F1: To GP Ισπανίας αναμένεται να εναλλάσσεται με το GP Βελγίου

F1 Ryo Hirakawa Haas


Το 2026, η Formula 1 θα διεξάγει δύο Grand Prix επί ισπανικού εδάφους, καθώς στο πρόγραμμα αγώνων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος θα εισέλθει το νέο GP Μαδρίτης. Το ισχύον συμβόλαιο των διοργανωτών του GP Ισπανίας στην πίστα της Βαρκελώνης λήγει στο τέλος του 2026. Ωστόσο, έπειτα από μήνες διαπραγματεύσεων, φαίνεται ότι οι διοργανωτές του GP Ισπανίας ήρθαν σε συμφωνία με τη FOM (Formula One Management).

Αν και δεν έχουν υπογραφεί τα συμβόλαια ακόμα, σύμφωνα με το δημοσίευμα της ισπανικής εφημερίδας La Vanguardia, οι διοργανωτές του GP Ισπανίας έκλεισαν συμφωνία με τη Formula 1 να διεξαχθεί Grand Prix στην πίστα της Βαρκελώνης το 2028, το 2030 και το 2032. Το GP Ισπανίας θα εναλλάσσεται με το GP Βελγίου στο Πρωτάθλημα, καθώς το Spa-Francorchamps έχει εξασφαλίσει τη διοργάνωση αγώνων το 2027, το 2029 και το 2031.

Αυτό σημαίνει ότι το 2028, η Formula 1 θα διοργανώσει τρία Grand Prix στην ιβηρική χερσόνησο, με την επίσημη προσθήκη του GP Πορτογαλίας για το 2027-2028 που ανακοινώθηκε εχθές, αντικαθιστώντας το GP Ολλανδίας, του οποίου οι διοργανωτές, με μόνα έσοδα τις εισπράξεις εισιτηρίων, δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν οικονομικά. Το GP Μαδρίτης πήρε ουσιαστικά τη θέση του GP Εμίλια Ρομάνια στην Imola.

]]>

ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Ο Miquel Samper, υπουργός Επιχειρήσεων και Εργασίας της Καταλονίας, επιβεβαίωσε στη La Vanguardia ότι «οι διαπραγματεύσεις προχωρούν καλά», αλλά τόνισε ότι «δεν έχει υπογραφεί τίποτα» και ότι οποιαδήποτε ανακοίνωση σχετικά με αυτό, θα παραβίαζε «τη συμφωνία εμπιστευτικότητας» που διέπει τις διαπραγματεύσεις.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι διοργανωτές του GP Ισπανίας θα καταβάλλουν περίπου 28 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο διεξαγωγής του αγώνα, για να εξασφαλίσουν το δικαίωμα διοργάνωσης του Grand Prix, σύμφωνα με τις αυξημένες οικονομικές απαιτήσεις της Liberty Media, του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1.

Η διαχείριση της πίστας της Βαρκελώνης βρίσκεται στα χέρια της Fira de Barcelona από τον Απρίλιο του 2024, αν και η συμφωνία τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025. Η Fira ανέλαβε την εκμετάλλευση (σε ποσοστό 78%) των εγκαταστάσεων που ανήκει στην Generalitat de Catalunya (κυβέρνηση της Καταλονίας) για 20 χρόνια, ή 2+18.

F1 Lance Stroll (Aston Martin)

Δηλαδή, μετά από δύο χρόνια (2027), τα δύο μέρη θα επανεξετάσουν τους όρους της συμμαχίας με βάση τα έσοδα που συνδέονται με τη διοργάνωση αγώνων F1 και το MotoGP, οι οποίοι αποφέρουν το 70% των εσόδων της επιχείρησης. Πρόσφατα, πραγματοποιήθηκαν έργα αναβάθμισης της πίστας της Βαρκελώνης, που κόστισαν 50 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, συνεχίζεται η κατασκευή του ημιμόνιμου σιρκουί Madring στην πρωτεύουσα της Ισπανίας, το οποίο θα φιλοξενεί το GP Μαδρίτης έως το 2035. Η FIA επισκέφθηκε την τοποθεσία, για να εγκρίνει τις εργασίες, καθώς στρώθηκε το πρώτο εκ των τριών στρωμάτων ασφάλτου. Εξετάστηκαν διάφορες λεπτομέρειες στο σχεδιασμό της πίστας, όπως τα σημεία πρόσβασης και εκκένωσης, η τελική τοποθεσία του κτιρίου των pits, οι περιοχές διαφυγής και οι τοίχοι που θα υπάρχουν. Η Marca αναφέρει ότι όλοι οι έλεγχοι ήταν θετικοί και δεν βρέθηκαν προβλήματα.

F1 Madring construction

GP Ολλανδίας και Ισπανίας: 2026
GP Λας Βέγκας: 2027
GP Μεξικού, Σιγκαπούρης και Πορτογαλίας: 2028
GP Ιαπωνίας: 2029
GP Κίνας, Σαουδικής Αραβίας, Αζερμπαϊτζάν, Σάο Πάολο και Άμπου Ντάμπι: 2030
GP Βελγίου (εναλλασσόμενο), Ιταλίας και Μαϊάμι: 2031
GP Ουγγαρίας και Κατάρ: 2032
GP Μ. Βρετανίας και ΗΠΑ: 2034
GP Αυστραλίας, Μονακό, Καναδά και Μαδρίτης: 2035
GP Μπαχρέιν: 2036
GP Αυστρίας: 2041


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων