F1: H κριτική του Zak Brown προς τη Red Bull και την κατάσταση που βρήκε στη McLaren – motorone.gr
Από το 2018 που ο Αμερικανός Zak Brown ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος της McLaren Racing, έχει μεταμορφώσει τη βρετανική ομάδα σε ένα πολύ πιο χαρούμενο εργασιακό περιβάλλον. Επίσης, την έχει κάνει να επιστρέψει στις επιτυχίες, κατακτώντας τους δύο τελευταίους τίτλους κατασκευαστών στη Formula 1.
H McLaren προωθεί την εικόνα της καθαρόαιμης αγωνιστικής ομάδας, αφήνοντας τους δύο οδηγούς της, Lando Norris και Oscar Piastri να παλεύουν μεταξύ τους για τον φετινό τίτλο οδηγών της Formula 1. Ο 54χρονος Brown έχει δηλώσει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι δεν συμπαθεί τον αδυσώπητο τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει η Red Bull τους αγώνες, ιδίως υπό τη διεύθυνση του Christian Horner, ο οποίος απολύθηκε τον Ιούλιο.
Ο Brown είχε αρκετές διαφωνίες ανά τα χρόνια με τον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen, καθώς και τον και Horner. Όταν ρωτήθηκε σε συνέντευξή του στο podcast High Performance αν η Red Bull «παίζει» βρώμικα, ο Brown δήλωσε: «Δεν θέλω να υποτιμήσω τον Max… Είναι τετραπλός Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Μπορεί μερικές φορές να είναι σκληρός και υπερβολικά επιθετικός στην πίστα. Η αλαζονεία του βγαίνει στην επιφάνεια».
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
«Αν κοιτάξετε ορισμένους από τους μεγαλύτερους Πρωταθλητές της Formula 1, θα δείτε ότι είχαν κάποια αλαζονεία. Βγάζουν τους αγκώνες τους έξω. Ο Max έχει ξεπεράσει τα όρια στην πίστα μερικές φορές. Στη Βραζιλία εναντίον του Lewis Hamilton ανά τα χρόνια. Μερικά από τα προσπεράσματά του στον Lewis ήταν υπερβολικά επιθετικά».
Ο Αμερικανός ρωτήθηκε αν ο Hamilton να γίνει 8 φορές Πρωταθλητής; Η απάντησή του ήταν αποστομωτική: «Θα έπρεπε να είναι ήδη», αναφερόμενος στο «ανθρώπινο λάθος», όπως το είχε χαρακτηρίσει η FIA, του πρώην διευθυντή αγώνων της F1, Michael Massi, στο φινάλε της σεζόν του 2021, το GP Άμπου Ντάμπι, που έκρινε τον τίτλο υπέρ του Verstappen, ενώ δεν είχαν εφαρμοστεί οι κανονισμοί σωστά.
Όσον αφορά τον Horner, ο Brown σχολίασε: «Γνωρίζω τον Christian για περισσότερα από 30 χρόνια. Τα πηγαίναμε καλά. Τα αποτελέσματά του είναι εκπληκτικά. Οπότε, του βγάζω το καπέλο. Αλλά έχει αλλάξει. Νομίζω ότι η φήμη του Drive to Survive, τα χρήματα, η δόξα, όλα αυτά τον έχουν επηρεάσει λίγο».
Έπαιζε δίκαια όμως ο Horner; «Μερικές φορές, όχι. Όταν αγωνιζόμουν, υπήρχαν οδηγοί που αγωνίζονταν σκληρά και έσπρωχναν τα αυτοκίνητα των αντιπάλων τους με δύο τροχούς εκτός πίστας. Αυτό είναι εντάξει. Αλλά άλλοι οδηγοί σε σπρώχνουν και με τους τέσσερις τροχούς εκτός πίστας. Αυτό δεν είναι εντάξει. Εγώ είμαι τύπος των δύο τροχών. Ο Christian είναι τύπος των τεσσάρων τροχών».
«Έκανε κατηγορίες εναντίον της ομάδας μας. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι τις πίστευε. Σκοπός του ήταν απλώς να μας αποσυντονίσει». Ο Horner κατηγόρησε τη McLaren ότι έβαζε νερό στα ελαστικά της για να ελέγχει τις θερμοκρασίες τους κατά τη διάρκεια των αγώνων, κάτι που θα ήταν σαφή παράβαση των κανονισμών της F1.
«Ανεξάρτητα από τη νομιμότητα, όλοι στον αθλητισμό γνωρίζουν ότι δεν θα το έκανες αυτό για τεχνικούς λόγους». Η FIA διερεύνησε τους ισχυρισμούς του Horner και δεν βρήκε καμία απόδειξη ότι η McLaren είχε προβεί σε οποιαδήποτε παρατυπία.
Πριν κατευθυνθεί προς τη McLaren, o Brown βρέθηκε πολύ κοντά να προσχωρήσει στη FOM (Formula One Management), με την αμερικανική Liberty Media να έχει μόλις αγοράσει την F1, όπως ανέφερε: «Κατευθυνόμουν προς τη Formula 1. Αυτό ήταν το όνειρό μου, αν θέλετε, γιατί ήμουν στην εμπορική πλευρά του αθλήματος για 20 χρόνια, αλλά πάντα ήμουν οδηγός αγώνων. Πιστεύω όμως ότι η ευκαιρία της F1 είχε πολύ νόημα και ταίριαζε απόλυτα με τις δεξιότητές μου».
«Την ίδια στιγμή, ο Ron Dennis (ο «καπετάνιος» της McLaren επί 35 χρόνια) προσπαθούσε να με προσλάβει στη McLaren. Ήμουν καλός φίλος με τον Ron, είχα κάνει πολλές δουλειές με τη McLaren. Αλλά με όλο το σεβασμό προς τον Ron, ήμουν το αφεντικό του εαυτού μου σχεδόν όλη μου τη ζωή. Έτσι, η ιδέα του να είμαι Νο. 2, ακόμα κι αν αυτό θα συνέβαινε στην F1, αλλά με μια μικρή πιθανότητα να έχω την ευκαιρία -χωρίς να υπάρχουν υποσχέσεις- να γίνω το μεγάλο αφεντικό…»
«Ήταν σαφές ότι ο Chase Carey προσλήφθηκε (στη FOM) για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενώ με τον Ron, ήταν κάπως σαν… ίσως, ίσως όταν τελειώσω, αλλά παρεμπιπτόντως, δεν νομίζω ότι θα τελειώσω σύντομα. Έτσι, στο τέλος της ημέρας, κατευθυνόμουν προς την F1».
«Αλλά τότε, έλαβα ένα τηλεφώνημα μια μέρα από τους (μετόχους της McLaren) τον Σεΐχη Mohammed και τον Mansour Ojjeh. Μου είπαν: “Θα κάνουμε κάποιες αλλαγές. Ξέρουμε ότι έχεις μιλήσει μαζί μας. Θα θέλαμε πολύ να έρθεις να αναλάβεις τη διεύθυνση”. Σκέφτηκα, α, αυτό με ενδιαφέρει, είναι μια διαφορετική ευκαιρία».
Ο Brown αναφέρθηκε και στο δύσκολο έργο που είχε κληθεί να φέρει εις πέρας όταν ανέλαβε CEO της McLaren Racing το 2018, με την ομάδα να έχει ολοκληρώσει την προηγούμενη σεζόν στην F1 στην προτελευταία θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών: «Συνειδητοποίησα πολύ γρήγορα ότι χρειαζόμουν πολλές αλλαγές στην ηγεσία. Σήμερα, δεν υπάρχει κανένας στην ηγετική μου ομάδα που να ήταν εκεί όταν προσλήφθηκα. Υπάρχουν δύο άτομα που προώθησα, αλλά δεν ήταν στην ηγετική ομάδα εκείνη την εποχή».
«Δεν ήταν αυτό το σχέδιό μου, με την έννοια ότι έρχομαι και θα αλλάξω τα πάντα. Ακριβώς το αντίθετο. Θέλω να μπω και να καταλάβω τα πάντα. Αλλά γρήγορα κατέληξα στο συμπέρασμα ότι έπρεπε να αλλάξω την ομάδα ηγεσίας. Όχι μόνο τα άτομα, αλλά και τη δομή. Αυτό ήταν το πρώτο πράγμα που έκανα, γιατί ένιωθα ότι χρειαζόμουν περισσότερα άτομα να κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, περισσότερη ηγεσία, γιατί αυτό ήταν που πραγματικά έλειπε από την ομάδα».
«Υπήρχαν διαμάχες στην αίθουσα συνεδριάσεων. Ο Ron διηύθυνε την ομάδα, ο (Martin) Whitmarsh την διηύθυνε, έπειτα ο Ron την διηύθυνε ξανά, μετά προσέλαβαν τον Eric (Boullier), ο (Jost) Capito διηύθυνε για δύο εβδομάδες. Ξεχάστε αυτούς τους μεμονωμένους ανθρώπους. Μερικοί από αυτούς ήταν πολύ καλοί, άλλοι όχι. Αλλά καμία επιχείρηση δεν θα είναι σε θέση να δημιουργήσει δυναμική και να δώσει κατεύθυνση όταν έχεις -δεν με νοιάζει ποιοι είναι- πέντε διαφορετικά αφεντικά σε 5-6 χρόνια».
«Ήξερα ότι έπρεπε να φέρω σταθερότητα, αλλά έπρεπε επίσης να ξαναχτίσω την εμπιστοσύνη. Υπήρχε πολλή παράνοια στο εργοστάσιο. Δεν ήταν πολύ διαφανές. Οι οπαδοί ήταν κακόκεφοι, οι χορηγίες ήταν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, τα αποτελέσματα στην πίστα ήταν απαίσια. Χάναμε 125 εκατομμύρια λίρες το χρόνο. Όλοι έλεγαν ότι ήμασταν τελειωμένοι».
«Ήξερα ότι ήξερα ότι όσον αφορά τους ανθρώπους, ότι υπήρχε μεγαλείο εκεί μέσα, αλλά δεν είχε αποκαλυφθεί. Έτσι, η προσέγγισή μου ήταν να φέρω την ηγεσία στο τραπέζι, να θέσω σε κίνηση τον οικονομικό τομέα και να χτίσω κάποια πίστη στην κατεύθυνση μας. Άρχισα να φέρνω χορηγούς που θα μας επέτρεπαν να επενδύσουμε σε αεροδυναμική σήραγγα κλπ. Και τότε άρχισε να δημιουργείται μια μεγάλη δυναμική».
Μόλις 7 χρόνια αργότερα, η McLaren έχει ήδη πανηγυρίσει την πρώτη φορά που κατακτά back-to-back Πρωταθλήματα Κατασκευαστών στην F1 από το 1990-1991 και ετοιμάζεται να πανηγυρίσει και τον πρώτο τίτλο οδηγών από το 2008.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.






