F1: H μεγάλη αδυναμία της Aston Martin που ίσως επηρεάσει και το 2026

O Adrian Newey πραγματοποίησε στο Grand Prix Μονακό την πρώτη επίσκεψή του σε αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 από τότε που ανέλαβε διευθύνων τεχνικός συνεργάτης της Aston Martin στις αρχές Μαρτίου. Στις πρώτες του συνεντεύξεις, ο Βρετανός τεχνικός υπέδειξε τη μεγαλύτερη αδυναμία της νέας του ομάδας, η οποία είναι ο συσχετισμός του προσομοιωτή για τους οδηγούς με τα δεδομένα στην πίστα, κάτι που σύμφωνα με τον Newey, ενδέχεται να χρειαστεί και 2 χρόνια για να τελειοποιηθεί.
O Newey δήλωσε: «Νομίζω ότι είναι δίκαιο να πούμε ότι ορισμένα από τα εργαλεία μας είναι αδύναμα, ιδίως ο προσομοιωτής για τους οδηγούς. Χρειάζεται πολλή δουλειά, διότι δεν έχει καθόλου συσχετισμό αυτή τη στιγμή, και είναι ένα θεμελιώδες ερευνητικό εργαλείο. Το να μην το έχουμε αυτό είναι ένας περιορισμός».
«Αλλά πρέπει απλώς να δουλέψουμε γύρω από αυτό στο μεταξύ, και στη συνέχεια να καταστρώσουμε ένα σχέδιο για να το φέρουμε εκεί που πρέπει να είναι. Αλλά αυτό είναι μάλλον ένα διετές σχέδιο στην πραγματικότητα».
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
«Είναι ένα μειονέκτημα, αλλά είναι δύσκολο να πούμε πόσο. Οι προσομοιωτές των με οδηγό χρησιμοποιούνται με δύο τρόπους. Ο ένας ως ερευνητικό εργαλείο, όταν εξετάζεις πώς θα σχεδιάσεις το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς και πώς θα βάλεις όλα τα εργαλεία μαζί για να φτιάξεις ένα καλύτερο μοντέλο προσομοιώσεων».
«Ο άλλος είναι φυσικά ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσεις το στήσιμο του μονοθεσίου, ειδικά για συγκεκριμένα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα. Οπότε θα είμαστε λίγο τυφλοί σε αυτό για κάποιο χρονικό διάστημα. Πρέπει απλώς να προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε την εμπειρία και την καλύτερη δυνατή κρίση. Πόσο επιτυχημένο θα είναι αυτό, θα το δείξει ο χρόνος».
«Μπορείς να έχεις το καλύτερο σύστημα κίνησης στον κόσμο, αλλά αν δεν έχεις το σωστό μοντέλο προσομοιώσεων να το συνοδεύει, και το συσχετισμό με το αεροδυναμικό μοντέλο, το μοντέλο ελαστικών, και ούτω καθεξής, δεν έχει καμία χρησιμότητα».
«Το εργοστάσιο είναι ίσως το καλύτερο στην F1 και η αεροδυναμική σήραγγα είναι αναμφισβήτητα η καλύτερη στην F1. Οι αεροδυναμικές σήραγγες είναι αρκετά περίπλοκα εργαλεία στις μέρες μας, οπότε βρίσκεται ακόμα σε διαδικασία ανάπτυξης. Η παραγωγικότητα δεν είναι αρκετά υψηλή, επειδή ακόμα την επεξεργαζόμαστε κατά κάποιο τρόπο».
Ο Newey όμως τονίζει ότι τη διαφορά την κάνουν οι άνθρωποι μιας ομάδας και όχι τα εργαλεία της. Αλλά φαίνεται ότι η Aston Martin έχει δουλειά να κάνει και σε αυτό τον τομέα: «Υπάρχουν πολλοί καλοί άνθρωποι. Απλά πρέπει να προσπαθήσουμε να τους κάνουμε να συνεργαστούν ίσως με έναν ελαφρώς καλύτερα οργανωμένο τρόπο».
«Η συγκεκριμένη ήταν πάντα μια μικρή ομάδα που απέδιδε ελαφρώς υψηλότερα από τις θεωρητικές της δυνατότητες. Αλλά τώρα, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, είναι μια πολύ μεγάλη ομάδα που η αλήθεια είναι ότι φέτος αποδίδει χειρότερα από ό,τι θα έπρεπε. Νομίζω ότι μεγάλο μέρος αυτού είναι απλά να καταφέρουμε τώρα να ηρεμήσουν όλοι και να μάθουμε πώς να παίρνουμε το μέγιστο από τα άτομα».
Πάντως, ο επικεφαλής της ομάδας της Aston Martin, Andy Cowell, ήταν πιο αισιόδοξος στις δηλώσεις του: «Κάθε φορά που δημιουργείς νέο εξοπλισμό, χρειάζεται λίγος χρόνος για να τον θέσεις σε λειτουργία, και στη συνέχεια να διαπιστώσεις πόσο καλά συσχετίζεται είτε ο προσομοιωτής είτε η αεροδυναμική σήραγγα με τον πραγματικό κόσμο. Οπότε πρέπει να κάνεις κάποιες αναβαθμίσεις, πρέπει να το φέρεις στην πίστα, πρέπει να δεις πώς ταιριάζουν όλα».
«Αυτός είναι ο συσχετισμός και ακόμη και οι έμπειρες ομάδες έχουν προβλήματα με τον συσχετισμό. Το ακούς πάνω-κάτω στο pit lane. Το σπουδαίο με τον Adrian είναι ότι έρχεται και λέει τι είναι σπουδαίο, θέτει ένα επίπεδο που είναι πραγματικά καλό και έτσι πρέπει να ανεβούμε σε αυτό. Και είναι δουλειά πάνω στην οποία εργαζόμαστε ήδη, αλλά ο Adrian απλά βοηθάει να βελτιώσουμε τον κατάλογο με τις δουλειές».
«Ο Adrian πέρασε τους τελευταίους δύο μήνες μαζί μας, εστιάζοντας στην αρχιτεκτονική του μονοθεσίου του 2026. Και δεν μπορώ να σκεφτώ κανέναν καλύτερο στη βιομηχανία για να διαβάσει ένα σύνολο κανονισμών, να δει σε υψηλό επίπεδο και να τοποθετήσει όλα τα βασικά μέρη στη σωστή θέση. Έτσι είμαστε πολύ τυχεροί με αυτό».
«Ξέρουμε επίσης ότι πρέπει να έχουμε όλα τα εργαλεία προσομοίωσης για να βοηθήσουμε στην τελειοποίηση αυτού και στον καθορισμό του συνολικού στόχου. Αλλά θα πρόκειται για συνεχή εργασία. Δεν νομίζω ότι θα πούμε ποτέ ότι το σύνολο των εργαλείων μας είναι τέλειο. Πάντα θα υπάρχουν τομείς στους οποίους πρέπει να δουλέψουμε. Έτσι, ο Adrian είπε ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια, αλλά νομίζω ότι θα είναι απλώς συνεχής δουλειά για εμάς, κυνηγώντας και βελτιώνοντας συνεχώς κάθε σύνολο εργαλείων που έχουμε».
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.