Ferrari Elettrica: Το ηλεκτρικό «τέρας» του Maranello φτάνει με 1.000 ίππους και 310 χλμ./ώρα!

Ferrari Elettrica: Το πρώτο ηλεκτρικό «τέρας» του Maranello φτάνει με 1.000 ίππους και 310 χλμ./ώρα!


Η Ferrari περνά επίσημα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αποκαλύπτοντας τις πρώτες λεπτομέρειες του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της, με την ονομασία Elettrica. Πρόκειται για ένα τετράθυρο supercar, που θα αποτελέσει την πιο ριζοσπαστική δημιουργία, στην ιστορία του Cavallino Rampante.

Η ιταλική εταιρεία, ακολουθεί ένα τριμερές πλάνο παρουσίασης: μετά τη δημοσιοποίηση του πλαισίου και των μηχανικών συνόλων, το εσωτερικό της E-Ferrari, θα παρουσιαστεί το πρώτο τρίμηνο του 2026, ενώ η παγκόσμια πρεμιέρα του ολοκληρωμένου αυτοκινήτου, αναμένεται στα μέσα του ίδιου έτους. Το νέο μοντέλο θα διαθέτει τέσσερις θέσεις και θα στοχεύει να επαναπροσδιορίσει το ηλεκτρικό supercar υψηλών επιδόσεων.

Οι τεχνολογικές λεπτομέρειες της Elettrica

Κατά τη διάρκεια ειδικής παρουσίασης στο Maranello, εκπρόσωποι της Ferrari αποκάλυψαν κρίσιμες τεχνικές πληροφορίες, για το νέο ηλεκτρικό όχημα. Η Elettrica βασίζεται σε ηλεκτρική αρχιτεκτονική 880 Volt και υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 350 kW, επιτρέποντας γρήγορη αναπλήρωση ενέργειας.

Το μοντέλο εξοπλίζεται με δύο ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες σε κάθε άξονα, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση και κορυφαία πρόσφυση. Η μπαταρία, χωρητικότητας 122 kWh, αποτελείται από 210 στοιχεία, κατανεμημένα σε 15 επιμέρους μονάδες – οι περισσότερες τοποθετημένες χαμηλά στο δάπεδο, για βέλτιστη κατανομή βάρους.

Αν και η Ferrari επιμένει στην εσωτερική παραγωγή κρίσιμων εξαρτημάτων, συνεργάζεται στρατηγικά με τη νοτιοκορεατική SK On για τη χημεία των κυψελών, εξασφαλίζοντας υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και αντοχή στη θερμότητα.

Επιδόσεις που ξεπερνούν τη λογική

Πιστή στο DNA της, η Ferrari υπόσχεται επιδόσεις αντάξιες του ονόματός της. Σύμφωνα με τα πρώτα επίσημα στοιχεία, η Elettrica επιταχύνει από 0–100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, χρόνο που ξεπερνά ακόμα και τα ρεκόρ των Ferrari 12 Cilindri και LaFerrari. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 310 χλμ./ώρα, ενώ σε λειτουργία Boost, το σύστημα αποδίδει πάνω από 736 kW (1.000 ίππους). Παράλληλα, η αυτονομία υπολογίζεται στα 530 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, αν και με πιο «βαριά» χρήση των επιδόσεων, αναμένεται μειωμένη.

Ο John Elkann και η στρατηγική της Ferrari

Κατά τη διάρκεια της «Ημέρας Κεφαλαιαγοράς», ο John Elkann, πρόεδρος της Ferrari και εγγονός του θρυλικού Gianni Agnelli, μίλησε για τη στρατηγική της εταιρείας στην ηλεκτρική εποχή.

Ο Elkann αναγνώρισε πως η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, εμφανίζει πιο συγκρατημένη ζήτηση απ’ ό,τι αναμενόταν, γεγονός που οδηγεί τη Ferrari σε πιο ισορροπημένη προσέγγιση. Ενώ παλαιότερα προβλεπόταν ότι έως το 2030 τα ηλεκτρικά και υβριδικά θα καταλάμβαναν το 80% των πωλήσεων, οι νέες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 20% πλήρως ηλεκτρικά, 40% υβριδικά και 40% με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Παρόλα αυτά, ο Elkann, υπογράμμισε ότι η Ferrari θα παραμείνει προσηλωμένη στην καινοτομία, προσφέροντας πάντα εμπειρίες, που συνδυάζουν τεχνολογία, σχεδιασμό και κορυφαία κατασκευή.

Μυστήριο γύρω από την τιμή – Premium φιλοσοφία

Παρά τον ενθουσιασμό, η Ferrari διατηρεί αυστηρά απόρρητη την τιμή της Elettrica. Οι εκτιμήσεις ωστόσο συγκλίνουν ότι η βασική τιμή θα ξεπερνά το μεσαίο εξαψήφιο ποσό σε ευρώ, τοποθετώντας το μοντέλο σαφώς στην premium κατηγορία. «Με τη νέα Elettrica, επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας για πρόοδο και αριστεία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Elkann, επιβεβαιώνοντας πως το νέο μοντέλο θα αποτελέσει σύμβολο τεχνολογικής υπεροχής, για τη μάρκα του Maranello.

Benedetto Vigna: «Η αναμονή θα αξίζει»

Ferrari Elettrica: Το πρώτο ηλεκτρικό «τέρας» του Maranello φτάνει με 1.000 ίππους και 310 χλμ./ώρα!

Ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna, τόνισε ότι η εταιρεία εισέρχεται στη νέα εποχή χωρίς να προδώσει το πνεύμα της. «Η μοναδική θέση της Ferrari, πηγάζει από τη σύνθεση παράδοσης, τεχνολογίας και αγώνων», δήλωσε, υποσχόμενος ότι η Elettrica θα αποδείξει γιατί το Cavallino Rampante, εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς στον κόσμο των supercars.

Τεχνητός ήχος; Όχι, ευχαριστώ

Η Ferrari αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει τεχνητό ήχο κινητήρα, κάτι που συνηθίζουν αρκετές ηλεκτρικές μάρκες. Αντί γι’ αυτό, η Elettrica διαθέτει αισθητήρα υψηλής ακρίβειας στον πίσω άξονα, ο οποίος καταγράφει και ενισχύει τις φυσικές συχνότητες του συστήματος μετάδοσης. Το αποτέλεσμα είναι ένας γνήσιος, μηχανικός ήχος, προερχόμενος από το ίδιο το αυτοκίνητο, που χαρίζει αυθεντική οδηγική εμπειρία, χωρίς ψηφιακά τεχνάσματα.

Πέντε επίπεδα ισχύος και έξυπνη διαχείριση ροπής

Οι μηχανικοί της Ferrari έχουν εξελίξει ένα πρωτοποριακό σύστημα ελέγχου ισχύος, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό, να επιλέγει πέντε επίπεδα απόδοσης μέσω των γνωστών paddles πίσω από το τιμόνι. Η απόκριση των ηλεκτροκινητήρων είναι άμεση, προσφέροντας ομαλές μεταβάσεις ισχύος, χωρίς απότομες μεταβολές ροπής. Παράλληλα, το αριστερό paddle, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για προσομοίωση κινητήρα πέδησης, ενισχύοντας την αίσθηση δυναμικής οδήγησης.

Σχεδιασμένη και για καθημερινή χρήση

Ferrari Elettrica: Το πρώτο ηλεκτρικό «τέρας» του Maranello φτάνει με 1.000 ίππους και 310 χλμ./ώρα!

Η Ferrari θέλει η Elettrica να μην απευθύνεται μόνο σε συλλέκτες ή λάτρεις της ταχύτητας, αλλά και σε οικογένειες και οδηγούς, που αναζητούν πρακτικότητα χωρίς να κάνουν συμβιβασμούς στο πάθος. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία δημιούργησε νέο υποπλαίσιο — το πρώτο στην ιστορία της — που προσφέρει αυξημένη ακαμψία και μειωμένους κραδασμούς. Η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί, ώστε να συνδυάζει άνεση και κορυφαία δυναμική, εξασφαλίζοντας τη γνώριμη αίσθηση Ferrari, ακόμα και σε πιο καθημερινές συνθήκες.

«Toggling»: Μια παγκόσμια καινοτομία

Μία από τις πιο σημαντικές καινοτομίες της Elettrica είναι το σύστημα «toggling», μια έξυπνη στρατηγική, που ρυθμίζει τον μετατροπέα του πίσω άξονα μεταξύ ενεργοποίησης και αναμονής. Με αυτόν τον τρόπο, ο κινητήρας λειτουργεί πάντα στις ιδανικές συνθήκες, βελτιώνοντας την απόδοση και την ενεργειακή αποδοτικότητα. Η Ferrari χαρακτηρίζει το toggling ως «μία από τις πιο σημαντικές τεχνολογικές λύσεις στην ιστορία της», δείχνοντας τη φιλοδοξία της να ωθήσει τα όρια της ηλεκτρικής μηχανολογίας.

Μια νέα εποχή για το Cavallino Rampante

Με την Elettrica, η Ferrari δεν στοχεύει απλώς να ακολουθήσει την τάση της ηλεκτροκίνησης — στοχεύει να την ορίσει. Το πρώτο ηλεκτρικό supercar της εταιρείας συνδυάζει τεχνολογία αιχμής, πολυτέλεια και συγκίνηση, μένοντας πιστό στη φιλοσοφία του Enzo Ferrari:

«Η πιο σημαντική επιτυχία είναι αυτή που πρέπει να έρθει.»

Η αναμονή, όπως υπόσχονται στο Maranello, σίγουρα θα αξίζει.

Πηγή: elektroauto-news.net

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων