F1: Ο Verstappen κυνηγά επανάληψη του σεναρίου της Suzuka

Σε μία πίστα σαν της Jeddah, με γρήγορες στροφές με σύντομες αλλαγές κατεύθυνσης και λείο ασφαλτοτάπητα, η Red Bull αξιοποίησε τα δυνατά σημεία του μονοθεσίου της και κατάφερε -και πάλι την τελευταία στιγμή- να βρει στήσιμο που επέτρεψε στον Max Verstappen να εκμεταλλευτεί λάθη ή απόδοση κάτω του απόλυτου από την πλευρά των οδηγών της McLaren στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Σαουδικής Αραβίας, 5ου γύρου του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1.
Συνεπώς, ο Ολλανδός κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του pole position, έχοντας βρεθεί μόλις 0,01 δλ. εμπρός από τον Oscar Piastri. To σενάριο θυμίζει πολύ ό,τι συνέβη στο GP Ιαπωνίας, όπου ο Verstappen κατάφερε σε μία πίστα όπου τα προσπεράσματα είναι δύσκολα -όπως και στη Jeddah- να διατηρήσει πίσω του και τις δύο -και όχι μόνο μία- McLaren από την εκκίνηση έως την καρό σημαία.
Για τον αγώνα της Κυριακής, η αποστολή του Verstappen θα είναι να καταφέρει να διατηρήσει πίσω του τον Oscar Piastri. Για να το κάνει αυτό, θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί την υψηλότερη μέγιστη ταχύτητα της Red Bull στις ευθείες, καθώς και την καθαρή πίστα μπροστά του -εφόσον παραμείνει επικεφαλής- για να προστατεύσει τα ελαστικά του, απέναντι σε μία McLaren που θα μπορεί να το κάνει πολύ καλά αυτό.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ωστόσο, αυτή τη φορά τα πράγματα θα είναι διαφορετικά, ξεκινώντας με το γεγονός ότι o Verstapenn θα παλεύει μόνο με τον Piastri και όχι και με τον Norris. Παρότι η καταπόνηση των ελαστικών φαίνεται να κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, η υπερθέρμανση των Pirelli του πίσω άξονα είναι ένας πολύ μεγάλος κίνδυνος για την Κυριακή. Παράλληλα, το δυνατό σημείο της McLaren είναι ακριβώς η διαχείριση των θερμοκρασιών των πίσω ελαστικών.
Ωστόσο, στο διαταραγμένο αέρα που αφήνει πίσω του ένα προπορευόμενο μονοθέσιο, τα πίσω ελαστικά υπερθερμαίνονται πολύ περισσότερο. Ο Piastri θα θέλει να παραμείνει αρκετά κοντά στον Verstappen πριν το πρώτο pit stop, για να επιχειρήσει το undercut.
Αυτό βέβαια, θα απαιτήσει σωστή στρατηγική διαχείριση από τη McLaren, για την οποία δεν φημίζεται απόλυτα. Ίσως όμως το έργο της γίνει πιο εύκολο δεδομένου ότι έχει να διαχειριστεί μόνο ένα μονοθέσιο στις κορυφαίες θέσεις. Επίσης, αν παρουσιαστεί ευκαιρία στην πίστα, ο Piastri έχει την αποφασιστικότητα που απαιτείται για να πραγματοποιήσει το προσπέρασμα.
Με το ατύχημα του Yuki Tsunoda στο FP2 της Παρασκευής, οι ομάδες δεν είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την ανθεκτικότητα των ελαστικών, οπότε κανείς δεν γνωρίζει πραγματικά πόσο μπορούν να αντέξουν. Οι περισσότερες ομάδες έχουν διαφυλάξει δύο σετ σκληρής γόμας, καθώς υπάρχει αυξημένη πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας που θα μπορούσε να προσθέσει και ένα δεύτερο pit stop στην εξίσωση, αν δεν το κάνουν οι συνθήκες, αλλά μόνο οι Williams και Haas γνωρίζουν πώς συμπεριφέρονται τα σκληρά ελαστικά στην άσφαλτο της Jeddah.
Αυτή η επιτυχία του Verstappen αποτελεί δήλωση προθέσεων, και χρησιμεύει ως υπενθύμιση ότι δεν πρόκειται να τον «ξεφορτωθούν» εύκολα στη μάχη του τίτλου οι οδηγοί της McLaren. Σε μία πίστα που ο οδηγός μπορεί να επηρεάσει περισσότερο το αποτέλεσμα, περνώντας ξυστά από τους τοίχους με πολλά χιλιόμετρα κατάφερε και πάλι να κάνει τη διαφορά, παρότι δεν ήταν ο απόλυτα τέλειος γύρος.
Max Verstappen stormed to pole at the Jeddah Corniche Circuit 😮💨
Ride onboard to experience his @pirellisport pole position lap for yourself! 💨#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/hr5mau2RPH
— Formula 1 (@F1) April 19, 2025
Αλλά η άψογα χορογραφημένη προσπάθεια της Red Bull να στριμώξει δύο γρήγορες προσπάθειες του Verstappen σε 8 λεπτά και 35 δλ. -κάτι που δεν επιχείρησε καμία άλλη ομάδα- λειτούργησε πολύ καλά, καθώς επέτρεψε στον Ολλανδό να βρει το ρυθμό του στην πίστα.
Με τη βοήθεια ενός μικρού slipstream από τον team-mate του, ο Verstappen έχτισε το προβάδισμά του στην πρώτη στροφή, όπου μπορούσε να επιτεθεί στα kerb περισσότερο από τις McLaren, αλλά έχασε χρόνο και στις δύο φουρκέτες στα άκρα της πίστας, δηλαδή τις στροφές 13 και 27 (όπως φαίνεται από την τηλεμετρία που παραθέτουμε), όπου η καλύτερη πρόσφυση της McLaren επέτρεψε στον Piastri να πλησιάζει στην επιτάχυνση έως τη γραμμή χρονομέτρησης. Αν αυτή βρισκόταν 100 μέτρα πιο μακριά, ίσως είχαμε διαφορετικό poleman.
Από την πλευρά του, ο Piastri δεν βρισκόταν στο μέγιστο των δυνατοτήτων του μονοθεσίου, αφού ο Lando Norris ήταν ταχύτερος από τον Αυστραλό σε όλες τις διαδικασίες. A, ναι. O Lando Norris. Τι να πούμε για αυτό; Άλλη μία φορά που έσπασε υπό πίεση. Πέρασε όλες τις ελεύθερες δοκιμές να ακονίζει τον τρόπο οδήγησής του γύρω από τις ιδιαιτερότητες του φετινού μονοθεσίου, το οποίο δεν του παρέχει τις αντιδράσεις που του επέτρεπαν να είναι ταχύτατος πέρυσι στις κατατακτήριες δοκιμές και να διαπράττει πολύ λιγότερα λάθη.
Ωστόσο, στον πρώτο γύρο του Q3, ο οποίος είναι πολύ σημαντικός, αλλά όχι ο πιο κρίσιμος, καθώς η προτεραιότητα είναι να γράψεις έναν αξιοπρεπή χρόνο και να προετοιμαστείς για να τα δώσεις όλα στην τελική προσπάθεια, ο Βρετανός επέμεινε να διορθώσει ένα λάθος στη στροφή 4, βυθίζοντας ακόμη περισσότερο το πόδι του στο γκάζι, για να καταλήξει στον τοίχο.
This is the moment that cost Lando Norris a chance at pole position tonight 😮🔽#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/QvzYSUYrha
— Formula 1 (@F1) April 19, 2025
Αν και όλα αυτά συμβαίνουν σε κλάσματα δευτερολέπτου, ένας οδηγός που ισχυρίζεται ότι διεκδικεί τον τίτλο, πρέπει να έχει την πνευματική καθαρότητα να αντιλαμβάνεται την αναλογία ρίσκου / επιβράβευσης και να αποφασίζει αν αξίζει τον κόπο να επιμείνει και να προσπαθήσει να σώσει την κατάσταση, ή να εγκαταλείψει την προσπάθεια, γνωρίζοντας ότι έχει άλλη μία ευκαιρία.
Πρέπει να εξασφαλίζει ότι θα πάρει το καλύτερο εφικτό αποτέλεσμα από κάθε κατάσταση και δεν θα τα πετάξει όλα στο… βρόντο, υπερβάλλοντας χωρίς να είναι απόλυτα αναγκαίο. Αλλά αυτό ακριβώς έκανε ο Norris στις κατατακτήριες δοκιμές της Jeddah.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.