F1-GP Σιγκαπούρης: O Russell θριαμβευτής, η McLaren Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών

Ο George Russell επικράτησε με τη Mercedes στο Grand Prix Σιγκαπούρης της Formula 1 χωρίς να απειληθεί ουσιαστικά. Ο Βρετανός, σε αντίθεση με δύο χρόνια πριν, ήταν αλάνθαστος και κυριάρχησε, ιδίως στο πρώτο stint (το οποίο χαρακτήρισε ως ένα από τα καλύτερα της καριέρας του), όπου κατάφερε να αναπτύξει διαφορά 10 δλ. σε κάτι παραπάνω από 20 γύρους. Σε αυτό βοήθησε η επιλογή μαλακών ελαστικών του Max Verstappen για την εκκίνηση, καθώς πίστευε ότι η πίστα θα είναι πιο βρεγμένη.
Ο Verstappen γνώριζε επίσης ότι ο πρώτος γύρος θα ήταν η καλύτερη ευκαιρία του εναντίον του Russell, οπότε η πιο γρήγορη ανάπτυξη θερμοκρασιών της μαλακής γόμας ίσως φαινόταν χρήσιμη. Ωστόσο, τα μαλακά ελαστικά τον έκαναν να μην έχει τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό του Russell και παρότι δεν του κόστισε ουσιαστικά κάτι στον Ολλανδό, έκανε πιο δύσκολο τον αγώνα του, καθώς αναγκάστηκε να κάνει το pit stop του 6-7 γύρους πριν από τους άμεσους αντιπάλους του.
Ο Russell είχε παραμείνει επικεφαλής, αλλά τα ελαστικά του είχαν αρχίσει να καταπονούνται, ενώ ο Norris, που είχε ξεκινήσει να ροκανίζει τη διαφορά μεταξύ τους, δεν αντιμετώπιζε τέτοια προβλήματα. Ωστόσο, το πρόβλημα για τη McLaren ήταν ότι o Oscar Piastri, που είχε βρεθεί 4ος, βρισκόταν υπό την απειλή undercut από τον Charles Leclerc.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP Σιγκαπούρης
Όταν ο Norris ρωτήθηκε αν ήταν διατεθειμένος να αφήσει τη McLaren να πραγματοποιήσει πρώτα το pit stop του (απειλούμενου με undercut από τον Charles Leclerc) Piastri, με τον κίνδυνο ο Αυστραλός να βρεθεί μπροστά, έπειτα από ένα αρχικό ναι, ήταν κατηγορηματικός στην άρνησή του. Αυτό σήμαινε ότι δεν είχε τη δυνατότητα να επεκτείνει το πρώτο του stint και εισήλθε στα pits στον επόμενο γύρο από τον Russell. Αυτό αφαίρεσε πίεση από τον Russell.
Ωστόσο, ο Verstappen είχε πλησιάσει στα 3 δλ. πιέζοντας έπειτα από το pit stop του Russell. Αλλά ο Ολλανδός αντιμετώπιζε προβλήματα με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του, κάνοντας παράπονα για τα κατεβάσματα του κιβωτίου. Ίσως αυτά, σε συνδυασμό με ισορροπία που δεν ήταν καλή, οδήγησαν τον Verstappen καθώς πίεζε στο όριο για να πλησιάσει, σε ένα μπλοκάρισμα φρένων στη 14η στροφή στον 37ο από τους 62 γύρους, το οποίο παραλίγο να τον στείλει στον τοίχο και ουσιαστικά επισφράγισε τη νίκη του Russell, καθώς το προβάδισμά του πήγε πάλι στα 5 δλ.
O Russell είχε τη δυνατότητα στη συνέχεια να ελέγχει το ρυθμό του και να οδεύσει προς τη 2η φετινή του νίκη και την 5η της καριέρας του στη Formula 1. Ο Russell δήλωσε ότι αν του ζητούσαν να αξιολογήσει τις πιθανότητες της Mercedes να κατακτήσει νίκη φέτος, η Σιγκαπούρη θα βρισκόταν στις τρεις τελευταίες επιλογές του, οπότε πιστεύει ότι η γερμανική ομάδα πρέπει να ερευνήσει τους λόγους για τους οποίους ήταν τόσο ανταγωνιστική στη Σιγκαπούρη.
The moment @GeorgeRussell63 had been dreaming of in Singapore! 👏🙌#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/2Kagr1Nmxf
— Formula 1 (@F1) October 5, 2025
Έπειτα από το προαναφερθέν μπλοκάρισμα φρένων του Verstappen, ο Ολλανδός δεν είχε πλέον βλέψεις για νίκη, αναφέροντας ότι δεν μπορούσε να οδηγήσει το μονοθέσιο. Στη συνέχεια το κύριο μέλημα του Ολλανδού ήταν να διατηρήσει πίσω του τον Lando Norris, ο οποίος ήταν εμφανώς ταχύτερος. Η McLaren πλησίασε εντός εμβέλειας DRS καθώς οι δυο τους προσπερνούσαν μονοθέσια που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω. Αν και ο Norris πίεσε σκληρά, ο Verstappen δεν έκανε κανένα λάθος και γνώριζε ότι ακόμα και με ταχύτερο μονοθέσιο, το προσπέρασμα θα ήταν πολύ δύσκολο.
Ο Verstappen παραδέχθηκε ότι το ρίσκο με τη μαλακή γόμα στην αρχή δεν πέτυχε, αλλά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το μονοθέσιο αυτά που τον περιόρισαν στον αγώνα. Υπάρχει περίπτωση να είχε ζημιά στο διαχύτη λόγω της επαφής με τον Norris; Ωστόσο, ο Ολλανδός έφυγε από τη Σιγκαπούρη έχοντας τερματίσει 2ος, μπροστά από τις McLaren. Αλλά το βαθμολογικό του κέρδος δεν ήταν τόσο μεγάλο.
Η McLaren στέφθηκε Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, κάτι που είχε να κάνει από την τετραετία 1988-1991. Με τον 10ο τίτλο της, η McLaren έγινε η δεύτερη ομάδα στην ιστορία της Formula 1 που περνά σε διψήφιο αριθμό Πρωταθλημάτων Κατασκευαστών, έπειτα από τη Ferrari.
Αλλά η βρετανική ομάδα δεν κατάφερε να το κάνει χωρίς κάποιες διαμάχες μεταξύ των δύο οδηγών της, για τον τρόπο με τον οποίο πήρε την 3η θέση ο Norris από τον Piastri στην 3η στροφή του αγώνα. Ο Piastri, έχοντας δει τον Verstappen να μην κάνει ιδανική εκκίνηση από την αριστερή πλευρά του grid, προσπάθησε να επιτεθεί, αλλά στριμώχθηκε από τον Ολλανδό.
Εκεί είδε την ευκαιρία ο Norris να εισχωρήσει στην εσωτερική του team-mate του. Ο Piastri πάλεψε, αλλά βρισκόταν και πάλι στην εξωτερική για την 3η στροφή, όπου ο Norris ήταν και πάλι πολύ επιθετικός, παρότι μαχόταν με μια άλλη McLaren. Ο Βρετανός ακούμπησε το πίσω μέρος της Red Bull του Verstappen και στη συνέχεια χτύπησε τροχούς με τον Piastri και πήρε την 3η θέση.
Here’s how the race start panned out! ▶️👀#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/LNtqGzwSML
— Formula 1 (@F1) October 5, 2025
Ο Piastri, που παραλίγο να καταλήξει στον τοίχο, δεν ήταν ευχαριστημένος με τον τρόπο με τον οποίο εκτόπισε ο Norris. Ρώτησε τη McLaren αν ήταν εντάξει που ο team-mate του τον χτύπησε για να του πάρει τη θέση. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην εξετάσουν το συμβάν και η McLaren αποφάσισε να μην επέμβει, κάτι που δεν ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον Piastri, που ανέφερε ότι αυτό δεν ήταν δίκαιο.
Το θέμα είναι ότι η προσέγγιση του Norris ήταν υπερβολικά επιθετική για μάχη μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren, δεδομένων των κανόνων που έχει εσωτερικά η ομάδα για τις μάχες μεταξύ τους στην πίστα. Προφανώς ο Norris δεν ήθελε να προκαλέσει την επαφή μεταξύ τους και αν είχε εξαπολύσει αυτού του είδους εναντίον μονοθεσίου άλλης ομάδας, δεν θα υπήρχε περαιτέρω συζήτηση.
Αλλά καθώς ο Verstappen πήρε πιο συντηρητικά την 3η στροφή, βρέθηκε στο διάβα του Norris, ο οποίος ακουμπώντας ελαφρά το πίσω μέρος της Red Bull (εκεί τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή του), είχε μια μικρή αποσταθεροποίηση, που στη συνέχεια προκάλεσε την επαφή με τον team-mate του.
Contact between the top-three title protagonists!
Let’s take a look at the onboard of the race start from Lando Norris’ view 👀⬇️#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/1LZvbQFzCO
— Formula 1 (@F1) October 5, 2025
Ίσως o Piastri νιώθει κάπως αδικημένος, καθώς μέσα από το cockpit, φαινόταν ότι ο Norris τον χτύπησε για να του πάρει τη θέση. Στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα, ο Piastri ήταν συγκρατημένος, αναφέροντας ότι δεν είχε δει το περιστατικό από εξωτερικά πλάνα. Ωστόσο, η αντίδραση του Piastri μέσα στο μονοθέσιο δεν ήταν αντίστοιχα ψύχραιμη: «Εάν πρέπει να αποφύγει ένα άλλο μονοθέσιο προσκρούοντας στον team-mate του, τότε έκανε πολύ κακή δουλειά».
Μία έξοδος από την πίστα του Piastri στο τελευταίο chicane του πρώτου γύρου αύξησε τη διαφορά μεταξύ των δύο McLaren, η οποία ποτέ δεν μειώθηκε ξανά σε απόσταση μάχης. Αφότου η McLaren αρνήθηκε να ανταλλάξει θέσεις μεταξύ των οδηγών της, ο Piastri είχε αποθαρρυνθεί αρκετά όπως ακούστηκε και σε μηνύματά του στον ασύρματο προς το τέλος του αγώνα.
Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι το pit stop του Piastri διήρκεσε πάρα πολύ (5,2 δευτερόλεπτα), καθώς ο πίσω αριστερός τροχός δεν βγήκε εύκολα. Ο Norris τερμάτισε στην 3η θέση, κολλημένος στο πίσω μέρος της Red Bull, ενώ ο Piastri δεν κατάφερε να τους πλησιάσει σε απόσταση βολής στο τέλος του αγώνα.
Ακόμα όμως και σε μία κακή ημέρα του Piastri, η βαθμολογική του απώλεια ήταν αρκετά μικρή. Από τον Norris έχασε 3 βαθμούς, με τη διαφορά μεταξύ τους να έχει διαμορφωθεί πλέον στους 22 βαθμούς. Από τον Verstappen, ο Αυστραλός έχασε 6 βαθμούς και πλέον βρίσκεται 63 μπροστά του, με 6 αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν, δηλαδή το 1/4 της χρονιάς.
Η Mercedes είχε πολύ καλό ρυθμό στον αγώνα, όπως παραδέχθηκε ο Andrea Kimi Antontelli. Ωστόσο, ο Ιταλός, εκκινώντας εκτός αγωνιστικής γραμμής, είχε υπερβολικό σπινάρισμα, έχασε μία θέση από τον Norris και στη συνέχεια του επιτέθηκε από την εξωτερική ο Leclerc στην 1η στροφή. Με μία μικρή επαφή, η Ferrari πέρασε μπροστά.
Ο Antonelli θα περνούσε μεγάλο μέρος της βραδιάς κοιτάζοντας το πίσω μέρος της SF-25, ωστόσο ο Charles Leclerc ήταν αναγκασμένος να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι έως και 200 μέτρα πριν από τις στροφές, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες με υπερθέρμανση στο πίσω αριστερό δισκόφρενο.
Μόλις 8 γύρους πριν από την καρό σημαία, ο Antonelli, με μία εκπληκτική κίνηση αιφνιδιασμού από πολύ πίσω στα φρένα για τη 16 στροφή και κατάφερε να περάσει μπροστά από το Leclerc. Στη συνέχεια, ο Ιταλός βρέθηκε υπό την πίεση του Lewis Hamilton, πριν αστοχήσει το εμπρός αριστερό δισκόφρενο της Ferrari του Βρετανού στον προτελευταίο γύρο. Έτσι, ο Antonelli είδε την καρό σημαία στην 5η θέση. Αλλά πιστεύει ότι έχασε ένα καλύτερο αποτέλεσμα εχθές στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών, όπου έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην τελική του προσπάθεια.
Άλλη μία απογοητευτική εμφάνιση είδαμε από τη Ferrari, η οποία αντιμετώπισε πολύ μεγάλα προβλήματα με τα φρένα του μονοθεσίου της. Ο Leclerc πέρασε ουσιαστικά όλο τον αγώνα (από τον 7ο-8ο γύρο) σηκώνοντας το πόδι του από το γκάζι δεκάδες μέτρα πριν από τις ζώνες πέδησης για να διαφυλάξει τα φρένα του. Όταν τον πέρασε ο Antonelli, ο Μονεγάσκος ανέφερε στον ασύρματο: «Μην παραπονεθείτε καν, κάνω lift & coast 200 μέτρα» πριν από τις στροφές…
Από την πλευρά του, ο Hamilton, που είχε κακή εκκίνηση από την αριστερή πλευρά του grid, έκανε ένα επιπλέον pit stop για μαλακά ελαστικά 15 γύρους πριν από το τέλος, καθώς είχε τεράστια διαφορά 52 δλ. από την τον 8ο εκείνη τη στιγμή, οπότε δεν θα έχανε τη θέση του. Ο Leclerc άφησε τον Hamilton, που ήταν πολύ ταχύτερος με τα φρέσκα ελαστικά, να τον περάσει για να επιτεθεί στον Antonelli.
Ωστόσο, μόλις 2 γύρους πριν από το τέλος, αστόχησε το εμπρός αριστερό δισκόφρενο του Hamilton στη στροφή 16. Χωρίς φρένα, ο Βρετανός συνέχισε για να φτάσει στην καρό σημαία, αλλά άρχισε να κόβει συνεχώς δρόμο στην πίστα, βγαίνοντας εκτός χάραξης όπου μπορούσε να κερδίσει λίγο, σε μία προσπάθεια να παραμείνει μπροστά από τον Fernando Alonso.
Ο Leclerc είχε αιφνιδιαστεί με την αργή ταχύτητα της άλλης Ferrari και βγήκε εκτός πίστας προσπερνώντας τον Hamilton, καθ’ οδόν προς την 6η θέση. Ο Βρετανός πέρασε τη γραμμή τερματισμού στην 7η θέση, μόλις 0,4 δλ. εμπρός από τον Alonso, ο οποίος ήταν πολύ εκνευρισμένος στον ασύρματο με τη συμπεριφορά του οδηγού της Ferrari, κυνηγώντας την τιμώρησή του. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το περιστατικό και επέβαλαν ποινή προσθήκης 5 δλ. στο συνολικό χρόνο αγώνα του Hamilton, γεγονός που τον έριξε στην 8η θέση στα τελικά αποτελέσματα.
Αυτό σημαίνει ότι ο… αιώνιος μαχητής Fernando Alonso πήρε μία άξια την 7η θέση με την Aston Martin. O Ισπανός εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έκανε πολύ καλή δουλειά στο πρώτο stint, μαχόμενος με τον Isack Hadjar για την 8η θέση, την οποία κατάφερε να ανακτήσει και να διατηρήσει τους υπόλοιπους πίσω του. Ωστόσο, είχε ένα pit stop που διήρκεσε 9,2 δλ., καθώς το αερόκλειδο του μηχανικού στον εμπρός δεξιό τροχό δεν βίδωνε το μπουλόνι του τροχού.
Yet another classic Fernando Alonso radio 😅😬#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/itxzOEjNPA
— Formula 1 (@F1) October 5, 2025
Ωστόσο, η Aston Martin έκανε μία πολύ έξυπνη κίνηση τοποθετώντας τη μέση γόμα ελαστικών στο μονοθέσιο του Alonso, ο οποίος στη συνέχεια ήταν ταχύτατος. Κατάφερε να προσπεράσει πολλά μονοθέσια, μεταξύ τους και ο Hadjar, τον οποίο ο Ισπανός αποκάλεσε ειρωνικά «ήρωα του αγώνα», καθώς υπερασπιζόταν τη θέση του σαν να ήταν τίτλος, ενώ είχε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος που του κόστιζε 3-4 δέκατα του δευτερολέπτου στο γύρο.
Ο Alonso οδήγησε τον Alex Albon σε ένα βίαιο μπλοκάρισμα φρένων με γερασμένα ελαστικά, και στη συνέχεια κατάφερε να προσπεράσει και τον Oliver Bearman, που είχε κολλήσει πίσω από τον Carlos Sainz. Ο Bearman κατάφερε να βαθμολογηθεί με τη Haas, παρότι στην εκκίνηση είχε χτυπήσει από την εξωτερική στην 1η στροφή τον Hadjar χάνοντας μία θέση και έχοντας κολλήσει πίσω από τον Sainz για περίπου 30 γύρους.
Ο Sainz, έχοντας επεκτείνει το πρώτο του stint 50 γύρους(!) με τη μέση γόμα ελαστικών, έβαλε τη μαλακή γόμα, ηταν ταχύτατος και προσπέρασε 5 μονοθέσια σε 12 γύρους για να πάρει τον τελικό βαθμό για τη Williams, έχοντας εκκινήσει από τη 18η θέση, σε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για την ομάδα έπειτα από την χθεσινή τεχνική παρατυπία στις κατατακτήριες δοκιμές.
MotorOne.gr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.