F1: Το ντεμπούτο των κινητήρων GM μετατέθηκε για το 2029

O Ayoub El Kaabi οδηγεί πλέον το Opel Grandland


Το 2026, στο grid της Formula 1 θα προστεθεί μία 11η ομάδα, αυτή της Cadillac. Ενώ για τα πρώτα χρόνια συμμετοχής της θα χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος της Ferrari, η General Motors, μητρική εταιρεία της Cadillac, σκοπεύει να εξοπλίσει την ομάδα της με μονάδες ισχύος που θα εξελίσσει η ίδια.

Το αρχικό σχέδιο, ήταν οι μονάδες ισχύος να παρουσιαστούν το 2028. Ωστόσο, η FIA ανακοίνωσε ότι η General Motors εγκρίθηκε επίσημα ως κατασκευαστής μονάδων ισχύος της Formula 1 για το 2029. Αυτή η ημερομηνία είναι ενδιαφέρουσα, επειδή είναι η χρονιά που η FIA βλέπει ως χρονικό σημείο κατά το οποίο η F1 θα μπορούσε να απομακρυνθεί από τους υβριδικούς κινητήρες turbo V6 και να στραφεί προς μια πιο απλή και οικονομική μονάδα ισχύος όπως ένας V8 ή V10 που θα λειτουργεί με 100% βιώσιμα καύσιμα.

Η ιδέα για την πρόταση κινητήρα του 2029 είναι η κατανομή ισχύος μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικού συστήματος να αλλάξει από 53:47 που προβλέπεται για το 2026, σε 90:10 από το 2029. Ένα απλούστερο σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας και μικρότερες μπαταρίες θα οδηγήσουν και στη μείωση του βάρους των μονοθεσίων, για το οποίο έχουν γίνει αρκετά παράπονα τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του The Race, ένας τέτοιος κινητήρας θα ήταν 60-65% φθηνότερος από τους υβριδικούς turbo V6 του 2026 και περίπου 80 κιλά ελαφρύτερος.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

F1 Cadillac (2)

Η Cadillac συμμετείχε στη συνάντηση των εκπροσώπων των κατασκευαστών μονάδων ισχύος της F1 που διοργάνωσε ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem στο Grand Prix Μπαχρέιν. Ωστόσο, υπήρξε αντίσταση για πρόωρη μετάβαση σε V10 -όπως ήταν αναμενόμενο- και συμφωνήθηκε ότι πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες για να διασφαλιστεί η επιτυχία των κανονισμών του 2026.

Αλλά η προοπτική αλλαγής παραμένει στο τραπέζι για το 2029, ειδικά αν οι κατασκευαστές αντιμετωπίσουν προβλήματα με τους κανονισμούς του 2026. Συμφωνήθηκε ότι τίποτα δεν πρέπει να αλλάξει έως το 2028. Αλλά η συμμετοχή της General Motors δεν θα είχε νόημα αν ήταν να έρθει την τελευταία χρονιά ενός πλαισίου κανονισμών, αφού θα ξόδευε πολλά εκατομμύρια για να εξελίξει μία μονάδα που θα χρησιμοποιούσε μόνο μία χρονιά.

Το χρονοδιάγραμμα του 2029 θα δώσει στην GM χρόνο να δει ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουν οι κανονισμοί, πριν δεσμευτεί πλήρως στο project. Η Cadillac βρίσκεται ήδη στη διαδικασία εξέλιξης ενός κινητήρα και διόρισε τον βετεράνο Russ O’Blenes ως διευθύνοντα σύμβουλο της νέας εταιρείας GM Performance Power Units. Σχεδιάζει επίσης να ανοίξει το 2026 ειδικές εγκαταστάσεις για την εξέλιξη κινητήρων για τη Formula 1 κοντά στο Technical Center της GM στο Charlotte της Βόρειας Καρολίνας των ΗΠΑ.

F1 Russ O'Blenes (GM Cadillac)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων