F1: H McLaren περιπλέκει τα πράγματα για τον εαυτό της

Leapmotor: Ρεκόρ πωλήσεων για την νέα μάρκα τον Ιούλιο


Με την εμμονή της McLaren να μεταχειρίζεται δίκαια -όπως ισχυρίζεται- τους δύο οδηγούς της, προκάλεσε μία ανεπιθύμητη κατάσταση στο Grand Prix Ιταλίας -καθώς είναι αδύνατο να προβλέψεις όλα τα σενάρια από πριν- και άφησε για μία ακόμη φορά χώρο στους… συνωμοσιολόγους να σχολιάσουν ότι ευνοεί τον Lando Norris.

Η βρετανική ομάδα, έχοντας δει ότι οι μεγάλες ευθείες της Monza, η έλλειψη στροφών σε συνδυασμό με το αεροδυναμικό στήσιμο που είχε επιλέξει και την ταχύτητα της Red Bull σήμαιναν ότι δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τον Max Verstappen στα ίσα, επέλεξε να παίξει το χαρτί του αυτοκινήτου ασφαλείας, επεκτείνοντας το πρώτο stint των οδηγών της όσο μπορούσε.

Με αυτό τον τρόπο, αν προέκυπτε παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείαςVSC), η McLaren θα μπορούσε να επωφεληθεί, να τοποθετήσει στα μονοθέσιά της τη μαλακή γόμα και να αποσπάσει -ίσως- τη νίκη από τον Verstappen, έως ότου αυτός καλύψει τη διαφορά έπειτα από το pit stop του για τα σκληρά ελαστικά.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

F1 Grand Prix of Italy

Είχε μακρινές πιθανότητες να πετύχει, αλλά με τη Ferrari να μην έχει το ρυθμό να απειλήσει, η McLaren είχε την πολυτέλεια να το επιχειρήσει. Ωστόσο, κατέληξε να δημιουργήσει μία κατάσταση παρόμοια (αλλά όχι ίδια) με το περυσινό GP Ουγγαρίας.

Η McLaren ισχυρίστηκε ότι κάλεσε πρώτο στα pits τον Oscar Piastri (ο οποίος βρισκόταν πίσω από τον Norris), για να προστατεύσει τον Αυστραλό από το ενδεχόμενο undercut από τον Charles Leclerc. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος βρισκόταν 29 δλ. πίσω, με τη χρονική απώλεια για ένα pit stop να υπολογίζεται στα 24 δλ. και ενώ ο ρυθμός της Ferrari δεν ήταν αρκετά γρήγορος για να τον κάνει να απειλεί με αξιώσεις τη θέση του Piastri.

F1 Grand Prix of ItalyΑυτό κάνει κάποιους να υποδεικνύουν ότι ο πραγματικός σκοπός για τον οποίο η McLaren έκανε αυτή την επιλογή ήταν άλλος. Σε περίπτωση παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας στο γύρο μετά το πρώτο pit stop της ομάδας, αυτή η επιλογή εξασφάλιζε ότι o Norris θα παρέμενε μπροστά. Άλλωστε, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της McLaren, ο Piastri δεν είχε πλησιάσει αρκετά τον Norris στο τέλος του πρώτου stint για να πετύχει το undercut.

Ωστόσο, η McLaren δεν είχε υπολογίσει το ενδεχόμενο το pit stop του Piastri να είναι το ταχύτερο τη σεζόν, στα 1,91 δλ. και αυτό του Norris να διαρκέσει 5,9 δλ. Το εμπρός αριστερό μπουλόνι δεν βιδώθηκε σωστά στο μονοθέσιο του Βρετανού, και ο χειριστής του αερόκλειδου δεν το πήρε άμεσα χαμπάρι. Χρειάστηκε να του το υποδείξει συνάδελφός του πριν ασφαλίσει σωστά τον τροχό και μπορεί ο Norris να ξεκινήσει.

F1 Grand Prix of ItalyΑυτό έκανε τον Norris να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Piastri. Και εκεί έγινε η επίμαχη εντολή από το pit wall της McLaren να παραχωρήσει τη θέση του ο Αυστραλός. Γιατί όμως; Για να καλύψει ένα λάθος της ομάδας; Αν τα pit stop είχαν γίνει με αντίθετη σειρά, η McLaren θα έκανε το ίδιο; Δηλαδή θα ζητούσε από τον Piastri να κάνει στην άκρη για να διορθώσει ένα λάθος της ομάδας για το οποίο δεν φταίει ο ίδιος; Ακόμα και αν πάλευαν για τη νίκη; Και πώς θα αντιδρούσε σε εκείνη την περίπτωση ο Piastri;

Ίσως είναι ενδεικτική η αντίδραση του Verstappen, όταν πληροφορήθηκε για την αλλαγή θέσεων μεταξύ των McLaren: «Χα! Γιατί, επειδή απλά είχε αργό pit stop;» Από την πλευρά του, ο Piastri ανέφερε στον ασύρματο, ότι σύμφωνα με αυτά που έχουν συζητήσει εντός της ομάδας, «ένα αργό pit stop περιλαμβάνεται στα αγωνιστικά συμβάντα. Οπότε δεν καταλαβαίνω ακριβώς τι έχει αλλάξει εδώ, αλλά αν πραγματικά θέλετε να το κάνω, τότε θα το κάνω».

📻 “Please let Lando pass and then you’re free to race”#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/kqtdojM2vg

— Formula 1 (@F1) September 7, 2025

Και όντως, έκανε στην άκρη για να περάσει ο Norris και πάλι μπροστά και μετά είχε το πράσινο φως να επιτεθεί, αλλά δεν μπορούσε να κάνει κάτι. Θα έπρεπε να έχει αρνηθεί να εκτελέσει την εντολή ο Piastri; Κάποιοι μπορεί να πουν πως ναι. Ωστόσο, με προβάδισμα 34 βαθμών -που τώρα έγιναν 31 βαθμοί- στο Πρωτάθλημα είχε την πολυτέλεια να… κάνει τη χάρη στη McLaren σε μία αμφιλεγόμενη στιγμή. Αν επρόκειτο για τη νίκη όμως, ίσως είχαμε διαφορετική συζήτηση.

Υπακούοντας, ο Piastri το ηθικό πλεονέκτημα να αναφέρει «θυμάστε τη Monza;» σε περίπτωση που υπάρξουν αμφιλεγόμενα περιστατικά στο μέλλον. Άλλωστε, ο Piastri είχε βοηθήσει με slipstream τον Norris στο Q2 των κατατακτήριων δοκιμών, για να τον βοηθήσει να βγει από την κρίσιμη κατάσταση στην οποία ο ίδιος ο Βρετανός είχε βάλει τον εαυτό του, με δικό του λάθος.

F1 Grand Prix of Italy

Το σίγουρο είναι ότι οι επιλογές της McLaren θα συζητηθούν διεξοδικά εντός της ομάδας, ώστε να ξεκαθαρίσει για το μέλλον μία αντίστοιχη κατάσταση, καθώς ποτέ δεν μπορεί κανένας να προβλέπει όλα τα πιθανά σενάρια. Η McLaren αναμένεται να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση όπως πάντα, μέσω συζήτησης και συμφωνίας για τον τρόπο δράσης σε επόμενους αγώνες σε αντίστοιχες καταστάσεις.

Το ερώτημα όμως που προκύπτει από το μήνυμα του Piastri στον ασύρματο της ομάδας είναι αν υπήρχαν ήδη συμφωνημένοι όροι για ένα αντίστοιχο περιστατικό (αργό pit stop) και η McLaren αποφάσισε να τους αγνοήσει για να φέρει την κατάσταση -που δημιούργησε μόνη της- εκεί που στόχευε να είναι εξαρχής. Διότι ακόμα και αν ο Norris ήταν καλύτερος του Piastri σχεδόν όλο το τριήμερο, ένα αργό pit stop είναι μέρος του παιχνιδιού, έτσι δεν είναι;

F1 Grand Prix of Italy

Καθώς πλησιάζουμε προς το τέλος της σεζόν, και τα αίματα θα… «ανάψουν» περισσότερο όσον αφορά τη μάχη του τίτλου, ίσως τέτοιες… λεπτομέρειες διατύπωσης αποκτήσουν πολύ μεγαλύτερη σημασία. Τότε, θα δούμε αν οποιοσδήποτε από τους οδηγούς θα είναι πρόθυμος να ακολουθήσει εντολές ενώ παίζεται ο τίτλος οδηγών και κατά πόσο αυτός θα επηρεαστεί από αποφάσεις της McLaren.

Ίσως δεν είναι τυχαίο ότι αυτό συνέβη σε έναν από τους χειρότερους φετινούς αγώνες της McLaren, στον οποίο νικήθηκε κατά κράτος, χωρίς τη δυνατότητα να απαντήσει. Το ερώτημα είναι αν αυτή θα είναι η περυσινή Ουγγαρία για την ομάδα, δηλαδή αν η κατάσταση αυτή κορυφώθηκε στη Monza, ή αν θα έχουμε και άλλα πυροτεχνήματα στους 8 αγώνες που απομένουν έως το τέλος της σεζόν.

F1 Grand Prix of Italy


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων