F1: O Alex Palou κατηγόρησε τον Zak Brown ότι εμπόδισε συνομιλίες με την AlphaTauri – motorone.gr
Στη δίκη μεταξύ της McLaren Racing και του 28χρονου Ισπανού Alex Palou, 4 φορές Πρωταθλητή του IndyCar, έχουν προκύψει πολλές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Το Ανώτατο Δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου εξετάζει την υπόθεση, έπειτα από αγωγή της McLaren Racing εναντίον του Alex Palou και της εταιρείας μάνατζμεντ Monaco Increase Management (MIM), που διαχειρίζεται την καριέρα του Ισπανού, διεκδικώντας αποζημίωση 20,7 εκατομμυρίων δολαρίων, με την κατηγορία ότι αθέτησε το συμβόλαιo που διατηρούσε με τη βρετανική ομάδα.
Ο Palou κατέθεσε ότι ήταν το όνειρό του να βρεθεί στη Formula 1 και ήταν διατεθειμένος να εγκαταλείψει το IndyCar για να γίνει εφεδρικός οδηγός της McLaren στην F1. O Ισπανός ανέφερε ότι αυτό ήταν το μοναδικό του κίνητρο ώστε να υπογράψει συμβόλαιο με την ομάδα IndyCar της McLaren. O Palou ισχυρίστηκε ότι ο CEO της McLaren Racing, Zak Brown, του είχε πει ότι θα έχει την ευκαιρία. Από την πλευρά του, ο Brown αρνήθηκε ότι έκανε οποιαδήποτε υπόσχεση προς τον Ισπανό οδηγό.
Αφότου ο Alex Palou είδε τη McLaren να υπογράφει συμβόλαιο με τον Oscar Piastri για το 2023, ο Palou άρχισε να αμφιβάλλει ότι θα είχε την ευκαιρία να βρεθεί στη Formula 1 με τη McLaren. Παρότι είχε υπογράψει συμβόλαιο για να αγωνιστεί με τη McLaren στο IndyCar από τη σεζόν του 2024, ο Palou επέλεξε να παραμείνει στην ομάδα της Chip Ganassi Racing και παραδέχεται ότι αθέτησε το συμβόλαιό του με τη βρετανική ομάδα. Για αυτό και η McLaren ζητά αποζημίωση ύψους 20,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Το συμβόλαιο του Palou με τη McLaren είχε ισχύ από το 2024 έως το 2026, με δυνατότητα επέκτασης για ένας έτος.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ο Palou κατέθεσε: «Ήμουν πολύ αναστατωμένος, ανήσυχος και θυμωμένος που η McLaren είχε υπογράψει με έναν άλλο πρωτοεμφανιζόμενο οδηγό και όχι εμένα». Ο Palou ανέφερε ότι επικοινώνησε με την MIM, ζητώντας περισσότερες πληροφορίες από τον Brown. «Ζήτησα από την MIM να μιλήσει με τον Zak για να ρωτήσει τι συνέβαινε. Στις 22 Σεπτεμβρίου είχαν μια συζήτηση με τον Zak, και ο Zak τους είχε πει ότι χρειάζονταν κάποιον που θα ήταν γρήγορος το 2023 (…) αλλά ότι αυτό δεν θα επηρέαζε τις πιθανότητές μου να εισέλθω στην F1».
«Ο Zak μου είπε ότι δεν ήταν δική του απόφαση να προσλάβει τον Oscar. Είπε ότι ήταν απόφαση του (τότε) διευθυντή της ομάδας, Andreas Seidl. Ο Zak μου είπε ότι η απόδοση του Piastri θα αξιολογούταν σε σύγκριση με τη δική μου για το 2024. Ο Zak είπε ότι, από τη δική του άποψη, οι πιθανότητές μου να βρω θέση στην F1 δεν επηρεάζονταν από τον Oscar. Ωστόσο, ήξερα ότι όλα είχαν αλλάξει. Από εκείνη τη στιγμή, άρχισα να είμαι πιο πρόθυμος να παραμείνω στην CGR στο μέλλον».
Νωρίτερα στην υπόθεση, ο Brown κατέθεσε στοιχεία που αρνούνταν ότι είχε δώσει οποιεσδήποτε υποσχέσεις. «Του είπα ποιες θα ήταν οι ευκαιρίες στη F1. Ποτέ δεν του είπα ότι θα ήταν υποψήφιος για το 2023. Υπήρχε κάποια πιθανότητα να εισέλθει στη Formula 1».
O Palou ισχυρίστηκε ότι ξεκίνησε να αναζητά άλλες ευκαιρίες στη Formula 1, αλλά ότι μια πιθανή προσφορά εξαφανίστηκε μετά την παρέμβαση του Brown. Ο Palou κατέθεσε: «Υπήρχαν κάποιες φήμες στα μέσα ενημέρωσης ότι η AlphaTauri έψαχνε οδηγό για τη Formula 1 και το όνομά μου ήταν μεταξύ των υποψηφίων. Τον Ιούνιο του 2023 μίλησα στο τηλέφωνο με τον Helmut Marko» (αγωνιστικό σύμβουλο της Red Bull).
«Ο Helmut ήταν ανοιχτός στο ενδεχόμνεο να οδηγήσω για την ομάδα τους και με ρώτησε για τους όρους της αποδέσμευσής μου από τη McLaren». Ο Palou ανέφερε στη συνέχεια πως, παρά το γεγονός ότι του ζητήθηκε να μην το κάνει, ο εκπρόσωπός του ενημέρωσε τον Brown για το ενδιαφέρον του Marko κατά τη συζήτηση για ρήτρα εξαγοράς. «Ο Zak είχε καλέσει απευθείας τον Helmut και, προφανώς, ο Helmut είχε πει στον Zak ότι δεν ενδιαφερόταν πλέον. Δεν ξέρω τι συνέβη σε εκείνη τη συζήτηση, αλλά σίγουρα δεν βοήθησε, γιατί ξαφνικά ο Helmut δεν ενδιαφερόταν πλέον».
Επίσης, ο δικηγόρος του Palou, κατηγόρησε τον Zak Brown ότι διέγραψε μηνύματα στην εφαρμογή WhatsApp που αφορούσαν την υπόθεση, και έδωσε εντολή και σε άλλα μέλη της ομάδας να κάνουν το ίδιο. Ο πρώην team manager της McLaren, Gavin Ward, εμπιστεύτηκε σε έναν δημοσιογράφο έπειτα από την έξοδό του από την ομάδα, για τη χρήση της επιλογής αυτόματης διαγραφής των μηνυμάτων του WhatsApp έπειτα από 7 ημέρες, «για να καλυφτούν σε περίπτωση δίκης», σύμφωνα με τα λόγια του. Ο Brown αρνήθηκε ότι έδωσε τέτοια εντολή.
Ο Palou είπε ότι σκέφτηκε για πρώτη φορά να ενταχθεί στη McLaren καθώς εξασφάλιζε τον πρώτο του τίτλο IndyCar, μετά από συζητήσεις του προσωπικού του συμβούλου, Daniele Audetto με τον Brown αλλά και οι δύο πλευρές αμφισβητούν ποιος προσέγγισε πρώτος τον άλλον. Πάντως το συμβόλαιο που υπογράφηκε μεταξύ των δύο πλευρών, προέβλεπε σημαντική αύξηση απολαβών για τον Palou αν βρισκόταν στην F1, πράγμα που ο συνήγορος του Ισπανού χαρακτήρισε ως δέλεαρ.
Ο Brown ισχυρίζεται ότι ο Palou, όταν αθέτησε το συμβόλαιό του, άφησε τη ομάδα McLaren σε κατάσταση κρίσης, καθώς αναγκάστηκε να εξασφαλίσει άλλους οδηγούς και έπρεπε να διαπραγματευτεί συμφωνίες χαμηλότερης αξίας με τους σπόνσορες.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.