F1: Ζημιά στο πλαίσιο της Ferrari ή κάτι… γνώριμο;

F1 Charles Leclerc (Ferrari) (2)


Ο Charles Leclerc βρισκόταν επικεφαλής για τα πρώτα δύο stint του Grand Prix Ουγγαρίας, αλλά έως τον τερματισμό κατέληξε 37 δλ. μακριά από τον νικητή, χωρίς την ποινή 5 δλ. που δέχθηκε για απρόβλεπτη οδήγηση όταν υπερασπιζόταν το βάθρο στους τελευταίους γύρους από τον George Russell.

Στα μηνύματά στον ασύρματο, ο Leclerc, που έβλεπε τη νίκη να γλιστράει από τα χέρια του στο δεύτερο stint, αναφέρθηκε σε κάποιες επιλογές που συζητήθηκαν εντός της ομάδας πριν από τον αγώνα. Ο Leclerc ανέφερε αργότερα ότι η ομάδα έπρεπε να τον έχει ακούσει, καθώς θα μπορούσε να έχει διαχειριστεί διαφορετικά την κατάσταση.

Μετά τον αγώνα, η γραμμή της ομάδας ήταν να δηλώσει στους δημοσιογράφους ότι υπήρχε ένα πρόβλημα με το πλαίσιο του Leclerc από τον 40ό γύρο, στον οποίο πραγματοποίησε το δεύτερο pit stop του. Τα ακριβή λόγια του Μονεγάσκου σε μία από τις συνεντεύξεις που έδωσε ήταν: «Πρέπει να ερευνήσουμε αν υπήρχε κάτι σπασμένο από την πλευρά του πλαισίου».

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Το πρόβλημα ίσως να μην ήταν ακριβώς αυτό ή τουλάχιστον αυτός να ήταν ένας συγκαλυμμένος τρόπος να εκφραστεί ένα γνώριμο πρόβλημα το οποίο αρνείται να παραδεχθεί ανοιχτά η Ferrari από την αρχή της σεζόν.

Αλλά υπήρχαν αρνήσεις για αυτό από το ιταλικό στρατόπεδο. Ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur αποσαφήνισε ότι αναφερόμενος στο πλαίσιο, ο Leclerc εννοούσε ότι δεν επρόκειτο για θέμα με τη μονάδα ισχύος, αλλά παραδέχθηκε ότι η ομάδα δεν γνώριζε συγκεκριμένα τι ακριβώς συνέβη.

«Στον πρώτο γύρο του τελευταίου stint, ο Charles έχασε αμέσως ένα δευτερόλεπτο. Νόμιζε ότι υπήρχε κάποιο λάθος στη ρύθμιση των πτερυγίων στην εμπρός αεροτομή, αλλά δεν ήταν έτσι. Χάσαμε εντελώς το ρυθμό μας. Μεταξύ του 38ου και του 43ου γύρου χάσαμε περίπου 8 δέκατα» (ανά γύρο), δήλωσε ο Vasseur.

F1 HUNGARIAN GRAND PRIX 2025

Θα μπορούσε ένας τόσο γενικός όρος όπως το «πλαίσιο» να περιλαμβάνει και το δάπεδο του μονοθεσίου; Η Ferrari είχε στήσει την SF-25 σε αυτό τον αγώνα με πολύ μικρή απόσταση από το έδαφος, για αεροδυναμικά οφέλη, κάτι που ίσως εξηγεί την καλή απόδοσή της έως ενός σημείου του αγώνα. Αν τα γνωστά προβλήματα έλλειψης ακαμψίας στον πίσω άξονα επιμένουν, παρά την αναβαθμισμένη ανάρτηση, η Ferrari φαίνεται ότι προσπάθησε να εξασφαλίσει να μην φθείρει υπερβολικά το δάπεδο του μονοθεσίου με άλλης φύσης τεχνάσματα.

Ο George Russell παρέθεσε τις θεωρίες της Mercedes για να εξηγήσει την απώλεια απόδοσης της Ferrari. Πιστεύει ότι η ιταλική ομάδα αύξησε τις πιέσεις των ελαστικών, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανσή τους. Η μία εξήγηση είναι ότι οι μηχανολόγοι της Ferrari επέλεξαν τις υψηλότερες πιέσεις για να φέρουν στις κατάλληλες θερμοκρασίες τα ελαστικά ταχύτερα, καθώς η πίστα ήταν αρκετά κρύα (31ο C).

Ωστόσο, το πιο πιθανό είναι με τις αυξημένες πιέσεις, η Ferrari προσπαθούσε να εξασφαλίσει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Επίσης, ο Russell ανέφερε ότι η Ferrari υιοθέτησε πιο συντηρητική ρύθμιση της μονάδας ισχύος προς το τέλος του αγώνα. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνονται χαμηλότερες ταχύτητες στις ευθείες και κατά συνέπεια μικρότερο αεροδυναμικό φορτίο πιέζει το δάπεδο προς το έδαφος και μειώνεται η τριβή του στο έδαφος.

F1 Charles Leclerc (Ferrari) (4)

Αν ισχύουν αυτά τα πράγματα, αυτό σημαίνει ότι η -εξαρχής συμβιβαστική- λύση της νέας ανάρτησης δεν λειτουργεί όπως ευελπιστούσε η Ferrari. Το γεγονός ότι ο Lewis Hamilton  (12ος) δήλωσε ότι «υπάρχουν πολλά πράγματα που συμβαίνουν στο παρασκήνιο που δεν είναι τόσο καλά», δείχνει ότι η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη από αυτήν που προσπαθεί να παρουσιάσει προς τα έξω η ιταλική ομάδα.

Ωστόσο, ο Vasseur αρνήθηκε ότι τα προβλήματα του Leclerc αφορούσαν τα προηγούμενα προβλήματα με το δάπεδο: «Όχι, αν το ξέραμε, θα το είχαμε διορθώσει νωρίτερα. Ήταν μια έκπληξη. Και είναι διαφορετικό από το παρελθόν. Εκεί χάναμε 2-3 δέκατα, εδώ χάναμε 2 δευτερόλεπτα. Είναι αρκετά διαφορετικό. Η απόδοση επέστρεψε με τις αναβαθμίσεις και δεν πρέπει να κρίνουμε τα πάντα με βάση το τελευταίο stint».


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων