F1: Γιατί η McLaren δεν χρησιμοποίησε το νέο διαχύτη στη Jeddah

H McLaren είχε διαθέσιμο στο Grand Prix Σαουδικής Αραβίας έναν καινούργιο διαχύτη για την MCL39, τον οποίο δοκίμασε στις ελεύθερες δοκιμές, αλλά αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει στον 5ο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1. Ο Oscar Piastri δοκίμασε το νέο διαχύτη στο FP1 και ο Lando Norris στο FP2, με την ομάδα να έχει διαθέσιμα εξαρτήματα και για τα δύο μονοθέσιά της.
Το γεγονός ότι η McLaren δεν χρησιμοποιούσε το νέο δάπεδο αποκαλύφθηκε έπειτα από το ατύχημα του Lando Norris στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, δήλωσε: «Στην πραγματικότητα δεν το χρησιμοποιήσαμε. Κάποια από τα πράγματα που δηλώσαμε, ήταν εξαρτήματα δοκιμών. Τα δοκιμάσαμε στις ελεύθερες δοκιμές, αλλά δεν τα υιοθετήσαμε».
Το γεγονός αυτό έκανε κάποιους να αναρωτηθούν αν οι αναβαθμίσεις της McLaren λειτούργησαν όπως θα έπρεπε. Άλλωστε, βρισκόμενη στην κορυφή του grid, η McLaren είναι δεδομένο ότι θα δυσκολεύεται περισσότερο από τις υπόλοιπες ομάδες να βρει επιπλέον απόδοση. Με ένα κενό Σαββατοκύριακο πριν από το GP Μαϊάμι, η βρετανική ομάδα θα έχει τη δυνατότητα να μελετήσει καλύτερα τα δεδομένα που συνέλεξε στην πίστα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Αν και η McLaren δεν αγωνίστηκε στη Σαουδική Αραβία με τον αναβαθμισμένο διαχύτη, χρησιμοποίησε για πρώτη φορά σε αγώνα την πίσω αεροτομή χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου που είχαμε δει στις δοκιμές προετοιμασίας στο Μπαχρέιν και στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας που άνοιξε τη σεζόν.
Στις προαναφερθείσες περιπτώσεις, η McLaren είχε ήδη διαπιστώσει ότι η πίσω αεροτομή λειτουργούσε σωστά, πριν τη χρησιμοποιήσει σε αγωνιστικές συνθήκες. Αυτό φαίνεται ότι παγιώνεται ως τακτική από τη McLaren με το παράδειγμα του διαχύτη. Άλλωστε, η βρετανική ομάδα μας έχει συνηθίσει από πέρυσι σε μία προσεκτική προσέγγιση όσον αφορά την παρουσίαση αναβαθμίσεων, ιδίως σε μία σημαντική για την απόδοση του μονοθεσίου περιοχή, όπως είναι ο διαχύτης.
Ο τρόπος με τον οποίο κατάφεραν να διαχειριστούν τα ελαστικά τους -σε καθαρό αέρα- στο GP Σαουδικής Αραβίας οι Max Verstappen με τη Red Bull και ο Charles Leclerc με τη Ferrari, ήταν σύμφωνα με τον Stella «λίγο απροσδόκητο, γιατί πιστεύαμε ότι θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε αυτό το δυνατό χαρακτηριστικό του μονοθεσίου μας. Αλλά νομίζω ότι δείχνει πως όλοι βρίσκονται κοντά».
«Θα μπορούσαν να υπάρχουν μικρές διακυμάνσεις που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά της ασφάλτου, τον τρόπο χρήσης και οδήγησης των ελαστικών. Και αυτό αλλάζει την ισορροπία, αλλάζει τη σειρά κατάταξης. Έτσι, νομίζω ότι για εμάς, το μήνυμα είναι πολύ σαφές, τα περιθώρια είναι στενά και πρέπει να εκτελούμε τα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα με τέλειο τρόπο, αν θέλουμε να συνεχίσουμε αυτό το δυνατό ξεκίνημα της σεζόν».
Ο Stella παραδέχθηκε ότι «πρέπει οπωσδήποτε να φέρουμε αναβαθμίσεις». Ωστόσο, η McLaren θα συνεχίσει να είναι προσεκτική όσον αφορά τα εξαρτήματα που χρησιμοποιεί, έχοντας εξασφαλίσει από πριν ότι όντως λειτουργούν κατά το δοκούν. Η McLaren θέλει να αναλύσει λεπτομερώς την απόδοση του νέου διαχύτη ώστε να βελτιστοποιήσει και το στήσιμο γύρω από αυτόν.
Άλλωστε, εφόσον διαθέτει το ταχύτερο μονοθέσιο μέχρι στιγμής, δεν έχει την ανάγκη να επισπεύσει τις αναβαθμίσεις. Παράλληλα, θέλει να διατηρήσει ουδέτερη στάση απέναντι στους οδηγούς της και να έχει τα ίδια εξαρτήματα στη διάθεση και των δύο για τα αγωνιστικά τριήμερα, σε αντίθεση με τις δύο προηγούμενες χρονιές, που πολλές αναβαθμίσεις παρουσιάστηκαν πρώτα στο μονοθέσιο του Norris.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.