GR Yaris 2025: Η επιστροφή του «βασιλιά» των Hot Hatch – Cars Electric

Όταν η Toyota παρουσίασε το GR Yaris το 2020, προκάλεσε σοκ στην κατηγορία. Δεν ήταν απλώς ένα ακόμη hot hatch – ήταν μια δήλωση. Με έντονες επιρροές από το WRC, ένα ειδικά εξελιγμένο αμάξωμα με τετρακίνηση, το GR Yaris ξεσήκωσε οδηγούς και δημοσιογράφους. Τώρα, για το 2025, επιστρέφει αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς: περισσότερη δύναμη, φρέσκο εσωτερικό και η έκπληξη: αυτόματο κιβώτιο.
Δείτε ακόμα: Η Toyota GR Corolla εισβάλλει στην Ευρώπη με 296 ίππους!
Νέα Ονομασία, ίδια φλόγα
Η Toyota άλλαξε την ονοματολογία: η βασική έκδοση είναι πλέον η GT, ενώ η κορυφαία «Rallye», μετονομάστηκε σε GTS. Το καλύτερο; Η GTS δεν είναι πλέον περιορισμένη σε παραγωγή, κάτι που σημαίνει ότι η πλήρης απόλαυση, είναι διαθέσιμη για περισσότερους.
Με σφυρήλατες ζάντες BBS, διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης εμπρός-πίσω και ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, το GTS είναι το πλησιέστερο πράγμα σε αγωνιστικό αυτοκίνητο, που μπορείτε να οδηγήσετε στον δρόμο.
296 Ίπποι και Turbo ήχος… από τρίκυλινδρο!
Ο γνωστός 1.6λιτρος τρικύλινδρος turbo κινητήρας ανεβάζει πλέον την απόδοσή του στους 296 ίππους και 400 Nm ροπής, όσα και η GR Corolla. Ο ήχος που παράγει είναι εκπληκτικός – ένας βρυχηθμός που θυμίζει ράλι, συνοδευόμενος από ήχους turbo και εξάτμισης, που ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη. Ειλικρινά, είναι πιο συγκλονιστικός από τον εξακύλινδρο της Supra.
Αυτόματο κιβώτιο: Το ρίσκο που άξιζε
Για πρώτη φορά, το GR Yaris προσφέρεται και με οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Και όχι, δεν είναι διπλού συμπλέκτη, αλλά παραδοσιακός μετατροπέας ροπής και λειτουργεί άψογα. Οι αλλαγές είναι γρήγορες και ομαλές, είτε χρησιμοποιείτε paddles, είτε το αφήσετε σε αυτόματη λειτουργία. Τα 0-100 έρχονται σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα, πιο γρήγορα από το χειροκίνητο, που χρειάζεται 5 δευτερόλεπτα.
Αν, όμως, είστε λάτρης της καθαρής οδηγικής εμπειρίας, το προαιρετικό εξατάχυτο χειροκίνητο, παραμένει η απόλυτη επιλογή, με κοντές διαδρομές και τέλεια αίσθηση.
Στροφές, χώμα και… ένα αυτοκίνητο για όλες τις επιφάνειες
Η τετρακίνηση GR-Four, παραμένει η ψυχή του Yaris. Για το 2025, οι ρυθμίσεις αλλάζουν: Normal (60:40), Gravel (53:47) και ένα Track mode, που προσαρμόζει δυναμικά την κατανομή έως και 30:70, χαρίζοντας ευελιξία και απόλαυση. Σε συνδυασμό με τα LSD διαφορικά και το εξαιρετικά ρυθμισμένο πλαίσιο, το GR Yaris παραμένει ένα από τα πιο απολαυστικά αυτοκίνητα δρόμου σε επαρχιακή διαδρομή, ειδικά αν έχει «στροφιλίκια».
Νέο εσωτερικό: Πιο πρακτικό, όχι πιο ποιοτικό
Η Toyota έκανε μεγάλη προσπάθεια να επανασχεδιάσει το εσωτερικό, με το ταμπλό να «γέρνει» προς τον οδηγό και νέα ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών. Όμως, το σκληρό πλαστικό παντού, υπονομεύει κάπως την αίσθηση ποιότητας.
Η οθόνη αφής 8 ιντσών με Apple CarPlay/Android Auto είναι λειτουργική αλλά βασική, ενώ τα καθίσματα, αν και χαμηλωμένα, δεν φτάνουν σε ποιότητα αυτά του Civic Type R.
Οδηγική απόλαυση: Εκεί που το GR Yaris πραγματικά λάμπει
Ανεξαρτήτως κιβωτίου ή ρύθμισης, το GR Yaris παραμένει «πύραυλος τσέπης». Η απόκριση του κινητήρα, η πρόσφυση, το ζύγισμα και η αίσθηση που προσφέρει είναι εξαιρετικά σπάνια, σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Το τιμόνι έχει καλό βάρος, (αν και όχι την απόλυτη πληροφόρηση), ενώ η λειτουργία Custom, προσφέρει έναν μικρό βαθμό παραμετροποίησης. Και ναι, διατηρεί το «χειρόφρενο ράλι», ιδανικό για… τις κατάλληλες στιγμές.
Συμπέρασμα: Το GR Yaris 2025 είναι καλύτερο – Αλλά όχι άψογο
Το GR Yaris συνεχίζει να γράφει τη δική του ιστορία. Με αναβαθμισμένο κινητήρα, νέο αυτόματο κιβώτιο και αναθεωρημένο εσωτερικό, γίνεται πιο προσιτό, γρηγορότερο και πιο φιλικό, για καθημερινή χρήση. Όμως, η Toyota μπορούσε να είχε κάνει καλύτερη δουλειά στην ποιότητα υλικών, κάτι που ίσως ξενίσει όσους περιμένουν μια πιο premium αίσθηση.
Αν αναζητάτε καθαρό οδηγικό πάθος και μια γνήσια εμπειρία ράλι στον δρόμο, το GR Yaris παραμένει αξεπέραστο. Και τώρα, μπορείτε να το απολαύσετε είτε με τρια πεντάλ είτε με paddles στο τιμόνι.
Μοντέλο
Toyota GR Yaris GTS 2025
Τιμή εκκίνησης:
–
Διαστάσεις:
Μήκος 3.995 mm, Πλάτος 1.805 mm, Υψος,1.455 mm
Μεταξόνιο 2.560 mm
Βάρος απόβαρου:
1.280 κιλά χειροκίνητο / 1.300 κιλά αυτόματο
Σύστημα μετάδοσης κίνησης:
Τρικύλινδρος κινητήρας 1,6 λίτρων με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα
Ισχύς:
296 ίπποι (221 kW) / 401 Nm συνδυασμένης ροπής
0-100 χλμ/ώρα
5,0 δευτερόλεπτα (χειροκίνητη), 4,7 δευτερόλεπτα (αυτόματη)
Μετάδοση:
Εξατάχυτο μηχανικό / Οκτατάχυτο αυτόματο
Οικονομία καυσίμου:
9,0 lit/100 km
Πηγή: carscoops.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.