Ford Transit: Το θρυλικό μοντέλο κλείνει φέτος 60 χρόνια στην παραγωγή
Μπορεί το Ford Transit να ξεκινά την πορεία του στις 9 Αυγούστου του 1965, όμως ο “σπόρος” για την δημιουργία του είχε “φυτευτεί” αρκετά νωρίτερα, την δεκαετία του ’50.
Εκείνη την περίοδο, η Ford προσέφερε δύο ανεξάρτητες σειρές επαγγελματικών οχημάτων για την ευρωπαϊκή αγορά: το βαν FK από τη Γερμανία, το οποίο παρουσιάστηκε το 1953, καθώς και το βαν Thames από το Ην. Βασίλειο, που εισήλθε στην αγορά το 1954.
Με την έλευση της δεκαετίας του ’60, παρατηρήθηκε έντονη ζήτηση από τους πελάτες των βαν οχημάτων για προτάσεις με μεγαλύτερες δυνατότητες – όπως περισσότερο χώρο φόρτωσης και ευελιξία, μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και υψηλότερη ταχύτητα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η Ford αποφάσισε να προχωρήσει στην αντικατάσταση των δύο μοντέλων με μια εντελώς νέα γενιά ειδικά κατασκευασμένων βαν που θα κάλυπταν τις ανάγκες όλων των ευρωπαϊκών αγορών και θα κατασκευάζονταν τόσο στο Ην. Βασίλειο όσο και στη Γερμανία.
Το πρώτο βαν μοντέλο της σειράς Transit βγήκε από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου επαγγελματικών οχημάτων της Ford στο Langley του Berkshire, στην Αγγλία, στις 9 Αυγούστου του 1965. Ήδη διέθετε πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών όπως ηλεκτρονικό κύκλωμα ελέγχου των ενδείξεων στο ταμπλό, προαιρετικό κλείδωμα τιμονιού, πλαϊνή πόρτα φόρτωσης και σημεία πρόσδεσης ζωνών ασφαλείας, ενώ λίγο μετά το λανσάρισμα ενσωματώθηκαν και άλλες καινοτομίες όπως για παράδειγμα προβολείς αλογόνου, ελαστικά tubeless καθώς και φύλλα σούστας στην ανάρτηση για οικονομία βάρους.

Το πρώτο Transit αντλούσε ισχύ από δύο βενζινοκινητήρες. Ο πρώτος είχε χωρητικότητα 1,7 λίτρα αποδίδοντας 74 ίππους και ο δεύτερος 2 λίτρα με μέγιστη ισχύ 86 ίππους. Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας ήταν ο Perkins 4/99, με απόδοση 44 ίππους. Το μοντέλο προσφερόταν σε δύο εκδόσεις με διαφορετικό μήκος μεταξονίου, με κάθε μια από αυτές να διατίθεται σε τρεις παραλλαγές ωφέλιμου φορτίου (κοντό μεταξόνιο με ωφέλιμο φορτίου από 610 έως και 1.120 κιλά και μακρύ μεταξόνιο με ωφέλιμο φορτίο από 1.272 έως και 1.782 κιλά).
Οι πελάτες είχαν την δυνατότητα να παραγγείλουν το βαν με διπλές πίσω πόρτες ή με μονή πίσω πόρτα που ανοίγει προς τα πάνω, με κλασσικές ή συρόμενες πόρτες καμπίνας, καθώς και σε εκδόσεις με ή χωρίς πλαϊνή πόρτα φόρτωσης.
Το 1968 η σχεδίαση του Ford Transit ανανεώθηκε, υιοθετώντας μια μάσκα που παρέπεμπε σε εκείνη ενός επιβατικού αυτοκινήτου, ενώ το 1973 έγινε το πρώτο επαγγελματικό μοντέλο με radial ελαστικά σε όλη τη γκάμα του.

Το 1975 έκανε το ντεμπούτο της η δεύτερη γενιά του Ford Transit. To μοντέλο ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο, χάρη στα μαύρα στοιχεία της εξωτερικής του εμφάνισης. Η μάσκα, οι προφυλακτήρες, το διακοσμητικό ένθετο στο παρμπρίζ και οι εξωτερικοί καθρέπτες ήταν όλα βαμμένα σε μαύρο χρώμα. Η συγκεκριμένη γενιά του Ford Transit ήταν η πρώτη στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων που υιοθέτησε εμπρός δισκόφρενα με υποβοήθηση σέρβο. Έναν χρόνο αργότερα, το 1976, η παραγωγή ξεπέρασε τις 1.000.000 μονάδες, ενώ χρειάστηκαν μόλις 9 χρόνια για να φτάσει τις 2.000.000 μονάδες, το 1985.

Τον Ιανουάριο του 1986 κυκλοφόρησε η 3η γενιά Transit. Ήταν το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στην κατηγορία του, με τον καλύτερο στην κατηγορία συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd 0,37) – ανώτερη ακόμα και σε σχέση με εκείνη πολλών επιβατικών αυτοκινήτων της εποχής. Το νέο ρύγχος δεν βελτίωνε μόνο την αεροδυναμική απόδοση του Transit, καθώς είχε επίσης σχεδιαστεί ώστε να παραμορφώνεται προοδευτικά σε περίπτωση σύγκρουσης, βελτιώνοντας την παθητική ασφάλεια. Το νέο, φαρδύ καπό εξασφάλιζε ταυτόχρονα εύκολη πρόσβαση στο διαμέρισμα του κινητήρα που διευκόλυνε τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης.

Η Ford παρήγαγε το 3.000.000ό Transit στις 15 Σεπτεμβρίου 1994. Τον ίδιο μήνα παρουσιάστηκε ένα ακόμα νέο Transit. Αυτό το μοντέλο ήταν το πιο αναβαθμισμένο και ασφαλές Transit που είχε κατασκευαστεί έως τότε. Τα επίπεδα θορύβου ήταν κατά 5 ντεσιμπέλ χαμηλότερα σε σχέση με πριν, γεγονός που αντιστοιχεί σε μείωση του αντιληπτού θορύβου σχεδόν κατά 70%.]

Μετά από 35 χρόνια, το ολοκαίνουργιο Ford Transit τέταρτης γενιάς πραγματοποίησε την πρώτη του εμφάνιση στην αγορά. Το δημόσιο ντεμπούτο πραγματοποιήθηκε στο RAI European Road Transport Show του 2000 στο Άμστερνταμ, ενώ την ίδια χρονιά, η παραγωγή ξεπέρασε τις 4.000.000 μονάδες.
Για πρώτη φορά στον κλάδο, οι εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς βασίζονταν στην ίδια πλατφόρμα. Το Transit κατάφερε να αποσπάσει τον τίτλο «International Van of the Year 2001», να κερδίσει στη δοκιμή «Arctic Van Test» που πραγματοποιήθηκε το 2001 στη Λαπωνία και να διακριθεί στη Γερμανία με τον τίτλο «Parcel Van of the Year 2001».
Το 2012 ήταν μια σημαντική χρονιά για το Transit. H Ford παρουσίασε στο ευρύ κοινό την ολοκαίνουργια, παγκόσμια οικογένεια των πετρελαιοκινητήρων 2.2L Duratorq TDCi προδιαγραφών Euro V, η οποία ήταν εφοδιασμένη με νέες τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου όπως το Auto-Start-Stop και ο περιοριστής ταχύτητας. Παράλληλα, ντεμπούτο έκανε και το νέο Ford Transit Custom, το οποίο κατέκτησε τον τίτλο «International Van of the Year 2013» και έγινε το πρώτο όχημα στην κατηγορία του που απέσπασε την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων από τον οργανισμό Euro NCAP.

Στις 20 Ιουνίου 2013, η παραγωγή του Transit έφτασε τις 7.000.000 μονάδες, ενώ το ολοκαίνουργιο Transit Connect ξεκίνησε να διατίθεται στην αγορά. Τόσο το Transit όσο και το Transit Connect πέτυχαν διπλή νίκη απέναντι στους ανταγωνιστές της κατηγορίας τους στην απαιτητική πενθήμερη δοκιμή «Arctic Van Test» του 2014.
Το Transit ήταν η πιο δημοφιλής σειρά βαν οχημάτων παγκοσμίως το 2015, με ταξινομήσεις που έφτασαν σχεδόν τα 400.000, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit που αφορούν τις παγκόσμιες ταξινομήσεις νέων οχημάτων στο τέλος του ημερολογιακού έτους 2015.

Εντός του 2017, η Ford ξεκίνησε στο Λονδίνο τις δοκιμές των plug-in υβριδικών εκδόσεων του Transit Custom, οι οποίες σχεδιάστηκαν για μείωση των εκπομπών ρύπων λειτουργώντας αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια στο μεγαλύτερο μέρος των αστικών διαδρομών.
Το 2020 έκαναν πρεμιέρα οι εκδόσεις Trail των Transit και Transit Custom, οι οποίες είναι κατάλληλες για χρήση εκτός δρόμου, καθώς και για την παραλλαγή Active του Transit Custom. Τα μοντέλα Trail εξοπλίζονται με ένα νέο μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στα προσθιοκίνητα Transit και Transit Custom και με σύστημα τετρακίνησης Intelligent All-Wheel Drive στο Transit.
Τα εντυπωσιακά και εμπνευσμένα από τους αγώνες ράλλυ Transit Custom MS-RT και Transit Connect MS-RT διατίθενται πλέον για παραγγελία απευθείας από τα Ford Transit Centres σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές.
Η νέα έκδοση του συμπαγούς Transit Courier παρουσιάζεται τον Απρίλιο του 2023 και διατίθεται για πρώτη φορά σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με την ονομασία E-Transit Courier. Οι εκδόσεις με τον βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost και τον πετρελαιοκινητήρα 1.5L EcoBlue κερδίζουν στη συνέχεια τη μέγιστη δυνατή διάκριση ασφαλείας «Platinum» από τον οργανισμό Euro NCAP – πληρώντας τα νέα και ακόμα πιο αυστηρά πρωτόκολλα δοκιμών και καταγράφοντας την πιο υψηλή βαθμολογία (93%) που έχει σημειωθεί ποτέ.

Το 2024 παρουσιάζεται το νέο Transit Connect, το οποίο εισάγει για πρώτη φορά ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Τον Δεκέμβριο του 2024, χάρη σε μια σειρά βελτιώσεων, το Transit κατέστη το τέταρτο μέλος της οικογένειας που κατακτά το βραβείο ασφάλειας «Platinum» από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP. Αυτή η διάκριση σημαίνει ότι η Ford Pro προσφέρει τώρα το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας σε ολόκληρη τη νέα γενιά της οικογένειας Transit.

«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 60 χρόνων, το Transit έχει γίνει συνώνυμο της αξιοπιστίας» δήλωσε ο Hans Schep, General Manager, Ford Pro, Europe. «Άλλοτε στο προσκήνιο και άλλοτε δουλεύοντας με διακριτικότητα μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, το Transit στηρίζει εδώ και 60 χρόνια με συνέπεια τις επιχειρήσεις και τις υπηρεσίες που διατηρούν τον κόσμο μας σε κίνηση».
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.






