F1: Ο Lando Norris νικητής στη φαρσοκωμωδία του GP Μονακό

Οι κανονισμοί της Formula 1 των δύο υποχρεωτικών pit stop μετέτρεψαν σε φαρσοκωμωδία το φετινό Grand Prix Μονακό κυρίως στις πιο πίσω θέσεις. Οι πρωτοπόροι είχαν γλιτώσει από τα διάφορα παιχνίδια στρατηγικής μέχρι περίπου 20 γύρους πριν από το τέλος, όπου οι πρωτοπόροι είχαν ολοκληρώσει τα pit stop τους, αλλά η Red Bull προτίμησε να διατηρήσει τον Max Verstappen στην πίστα, περιμένοντας επίσης μία πιθανή κόκκινη σημαία που θα μπορούσε να της χαρίσει τη νίκη.
Αν ακολουθούσε τη στρατηγική των αντιπάλων του, ο Ολλανδός θα τερμάτιζε στην 4η θέση, οπότε δεν είχε να χάσει κάτι. Παραμένοντας στην πίστα, ο Ολλανδός κατάφερε να καθυστερήσει τον Lando Norris και να επιτρέψει στον Charles Leclerc να τον πλησιάσει. Αυτό ανάγκασε τον Βρετανό, αφού δεν μπορούσε να προσπεράσει τη Red Bull, να αφήσει να αναπτυχθεί μία διαφορά αρκετή ώστε να μην υπερθερμαίνεται ο κινητήρας και τα ελαστικά του, με τη δυνατότητα να επιταχύνει εκεί που θέλει για να διατηρήσει πίσω του τη Ferrari του τοπικού ήρωα.
” data-medium-file=”https://www.motorone.gr/wp-content/uploads/2025/05/F1-2025-GP-Monaco-1-300×200.jpg” data-large-file=”http://auto-moto-news.gr/wp-content/uploads/2025/05/F1-2025-GP-Monaco-1.jpg” width=”579″ height=”386″ align=”left” title=”F1 Grand Prix of Monaco”>Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP Μονακό
Ίσως πρέπει να ευχαριστούμε κιόλας τις τακτικές του Verstappen που καθυστερούσε τους υπόλοιπους, και έδωσε -τεχνητή- ένταση στον αγώνα στους τελικούς γύρους. Ο Leclerc έκανε ό,τι μπορούσε στους για να αγχώσει τον Norris, αναφέροντας μάλιστα στον ασύρματο ότι ο Βρετανός έκανε πολλά λάθη μπροστά του. Ωστόσο, αυτό που φρόντιζε τις περισσότερες φορές να κάνει πολύ καλά ο Norris, ήταν να ξεφεύγει στην επιτάχυνση από την τελευταία στροφή, δηλαδή πριν από την μοναδική ζώνη DRS.
Παρά το μεγάλο μπλοκάρισμα φρένων στην 1η στροφή, o Norris κατάφερε να παραμείνει επικεφαλής, και μέχρι τους τελευταίους 20 γύρους, δεν είχε απειληθεί ουσιαστικά. Αν και η νίκη δεν ήρθε καθόλου εύκολα, με 20 αγχωτικούς γύρους, ο Norris κατάφερε στον τελευταίο γύρο (που ο Verstappen εισήλθε στα pits για το δεύτερο pit stop του) να απομακρυνθεί, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
🎥 WATCH THE RACE START 🎥#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/emUCsibQbz
— Formula 1 (@F1) May 25, 2025
Ο Βρετανός σημείωσε με αυτό τον τρόπο τη 2η φετινή του νίκη, στον αγώνα που όλοι θέλουν να κατακτήσουν. Αυτό έφερε επίσης τον Norris μόλις 3 βαθμούς πίσω από τον Piastri στη μάχη του τίτλου, καθώς ο Leclerc κατάφερε να τερματίσει μεταξύ τους, αυξάνοντας το κέρδος του Βρετανού σε 10 βαθμούς.
Κατά τα άλλα, οι impromptu κανονισμοί δεν κατάφεραν να αλλάξουν κάτι στην κατάταξη για τους τέσσερις πρώτους, που διατηρήθηκαν στις θέσεις τους. Πιο πίσω, τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά, λόγω -αθέμιτων κατά τη γνώμη μας, αλλά δημιούργημα των κανονισμών- παιχνιδιών.
Με τη Ferrari να κάνει τη μεγαλύτερη έκπληξη όσον αφορά την απόδοσή της στους δρόμους του Μονακό, ο Leclerc είχε τη μοναδική μέχρι στιγμής φέτος ευκαιρία του να διεκδικήσει μία νίκη και δη στην πατρίδα του. Αλλά έχασε τον αγώνα στην ουσία για μόλις 0,1 δλ., όχι σήμερα… αλλά στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Ο Leclerc πίεζε όσο μπορούσε στους τελευταίους 20 γύρους για να προβληματίσει τον Norris, αλλά δεν κατάφερε να τον οδηγήσει σε κάποιο λάθος και αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με τη 2η θέση.
Ο Oscar Piastri συμπλήρωσε το βάθρο, έχοντας στα χέρια του μία McLaren η οποία έδειχνε πολύ πρόθυμη να παρουσιάσει υπερστροφή σε κάθε στροφή και ο Αυστραλός ακούμπησε τις μπαριέρες τουλάχιστον δύο φορές σήμερα. Προσπάθησε να κάνει undercut στον Leclerc, αλλά είχε ένα αργό pit stop 3,8 δλ. καθώς άργησε η τοποθέτηση του πίσω αριστερού ελαστικού. Ο Αυστραλός έχασε 10 βαθμούς σήμερα στη μάχη του τίτλου.
Στην 4η θέση είδε την καρό σημαία ο Max Verstappen έπειτα από το pit stop του τελευταίου γύρου. Ο Ολλανδός χρησιμοποίησε και τις τρεις γόμες ελαστικών στον αγώνα, καθώς είχε μόνο ένα σετ ελαστικών σκληρής και ένα μέσης γόμας στη διάθεσή του, οπότε ήταν περιορισμένα τα πράγματα που θα μπορούσε να κάνει στον αγώνα.
Η Red Bull δοκίμασε κάτι διαφορετικό στους τελευταίους γύρους, στην περίπτωση που κάποια κόκκινη σημαία τους έφερνε ένα ανέλπιστο αποτέλεσμα. Ο Verstappen έκανε παράπονα και για τις αλλαγές σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων της Red Bull.
Ο Lewis Hamilton κατάφερε με τη δεύτερη Ferrari να ανακάμψει από την 7η θέση εκκίνησης που τον είχε ρίξει η ποινή 3 θέσεων, στην 5η θέση τερματισμού στο μέσο περίπου του αγώνα, όταν η Racing Bulls πραγματοποίησε και τα δύο pit stop του Isack Hadjar μαζεμένα -καθώς ο αγώνας της δεν ήταν με τη Ferrari- για να εξασφαλίσει την 6η θέση στον Γάλλο.
Η συνεννόηση του Hamilton με τον μηχανολόγο του, Riccardo Adami, δεν ήταν ιδανική για μία ακόμη φορά. Μέρος των 50 δλ. που έχασε ο Βρετανός αποδόθηκε από την ομάδα στα πιο αργά μονοθέσια πίσω από τα οποία κόλλησε στην αρχή, αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Φαίνεται επίσης ότι πήρε πολλά από το δεύτερο σετ ελαστικών του και δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό των προπορευόμενων.
Από αυτά που είδαμε να γίνονται στο φετινό GP Μονακό, ήταν εμφανές ότι ο κανονισμός των δύο pit stop δεν λειτούργησε όπως θα ήθελαν οι εμπνευστές τους, αφού πέραν από οδηγούς που καθυστερούσαν τους αντιπάλους τους, για να εξασφαλίσουν δωρεάν pit stop στον team-mate τους, είδαμε και οδηγούς να ευθυγραμμίζουν το chicane για να περάσουν μπροστά από μονοθέσια που έπαιζαν αυτό το παιχνίδι, όπως ο George Russell, για να δεχθεί ποινή διέλευσης από το pit lane, δηλαδή πολύ πιο αυστηρή από αυτήν που έχουμε συνηθίσει, χειροτερεύοντας τη συνολική εικόνα του αγώνα.
Την αλυσιδωτή αντίδραση ξεκίνησε η Racing Bulls, η οποία έβαλε τον Liam Lawson, που βρισκόταν στην 9η θέση, να καθυστερήσει αυτούς που βρίσκονταν πίσω του, για να εξασφαλίσει στον team-mate του, Isack Hadjar το πρώτο δωρεάν pit stop. Αυτό εκμεταλλεύτηκαν και οι Fernando Alonso (Aston Martin) και Esteban Ocon (Haas), που ακολούθησαν στα pits το Γάλλο ένα γύρο μετά, για να βρεθούν και αυτοί εμπρός από την άλλη Racing Bulls.
Ωστόσο, ο Alonso ήταν και πάλι άτυχος στην προσπάθειά του να σημειώσει τους πρώτους φετινούς βαθμούς του, καθώς αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με καπνούς να βγαίνουν από τον κινητήρα της Mercedes στο πίσω μέρος της Aston Martin. Ο Ισπανός ανέφερε ότι ο κινητήρας του δεν είχε προετοιμαστεί σωστά, μία περίεργη δήλωση.
Στη συνέχεια, ο Lawson συνέχισε την τακτική καθυστέρησης των αντιπάλων του, για να επιτρέψει στον Hadjar να κάνει και δεύτερο pit stop, τακτική από την οποία επωφελήθηκε και ο Ocon, εξασφαλίζοντας την 7η θέση και πολύτιμους βαθμούς για τη Haas.
Ακολουθώντας το παράδειγμα της Racing Bulls, η Williams έκανε το ίδιο πράγμα με τον Carlos Sainz να καθυστερεί τους αντιπάλους του, για να εξασφαλίσει δωρεάν pit stop στον Alex Albon, που βρισκόταν μπροστά του. Αυτό επέτρεψε και στον Lawson να επωφεληθεί και να διασφαλίσει ότι παρέμεινε εμπρός από τον Albon και στα δύο pit stop που ακολούθησαν, για να χαρίσει στη Racing Bulls ένα διπλό τερματισμό στους βαθμούς.
Όταν ο Albon ολοκλήρωσε τα pit stop, έπαιξε το ίδιο παιχνίδι για τον team-mate του, Sainz, ώστε να εξασφαλίσει ένα διπλό τερματισμό στις δύο τελευταίες θέσεις της βαθμολογούμενης δεκάδας. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Williams, James Vowles, δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο η ομάδα του θέλει να αγωνίζεται, αλλά αυτό την ανάγκασαν οι κανονισμοί να κάνει.
Η στρατηγική της Mercedes ήταν αυτή που δεν λειτούργησε καθόλου, καθώς εκκίνησαν από τη 14η και 15η θέση με τη σκληρή γόμα, περιμένοντας να δει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα, αλλά με τα παιχνίδια των Racing Bulls και Williams, δεν υπήρχε ουσιαστική ευκαιρία να κάνουν pit stop.
O George Russell, κολλημένος πίσω από τον Albon, που κατά τη γνώμη του οδηγούσε επικίνδυνα αργά, αποφάσισε να ευθυγραμμίσει το Nouvelle Chicane για να περάσει μπροστά από τη Williams, αδιαφορώντας για την ποινή. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες ήταν ιδιαίτερα αυστηροί, επιβάλλοντας ποινή διέλευσης από το pit lane, που ισοδυναμεί με περίπου 20 δλ.
⏪ Rewind to the opening lap… and Bortoleto’s battle with Antonelli where the Brazilian ended up in the barriers #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/GuXRTMpgK1
— Formula 1 (@F1) May 25, 2025
Στον πρώτο γύρο, ο Gabriel Bortoleto κατάφερε να προσπεράσει τον Andrea Kimi Antonelli στη φουρκέτα του Grand Hotel, αλλά ο Ιταλός πήρε την άμεσα εσωτερική στην Portier, και η Sauber του Βραζιλιάνου κατέληξε με το ρύγχος στις μπαριέρες, χωρίς να έχει χώρο να στρίψει. Ωστόσο, ο Bortoleto κατάφερε να συνεχίσει.
Gasly 💥 Tsunoda #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/FMaJzg9sFd
— Formula 1 (@F1) May 25, 2025
Λίγα μέτρα αργότερα, ο Pierre Gasly, έχοντας μπλοκάρει τα πίσω φρένα του στην προσέγγιση του Nouvelle Chicane, προσέκρουσε στο πίσω μέρος της Red Bull του Yuki Tsunoda, ο οποίος όμως κατάφερε να συνεχίσει απροβλημάτιστος, παρότι η εμπρός ανάρτηση της Alpine καταστράφηκε ολοσχερώς. Ο Gasly επέστρεψε στα pits για να εγκαταλείψει, αλλά γέμισε την πίστα θραύσματα, προκαλώντας το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας των πρώτων γύρων.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.