F1: Αμφότερες οι McLaren αποκλείστηκαν από το GP Λας Βέγκας – motorone.gr
Το Grand Prix Λας Βέγκας επεφύλασσε μία κακή έκπληξη για τη McLaren μετά τον τερματισμό, η οποία έχει σοβαρό αντίκτυπο στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών. Στον τεχνικό έλεγχο της FIA μετά τον τερματισμό, διαπιστώθηκε ότι η σανίδα νομιμότητας του δαπέδου των μονοθεσίων της McLaren είχε φθαρεί περισσότερο από το όριο των 9 χλστ. πάχους που επιτρέπεται να έχει μετά τον αγώνα.
Με τα σύγχρονα ground effect μονοθέσια, οι ομάδες προσπαθούν να τα στήσουν όσο πιο κοντά στο έδαφος μπορούν. Με αυτό τον τρόπο μειώνουν την πίεση του αέρα που ταξιδεύει κάτω από το μονοθέσιο, κάτι που το «ρουφάει» ακόμη περισσότερο προς την άσφαλτο, αυξάνοντας το αεροδυναμικό φορτίο και παράλληλα, την πρόσφυση.
Ωστόσο, οι ομάδες πρέπει να είναι προσεκτικές ώστε να μη φθείρουν υπερβολικά τη σανίδα νομιμότητας (κατασκευασμένη από ρητίνη), που βρίσκεται στο κέντρο του δαπέδου του μονοθεσίου. Το πάχος της σανίδας είναι 10 χλστ. όταν είναι καινούργια και οι κανονισμοί ορίζουν ότι δεν επιτρέπεται να φθαρεί πέραν από 1 χλστ. Συνεπώς, θα πρέπει να έχει πάχος 9 χλστ. στο τέλος του αγώνα και οι McLaren βρέθηκαν κάτω αυτού του ορίου, για αυτό και αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Με την ομάδα της McLaren να γνωρίζει ότι το Grand Prix Λας Βέγκας δεν θα είναι ένας από τους πιο δυνατούς αγώνες της, αποφάσισε να ρισκάρει με το στήσιμο των μονοθεσίων, υιοθετώντας μικρότερη απόσταση από το έδαφος από όση θα έπρεπε. Αυτός τελικά φαίνεται ότι ήταν ο λόγος για τον οποίο η McLaren κάλεσε τον Lando Norris να κόψει δραματικά το ρυθμό του στους τελευταίους γύρους του αγώνα.
Η εντολή δόθηκε διότι η ομάδα είδε ότι υπάρχει περίπτωση να κινδυνεύει, από τους αισθητήρες του μονοθεσίου οι οποίοι μετράνε τα φορτία που ασκούνται στη σανίδα νομιμότητας, επιτρέποντας στους τεχνικούς να υπολογίσουν περίπου τη φθορά της. Από τη δεξιά πλευρά της σανίδας νομιμότητας, το πάχος στα μονοθέσια των Norris ήταν 8,88 χλστ. στην εμπρός οπή μέτρησης και 8,93 χλστ. πίσω, ενώ σε αυτό του Piastri ήταν 8,96 χλστ. μπροστά αριστερά και 8,74 χλστ. δεξιά μπροστά και 8,9 χλστ. δεξιά πίσω.
Η McLaren ισχυρίστηκε ότι υπήρχαν ελαφρυντικοί παράγοντες, όπως απρόβλεπτο porpoising (αεροδυναμικές ταλαντώσεις του μονοθεσίου, που το κάνουν να ξύνει το δάπεδο στο έδαφος), περιορισμένος χρόνος δοκιμών την Πέμπτη, και η κακοκαιρία του Σαββάτου. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες δεν δέχθηκαν ότι αυτοί παράγοντες μπορούσαν να αποτρέψουν τον αποκλεισμό των μονοθεσίων της McLaren.
Είναι άγνωστο κατά πόσο αυτό το περιστατικό έχει να κάνει με το γεγονός ότι η FIA διαπίστωσε έπειτα από το GP Βραζιλίας ότι ορισμένα μονοθέσια χρησιμοποιούν μπλοκ ολίσθησης τιτανίου που διαστέλλονται όταν θερμαίνονται για να προστατεύουν τις οπές στις οποίες η FIA μετράει το πάχος της σανίδας νομιμότητας.
Ενώ ο Lando Norris, έχοντας τερματίσει 2ος στον αγώνα, θα είχε προοπτικές να εξασφαλίσει τον τίτλο ήδη στον προτελευταίο αγώνα, το GP Κατάρ. Ωστόσο, με τον αποκλεισμό των δύο McLaren στο GP Λας Βέγκας (ο Oscar Piastri τερμάτισε 4ος), η βαθμολογική κατάσταση άλλαξε δραματικά.
Ο Norris εξακολουθεί να προηγείται στο Πρωτάθλημα, αλλά αντί για προβάδισμα 42 βαθμών επί του Max Verstappen, τώρα ο Ολλανδός έχει πλησιάσει στους 24 βαθμούς, ισοφαρίζοντας τον Oscar Piastri στη 2η θέση της βαθμολογίας, με δύο αγώνες και ένα σπριντ να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν. Συνεπώς, το Πρωτάθλημα έχει πάρει φωτιά.
Ως αποτέλεσμα της ακύρωσης των οδηγών της McLaren από τα αποτελέσματα του GP Λας Βέγκας, αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes προωθήθηκαν στο βάθρο, με τον George Russell 2ο και τον Andrea Kimi Antonelli να κατατάσσεται 3ος, έχοντας εκκινήσει από τη 17η θέση.
O Charles Leclerc (Ferrari) προωθήθηκε στην 4η θέση, με 5ο τον Carlos Sainz (Williams), 6ο τον Isack Hadjar (Racing Bulls), 7ο τον Nico Hulkenberg (Sauber), 8ο τον Lewis Hamilton (Ferrari), 9ο τον Esteban Ocon και 10ο τον Oliver Bearman, με αμφότερες τις Haas να εισέρχονται στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.









