F1: Επίσημα εκτός Red Bull ο Helmut Marko – motorone.gr

F1 Helmut Marko & Oliver Mintzlaff (Red Bull)


Μέσα σε 6 μήνες, η Red Bull απομάκρυνε τους δύο ανθρώπους που πήραν τις αποφάσεις για να φέρουν την ομάδα στην κορυφή της Formula 1 τα τελευταία 20 χρόνια. Έπειτα από την απόλυση του CEO και επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner τον Ιούλιο, η Red Bull απομάκρυνε τώρα και τον αγωνιστικό της σύμβουλο, Helmut Marko.

Ο 82 ετών Αυστριακός θα σταματήσει να είναι μόνιμο μέλος του των paddock της Formula 1 από το 2026, παρότι ήταν από τους πιο σημαντικούς «παίκτες» στο σπορ. Ήταν το δεξί χέρι του συνιδρυτή της Red BullDietrich Mateschitz για όλα τα αγωνιστικά θέματα ήδη από τη δεκαετία του 1990 και είχε την ισχύ να αποφασίζει τους οδηγούς της ομάδας και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξασφάλιση των δύο τετράκις Πρωταθλητών της ομάδας, Sebastian Vettel και Max Verstappen, αλλά και για τη σκληρή αντιμετώπιση άλλων οδηγών.

Ωστόσο, έπειτα από το θάνατο του Mateschitz τον Οκτώβριο του 2022, η Red Bull έχει διαμορφωθεί περισσότερο ως μία πιο παραδοσιακά δομημένη εταιρεία, με διευθύνοντες συμβούλους αρμόδιους για συγκεκριμένα τμήματα. Στην περίπτωση των αθλητικών δραστηριοτήτων, τον έλεγχο έχει ο Oliver Mintzlaff, ο οποίος δεν είναι πάντα απόλυτα σύμφωνος με τον Marko, o οποίος δεν ήταν συνηθισμένος να λογοδοτεί σε ανώτερο.

]]>

ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Πρώην οδηγός αγώνων, o Marko ήταν αρκετά παλαιομοδίτης σε ένα όλο και πιο πολύ επιχειρηματικό και πολιτικά ορθό περιβάλλον, και είναι γνωστός για τις ειλικρινείς, ωμές δηλώσεις του, οι οποίες ήταν πολλές φορές προκάλεσαν διαμάχες. Όπως όταν δήλωσε το φθινόπωρο του 2023 ότι τα σκαμπανεβάσματα στην απόδοση του Sergio Perez οφείλονταν στο γεγονός ότι πίνει πολύ τεκίλα. Πιο πρόσφατα, με τις δηλώσεις του πυροδότησε την αδικαιολόγητη επίθεση εναντίον του Andrea Kimi Antonelli στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το φθινόπωρο του 2023, είχε ξεκινήσει μία μάχη ισχύος μεταξύ των Horner και Marko. Έπειτα από την αποτυχημένη προσπάθεια να εκδιωχθεί ο Αυστριακός από την ομάδα στις αρχές του 2024, ο Verstappen εξέφρασε την υποστήριξή του προς τον Marko και κυκλοφόρησαν φήμες ότι τα συμβόλαιο των δύο ανδρών είναι αλληλένδετα. Τώρα, αναφέρεται επίσης ότι έπειτα από την απομάκρυνση του Horner, μπορεί η στάση του Verstappen όσον αφορά την υποστήριξη του Marko εντός της ομάδας, να έχει «μαλακώσει».

Αν και η απόλυση του Horner έδειχνε αρχικά ότι ο Marko είχε κερδίσει την εσωτερική μάχη ισχύος, λίγους μήνες μετά, γίνεται σαφές ότι ο CEO των αθλητικών δραστηριοτήτων της Red Bull, Oliver Mintzlaff έχει αναλάβει την πλήρη εξουσία επί της ομάδας της F1, εκπροσωπώντας τα συμφέροντα της αυστριακής πλευράς της εταιρείας.

F1 Yuki Tsunoda (Red Bull)

Το περιστατικό που φαίνεται ότι «ξεχείλισε το ποτήρι» για την περίπτωση του Marko, αναφέρεται ότι ήταν αρκετά πρόσφατο και αφορούσε τον νεαρό πρώην οδηγό της Ακαδημίας της McLaren, Alex Dunne. O Ιρλανδός οδηγός της Formula 2 αποχώρησε από το πρόγραμμα της McLaren στις αρχές Οκτωβρίου, καθώς φαινόταν ότι είχε εξασφαλίσει συμφωνία με τη Red Bull. Ωστόσο, λίγες ημέρες μετά, ο Marko δήλωσε ότι ο Dunne δεν θα προσχωρούσε στο πρόγραμμα νέων οδηγών της Red Bull.

Αυτό που αναφέρεται τώρα (από ολλανδικά μέσα) ότι είχε συμβεί, είναι ότι ο Marko είχε προχωρήσει σε συμφωνία με τον Dunne ενώ οι μέτοχοι της Red Bull δεν ήταν πεπεισμένοι για τις δυνατότητές του. Έχοντας συνηθίσει να λειτουργεί εν λευκώ, ο Marko έκανε ό,τι είχε συνηθίσει να κάνει, λαμβάνοντας αποφάσεις χωρίς να δώσει λογαριασμό. Ωστόσο, η Red Bull δεν έκανε δεκτή την κίνηση του Marko και αναγκάστηκε να αποζημιώσει τον Dunne (εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ), ο οποίος αναφέρεται ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Alpine πλέον.

Η επίσημη ανακοίνωση της Red Bull αναφέρει ότι η έξοδος του Marko ήταν δική του θέληση, αλλά στην ουσία, φαίνεται ότι προήλθε από τη σύγκρουση με τον Mintzlaff, καθώς και με τον Ταϊλανδό ιδιοκτήτη του 49% της Red Bull, Chalerm Yoovidhya (ο οποίος ήταν παρών στο GP Άμπου Ντάμπι), δεδομένου ότι ο 82 ετών Αυστριακός δεν είχε πλέον την ελευθερία κινήσεων που απολάμβανε μέχρι πρότινος.

F1 Grand Prix of Italy Practice

Παρότι το συμβόλαιο του Marko είχε ισχύ και για το 2026, ο Mintzlaff δήλωσε: «Ο Helmut με προσέγγισε με την επιθυμία να τερματίσει το ρόλο του ως αγωνιστικός σύμβουλος στο τέλος της χρονιάς. Λυπάμαι βαθιά για την απόφασή του, καθώς υπήρξε μια σημαντική προσωπικότητα για περισσότερο από δύο δεκαετίες και η αποχώρησή του σηματοδοτεί το τέλος μιας εξαιρετικής εποχής. Μετά από μια μακρά και εντατική συζήτηση, κατάλαβα ότι έπρεπε να σεβαστώ την επιθυμία του, καθώς έμεινα με την εντύπωση ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή για να κάνει αυτό το βήμα».

Ο Marko από την πλευρά του, δήλωσε: «Ασχολούμαι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό εδώ και έξι δεκαετίες, και τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια στη Red Bull υπήρξαν μια εξαιρετική και εξαιρετικά επιτυχημένη διαδρομή. Το γεγονός ότι χάσαμε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για λίγο αυτή τη σεζόν με συγκίνησε βαθιά και μου κατέστησε σαφές ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για μένα προσωπικά να κλείσω αυτό το πολύ μακρύ, έντονο και επιτυχημένο κεφάλαιο».

F1 Max Verstappen (Red Bull) (2)

Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι τον τελευταίο καιρό έχουν αποχωρήσει από τη Red Bull πάρα πολλοί υψηλόβαθμοι διευθυντές και τεχνικοί, οι οποίοι είχαν χτίσει τις επιτυχίες της ομάδας. Από τους Horner και Marko, μέχρι τους Rob Marshall, Adrian Newey, Jonathan Wheatley, Will Courtenay και πολλοί από τους υψηλόβαθμους μηχανικούς του Verstappen. Του χρόνου, ο μηχανολόγος αγώνων του Ολλανδού, Gianpiero Lambiase, ενδέχεται να μη συνεχίσει στο ρόλο αυτό.

Η Red Bull, καθώς οδεύει προς την πρώτη σεζόν που θα κατασκευάζει και τις δικές της μονάδες ισχύος, είναι ένας τελείως διαφορετικός οργανισμός πλέον από αυτήν που κατέκτησε 8 τίτλους οδηγών και 6 τίτλους κατασκευαστών στη Formula 1.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων