F1: To μέλλον του Christian Horner στο προσκήνιο – motorone.gr

F1 Grand Prix of Spain Practice


Έπειτα από την απόλυσησοκ του επί 20ετίας επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, θεωρείται πολύ πιθανό ο Βρετανός να επιστρέψει στη Formula 1. Άλλωστε, πρόσφατα έγινε γνωστό ότι δέχθηκε να συμβιβαστεί όσον αφορά την οικονομική αποζημίωση που θα δεχθεί -η οποία εκτιμάται μεταξύ 60 και 100 εκατομμυρίων δολαρίων– ώστε να έχει το δικαίωμα να βρεθεί σε αντίπαλη ομάδα μετά τους πρώτους αγώνες της επόμενης σεζόν της F1. Το μεγάλο ερώτημα είναι σε ποια ομάδα.

Θεωρείται επίσης σχεδόν σίγουρο ότι ο Horner θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο της ομάδας στην οποία θα βρεθεί και όχι να είναι απλώς επικεφαλής της, με την υποχρέωση να αναφέρεται σε ανώτερους. Πιθανότατα κυνηγά και ένα μερίδιο μετοχών, καθώς αναφέρεται ότι έχει την οικονομική υποστήριξη επενδυτών για να κάνει μία τέτοια κίνηση.

Η Alpine είναι η πρώτη που έρχεται κατά νου και ο Horner διατηρεί φιλικές σχέσεις με τον Flavio Briatore, εκτελεστικό σύμβουλο της γαλλικής ομάδας. Ο Horner θα μπορούσε να αποκτήσει μερίδιο της ομάδας, ωστόσο δύσκολα θα μπορούσε να φανταστεί κανείς τους δυο τους στο ίδιο στρατόπεδο, να μοιράζονται τις αποφάσεις. Αυτό θα ήταν για τον Horner κάτι σαν επανάληψη του σεναρίου της Red Bull με τον Helmut Marko.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Την προηγούμενη εβδομάδα, κυκλοφόρησαν φήμες ότι ένας πιθανός προορισμός του θα μπορούσε να είναι η ομάδα της Haas. Αν και αυτό ακούγεται παράξενο, ο επικεφαλής της Haas, Ayao Komatsu, επιβεβαίωσε ότι ο Horner επικοινώνησε με την αμερικανική ομάδα: «Ναι, είναι αλήθεια ότι μας προσέγγισε. Και μετά ένας από τους ανθρώπους μας είχε μια διερευνητική συζήτηση. Αυτό είναι όλο. Τίποτα δεν προχώρησε περαιτέρω. Τελείωσε». Φαίνεται ότι ο Gene Haas δεν είναι πρόθυμος να πουλήσει μερίδιο της ομάδας του, η οποία υποστηρίζεται τεχνικά στο παρασκήνιο από την Toyota Gazoo Racing.

Παράλληλα, με τον Adrian Newey να έχει πάει στην Aston Martin, μήπως θα μπορούσε η ομάδα του Silverstone να αποτελεί στόχο για τον Horner; Ο Newey είχε δυσαρεστηθεί σχετικά με το σκάνδαλο που είχε προκύψει στις αρχές του 2024 με τις κατηγορίες απρεπούς συμπεριφοράς του Horner προς την πρώην γραμματέα του στη Red Bull. Αλλά η σχέση τους έχει αποκατασταθεί έκτοτε και έχουν βρεθεί μαζί σε κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως συμπεριλαμβανομένης μίας συναυλίας των Oasis.

F1 Grand Prix of Monaco Previews

Ο Horner έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με την εταιρεία της Aston Martin, η οποία ήταν σπόνσορας τη Red Bull και μάλιστα διαπραγματεύτηκε το σχεδιασμό του hypercar Valkyrie από τον Newey. Έκτοτε όμως, η Aston Martin έχει βρεθεί στα χέρια του Καναδού δισεκατομμυριούχου, Lawrence Stroll.

O Andy Cowell, επικεφαλής της ομάδας της Aston Martin στην F1, αρνήθηκε να αποκλείσει το ενδεχόμενο προσχώρησης του Horner στον οργανισμό του Silverstone: «Νομίζω ότι ο Christian έχει πάρει μια μικρή άδεια αυτή τη στιγμή. Πιθανότατα απολαμβάνει τον χρόνο του με τους φίλους και την οικογένειά του. Αγαπάει όμως το άθλημα. Του εύχομαι κάθε επιτυχία σε ό,τι και αν αποφασίσει να κάνει στο μέλλον».

Αυτό δεν κρίθηκε αρκετό ως απάντηση για τους δημοσιογράφους, που συνέχισαν να πιέζουν. Η επόμενη απάντηση του Cowell ήταν: «Το ιστορικό του Christian μιλάει από μόνο του. Είναι ένας σπουδαίος ανταγωνιστής. Υποθέτω ότι εναπόκειται στον Christian να αποφασίσει τι θέλει να κάνει. Ίσως θελήσει να αποσυρθεί από το άθλημα, ίσως θελήσει να κάνει κάτι άλλο. Αλλά αυτό εξαρτάται από τον Christian, έτσι δεν είναι;»

F1 Grand Prix of Belgium Practice & Sprint Qualifying

«Έχουμε μια ισχυρή ομάδα και προχωράμε μπροστά με αυτήν. Είμαστε μια σχετικά νέα ομάδα, έχουμε εξαιρετικές εγκαταστάσεις, αναπτύσσουμε τα εργαλεία, έχουμε προσλάβει ισχυρά άτομα όπως τον Adrian (Newey), τον Enrico (Cardile) και τον Jack (Gioacchino) Vino στον τομέα της αεροδυναμικής».

«Αλλά υπάρχουν και άνθρωποι εσωτερικά: υπάρχει ένας άνθρωπος που ονομάζεται Michael Hart, ο οποίος που εργάζεται συνεχώς με τον Adrian στην αεροδυναμική εξέλιξη, ο Giles Wood και άλλοι. Και με το όραμα του Lawrence (Stroll) και με τα έσοδα από χορηγίες που εισρέουν χάρη στον Jeff (Jefferson Slack, εμπορικός και διευθυντής μάρκετινγκ της Aston Martin), νομίζω ότι έχουμε μια αρκετά ισχυρή ομάδα».

Σε ερώτηση αν ο Horner θα έκανε την Aston Martin πιο δυνατή, ο Cowell απάντησε: «Θα επαναλάβω αυτό που είπα: έχουμε ένα σχέδιο και προχωράμε μπροστά. Και υποθέτω ότι ο Christian πρέπει να αποφασίσει πού θέλει να παίξει ρόλο στο μέλλον. Και ναι… ποιος ξέρει τι θα συμβεί;»

F1 Christian Horner & Lawrence Stroll

Αυτές οι απαντήσεις ίσως αποκαλύπτουν ότι μία τέτοια απόφαση, ενδέχεται να υπερβαίνει τις αρμοδιότητες του Cowell. Είναι δεδομένο ότι ο Stroll θέλει να κάνει την ομάδα διεκδικήτρια τίτλων στην F1, για αυτό και έχει κάνει τόσο μεγάλες προσλήψεις και έχει επενδύσει στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων. Αναφέρεται ότι ο Stroll είναι πρόθυμος να παραχωρήσει μετοχές της ομάδας σε επενδυτές και αυτό θα ταίριαζε με τα σχέδια του Horner. Άλλωστε, η Aston Martin κατάφερε να δελεάσει τον Newey προσφέροντάς του ένα μικρό μερίδιο της ομάδας.

H εναλλακτική λύση για τον Horner θα ήταν να δημιουργήσει μία ομάδα από το μηδέν. Αυτό δύσκολα θα μπορούσε να συμβεί πριν από το 2028, και προϋποθέτει ότι θα έχει τη δυνατότητα να βρει επενδυτές οι οποίοι θα είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν έως και μισό δισεκατομμύριο δολάρια. Ο Horner ενδέχεται να έχει τις απαιτούμενες διασυνδέσεις για να υλοποιήσει κάτι τέτοιο και αναφέρεται ότι έχουν γίνει κάποιες προκαταρκτικές συζητήσεις επί του θέματος.

F1 Grand Prix of Bahrain Final Practice

Ωστόσο, όπως αποδείχθηκε με την υπόθεση της Andretti (που μετατράπηκε σε Cadillac), ακόμα και αν οι προσπάθειές του δεχθούν την έγκριση της FIA (οι κανονισμοί της οποίας προβλέπουν έως 12 ομάδες στο grid της F1), θα είναι δύσκολο να πείσει τη Liberty Media, κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της F1 (καθώς και τις υπολοιπες ομάδες) να παραχωρήσει άλλη μία θέση.

Αυτό ίσως απαιτούσε τη συνεργασία με έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων, έναν σπόνσορα ή υποστηρικτή που θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα, ή κάποιο άλλο βασικό στοιχείο που οι άνθρωποι της F1 θα έβρισκαν δύσκολο να απορρίψουν. Βέβαια, ένας κατασκευαστής για παράδειγμα, ίσως απαιτούσε από τον Horner να παραχωρήσει μέρος του ελέγχου επί της ομάδας.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων