Frederic Vasseur: Εδώ για να μείνει

H Ferrari έδωσε πρόσφατα ψήφο εμπιστοσύνης στον… καπετάνιο της ομάδας της στη Formula 1, τον 57χρονο Γάλλο Frederic Vasseur, υπογράφοντας νέα πολυετή (αδιευκρίνιστης διάρκειας) συμφωνία, καθώς το προηγούμενο συμβόλαιό του έληγε στο τέλος της χρονιάς. Η ανανέωση αυτή είναι πολύ σημαντική, καθώς ήρθε μόλις λίγες εβδομάδες έπειτα από την ανακοίνωση της απόλυσης του επί 20 χρόνια επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, ενός από τους πιο επιτυχημένους ανθρώπους στην ιστορία του σπορ. Ωστόσο, ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna, δήλωσε ότι δεν κοίταξε ποτέ κανέναν άλλο υποψήφιο πέραν του Vasseur.
Αυτό υποδηλώνει ότι η Ferrari έχει εμπιστοσύνη στο σχέδιο που έχει βάλει σε εφαρμογή ο Vasseur για να επαναφέρει τη Scuderia στην κορυφή της Formula 1. Η σεζόν του 2026 θα είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον Γάλλο. Πέραν από τις πολύ σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς πλαισίου και μονάδων ισχύος, το 2026 θα είναι η πρώτη σεζόν της ομάδας που έχει χτίσει ο Vasseur.
Η Ferrari του 2026 θα είναι το πρώτο μονοθέσιο που θα δημιουργηθεί υπό την τεχνική ηγεσία του Loic Serra. Βέβαια, ο Vasseur δεν είχε προσλάβει τον πρώην επικεφαλής αεροδυναμικής της Mercedes ως τεχνικό διευθυντή, αλλά αναγκάστηκε να τον κάνει, όταν έχασε το περασμένο καλοκαίρι τον Enrico Cardile από την Aston Martin.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Σε αυτή την απώλεια ίσως μπορεί να εντοπιστεί και το κακό ξεκίνημα της Ferrari στη φετινή σεζόν, με την έλλειψη ακαμψίας στην πίσω ανάρτηση, καθώς έχασε τον Cardile σε μία κρίσιμη φάση για την εξέλιξη του μονοθεσίου. Πάντως, όταν έχασε τον αθλητικό διευθυντή Laurent Mekies (νυν επικεφαλής της Red Bull), κατάφερε να τον αντικαταστήσει με τον Βέλγο Jerome D’Ambrosio, πρώην οδηγό της F1 και τέως δεξί χέρι του Toto Wolff στη Mercedes.
Παρά τις φετινές δυσκολίες, η Ferrari βλέπει και την καλή δουλειά που έχει κάνει ο Vasseur σε πολλούς τομείς, ξεκινώντας από τη βελτίωση της διαχείρισης της στρατηγικής στους αγώνες, αλλά και της εξέλιξης του μονοθεσίου. Επίσης, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην έλευση του Lewis Hamilton στη Ferrari, καθώς ο Βρετανός 7 φορές Πρωταθλητής είχε συνεργαστεί μαζί του το 2006, στην κατάκτηση του τίτλου στο GP2, πριν κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1.
Μπορεί ο Vasseur να εργάζεται στη Formula 1 σχετικά λίγα χρόνια (από το 2016), αλλά είναι γνωστός στα paddock πολύ περισσότερο καιρό. Έπειτα από τις σπουδές του σε αεροναυπηγική και μηχανολογία, ο Vasseur ίδρυσε την ομάδα Formula 3 της ASM το 1996 και με την υποστήριξη της Renault, κατέκτησε τον τίτλο στο Γαλλικό Πρωτάθλημα με οδηγό τον Βέλγο David Saelens.
Το 2004 έγινε συνιδρυτής της κορυφαίας ομάδας GP2 και Formula 2, ART Grand Prix, μαζί με τον Nicolas Todt, νυν μάνατζερ του Charles Leclerc και γιο του πρώην προέδρου της FIA (και πρώην επικεφαλής της ομάδας της Ferrari), Jean Todt. Υπό την ηγεσία του Vasseur, η ART έχει κατακτήσει Πρωταθλήματα στο GP2 με τους Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg και Stoffel Vandoorne. Επίσης, ο Leclerc κατέκτησε τον τίτλο του GP3 με την ART το 2016. Οι επιτυχίες αυτές απέδειξαν τις διοικητικές ικανότητες του Vasseur και εδραίωσαν το σεβασμό προς το πρόσωπό του.
To 2013, o Vasseur ίδρυσε την Spark Racing Technology, η οποία κέρδισε το διαγωνισμό της FIA να κατασκευάσει τα πλαίσια των ηλεκτρικών μονοθεσίων της Formula E. To 2016, o Γάλλος προσχώρησε στην ομάδα Formula 1 της Renault, αλλά έφυγε από αυτήν στο τέλος της χρονιάς, έπειτα από διαφωνίες με τον διευθύνοντα σύμβουλο Cyril Abiteboul για τον τρόπο με τον οποίο θα έπρεπε να διοικείται. Είχε το σθένος να παρατήσει τη δουλειά που ήταν όνειρο ζωής για τον ίδιο, έπειτα από μόλις μία σεζόν, καθώς δεν είχε την ισχύ που πίστευε ότι θα έπρεπε να έχει ως επικεφαλής της ομάδας. Άλλοι στη θέση του θα είχαν σιωπήσει και θα είχαν αποδεχθεί τη μοίρα τους.
Μόλις 6 μήνες αργότερα, τον Ιούνιο 2017, ο Βασέρ κλήθηκε από τον νέο ιδιοκτήτη της Sauber, τον Σουηδό δισεκατομμυριούχο Finn Rausing, να αντικαταστήσει την Monisha Kaltenborn, η οποία είχε κάνει αρκετές λανθασμένες αποφάσεις. Το πρώτο πράγμα που έκανε ο Vasseur ήταν να ακυρώσει τη συμφωνία προμήθειας μονάδων ισχύος από την Honda, και να επιστρέψει στους υβριδικούς V6 της Ferrari. Αυτό θα έστρωνε το δρόμο για τη σύναψη εμπορικής συμφωνίας με την Alfa Romeo, μάρκα του ομίλου Fiat Chrysler, στον οποίο υπαγόταν και η Ferrari έως το 2016, πριν ανεξαρτητοποιηθεί.
Η Sauber θα έκανε καλές εμφανίσεις με τον Leclerc (μέλος της Ακαδημίας νέων οδηγών της Ferrari) το 2018. Την επόμενη χρονιά, η ομάδα μετονομάστηκε σε Alfa Romeo και εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Πρωταθλητή του 2007, Kimi Raikkonen από τη Ferrari, στην οποία πήγε ο Leclerc.
Όταν ο Raikkonen αποφάσισε να αποχωρήσει από την ενεργό δράση, o Vasseur έφερε τον (νικητή 10 Grand Prix με τη Mercedes) Valtteri Bottas από τη Mercedes. Όταν όμως έγινε σαφές ότι ο Rausing θα πουλούσε την ομάδα στην Audi, δεν υπήρχε πλέον χώρος για τον Γάλλο. Ωστόσο, μέσω της Alfa Romeo, ο Vasseur είχε γίνει γνωστός πλέον στους ιδιοκτήτες της Ferrari (και της Stellantis), και κυρίως τον John Elkan, εγγονό του Gianni Agnelli.
Η Ferrari επέλεξε τον Vasseur στο τέλος του 2022 για αντικαταστάτη του Mattia Binotto, ο οποίος με τη σειρά του ανέλαβε -πέρυσι- το project της Audi για την είσοδό της στη Formula 1 το 2026, παίρνοντας ουσιαστικά τη θέση του Γάλλου. Έτσι, ο Vasseur έγινε ο πρώτος μη Ιταλός επικεφαλής της ομάδας της Ferrari από τον Jean Todt το 2007.
Η καλή περυσινή σεζόν της Ferrari (2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών), δημιούργησε υψηλές προσδοκίες για τη φετινή χρονιά, με την έλευση και του Hamilton. Αλλά η πραγματικότητα ήταν αρκετά διαφορετική και αρκετά ξαφνικά, αλλά απόλυτα συγχρονισμένα, o ιταλικός Τύπος εξαπέλυσε επίθεση εναντίον του πριν από το GP Καναδά. Η θέση του επικεφαλής της Scuderia είναι αυτή που περνάει από το μεγαλύτερο μικροσκόπιο στην F1, καθώς πέραν του… βάρους του ονόματος και της ιστορίας που κουβαλάει, οι Ιταλοί δημοσιογράφοι την αντιμετωπίζει σαν εθνική ομάδα.
Αμφότεροι οι οδηγοί της Ferrari τον υποστήριξαν και ο Vasseur έδειξε πυγμή όταν αντεπιτέθηκε με δηλώσεις σε δριμύτατο τόνο, κατηγορώντας τον ιταλικό Τύπο ότι βλάπτει την ομάδα και ρίχνει στη λάσπη τους εργαζόμενους στο Maranello: «Ήξερα όταν ανέλαβα τη θέση ότι θα ήμουν εκτεθειμένος. Δεν πρόκειται για μένα, αυτό μπορώ να το χειριστώ. Θυμώνω όταν επιτίθενται στα μέλη της ομάδας. Το ότι αναφέρονται τα ονόματά τους με αυτόν τον τρόπο είναι ασέβεια προς αυτούς και τις οικογένειές τους. Δεν θα καταφέρουμε να κατακτήσουμε το Πρωτάθλημα έτσι. Τουλάχιστον όχι με τέτοιου είδους δημοσιογράφους γύρω μας».
Παρά την ανανέωση του συμβολαίου με τη Ferrari, το 2025 δεν έχει υπάρξει η καλύτερη χρονιά για τον Vasseur. Πέραν από τον επαγγελματικό τομέα, με το σαφώς κάτω των προσδοκιών ξεκίνημα της Ferrari στη φετινή σεζόν, είχε και μία προσωπική τραγωδία, καθώς έφυγε από τη ζωή η μητέρα του, σε ηλικία 76 ετών. Για αυτό και αποχώρησε την Κυριακή από την πίστα του Spielberg στο αγωνιστικό τριήμερο του GP Αυστρίας.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.