F1: Οι αλλαγές στα μονοθέσια του 2026 και οι επιπτώσεις τους – motorone.gr

F1 2026 cars (4)


Η εργοστασιακή ομάδα της Mercedes στη Formula 1 ανήρτησε στο YouTube το τελικό επεισόδιο της σειράς βίντεο «Ο δρόμος προς το 2026». Έχοντας αναλύσει τις λεπτομέρειες για τις καινούργιες μονάδες ισχύος καθώς και τα προηγμένα 100% βιώσιμα καύσιμα (και λιπαντικά), σε αυτό το επεισόδιο, ο τεχνικός διευθυντής της γερμανικής ομάδας, James Allison, εξηγεί γιατί τα μονοθέσια του 2026 θα έχουν τόσο διαφορετική όψη.

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί ξεκίνησαν από τις μονάδες ισχύος. Η ισχύς του ηλεκτρικού συστήματος θα τριπλασιαστεί, και θα συμβάλλει πλέον στο 45% της συνολικά παραγόμενης ιπποδύναμης, συνεπώς η διαχείριση ενέργειας θα γίνει κρίσιμη. Για αυτό και υιοθετήθηκαν ενεργές αεροτομές, οι οποίες θα ελαττώνουν την οπισθέλκουσα (και κατά συνέπεια την κατανάλωση) στις ευθείες.

Για τις στροφές, τα μονοθέσια θα έχουν τα πτερύγια των αεροτομών στην κανονική τους θέση, για να παράγουν τη μέγιστη πρόσφυση. Οι οδηγοί θα αλλάζουν θέση στα κινούμενα πτερύγια στις ευθείες και έτσι αυτά θα παύουν να παράγουν αεροδυναμικό φορτίο. Αυτή η λειτουργία θα χρησιμοποιείται σε περισσότερες ευθείες της εκάστοτε πίστας από αυτές στις οποίες επιτρεπόταν μέχρι φέτος να ενεργοποιηθεί το DRS, από όλα τα μονοθέσια, ανεξαρτήτως να βρίσκονται κοντά σε προπορευόμενο αντίπαλο.

]]>

ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Οι ζώνες ενεργοποίησης θα ξεκινούν πολύ νωρίτερα στις ευθείες, ενώ ακόμα τα μονοθέσια ψάχνουν να βρουν πρόσφυση. Αλλά με αμφότερες τις αεροτομές να «ανοίγουν» στις ευθείες, η ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων θα παραμένει παρόμοια, χωρίς να γίνεται νευρικό το πίσω μέρος.

Τα μονοθέσια του 2026 θα είναι πιο μικρά σε διαστάσεις, κατά 10 εκ. σε πλάτος (1,9 μ.), με 20 εκ. μικρότερο μεταξόνιο (3,4 μ.) και ελαφρύτερα κατά 30 κιλά (770 κ. μαζί με τον οδηγό). Συνεπώς, θα είναι πιο ευέλικτα και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι θα παράγουν μικρότερο αεροδυναμικό φορτίο, η ελπίδα είναι ότι θα επιτρέπουν πιο κοντινές μάχες στην πίστα, βελτιώνοντας τη δράση στους αγώνες.

Αν και δεν θα υπάρχει DRS του χρόνου, όταν οι οδηγοί πλησιάζουν προπορευόμενο αντίπαλό τους εντός απόστασης 1 δλ. στα σημεία ανίχνευσης της πίστας, θα έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν τη λειτουργία προσπεράσματος (overtake mode), που προσδίδει επιπλέον ισχύ από τη ηλεκτρικό σύστημα της μονάδας ισχύος για να επιτεθούν, την οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν ακόμα και στις στροφές.

F1 James Allison (Mercedes)

Ανάλογα με τη χρήση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του γύρου (την οποία θα ελέγχουν οι οδηγοί σε συνεννόηση με τους μηχανολόγους τους), αναμένεται να δούμε μεγάλες διαφορές διαθέσιμης ενέργειας μεταξύ των μονοθεσίων, κάτι που αναμένεται να δημιουργήσει πιο συναρπαστικά και λιγότερο τεχνητά προσπεράσματα.

Θα υπάρχει πολύ περισσότερη διαθέσιμη ισχύς, αλλά δεν θα είναι διαθέσιμη για απεριόριστο χρόνο. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος θα αδειάζει πολύ γρήγορα και το μονοθέσιο θα χρειάζεται να επιστρέψει σε λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. «Η διαχείριση του τρόπου με τον οποίο ξοδεύεις αυτή την ενέργεια, η βέλτιστη χρήση της, στα σωστά σημεία του γύρου, ώστε να μην μένεις εκτεθειμένος σε άλλα σημεία, θα είναι η κεντρική πρόκληση των αγώνων το 2026», δήλωσε ο Allison.

Οι ομάδες πρέπει να κάνουν τα monocoque πλαίσια του 2026 πιο ανθεκτικά, λόγω των πιο αυστηρών crash test της FIA, που περιλαμβάνουν δοκιμές και χωρίς το ρύγχος, αλλά αυτό προσθέτει βάρος. Οπότε, θα είναι μεγάλη πρόκληση για τους σχεδιαστές να βρεθούν κοντά στο ελάχιστο όριο των 770 κιλών αρχικά, και στη συνέχεια να πέσουν κάτω από αυτό, για να προσθέσουν έρμα και να βελτιώσουν την ισορροπία.

F1 2026 cars

Αν και τα ελαστικά του 2026 θα χρησιμοποιούν και πάλι ζάντες 18”, θα επίσης μικρότερα σε διαστάσεις. Το πλάτος του πέλματος θα είναι 25 χλστ. μικρότερο στον εμπρός άξονα για να διαμορφωθεί στα 280 χλστ. Στα πίσω ελαστικά, το πλάτος του πέλματος θα ελαττωθεί κατά 30 χλστ., για να διαμορφωθεί στα 405 χλστ.

Αυτές οι αλλαγές στα ελαστικά έχουν γίνει για να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση, αλλά έχουν ως συνέπεια το γεγονός ότι η περιοχή επαφής του πέλματος με την άσφαλτο θα είναι μικρότερη. Οπότε, η λιγότερη διαθέσιμη γόμα θα είναι αναγκασμένη να εργάζεται πιο σκληρά. Κατά συνέπεια, τα ελαστικά του 2026 αναμένεται να αναπτύσσουν υψηλότερες θερμοκρασίες και ενδέχεται να είναι πιο επιρρεπή σε υπερθερμάνσεις.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων