F1: Στο GP Βελγίου η νέα ανάρτηση της Ferrari

Ο ιταλικός Τύπος είχε προβλέψει ότι η Ferrari δεν θα έφερνε στο GP Μ. Βρετανίας την καινούργια πίσω ανάρτηση για το μονοθέσιό της, η οποία ευελπιστεί να βελτιώσει την απόδοσή της στο δεύτερο μισό της φετινής σεζόν της Formula 1. Η ιταλική ομάδα αντιμετωπίζει προβλήματα από την έναρξη του φετινού Πρωταθλήματος με το σχεδιασμό της SF-25, καθώς το περίβλημα του κιβωτίου, επάνω στο οποίο βασίζεται η πίσω ανάρτηση, δεν παρέχει την απαιτούμενη ακαμψία.
Όταν η ομάδα στήνει το μονοθέσιο με μικρή απόσταση από το έδαφος, για να λειτουργεί καλύτερα αεροδυναμικά, το δάπεδο ξύνει υπερβολικά το έδαφος στην άσφαλτο. Αυτό οδηγεί σε φθορά της σανίδας νομιμότητας που βρίσκεται στο κέντρο του δαπέδου πέραν του ορίου 1 χλστ. των τεχνικών κανονισμών και απρόβλεπτη συμπεριφορά του πίσω άξονα στις στροφές.
Έπειτα από τον αποκλεισμό του Lewis Hamilton στο GP Κίνας για αυτό το λόγο, η Ferrari ανύψωνε το μονοθέσιο από το έδαφος, χάνοντας αεροδυναμική απόδοση, με αποτέλεσμα να μην είναι ανταγωνιστική. Στους τελευταίους αγώνες, η Scuderia έχει ακολουθήσει διαφορετική τακτική.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η Ferrari στήνει πλέον το μονοθέσιο πιο χαμηλά, ωστόσο αυτό προϋποθέτει ότι οι οδηγοί, ιδίως στα αρχικά στάδια του αγώνα, όπου το μονοθέσιο είναι βαρύτερο λόγω του φορτίου καυσίμου, να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι αρκετά πριν από τις ζώνες πέδησης, για να προστατεύσουν το δάπεδο. Αυτή η τακτική φαίνεται να έχει λειτουργήσει καλύτερα, ωστόσο, δεν έχει δώσει οριστική λύση στα προβλήματα.
Τώρα η Ferrari αναφέρεται ότι έχει προγραμματίσει να αξιοποιήσει τη δεύτερη ημέρα κινηματογράφησης που έχει στη διάθεσή της για τη φετινή σεζόν, έχοντας κλείσει την πίστα του Mugello για την Τετάρτη 16 Ιουλίου, καθώς και την επόμενη ημέρα σε περίπτωση κακοκαιρίας. Πρόκειται για μία ημέρα δοκιμών με το φετινό μονοθέσιο όπου η ομάδα μπορεί να διανύσει έως 200 χλμ. με ελαστικά επίδειξης (που είναι πιο αργά από τα αγωνιστικά) στο Mugello.
Εκεί, η Ferrari θα δοκιμάσει την καινούργια πίσω ανάρτηση που έχει προετοιμάσει, έχοντας μεταφέρει τους συνδέσμους των ψαλιδιών της ανάρτησης σε πιο ενισχυμένες περιοχές του περιβλήματος του κιβωτίου, για να αυξήσει την ακαμψία της. Έπειτα από το τεστ επαλήθευσης ότι όλα λειτουργούν σωστά, στόχος είναι να χρησιμοποιηθεί η αναβαθμισμένη ανάρτηση στον επόμενο αγώνα της σεζόν, το GP Βελγίου, που θα διεξαχθεί στην πίστα του Spa-Francorchamps.
Η Ferrari έχει επιλέξει την πίστα του Mugello διότι η χάραξη της πίστας του Fiorano, δίπλα στις εγκαταστάσεις του Maranello δεν επιτρέπει τη συλλογή ενδεικτικών δεδομένων με τα σύγχρονα -πολύ μεγάλα σε διαστάσεις- μονοθέσια. Οι οδηγοί της Scuderia, Charles Leclerc και Lewis Hamilton θα οδηγήσουν το μονοθέσιο στο Mugello, όπου η ομάδα θα προσπαθήσει να διαπιστώσει αν οι τροποποιήσεις έχουν λειτουργήσει κατά το δοκούν.
Αυτό σημαίνει ότι με την αναβαθμισμένη ανάρτηση, η Ferrari θα έχει τη δυνατότητα να υιοθετήσει πιο επιθετικές αεροδυναμικές χαρτογραφήσεις, στήνοντας την SF-25 με μικρότερη απόσταση από το έδαφος (για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση), χωρίς να υπάρχει κίνδυνος υπέρμετρης φθοράς της σανίδας νομιμότητας του δαπέδου.
Σε συνδυασμό με το νέο δάπεδο που παρουσίασε η Scuderia στο GP Αυστρίας, θα πρέπει να δώσουν στην SF-25 ένα ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας. Κυκλοφορούν επίσης φήμες ότι η Ferrari θα πειραματιστεί και με το σύστημα πέδησης, με το οποίο ο Lewis Hamilton έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες φέτος.
Στο μεταξύ, για το GP Μ. Βρετανίας αυτού του Σαββατοκύριακου, η Ferrari φαίνεται ότι έχει υιοθετήσει ένα πιο άκαμπτο στήσιμο με πιο «σφιχτές» ρυθμίσεις, για να έχει πιο σταθερή απόδοση από το δάπεδο της Αυστρίας, κάτι που τουλάχιστον στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής (σε συνδυασμό με τις λεπτές αεροτομές που έχει επιλέξει η ιταλική ομάδα για το Silverstone), φάνηκε να λειτουργεί αρκετά καλά.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.