F1: Ο Max Verstappen αναμένεται να εκκινήσει το GP Σάο Πάολο από το pit lane – motorone.gr
Παρότι ο Max Verstappen έκανε τρεις γρήγορες προσπάθειες στο πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών του Grand Prix Σάο Πάολο, δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q2 και περιορίστηκε στη 16η θέση. Είναι η πρώτη φορά στην καριέρα του Ολλανδού 4άκις Πρωταθλητή της Formula 1 που αποκλείεται στο τέλος του Q1 σε κατατακτήριες δοκιμές χωρίς να αντιμετωπίσει πρόβλημα με το μονοθέσιο ή να έχει ατύχημα. Είναι επίσης η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο από το GP Ρωσίας του 2021.
Ο Ολλανδός αντιμετώπιζε ήδη δυσκολίες με τη Red Bull από την Παρασκευή. Όπως όλες οι ομάδες, η Red Bull αναγκάστηκε να ανασηκώσει το πίσω μέρος του μονοθεσίου για να αποτρέψει την υπέρμετρη φθορά του δαπέδου στις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα του Interlagos.
Στην προσπάθεια να αναπληρώσει τη χαμένη απόδοση από αυτό, έστησε το μονοθέσιο με υπερβολικά μικρή απόσταση από το έδαφος και με σκληρές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, γεγονός που το έκανε να αναπηδά έντονα στις ανομοιομορφίες της πίστας. Επίσης, η Red Bull είχε επιλέξει χαμηλά επίπεδα παραγωγής αεροδυναμικού φορτίου με πιο λεπτή πίσω αεροτομή.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
O Verstappen εκκίνησε το σπριντ στην 6η θέση και το τερμάτισε στην 4η. Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, ανέφερε: «Σε αυτό μας βοήθησαν ο Piastri και ο Alonso. Ο Piastri με το ατύχημά του, ο Alonso επειδή καθυστέρησε τις Ferrari». Η Red Bull άλλαξε το στήσιμο στο μονοθέσιο του Yuki Tsunoda για να πειραματιστεί με ένα στήσιμο υψηλότερου φορτίου, με τον Ιάπωνα να εκκινεί το σπριντ από το pit lane. To συμπέρασμα ήταν ότι τα πράγματα ήταν λίγο καλύτερα, αλλά όχι αρκετά.
Για τις κατατακτήριες δοκιμές, η Red Bull έκανε σημαντικές αλλαγές στο στήσιμο και κατάφερε να βελτιώσει την ποιότητα κύλισης, αλλά επέμεινε σε στήσιμο με χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο. Ωστόσο, τα πράγματα ήταν ακόμη χειρότερα, καθώς ο Verstappen δεν έβρισκε πρόσφυση.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Laurent Mekies, δήλωσε μετά τον αποκλεισμό αμφότερων των οδηγών στο Q1: «Πήραμε περισσότερα ρίσκα για να δούμε αν μπορούσαμε να βρούμε λίγο ρυθμό και προφανώς αυτό είχε το αντίθετο αποτέλεσμα. Μερικές φορές είναι το τίμημα που πληρώνεις όταν παίρνεις ρίσκα, δεν μπορείς πάντα να έχεις το αποτέλεσμα που θέλεις. Κάναμε σημαντικές αλλαγές».
Ο Verstappen δήλωσε ότι με τόσο μεγάλες αλλαγές, «κανονικά θα ένιωθες κάποια αντίδραση, αλλά δεν είναι έτσι, οπότε κάτι δεν πάει καθόλου καλά. Ήταν απλά άσχημα. Δεν μπορούσα να πιέσω καθόλου. Το μονοθέσιο γλιστρούσε πολύ. Έπρεπε να το οδηγήσω πολύ πιο ήπια, για να μην έχω πρόβλημα. Αυτό φυσικά δεν λειτουργεί για τις κατατακτήριες δοκιμές. Πρέπει να αναλύσουμε τι συμβαίνει. Δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί να είναι τόσο άσχημα τα πράγματα. Υπάρχει κάτι σημαντικό που πρέπει να καταλάβουμε αυτή τη στιγμή».
Όπως ανέφερε ο Helmut Marko, «πριν ήμασταν αργοί μόνο σε ορισμένα σημεία. Τώρα ήμασταν αργοί σε όλο το γύρο. Πριν χάναμε χρόνο μόνο στο 2o sector. Τώρα χάναμε παντού. Ήταν σαν να μας είχαν ρίξει κατάρα. Οι οδηγοί δεν ένιωθαν καθόλου πρόσφυση».
Ο Marko αποδίδει την ευθύνη σε ένα συνδυασμό λανθασμένου στησίματος και προετοιμασίας των ελαστικών που απείχε από το ιδεατό: «Αυτά τα ελαστικά είναι ένα μυστήριο. Ο Russell είναι πιο γρήγορος με τη μέση γόμα από ό,τι με τη μαλακή. Άλλοι κάνουν με μεταχειρισμένα ελαστικά καλύτερους χρόνους από ό,τι με καινούργια».
Η Red Bull είναι έτοιμη να ρισκάρει και πάλι, ανάλογα τις καιρικές συνθήκες της Κυριακής. Αν ο αγώνας διεξαχθεί σε στεγνή πίστα, οι Verstappen και ο Tsunoda θα εκκινήσουν από το pit lane με διαφορετικό στήσιμο και καινούργιες μονάδες ισχύος. Αυτό θα επιτρέψει στη Red Bull να προσθέσει έναν φρέσκο υβριδικό V6 στη διάθεση των οδηγών της για τους τέσσερις τελευταίους αγώνες της σεζόν.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.





