F1-Qualifying GP Σιγκαπούρης: Διαμάχες, παράπονα και αποκλεισμοί – motorone.gr

Ο George Russell, καθ’ οδόν προς τη δεύτερη pole position του στη φετινή σεζόν της Formula 1, κατέρριψε δύο φορές το απόλυτο ρεκόρ γύρου του σιρκουί της Marina Bay, όπου διεξάγεται το Grand Prix Σιγκαπούρης. Η κυριαρχική επικράτηση του Βρετανού σήμανε την αναγέννηση της Mercedes, έπειτα από μία κακή Παρασκευή του Russell, που κατέληξε σε ατύχημα και του κόστισε το μεγαλύτερο μέρος του στο FP2.
Φυσικά, υπάρχουν και τεχνικοί λόγοι πίσω από την pole του -πολύ καλού- Russell. Η W16 είναι πολύ καλή στις πίστες stop & go, με τη Σιγκαπούρη να διαθέτει συνεχή φρεναρίσματα κυρίως σε ευθεία γραμμή και σύντομες στροφές, όπου δεν αναπτύσσονται υψηλά πλευρικά φορτία στα μονοθέσια. H Mercedes ήταν γρήγορη και στις ευθείες, χάρη στην καλή πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές. Επίσης, δεν είχε φέρει το αεροδυναμικό πακέτο πλήρους φορτίου, έχοντας παρουσιάσει μία νέα εμπρός αεροτομή με «κουρεμένα» πτερύγια, για την επίτευξη καλύτερης ισορροπίας πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων.
Στις κατακτήριες δοκιμές του GP Σιγκαπούρης, ήταν δύσκολο για πολλά μονοθέσια να φέρουν τα εμπρός ελαστικά στις κατάλληλες θερμοκρασίες για το ξεκίνημα ενός γρήγορου γύρου, και συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις η Mercedes εξέχει. Ο Russell από την πλευρά του, παραδέχθηκε ότι τον βοήθησε η μελέτη της τηλεμετρίας του team-mate του, Andrea Kimi Antonelli για να βρει απόδοση το Σάββατο. Οι σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες στην άσφαλτο (35 βαθμοί Κελσίου) επίσης βοήθησαν.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παράλληλα, η Red Bull απέδειξε ότι οι βελτιώσεις που είχε βρει σε πίστες με χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο και χαμηλές θερμοκρασίες (Monza και Μπακού), λειτουργούν και στις απαιτήσεις υψηλού φορτίου της Σιγκαπούρης. Η Red Bull είχε και πάλι την πιο μεγάλη εμπρός αεροτομή -με καινούργιο σχεδιασμό– για να καταπολεμήσει την υποστροφή και με ένα διευρυμένο πλέον πλαίσιο λειτουργίας, κατάφερε να επιδείξει και την πολύ καλή αεροδυναμική της απόδοση στις ευθείες.
Singapore Grand Prix Qualifying Lap time comparison between George Russell and Max Verstappen pic.twitter.com/CQE6XvqmqZ
— FORMULA ADDICT (@Formuladdict) October 4, 2025
Από την πλευρά του, ο Max Verstappen πιστεύει ότι θα μπορούσε να είχε διεκδικήσει την pole position αν δεν είχε βρει μπροστά του τον Lando Norris να κινείται αργά. Στην τελική του προσπάθεια, ο Ολλανδός βρισκόταν 0,166 δλ. πίσω από τον Russell έπειτα από την ολοκλήρωση του 2ου sector και ο Βρετανός οδηγός της Mercedes ήταν πιο προσεκτικός στην προσέγγιση του 3ου τμήματος της πίστας, έχοντας ακουμπήσει τον τοίχο στην έξοδο της 17 στην πρώτη του προσπάθεια του Q3.
Ωστόσο, ο Verstappen μπλόκαρε τα φρένα του για το τελευταίο chicane της χάραξης (στροφές 16/17), με τη Red Bull να έχει επηρεαστεί από το διαταραγμένο αέρα που άφηνε πίσω της η McLaren του Norris. «Αυτό συμβαίνει όταν υπάρχει ένα μονοθέσιο που βολτάρει δύο δευτερολεπτα μπροστά σου. Το σημειώνω, θα το θυμάμαι επίσης. Στις κατατακτήριες δοκιμές, αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει, δεν πρέπει να υπάρχει καμία ενόχληση όταν θέλεις να πιέσεις στο Q3 και αυτό ακριβώς συνέβη. Έπρεπε να εγκαταλείψω το γύρο εξαιτίας αυτού».
Ο Norris είχε συνεχή ενημέρωση για την απόσταση που τον χώριζε από τον Verstappen ανά πάσα στιγμή και παρότι δεν παρεμπόδισε φανερά τον Verstappen, o Ολλανδός δήλωσε: «Στις κατατακτήριες δοκιμές, προσπαθείς πάντα να αφήνεις διαφορά τουλάχιστον 6-7 δευτερολέπτων, γιατί δεν θέλεις να καμία διατάραξη. Κανονικά, στο Q3 δεν βλέπεις κανένα μονοθέσιο, εκτός και αν βρίσκεσαι σε διαφορετικό πρόγραμμα. Αλλά εδώ είναι αρκετά σαφές τι θέλεις να κάνεις, οπότε αφήνεις αρκετά μεγάλη διαφορά από όλους».
«Αλλά, φυσικά, μερικές φορές σε ένα σιρκουί πόλης κάποιοι βαριούνται, κάνουν λάθη, οπότε όταν έχεις ένα αυτοκίνητο 2-3 δευτερόλεπτα μπροστά σου… Χρειάζεσαι κάθε είδους καθαρό αέρα που μπορείς να έχεις σε έναν γύρο Q3, ειδικά επειδή είσαι στο όριο με το φρενάρισμα. Έχασα λίγο από το αεροδυναμικό με αυτό, οπότε πήγα ευθεία. Αυτό είναι όλο».
O Norris απάντησε σε αυτά: «Συνεχώς παραπονιούνται για τα πάντα. Αυτή είναι η Red Bull. Δεν ξέρω καν. Ήμουν περίπου 3 δευτερόλεπτα μπροστά. Δεν μπορώ να το καταλάβω».
Σε μία πίστα όπου τα ελαστικά δεν υπόκεινται σε υψηλά πλευρικά φορτία και μόνου επιφάνειά τους υπερθερμαίνεται, η McLaren δεν είχε μονοθέσιο που θα μπορούσε να διεκδικήσει την pole position, αντιμετωπίζοντας υπερβολική υποστροφή με τη μαλακή γόμα ελαστικών κυρίως, αφού η μέση δίνει περισσότερη πρόσφυση στον εμπρός άξονα. Αυτό αντιμετωπίστηκε με κάποιες αλλαγές στο στήσιμο, οι οποίες όμως έφεραν άλλους συμβιβασμούς.
Ο Norris για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η McLaren και την πολύ καλή φόρμα της Mercedes: «Νομίζω ότι όλοι φαίνεται να δυσκολεύονται πολύ με τα εμπρός ελαστικά αυτό το Σαββατοκύριακο. Γνωρίζουμε ότι αυτό είναι ένα αδύνατο σημείο του μονοθεσίου μας σε ορισμένες περιπτώσεις. Είναι επίσης ο χειρότερος εφιάλτης μου, η υποστροφή. Είδαμε στο Λας Βέγκας ότι όποτε δυσκολευόμαστε με τα εμπρός ελαστικά, η Mercedes συνήθως ανεβαίνει στην κορυφή, όπως έκανε και αυτό το Σαββατοκύριακο».
«Το αποδίδουμε περισσότερο στις συνθήκες της πίστας και στα νέα κομμάτια ασφάλτου που έχουν υψηλή πρόσφυση και προκαλούν υποστροφή. Απλά δεν καταφέραμε να κάνουμε το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου να λειτουργήσει αυτό το Σαββατοκύριακο. Έτσι, εξακολουθούμε να δυσκολευόμαστε. Απλά δεν είμαστε αρκετά γρήγοροι και δεν έκανα την καλύτερη δουλειά».
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, «συνήθως κερδίζουμε χρόνο στη μέση των στροφών, αλλά εδώ κάθε στροφή είναι πολύ σύντομη. Εδώ κυριαρχούν τα φρένα και η πρόσφυση, ενώ οι ανωμαλίες στις ζώνες πέδησης και τα kerb φαίνεται να μας δυσκολεύουν λίγο. Οι οδηγοί έκαναν σχόλια πολύ παρόμοια με αυτά του Μπακού και του Καναδά, πίστες όπου δεν είχαμε το ταχύτερο μονοθέσιο, όπως και εδώ».
«Υπάρχουν ορισμένα χαρακτηριστικά των νέων εμπρός ελαστικών που έχουμε φέτος, τα οποία ο Lando έχει επισημάνει από την αρχή της σεζόν, όταν μιλούσε για το πόσο δύσκολο είναι να έχεις αίσθηση από το εμπρός μέρος του μονοθεσίου. Πέρυσι, οι οδηγοί μας ένιωθαν πολύ πιο άνετα σε αυτή την πίστα. Από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών φέτος, έκαναν σχόλια για τη συμπεριφορά των εμπρός ελαστικών. Αυτό ήταν λιγότερο εμφανές στα σκληρά και μεσαία ελαστικά, αλλά σίγουρα ίσχυε για τα μαλακά».
Έπειτα από μία απογοητευτική ημέρα για τη Ferrari (6η και 7η θέση), ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, δήλωσε: «Δεν αξιοποιήσαμε στο έπακρο το μονοθέσιο, όχι σήμερα, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Είχαμε καλό ρυθμό στο FP1 και στο Q1 και αυτά είναι τα θετικά στοιχεία, αλλά πιθανώς δεν ακολουθήσαμε τη σωστή κατεύθυνση κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών. Κάναμε τους ίδιους χρόνους στο Q1 και στο Q3, που σημαίνει ότι δεν εκμεταλλευτήκαμε την εξέλιξη της πίστας. Κάτι έλειπε».
Ο Hamilton ήταν αρκετά διαφωτιστικός όσον αφορά τα λάθη διαχείρισης της Ferrari: «Στο Q1, το μονοθέσιο και τα ελαστικά ήταν σε καλή κατάσταση, και μπήκαμε στην ουρά για το επόμενο σκέλος. Συχνά είμαστε οι τελευταίοι στην ουρά, και περιμένοντας εκεί χάνουμε πολλή θερμοκρασία στα ελαστικά. Κάθε φορά που το κάνουμε αυτό, απλά πέφτουμε όλο και πιο πίσω. Συμβαίνει κάθε Σαββατοκύριακο».
Όταν ρωτήθηκε αν αυτή η διαχείριση ελαστικών ήταν μέρος της τακτικής της Ferrari όλη τη σεζόν, Hamilton απάντησε: «Ναι, αλλά δεν ξέρω αν το βλέπουν τόσο πολύ. Χάνουμε πολλή θερμοκρασία, ίσως 5-6 βαθμούς, και είναι πραγματικά δύσκολο να την ανακτήσουμε στον γύρο εξόδου από τα pits χωρίς να χρησιμοποιήσουμε τόσο πολύ τα ελαστικά, κάτι που τελικά καταλήγουμε να κάνουμε. Νομίζω ότι οι οδηγοί που βρίσκονται στην pole, βγήκαν πιο γρήγορα χωρίς να περιμένουν τόσο πολύ στο pit lane, οπότε νομίζω ότι αυτό είναι ένα σημείο που σίγουρα μπορούμε να βελτιώσουμε».
H Ferrari αναγκάστηκε και πάλι να ανασηκώσει το μονοθέσιο από το έδαφος έπειτα από FP1 για να μη φθείρει υπερβολικά το δάπεδο στις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος της Σιγκαπούρης, λόγω της έλλειψης ακαμψίας του πίσω άξονα της SF-25. Ο Charles Leclerc δήλωσε: «Ξεκινήσαμε καλά στο FP1. Στη συνέχεια, έπρεπε να κάνουμε κάποιες τροποποιήσεις και, δυστυχώς, αντιμετωπίσαμε δυσκολίες από το FP2, πρέπει να πω ειδικά εγώ, καθώς δεν ήμουν πουθενά στο FP2 και στο FP3».
«Δεν κατάφερα να βρω καθόλου αίσθηση στο αυτοκίνητο τα τελευταία δύο Σαββατοκύριακα, και το περίεργο είναι ότι αυτό συνέβη σε σιρκουί πόλης, όπου συνήθως νιώθω αρκετά σίγουρος. Δυσκολευόμουν πολύ να βρω πρόσφυση. Είχα πολλή υποστροφή και το μονοθέσιο ήταν πολύ νευρικό και απρόβλεπτο. Ξέρω ότι δεν είναι το δυνατό μου σημείο όποτε υπάρχει υποστροφή στο μονοθέσιο».
«Δυστυχώς, δεν βρήκαμε ποτέ τη λύση. Προσπαθήσαμε να βρούμε σταθερότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αλλά δεν υπήρχε καμία λύση. Στο τέλος του Q3 απλά είπα “εντάξει, ας δοκιμάσουμε κάτι λίγο ανόητο με την εμπρός αεροτομή”, προσπαθώντας να περιστρέψω το μονοθέσιο». Επέλεξε τη μεγαλύτερη δυνατή κλίση στα πτερύγια.
«Ούτως ή άλλως, είναι απρόβλεπτο με υποστροφή, θα εξακολουθεί να είναι απρόβλεπτο με υπερστροφή, αλλά τουλάχιστον το προτιμώ αυτό. Κατάφερα να κάνω έναν καλό γύρο με τα μεταχειρισμένα ελαστικά, μετά έβαλα τα καινούργια αλλά δεν βοήθησε καθόλου, καθώς η αίσθηση ήταν εντελώς διαφορετική. Δεν βρήκα τη λύση». Ο Leclerc δήλωσε ότι δύσκολα βλέπει τη Ferrari να κατακτά νίκη φέτος.
Οι οδηγοί της Williams θα εκκινήσουν το GP Σιγκαπούρης από την τελευταία σειρά, καθώς αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών. Αυτό συνέβη διότι κατά τον τεχνικό έλεγχο, σε αμφότερα τα μονοθέσια βρέθηκε ότι το διάκενο μεταξύ των δύο πτερυγίων της πίσω αεροτομής με το DRS ενεργοποιημένο υπερέβαινε το ανώτατο όριο 85 χλστ. που αναφέρουν οι τεχνικοί κανονισμοί. Η Williams είχε ελέγξει το διάκενο πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές με τα δικά της εργαλεία και το είχε βρει νόμιμο.
Σε ανακοίνωσή της, η Williams ανέφερε: «Αυτό είναι εξαιρετικά απογοητευτικό για την ομάδα και θα διερευνήσουμε επειγόντως πώς συνέβη. Σε καμία περίπτωση δεν επιδιώξαμε να αποκτήσουμε πλεονέκτημα απόδοσης και οι πίσω αεροτομές είχαν περάσει τους δικούς μας ελέγχους νωρίτερα την ίδια ημέρα. Θα επανεξετάσουμε άμεσα τις διαδικασίες μας για να βεβαιωθούμε ότι αυτό δεν θα συμβεί ξανά».
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.