F1: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε ενόψει του GP Μαϊάμι

Για τον 6ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος, η Formula 1 επισκέπτεται αυτό το Σαββατοκύριακο το Μαϊάμι για 4η φορά στην ιστορία της. Οι Αμερικανοί πάντα δημιουργούν μία γιορτινή ατμόσφαιρα γύρω από το Hard Rock Stadium των Miami Dolphins του NFL, η οποία φέτος θα συνδυαστεί με το δεύτερο σπριντ της σεζόν.
Το αριστερόστροφο ημιμόνιμο σιρκουί μήκους 5,412 μ. διαθέτει 19 στροφές και δεν χρησιμοποιείται για την κανονική κυκλοφορία οχημάτων κατά τη διάρκεια του έτους. Ασφαλτοστρώθηκε εκ νέου για το 2023, ώστε να βελτιωθούν οι τιμές πρόσφυσης, και να μειωθεί η ανάπτυξη εξαιρετικά ολισθηρών marbles (κομμάτια γόμας ελαστικού) εκτός αγωνιστικής γραμμής. Αν και η κατάσταση έχει βελτιωθεί, το πρόβλημα παραμένει αρκετά ισχυρό.
Πρόκειται για μία πίστα με πολύ υψηλές ταχύτητες, που ξεπερνούν τα 330 χλμ./ώρα. Είναι από τις πίστες με το μεγαλύτερο κόστος για υψηλότερες τιμές οπισθέλκουσας. Συνεπώς, οι ομάδες χρησιμοποιούν ρυθμίσεις χαμηλότερων τιμών αεροδυναμικού φορτίου, με έμφαση στην επίτευξη υψηλών τελικών ταχυτήτων στις ευθείες, όπου δεσπόζουν τρεις ζώνες DRS.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Από τις πίστες του Πρωταθλήματος της F1, το Μαϊάμι βρίσκεται στο μέσο του φάσματος όσον αφορά την ευκολία προσπερασμάτων. Μαζί με το Red Bull Ring της Αυστρίας και το Λας Βέγκας, το Μαϊάμι διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό ζωνών έντονης πέδησης της χρονιάς, καταπονώντας τα φρένα.
Τα τρία sector έχουν διαφορετικό χαρακτήρα το καθένα, δημιουργώντας έναν γύρο που έχει… λίγο από όλα. Το πρώτο τμήμα κυριαρχείται από 8 γρήγορες στροφές, ενώ το δεύτερο sector έχει μια μεγάλη ευθεία και πολλές αργές στροφές, όπου χρειάζεται μηχανική πρόσφυση και τα ελαστικά καταπονούνται προς το τέλος ενός γρήγορου γύρου. Το τελικό τμήμα χαρακτηρίζεται από μια πολύ μεγάλη ευθεία, όπου τον κύριο λόγο έχει η μέγιστη ταχύτητα.
Επίσης, τα ελαστικά δέχονται μέσου επιπέδου πλευρικά και διαμήκη φορτία. Για φέτος, η Pirelli έχει κάνει μία βαθμίδα πιο μαλακές επιλογές όσον αφορά τις γόμες ελαστικών, με τη C3 να είναι η σκληρή, τη C4 να λειτουργεί ως μέση και τη C5 για μαλακή, (αντί για C2, C3 και C4 που χρησιμοποιήθηκαν το 2024). Επειδή οι αργές στροφές συνήθως ακολουθούνται από μεγάλες ευθείες, η πρόσφυση στην έξοδό τους είναι πολύ σημαντική.
Η θερμοκρασία ασφάλτου αναμένεται να εκτοξευθεί πάνω από τους 55 βαθμούς Κελσίου, κάτι που κάνει περιοριστικό παράγοντα τη θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών. Για μία ακόμη φορά, οι ελάχιστες πιέσεις ελαστικών είναι πολύ υψηλές: 24,5 psi εμπρός και 21,5 psi στον πίσω άξονα, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου.
Η επιλογή πιο μαλακών ελαστικών για τον φετινό αγώνα στοχεύει και στη δημιουργία περισσότερων στρατηγικών επιλογών από την καθιερωμένη ενός pit stop (με μέση και σκληρή γόμα) στο GP Μαϊάμι τα τρία τελευταία χρόνια, λόγω της καταπόνησης των ελαστικών που προβλέπεται ότι θα είναι υψηλότερη.
Η απώλεια χρόνου για την πραγματοποίηση ενός pit stop ανέρχεται σε 20 δλ. σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Alpine, ενώ η πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι πολύ υψηλή, με τους τοίχους να παραμονεύουν σε κάθε λάθος. Τα προηγούμενα χρόνια έχουμε δει σφοδρά ατυχήματα στη στροφή 11.
Με τη θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών να βρίσκεται στο επίκεντρο και πάλι αυτό το Σαββατοκύριακο, η McLaren αναμένεται -όπως πάντα φέτος- να πρωταγωνιστήσει, καθώς φαίνεται ότι διαθέτει πλεονέκτημα στη διαχείριση των θερμοκρασιών των Pirelli του πίσω άξονα. Ωστόσο, η βρετανική ομάδα θα πρέπει να αποδώσει άπταιστα και στις κατατακτήριες δοκιμές, αν και υπάρχει περίπτωση να έχει αρκετά μεγάλο προβάδισμα και εκεί.
Ο Lando Norris θα θέλει να προσπαθήσει να ανακόψει τη φόρα που έχει πάρει στο Πρωτάθλημα ο team-mate του Oscar Piastri, έχοντας σημειώσει τρεις νίκες στους τέσσερις τελευταίους αγώνες. Πέρυσι στο Μαϊάμι, ο Norris κατέκτησε την πρώτη του νίκη στην F1, ευνοημένος από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο αν είχε έρθει ένα γύρο νωρίτερα, θα είχε ευνοήσει αντ’ αυτού τον Piastri.
Η ποικιλομορφία στροφών σημαίνει ότι η Red Bull ενδέχεται να δυσκολευτεί περισσότερο από ό,τι σε πίστες όπως η Suzka και η Jeddah. Στη χάραξη του Μαϊάμι υπάρχουν στροφές που το μονοθέσιο παραμένει για περισσότερη ώρα με πλευρικά φορτία να ασκούνται στα ελαστικά, κάτι που αποτελεί αδύναμο σημείο για την RB21.
Στιγμιότυπα 2024
Στιγμιότυπα 2023
Στιγμιότυπα 2022
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.