F1: Ακούστε τον ήχο του πρώτου κινητήρα του 2026
Η Honda έγινε ο πρώτος κατασκευαστής κινητήρων που αποκάλυψε τον ήχο της μονάδας ισχύος που προετοιμάζει για τη σεζόν του 2026 στη Formula 1, την οποία θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά η ομάδα της Aston Martin. Σε ένα μικρό ηχητικό κλιπ από δοκιμές σε δυναμόμετρο, που η Honda Racing (HRC) δημοσίευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Honda αποκάλυψε αυτό που αποκάλεσε «το soundtrack» για το 2026.
Οι μονάδες ισχύος, αν και θα παραμείνουν υβριδικοί V6 turbo 1,6 λίτρων, θα έχουν μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα (την MGU-K θα καταργηθεί η MGU-H), αλλά το ηλεκτρικό σύστημα θα παράγει τριπλάσια περίπου ισχύ, δηλαδή το 45% περίπου της συνολικής ιπποδύναμης, με το υπόλοιπο 55% να προέρχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επίσης, θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά -πανάκριβα- 100% βιώσιμα καύσιμα. Οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος θα λειτουργούν υπό το καθεστώς budget cap 130 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Koji Watanabe, πρόεδρος της Honda Racing, δήλωσε: «Οι νέοι κινητήρες δεν διαθέτουν την MGU-H, το στοιχείο της μονάδας ισχύος που μετατρέπει τη θερμική ενέργεια από ροή καυσαερίων σε ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί κάποιο turbo lag» (καθυστέρηση απόκρισης).
]]>
ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
You heard it here first. Our soundtrack for 2026 🔊
#F1 pic.twitter.com/W44ddc63dM
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) December 12, 2025
«Η άλλη πρόκληση είναι η τριπλασιασμός της απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα, αφήνοντας σχεδόν αμετάβλητη την χωρητικότητα της μπαταρίας. Ο βασικός παράγοντας εδώ θα είναι η αύξηση της αποδοτικότητας της διαχείρισης της ενέργειας. Είναι η πιο δύσκολη τεχνική πρόκληση των νέων κανονισμών. Η αποδοτικότητα θα είναι ο αποφασιστικός παράγοντας στη νέα εποχή της F1».
«Η μετάβαση σε μονάδα με κατανομή ισχύος (σχεδόν) 50:50 σημαίνει ότι πρέπει να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα του τρόπου με τον οποίο παράγουμε και αποθηκεύουμε περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια, αλλά πρέπει επίσης να καθορίσουμε πού και πόση από αυτή χρησιμοποιείται. Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο: οι τρέχουσες μονάδες ισχύος απαιτούν προσεκτική διαχείριση του πού ανακτάται η ενέργεια και πού χρησιμοποιείται στην πίστα, αλλά αυτό γίνεται πιο κρίσιμο το 2026».
«Τα πρότυπα χρήσης ενέργειας διαφέρουν από στροφή σε στροφή, και μία μόνο πίστα μπορεί να έχει χιλιάδες πρότυπα χρήσης ενέργειας. Έχουμε αναπτύξει εσωτερικά λογισμικό στην HRC για τη διαχείριση περισσότερων από 20.000 παραμέτρων ροής δεδομένων που προέρχονται από τη μονάδα ισχύος, προκειμένου να καθορίσουμε τα βέλτιστα πρότυπα χρήσης ενέργειας».
«Δεν είναι το είδος της εργασίας που συγκεντρώνει μεγάλη προσοχή από το κοινό. Ωστόσο, στη σύγχρονη F1, όπου οι ευκαιρίες για δοκιμές στην πίστα είναι περιορισμένες, οι ψηφιακές τεχνολογίες και οι προσομοιώσεις που αναπτύσσουμε είναι εξαιρετικά σημαντικές – ιδιαίτερα για το 2026, όπου η αύξηση της ηλεκτρικής ενέργειας καθιστά πιο περίπλοκη τη διαχείριση της ανάκτησης και της χρήσης της. Πρόκειται για μια σημαντική τεχνική πρόκληση. Προς το παρόν, είναι ίσως η πιο σημαντική του εγχειρήματος».
«Για μένα, το 2026 είναι μια χρονιά που πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η συνεργασία που έχουμε δημιουργήσει μεταξύ της Aston Martin και της Honda λειτουργεί όπως έχει προγραμματιστεί, ως μια ενιαία ομάδα. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι έχουμε τις αξίες που έχουμε θέσει ως στόχο και ότι επιτυγχάνουμε τους στόχους απόδοσης που έχουμε θέσει».
«Αυτό που δεν μπορούμε να προβλέψουμε και που είναι πέραν του ελέγχου μας είναι η κατάσταση των ανταγωνιστών μας. Πριν το μάθουμε αυτό, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για τίποτα πέρα από την επίτευξη των εσωτερικών μας στόχων για τη σεζόν. Φυσικά, μακροπρόθεσμα, ο τελικός στόχος αυτής της συνεργασίας και ο ορισμός μας για την επιτυχία είναι η κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος».
«Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε μια μακροπρόθεσμη οπτική για αυτό. Έχουμε το δυναμικό να επιτύχουμε στη F1, όχι μόνο το 2026, αλλά και το 2027, το 2028 και πέρα από αυτά. Βρισκόμαστε στην παραμονή κάτι πολύ ξεχωριστού».
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.





