F1: Με κόστος 300 $ ανά λίτρο τα βιώσιμα καύσιμα του 2026

F1 Grand Prix of Miami Sprint & Qualifying


Οι ομάδες της Formula 1 προετοιμάζονται για τεράστια κλιμάκωση του κόστους των πλήρως βιώσιμων καυσίμων για τις νέες μονάδες ισχύος του 2026. Υπάρχουν φόβοι ότι η τιμή των καυσίμων θα δεκαπλασιαστεί και θα μπορούσε αγγίξει τα 300 δολάρια ανά λίτρο. Καθώς συνεχίζεται η εξέλιξη των νέων, 100% βιώσιμων καυσίμων που θα χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά στην F1 το 2026, τα έξοδα για τη διαδικασία αυτή έχουν αρχίσει να προκαλούν ανησυχίες στο paddock σχετικά με τον αντίκτυπο που μπορεί να έχουν στον προϋπολογισμό των ομάδων.

Αν και η τιμή του καυσίμου ποικίλλει μεταξύ των κατασκευαστών, οι τρέχουσες προβλέψεις είναι ότι θα κυμαίνεται μεταξύ 170 – 225 δολαρίων ανά λίτρο. Τα φετινά καύσιμα κοστίζουν μεταξύ 22 – 33 δολάρια ανά λίτρο. Ωστόσο, ένας επικεφαλής της ομάδας υποστήριξε ότι, καθώς συνεχίζεται η εξέλιξη των καυσίμων για την οριστικοποίηση των συστατικών που απαιτούνται για καλύτερες επιδόσεις, το κόστος συνεχίζει να αυξάνεται. Υπάρχουν ανησυχίες ότι η τελική τιμή θα μπορούσε να ξεπεράσεικατά πολύ– τα 300 δολάρια ανά λίτρο.

Με βάση την αναμενόμενη οικονομία καυσίμου των μονοθεσίων της επόμενης χρονιάς, σε συνδυασμό με τα χιλιόμετρα που γράφονται συνήθως κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει, στη χειρότερη περίπτωση, ότι οι ομάδες θα αναγκαστούν να ξοδεύουν 80.000 – 100.000 δολάρια για καύσιμα κάθε αγωνιστικό τριήμερο. 

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Αυτό θα ισοδυναμούσε με 1,9 – 2,4 εκατομμύρια δολάρια για ένα Πρωτάθλημα 24 αγώνων, δηλαδή πολύ περισσότερο από αυτό που πληρώνουν τώρα. Το κόστος θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι ακόμη υψηλότερο για τις ομάδες που δεν έχουν επίσημες συνεργασίες με προμηθευτές καυσίμων, οι οποίες θα τους εξασφαλίζουν ευνοϊκότερες οικονομικά συμφωνίες.

Η μόνη μικρή ανακούφιση για τις ομάδες είναι ότι από το 2026, το κόστος του καυσίμου βρίσκεται για πρώτη φορά εκτός των δαπανών που περιλαμβάνονται στο διευρυμένο budget cap. Ωστόσο, μια αύξηση των δαπανών αυτού του μεγέθους δεν είναι κάτι που οι ομάδες μπορούν απλά να απορροφήσουν χωρίς να κάνει διαφορά.

Η FIA έχει λάβει υπόψη τις ανησυχίες των ομάδων και εξετάζει τρόπους βελτίωσης της κατάστασης. Αν και τίποτα δεν μπορεί να γίνει για την επόμενη χρονιά, η FIA έχει συμφωνήσει με τις ομάδες να συνεργαστούν για να βρουν κάποιες λύσεις για το 2027, ώστε να αντιμετωπίσουν την κατάσταση. Μια ιδέα είναι ορισμένα στοιχεία του καυσίμου να γίνουν τυποποιημένα με φθηνότερα συστατικά, με περιορισμένους μόνο τομείς που θα μπορούν να εξελιχθούν από κάθε κατασκευαστή καυσίμου.

Μιλώντας πρόσφατα, ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης εξέφρασε κάποια αισιοδοξία ότι η πρόοδος της τεχνολογίας θα μειώσει την τιμή: «Θα πέσει, όπως πέφτει κάθε τεχνολογία. Αρχικά, όλα είναι καινούργια, όλα είναι πρωτοποριακά και όλα είναι πρωτότυπα κατά κάποιον τρόπο. Και σταδιακά, καθώς οι άνθρωποι μαθαίνουν, σταδιακά θα κατεβάσουν το κόστος».

«Δεν λέω ότι είναι απολύτως ρεαλιστικό αύριο να τα τοποθετήσουμε σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά νομίζω ότι η τεχνογνωσία που έχουν αυτοί οι σημαντικοί εταίροι θα τους βοηθήσει να μειώσουν το κόστος. Πρέπει να το κάνουν αυτό τόσο για την F1 όσο και για τις καθημερινές τους δραστηριότητες».

F1 - Νικόλας Τομπάζης (FIA) & Christian Horner (Red Bull)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων