αυτή προβλέπεται ότι θα είναι αρκετά ανθεκτική για να τους κρατήσει έως την καρό σημαία.

Ωστόσο, οι περισσότεροι οδηγοί (πέραν αυτών των Williams και Haas) έχουν διαθέσιμο και ένα δεύτερο σετ σκληρής γόμας ελαστικών, στην περίπτωση που το αυτοκίνητο ασφαλείας κάνει μία πολύ πιθανή -δεδομένων των ταχυτήτων που αναπτύσσονται και των τοίχων που περιβάλλουν τη χάραξη- επέμβαση έπειτα από το πρώτο pit stop. Η μέση απώλεια χρόνου για την πραγματοποίηση ενός pit stop εκτιμάται στα 20 δλ. από την ομάδα της Alpine.

F1 Διαθέσιμα σετ ελαστικών GP Σαουδικής Αραβίας 2025

Έπειτα από το χθεσινό του ατύχημα στο Q3, ο Lando Norris, διαθέτοντας το ταχύτερο μονοθέσιο του grid, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ακολουθήσει κόντρα στρατηγική από τη 10η θέση στο grid, εκκινώντας με τη σκληρή γόμα και περιμένοντας τους προπορευόμενους να εισέλθουν στα pits, για να εκμεταλλευτεί την καθαρή πίστα μπροστά του και να επεκτείνει το πρώτο του stint έως το πλαίσιο των γύρων 28-34, για να κάνει το τελικό του stint με τη μέση γόμα.

Σε αυτή την προσπάθεια, ο Norris θα εύχεται να μην υπάρχει παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο πριν κάνουν οι υπόλοιποι το πρώτο τους pit stop, καθώς αυτό θα κατέστρεφε τη δική του στρατηγική. Αντιθέτως, θα ήθελε το SC να έρθει στο δικό του «παράθυρο» (γύροι 28-34), ώστε να έχει το μέγιστο κέρδος από μία επίσκεψη στα pits με μικρότερη απώλεια χρόνου. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε έως πού θα φτάσει ο Βρετανός στην προσπάθεια ανάκαμψης. Ο ίδιος δήλωσε ότι θα είναι ευχαριστημένος αν εισέλθει στην πρώτη πεντάδα.

F1 Πρόσφυση διαφορετικών ελαστικών στην εκκίνηση GP Σαουδικής Αραβίας 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων