F1: H McLaren αρνείται ότι ρίσκαρε υπερβολικά στο GP Λας Βέγκας – motorone.gr

Νέο Hyundai Crater: To πρωτότυπο off-roader με τον επιβλητικό σχεδιασμό - motorone.gr


Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren στη Formula 1, Andrea Stella, παραχώρησε περισσότερες λεπτομέρειες για τα γεγονότα που οδήγησαν στον αποκλεισμό των Lando Norris και Oscar Piastri από τα αποτελέσματα του Grand Prix Λας Βέγκας. Ο Ιταλός επανέλαβε ότι η απροσδόκητη εμφάνιση του φαινομένου του porpoising (κάθετων αεροδυναμικών ταλαντώσεων) στον αγώνα σήμαινε ότι τα βρετανικά μονοθέσια έξυναν το έδαφος περισσότερο από ό,τι είχε προβλεφθεί.

Ο Stella παραδέχτηκε ότι, έχοντας συνειδητοποιήσει ότι το φαινόμενο του porpoising θα μπορούσε να αποτελέσει πρόβλημα για τη φθορά των σανίδων νομιμότητας στο κέντρο του δαπέδου των μονοθεσίων της, η ομάδα προσπάθησε χωρίς επιτυχία να το μετριάσει, αλλά δεν κατάφερε να αποτρέψει τη φθορά να υπερβεί το ανώτατο όριο των 9 χλστ. που ορίζουν οι τεχνικοί κανονισμοί.

Ωστόσο, ο Stella ισχυρίστηκε ότι αυτό δεν συνέβη επειδή η ομάδα πήρε υπερβολικό ρίσκο που πήρε η ομάδα στο στήσιμο των μονοθεσίων της: «Αυτό που συνέβη στο Λας Βέγκας οφειλόταν σε μια ανωμαλία στη συμπεριφορά του μονοθεσίου και όχι σε μια υπερβολική ή παράλογη αναζήτηση απόδοσης».

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

F1 Grand Prix of Las Vegas Final Practice

«Η συγκεκριμένη αιτία που οδήγησε στην κατάσταση αυτή ήταν η απροσδόκητη εμφάνιση εκτεταμένου porpoising, που προκάλεσε μεγάλες κάθετες ταλαντώσεις του μονοθεσίου. Το επίπεδο του porpoising επιδεινώθηκε από τις συνθήκες υπό τις οποίες λειτουργούσε το μονοθέσιο κατά τη διάρκεια του αγώνα και δεν ήταν αναμενόμενο με βάση όσα είχαμε δει στις δοκιμές και με βάση τις προβλέψεις για το πλαίσιο λειτουργίας του αυτοκινήτου στον αγώνα».

«Με βάση τα δεδομένα που είχαμε συλλέξει στις δοκιμές, δεν πιστεύουμε ότι πήραμε υπερβολικό ρίσκο όσον αφορά την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος και προσθέσαμε επίσης ένα περιθώριο ασφάλειας για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, σε σύγκριση με τις ελεύθερες δοκιμές. Ωστόσο, το περιθώριο ασφαλείας ακυρώθηκε από την απροσδόκητη εμφάνιση μεγάλων κάθετων ταλαντώσεων, οι οποίες προκάλεσαν το μονοθέσιο να ακουμπά το έδαφος».

«Η κατάσταση που δημιουργήθηκε στο μονοθέσιο κατά τη διάρκεια του αγώνα ήταν επίσης δύσκολο να μετριαστεί, καθώς ακόμη και η μείωση της ταχύτητας, μια ενέργεια που θεωρητικά θα έπρεπε να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος, ήταν αποτελεσματική μόνο σε ορισμένα τμήματα της πίστας, ενώ σε άλλα ήταν στην πραγματικότητα αντιπαραγωγική».

F1 Grand Prix of Las Vegas

Γιατί συνέβη αυτό, καθώς και γιατί τα μονοθέσια της McLaren παρουσίασαν τόσο έντονες ταλαντώσεις εξαρχής και τι ήταν αυτό που τις επιδείνωσε, παραμένει αβέβαιο. Οι ομάδες είναι ουσιαστικά αναγκασμένες να ρυθμίζουν τα σύγχρονα μονοθέσια με όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση από το έδαφος για να αντλήσουν τη μέγιστη απόδοση, μειώνοντας την πίεση του αέρα που ταξιδεύει κάτω από το δάπεδο για να αυξήσουν το αεροδυναμικό φορτίο.

Σε σιρκουί πόλης όπως το Λας Βέγκας, που παρουσιάζει εκτεταμένες ανομοιομορφίες στο οδόστρωμα, τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα όσον αφορά τη φθορά του δαπέδου. Ωστόσο, καμία άλλη ομάδα δεν αντιμετώπισε πρόβλημα υπερβολικής φθοράς του δαπέδου, παρά το γεγονός ότι υποβλήθηκαν σε έλεγχο όλα τα μονοθέσια που τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα.

F1 Grand Prix of Las Vegas Practice

Ο Stella τόνισε ότι η McLaren παρακολουθούσε στενά την κατάσταση με τη βοήθεια αισθητήρων που μετρούν τα φορτία που δέχεται το δάπεδο, τον τυπικό τρόπο με τον οποίο οι ομάδες επιβλέπουν της φθορά της σανίδας νομιμότητας. Ωστόσο, η αστοχία ενός από αυτούς τους αισθητήρες στο μονοθέσιο του Piastri άφησε την ομάδα στο σκοτάδι για την κατάσταση του δαπέδου του Αυστραλού.

Ο Stella δήλωσε: «Από τους πρώτους γύρους του αγώνα, ήταν σαφές από τα δεδομένα ότι το επίπεδο του απροσδόκητου porpoising θα ήταν ανησυχητικό. Μπορέσαμε να παρακολουθήσουμε καλύτερα την κατάσταση στο μονοθέσιο του Lando χρησιμοποιώντας τα δεδομένα της τηλεμετρίας, αλλά αυτό ήταν πιο δύσκολο στο αυτοκίνητο του Oscar, αφού χάσαμε έναν από τους αισθητήρες που χρησιμοποιούμε για να προσδιορίσουμε το επίπεδο επαφής με το έδαφος».

«Συνειδητοποιήσαμε σχετικά γρήγορα ότι αυτό το επίπεδο porpoising προκαλούσε υψηλό επίπεδο φθοράς, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο και οι δύο οδηγοί άρχισαν να λαμβάνουν μέτρα, επιβραδύνοντας σε διάφορα σημεία της πίστας. Δυστυχώς, διαπιστώσαμε επίσης ότι, λόγω του πλαισίου λειτουργίας του μονοθεσίου και των χαρακτηριστικών της πίστας, οι περισσότερες από αυτές τις ενέργειες δεν ήταν αρκετά αποτελεσματικές για τη μείωση του porpoising».

F1 Grand Prix of Las Vegas

Ωστόσο, ο Stella δεν ανησυχεί ότι η ομάδα θα αντιμετωπίσει παρόμοια προβλήματα στον πολύ πιο λείο ασφαλτοτάπητα του GP Κατάρ αυτό το Σαββατοκύριακο: «Οι συνθήκες που βιώσαμε το περασμένο Σαββατοκύριακο είναι πολύ συγκεκριμένες για το πλαίσιο λειτουργίας του μονοθεσίου στο Λας Βέγκας και τα χαρακτηριστικά της πίστας».

«Έχουμε έναν καθιερωμένο και ενοποιημένο τρόπο ρύθμισης του μονοθεσίου και είμαστε σίγουροι ότι αυτό θα μας οδηγήσει σε ένα βέλτιστο σχέδιο για τους επόμενους αγώνες, ξεκινώντας από το Lusail. Παρ’ όλα αυτά, μαθαίνουμε από κάθε μάθημα και αυτό στο Λας Βέγκας μας έδωσε μερικές χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το πλαίσιο λειτουργίας του αυτοκινήτου και το φαινόμενο του porpoising».

F1 Grand Prix of Las Vegas Practice

Επίσης, ο Stella ξεκαθάρισε ότι η McLaren δεν είναι διατεθειμένη να δώσει εντολές στον Piastri να βοηθήσει τον Norris στη διεκδίκηση του τίτλου οδηγών, παρότι ο Βρετανός βρίσκεται 24 βαθμούς μπροστά από τον team-mate του στο Πρωτάθλημα: «Δεν υπάρχει λόγος να το κάνουμε. Πάντα λέγαμε ότι, εφόσον μαθηματικά δεν υπάρχει κάτι διαφορετικό, θα αφήναμε στους δύο οδηγούς να παλέψουν, και έτσι θα γίνει και στο Κατάρ».

«Ας μην ξεχνάμε ότι αν κάποιος μας είχε πει στην αρχή της σεζόν ότι θα βρισκόμασταν σε αυτή την κατάσταση με δύο αγώνες να απομένουν, θα το είχαμε δεχτεί. Τώρα θα παλέψουμε για το διπλό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με αυτοπεποίθηση και γνωρίζοντας τις δυνάμεις μας».

F1 Grand Prix of Las Vegas Practice


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων